![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Siemka,
Luźny temat do dyskusji wrzucam. Kończę pomału studia BUDOWA I TUNING SAMOCHODÓW Nadszedł moment aby wybrać temat pracy inżynierskiej. Standardowo jak możesz wybrać wszystko to nie możesz wybrać nic.... Może wrzucicie jakiś ciekawy pomysł na pracę inżynierską? Coś co mogę opisać, udowodnić obliczeniami i pokazać rysunkiem w CAD czy INVENTOR. Mam dostęp do hamowni obciążeniowych, dynometa, warsztatów, silnika 2.0TSI, 1.8 20VT, R30T, 1.9 TDI, 1.9JTD Ale jak wspomniałem wyżej, kiedy możesz wybrać wszystko to nie wiesz co wybrać ![]() Może jak każdy sypnie czymś od siebie to coś uda się finalnie obrać za cel. Dzięki z góry za każdą odpowiedź. D. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
inaczej, masz pomysł gdzie chcesz pracować?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Dla temat jest oczywisty. Opisz swojego Seata. Świetny projekt i materiał na pracę.
Obiekt gotowy. Inaczej sobie tego nie wyobrażam ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Dla temat jest oczywisty. Opisz swojego Seata. Świetny projekt i materiał na pracę. Obiekt gotowy. Inaczej sobie tego nie wyobrażam ![]() Nie jeżdżę Seatem ![]() Mój projekt to VW. Pracuje obecnie w serwisie maszyn drukarskich i obawiam się że branża automotive nie jest w stanie zapłacić mi więcej niż mam tutaj. Obym się mylił. Ale takie odnoszę wrażenie. Nie myślałem nad "pracą marzeń" z branży motoryzacyjnej -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
Opisz dlaczego z zakładanego budżetu projektu zawsze robi się 3 razy więcej.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Nie jeżdżę Seatem ![]() Mój projekt to VW Sory pomyliło mi się ale to szczegół. Opisz Swap i turbo do golfa -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Wydaje mi się, że r30 turbo to już wystarczający ciekawy pomysł do opisania
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Sprzężenie silnika spalinowego z elektrycznym?
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 09 November 2021 ![]() |
Taa, opisz uturbienie silnika n/a w pracy inżynierskiej. Już widzę jak to przechodzi, chyba w Radomiu. Generalnie w Polsce nie szukaj nawet, ale jak poklikasz to znajdziesz konkretne opracowania i literaturę w języku angielskim. Tutaj nawet na forum były podsyłane.
Rzucam pomysł. Wtrysk pośredni vs bezpośredni w zasilaniu silników z zapłonem iskrowym. Wykresów i opracowań znajdziesz od groma. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
rwtnt, niestety auto około 1650KG + kierowca to pewnie z 1750KG na wadze suma sumarum (torsen swoje waży). Zważę kiedyś bo "szacun na dzielni" spada
![]() Rezor, elektryki to zupełnie nie moja bajka. A jeśli opracowujesz coś czego nie trawisz to robisz to jak za karę, wiesz jak jest. mati1999, okej. Ciekawa propozycja. Sprawdzę czy nie było już podobnego tematu. Wszelkie źródła w j. ang. to dla mnie nie kłopot. Używam na co dzień angielskiego- Taka praca. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Był kiedyś taki fajny projekt na konkurs dla studentów w pewnym koncernie na V i wygrała w nim praca na czujnik wykrywający lód na drodze na podstawie dyfrakcji wysyłanej i odbieranej fali. Widzę, że nie wdrożył tego chyba żaden koncern. Może coś takiego? Ale wymaga to na pewno sporo pracy badawczej
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Jak totalnie nie masz pomysłu na pracę to weź coś prostego i łatwego, bo ci się do niczego nie przyda. W inżynierskiej jak dobrze pamiętam nie musisz wykonywać badań własnych?
np. Sposoby powstawania i rozwoju korozji* w produktach branży motoryzacyjnej. (to już będzie długie, może nawet za długie, jak chcesz skrócić * zamień na procesu rdzewienia, czy tam materiałów żelaznych) Na wstępie walniesz skróconą historię motoryzacji. W teorii wymienisz materiały inżynierskie stosowane w motoryzacji (zależnie od * będzie różna długość, ilość rozdziałów). Jeśli za krótko, dołożysz sposoby przetwarzania tych materiałów (czy tam produkcji). Opiszesz rodzaje korozji (zależnie od *). W praktycznej dasz przykłady zdjęć elementów skorodowanych i odniesiesz się do wcześniejszych rozdziałów. We wnioskach opiszesz jak można zapobiec temu. Materiałów ci nie zabraknie. Jak weźmiesz wersję krótszą * spokojnie wystarczy na pracę inżynierską. Zdjęć będziesz mógł zrobić co nie miara zależnie od znalezionych, posiadanych trupków. Potem 10 minut wstydu a tytuł na całe życie. ![]() Ale marnujesz szansę wykorzystania uczelni i tego co ustaliłeś a następnie użycia tego we własnej karierze zawodowej. Więc jak nie chcesz marnować swojej szansy dowiedz się jakie badania i jaki park maszynowy posiada twoja uczelnia i wykorzystaj to w swojej pracy. Nic nie zapłacisz za badania i produkcję jakichś prototypów. A to jest olbrzymia oszczędność. Dodatkowo z innej strony bierz promotora który realnie pomaga. Jak pamiętam zdarzało się że ktoś był znudzonym chujem na zajęciach i miał mało dyplomantów albo od lat nikogo. Więc jak ktoś do niego poszedł to się starał i potrafił pomóc nie tylko z pisaniem pracy ale i następnie z karierą zawodową. A popularni promotorzy no cóż się tak nie starali, zapewne ani zasada ani reguła (choć zasłyszane od sporej grupy osób i samemu po czasie okazało się że mój promotor był zwykłym leniwym złamasem). Nic cię nie kosztuję spotkanie się z paroma, poszukanie wcześniejszych dyplomantów i z nimi pogadanie. Z pracą najważniejsze pytanie czy chcesz napisać dobrą pracę czy jak najszybciej i mieć spokój? Odnośnie obecnej pracy zawodowej to w skrócie się k... zdziwisz bo bardzo szybko napotkasz szklany sufit, a gdzie indziej nie. Ale to już inna kwestia i jak chcesz możemy chwilę o tym postukać na pw. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Rezor, elektryki to zupełnie nie moja bajka. A jeśli opracowujesz coś czego nie trawisz to robisz to jak za karę, wiesz jak jest. Nie zmuszam. Uważam, że każdemu by się miło pracowało z elektrykami gdyby nie cała otoczka medialna. Kiedyś na ludzi z LPG patrzono jak na patusów ![]() W temacie inżynireki to albo leć z czymś "łatwym" żeby nie popłynąć, a dostać dyplom. W sumie bardziej niż na temacie z własnego doświadczenia skupiłbym się na promotorze ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Od potencjalnego promotora dostałem informację w stylu:
"wybrać obszar -> zaproponować tuningowe rozwiązanie -> rysunek w INVENTORze -> analiza. Od przysłowiowego sworznia w amortyzatorze w danym modelu auta po elementy silnika jak wałki rozrządu (np. nowy o innych krzywkach z opisem teorii działania i analizą)." Niby wszystko jasne ale: po pierwsze nie chcę iść na łatwiznę a po drugie nie chce popłynąć. Szukam tego złotego środka pomiędzy łatwością pisania pracy a stopniem zaangażowania i jakością pracy. Ostatnio chodziło mi po głowie coś takiego jak analiza, które auto jest szybsze- te które ma 150KM i 300Nm czy 300KM i 150Nm. można by się rozwinąć na temat co to jest moc silnika, moment obrotowy, z wizualizować to na prostych przykładach, przyjąć pomiar na jednym biegu o tym samym przełożeniu dla obu aut. Objętościowo każą celować w okolice 50 stron. Tylko jak tu 50 stron lać wodę o tym kiedy ja prosty chłopak z małej miejscowości i w 3 zdaniach bym temat opisał... ![]() A sama uczelnia współpracuje z ITS i PIMot. ITS ma swoją stację kontroli pojazdów z aparaturą do pomiaru zawieszenia, spalin itp. Jak to na stacji diagnostycznej. w PIMocie dawno nie byłem ale tam mieliśmy przeważnie laborki z materiałoznawstwa. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
50 stron inżynierki
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Niby wszystko jasne ale: po pierwsze nie chcę iść na łatwiznę a po drugie nie chce popłynąć. Szukam tego złotego środka pomiędzy łatwością pisania pracy a stopniem zaangażowania i jakością pracy. Promotor przedstawił ci z pozoru prosty temat. To już od ciebie zależy jak to "skomplikujesz", czyt. rozwiniesz. Aczkolwiek jak nie ma ci się to do niczego przydać poza pisaniem pracy. To bierz najłatwiejszy. Szkoda tracić czasu. Objętościowo każą celować w okolice 50 stron. Tylko jak tu 50 stron lać wodę o tym kiedy ja prosty chłopak z małej miejscowości i w 3 zdaniach bym temat opisał... ![]() Czasami na dany temat masz tyle materiałów że jeszcze będziesz musiał skracać. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Jak się ma coś do powiedzenia na dany temat, to trudniej się pisze krócej.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Może na pracę inżynierską zrób ten ABS żeby działał z EMU Ci w aucie, serio mówię.
![]() Obie moje prace były przydatne/fizycznie działające i potem służyły. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
praca inżynierska to ma być opisówka, historia, proste obliczenia, albo prosty projekt. Kiedyś to się nazywało praca przejściowa i trzeba było tego napisać 3 sztuki
![]() Jak chcesz pisać ambitnie, to dopiero magisterka, która może być rozwinięciem pracy inżynierskiej. Nie ma co cudować, robić wodotrysków, bo i tak nikt tego nie czyta, oprócz promotora. No chyba, że masz ambicje uczestniczyć w konkursie prac dyplomowych. Poproś promotora, co tam ma na stanie, przynajmniej da jakieś źródła, literaturę, coś pomoże. No chyba, że czujesz się w jakiejś dziedzinie ekspertem, wtedy możesz iść na żywioł. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Może na pracę inżynierską zrób ten ABS żeby działał z EMU Ci w aucie, serio mówię. ![]() Obie moje prace były przydatne/fizycznie działające i potem służyły. ![]() Kurde jest to też ciekawy pomysł. Tylko ja o CAN wiem tyle że jest i służy do przesyłania danych pomiędzy sterownikami. A ta komunikacja ABS z EMU to podejrzewam, że na linii CAN leży właśnie. Czy to idzie ogarnąć w 2-3 miesiące by znać to na tyle dobrze żeby napisać o tym inżynierke? -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:46 |