![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Pug 1.6 hdi po delikatnym programie. W pełni zachowana ekologia.
Czy takie wartości z różnicówki FAP nie są trochę za wysokie? 1) tempomat 70 km/h, V bieg, ok 1750 rpm, w miarę płasko: 100 mbar. 2) tempomat 130 km/h, VI bieg, ok 2500 rpm, w miarę płasko: 150 mbar. 3) wolne obroty 4-5 mbar wypalony, 14 mbar przed wypaleniem 4) but w podłodze, >4000 rpm na III biegu, 250 mbar |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
do poprawnego ustalenia wartości zapełnienia dpf`a są jeszcze potrzebne dane z przepływomierza
![]() -------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Danke!
O coś takiego właśnie chodziło. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pug 1.6 hdi po delikatnym programie. W pełni zachowana ekologia. Czy takie wartości z różnicówki FAP nie są trochę za wysokie? 1) tempomat 70 km/h, V bieg, ok 1750 rpm, w miarę płasko: 100 mbar. 2) tempomat 130 km/h, VI bieg, ok 2500 rpm, w miarę płasko: 150 mbar. 3) wolne obroty 4-5 mbar wypalony, 14 mbar przed wypaleniem 4) but w podłodze, >4000 rpm na III biegu, 250 mbar Są za duże. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Ciachać bo w tej chwili juz on szkodzi silnikowi syf w kolektorze itp
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Na razie umyję i zakładam, myślę, że pomoże.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
szkoda pracy
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Wrzucam mały update.
Dziś założyli mi umyty przeze mnie tydzień wcześniej FAP. Po zalogowaniu mam takie wartości (mbar) na różnicówce: Przegazówka na luzie, przytrzymanie na 4k rpm: 38 Crusing na V biegu z tempomatem na 75 km/h: 16 Pełny but pod górę, II bieg i przy 4.5 krpm zmiana na III i dalej but w podłodze: 130 Wygląda to bardzo dobrze. Zobaczymy jeszcze jak będzie, jak wyłapie trochę sadzy. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
I jeszcze jeden update: pierwsze wypalenie po montażu umytego FAPa nastąpiło po 1000km i to profilaktycznie, bo w filtrze było tylko 2g/L sadzy. Polecam zabieg. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Mycie jakimś konkretnym środkiem czy polecanym gdzieś na forach środkiem do czyszczenia sadzy w kominkach, a może samą wodą pod ciśnieniem?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pełny but pod górę, II bieg i przy 4.5 krpm zmiana na III i dalej but w podłodze: 130 Ładnie, jest okej. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Update po roku i ok 30 tkm najechanych: różnicówka przy wybiegu 80-190 km/h (but w podłodze + pod górkę), max 160 mbar, w tym teście FAP osiągnął ponad 600 st i cała sadza po ok 2 km biernie się wypaliła. Średnia z ostatnich 10 wypaleń to ok 850 km. Polecam zabieg płukania.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Piękna sprawa. Dbaj teraz o wypalanie nadal i co pół roku kuknij na termostat (jaką temperaturę trzyma w diagnostyce podczas spokojnej jazdy w trasie).
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
FAP jak dobrze pamiętam jest oddzielnie od katalizatora.
Co w przypadku chęci wypłukania dpf gdy w jednej puszce jest katalizator? Jest szansa wypłukać syf tak aby wypłynął w kierunku przeciwnym do przepływu spalin, czyli przez wspomniany kat? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
FAP jak dobrze pamiętam jest oddzielnie od katalizatora. Co w przypadku chęci wypłukania dpf gdy w jednej puszce jest katalizator? Jest szansa wypłukać syf tak aby wypłynął w kierunku przeciwnym do przepływu spalin, czyli przez wspomniany kat? Jest taka możliwosć. Stosuję do tego dodatkowo aktywną pianę. Teraz czyszczę tak zapchany DPF, że silnik już nie odpalał, w poniedziałek zobaczymy efekty. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Jakiś konkretny przykład aktywnej piany aby nie miała wpływu na stan dpfu?
Pacjent to 1.6 mjet. Nie chciałbym rozcinać puszki a po 176k km nie byłoby źle zrobić czyszczenie |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Nie stosowałbym żadnych chemikaliów - po co ryzykować uszkodzenie struktury filtra? Czysta woda, czas i ciśnienie (bez ekstremów) zrobi swoje. Przed myciem można go wrzucić na 24h do gorącej kąpieli z Ludwikiem, będzie szybciej się płukał. Rozcięcie, jeśli ktoś zrobi to z wyczuciem, wcale nie jest złym pomysłem. Będzie dokładniej. Jeśli ktoś ma myjkę ultradźwiękową, to też jest dobry sposób.
Mój FAP po umyciu i wysuszeniu ważył 29g mniej, niż przed, czyli trochę popiołów było. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
FAP jak dobrze pamiętam jest oddzielnie od katalizatora. Co w przypadku chęci wypłukania dpf gdy w jednej puszce jest katalizator? Jest szansa wypłukać syf tak aby wypłynął w kierunku przeciwnym do przepływu spalin, czyli przez wspomniany kat? FAP też jest w jednej puszce z katem, ale po rozkręceniu cybantu da sie je rozłączyć. Przez kat da się wypłukać, ale będzie to dużo dłużej trwało. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Widziałem ostatnio film jednej z firm zajmujących się regeneracją dpf za pomocą wysoko wydajnych pomp wodnych. Nie było dużego ciśnienia ale przepływ wody skutecznie zabierał ze sobą wszystko co zbędne z filtra
![]() Swoją drogą dzięki za info. Jak zrobi się cieplej prawdopodobnie zajmę się tematem aby "ulżyć" silnikowi. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 19 August 2025 - 21:40 |