Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Praca inżynierska
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
dany_47
Siemka,
Luźny temat do dyskusji wrzucam.

Kończę pomału studia BUDOWA I TUNING SAMOCHODÓW
Nadszedł moment aby wybrać temat pracy inżynierskiej.
Standardowo jak możesz wybrać wszystko to nie możesz wybrać nic....

Może wrzucicie jakiś ciekawy pomysł na pracę inżynierską?
Coś co mogę opisać, udowodnić obliczeniami i pokazać rysunkiem w CAD czy INVENTOR.

Mam dostęp do hamowni obciążeniowych, dynometa, warsztatów, silnika 2.0TSI, 1.8 20VT, R30T, 1.9 TDI, 1.9JTD

Ale jak wspomniałem wyżej, kiedy możesz wybrać wszystko to nie wiesz co wybrać rolleyes.gif
Może jak każdy sypnie czymś od siebie to coś uda się finalnie obrać za cel.

Dzięki z góry za każdą odpowiedź.

D.
nomad66
inaczej, masz pomysł gdzie chcesz pracować?
Driftman
Dla temat jest oczywisty. Opisz swojego Seata. Świetny projekt i materiał na pracę.
Obiekt gotowy.

Inaczej sobie tego nie wyobrażam smile.gif
dany_47
CYTAT(Driftman @ Mon, 29 Nov 2021 - 06:22) *
Dla temat jest oczywisty. Opisz swojego Seata. Świetny projekt i materiał na pracę.
Obiekt gotowy.

Inaczej sobie tego nie wyobrażam smile.gif


Nie jeżdżę Seatem smile.gif Topol jeździ Seatem i pomyliłeś mnie chyba z nim.
Mój projekt to VW.



Pracuje obecnie w serwisie maszyn drukarskich i obawiam się że branża automotive nie jest w stanie zapłacić mi więcej niż mam tutaj. Obym się mylił. Ale takie odnoszę wrażenie. Nie myślałem nad "pracą marzeń" z branży motoryzacyjnej
xxMAXIMxx
Opisz dlaczego z zakładanego budżetu projektu zawsze robi się 3 razy więcej.
Driftman
CYTAT(dany_47 @ Mon, 29 Nov 2021 - 08:20) *
Nie jeżdżę Seatem smile.gif Topol jeździ Seatem i pomyliłeś mnie chyba z nim.
Mój projekt to VW

Sory pomyliło mi się ale to szczegół. Opisz Swap i turbo do golfa
rwtnt
Wydaje mi się, że r30 turbo to już wystarczający ciekawy pomysł do opisania wink.gif te wyniki 100-200 to aktualne bo przy tej mocy słabo? Chyba, ze auto mega ciężkie.
Rezor
Sprzężenie silnika spalinowego z elektrycznym? smile.gif Dołożenie jakiegoś małego elektryka 10-20kw, spięcie go z wałem balansującym silnika biggrin.gif
mati1999
Taa, opisz uturbienie silnika n/a w pracy inżynierskiej. Już widzę jak to przechodzi, chyba w Radomiu. Generalnie w Polsce nie szukaj nawet, ale jak poklikasz to znajdziesz konkretne opracowania i literaturę w języku angielskim. Tutaj nawet na forum były podsyłane.

Rzucam pomysł. Wtrysk pośredni vs bezpośredni w zasilaniu silników z zapłonem iskrowym. Wykresów i opracowań znajdziesz od groma.
dany_47
rwtnt, niestety auto około 1650KG + kierowca to pewnie z 1750KG na wadze suma sumarum (torsen swoje waży). Zważę kiedyś bo "szacun na dzielni" spada laugh.gif No i kondoniasty manual oczywiście i kondoniaste sprzęgło. Biegi nie wchodzą jak bym chciał ale narazie nie mam funduszy na poprawienie tego aspektu.

Rezor, elektryki to zupełnie nie moja bajka. A jeśli opracowujesz coś czego nie trawisz to robisz to jak za karę, wiesz jak jest.

mati1999, okej. Ciekawa propozycja. Sprawdzę czy nie było już podobnego tematu. Wszelkie źródła w j. ang. to dla mnie nie kłopot. Używam na co dzień angielskiego- Taka praca.
scorpio_24
Był kiedyś taki fajny projekt na konkurs dla studentów w pewnym koncernie na V i wygrała w nim praca na czujnik wykrywający lód na drodze na podstawie dyfrakcji wysyłanej i odbieranej fali. Widzę, że nie wdrożył tego chyba żaden koncern. Może coś takiego? Ale wymaga to na pewno sporo pracy badawczej
InnyLogin
Jak totalnie nie masz pomysłu na pracę to weź coś prostego i łatwego, bo ci się do niczego nie przyda. W inżynierskiej jak dobrze pamiętam nie musisz wykonywać badań własnych?

np. Sposoby powstawania i rozwoju korozji* w produktach branży motoryzacyjnej. (to już będzie długie, może nawet za długie, jak chcesz skrócić * zamień na procesu rdzewienia, czy tam materiałów żelaznych)
Na wstępie walniesz skróconą historię motoryzacji.
W teorii wymienisz materiały inżynierskie stosowane w motoryzacji (zależnie od * będzie różna długość, ilość rozdziałów).
Jeśli za krótko, dołożysz sposoby przetwarzania tych materiałów (czy tam produkcji).
Opiszesz rodzaje korozji (zależnie od *).
W praktycznej dasz przykłady zdjęć elementów skorodowanych i odniesiesz się do wcześniejszych rozdziałów.
We wnioskach opiszesz jak można zapobiec temu.

Materiałów ci nie zabraknie. Jak weźmiesz wersję krótszą * spokojnie wystarczy na pracę inżynierską. Zdjęć będziesz mógł zrobić co nie miara zależnie od znalezionych, posiadanych trupków.
Potem 10 minut wstydu a tytuł na całe życie. wink.gif


Ale marnujesz szansę wykorzystania uczelni i tego co ustaliłeś a następnie użycia tego we własnej karierze zawodowej. Więc jak nie chcesz marnować swojej szansy dowiedz się jakie badania i jaki park maszynowy posiada twoja uczelnia i wykorzystaj to w swojej pracy. Nic nie zapłacisz za badania i produkcję jakichś prototypów. A to jest olbrzymia oszczędność.
Dodatkowo z innej strony bierz promotora który realnie pomaga. Jak pamiętam zdarzało się że ktoś był znudzonym chujem na zajęciach i miał mało dyplomantów albo od lat nikogo. Więc jak ktoś do niego poszedł to się starał i potrafił pomóc nie tylko z pisaniem pracy ale i następnie z karierą zawodową. A popularni promotorzy no cóż się tak nie starali, zapewne ani zasada ani reguła (choć zasłyszane od sporej grupy osób i samemu po czasie okazało się że mój promotor był zwykłym leniwym złamasem). Nic cię nie kosztuję spotkanie się z paroma, poszukanie wcześniejszych dyplomantów i z nimi pogadanie.


Z pracą najważniejsze pytanie czy chcesz napisać dobrą pracę czy jak najszybciej i mieć spokój?


Odnośnie obecnej pracy zawodowej to w skrócie się k... zdziwisz bo bardzo szybko napotkasz szklany sufit, a gdzie indziej nie. Ale to już inna kwestia i jak chcesz możemy chwilę o tym postukać na pw.
Rezor
CYTAT(dany_47 @ Mon, 29 Nov 2021 - 15:28) *
Rezor, elektryki to zupełnie nie moja bajka. A jeśli opracowujesz coś czego nie trawisz to robisz to jak za karę, wiesz jak jest.

Nie zmuszam. Uważam, że każdemu by się miło pracowało z elektrykami gdyby nie cała otoczka medialna. Kiedyś na ludzi z LPG patrzono jak na patusów biggrin.gif
W temacie inżynireki to albo leć z czymś "łatwym" żeby nie popłynąć, a dostać dyplom. W sumie bardziej niż na temacie z własnego doświadczenia skupiłbym się na promotorze wink.gif A jak masz ambicje coś grubego to patrz trochę w przyszłość: elektryki, wtrysk bezpośredni, paliwa alternatywne. Z tym ostatnim to szukałem jakiś czas temu np wykresów MBT AFR i zapłonu dla silników z LPG. Dla diesla, a tymbardziej dla benzyny czy też e85 trochę tego jest. Dla lpg co najwyżej "ustawić gaz tak żeby korekty były takie same jak na benzynie", a zapłonu to już w ogóle mało kto się dotyka tongue.gif
dany_47
Od potencjalnego promotora dostałem informację w stylu:
"wybrać obszar -> zaproponować tuningowe rozwiązanie -> rysunek w INVENTORze -> analiza. Od przysłowiowego sworznia w amortyzatorze w danym modelu auta po elementy silnika jak wałki rozrządu (np. nowy o innych krzywkach z opisem teorii działania i analizą)."
Niby wszystko jasne ale: po pierwsze nie chcę iść na łatwiznę a po drugie nie chce popłynąć. Szukam tego złotego środka pomiędzy łatwością pisania pracy a stopniem zaangażowania i jakością pracy.

Ostatnio chodziło mi po głowie coś takiego jak analiza, które auto jest szybsze- te które ma 150KM i 300Nm czy 300KM i 150Nm. można by się rozwinąć na temat co to jest moc silnika, moment obrotowy, z wizualizować to na prostych przykładach, przyjąć pomiar na jednym biegu o tym samym przełożeniu dla obu aut.

Objętościowo każą celować w okolice 50 stron. Tylko jak tu 50 stron lać wodę o tym kiedy ja prosty chłopak z małej miejscowości i w 3 zdaniach bym temat opisał... rolleyes.gif



A sama uczelnia współpracuje z ITS i PIMot. ITS ma swoją stację kontroli pojazdów z aparaturą do pomiaru zawieszenia, spalin itp. Jak to na stacji diagnostycznej. w PIMocie dawno nie byłem ale tam mieliśmy przeważnie laborki z materiałoznawstwa.
Rezor
50 stron inżynierki ohmy.gif Opracowania akademickie na grube tematy potrafią mieć 7-6 stron. 50 stron to epopeja. No chyba, że to 50 stron dokumentacji to masz teoretycznie 10stron x 5 (zmienia się tylko czas w zdaniu biggrin.gif). No i nie wiem jak u Ciebie podchdzą do inżynierki. Mój promotor powiedział, że temat może być gruby ale nie koniecznie wykonalny przez 1szą grupę w całości. W sensie możesz mieć temat przystosowania samochodu cywilnego do motosportu ale Ty zajmujesz się budową silnika np pod rallycross.
InnyLogin
CYTAT(dany_47 @ Tue, 30 Nov 2021 - 01:18) *
Niby wszystko jasne ale: po pierwsze nie chcę iść na łatwiznę a po drugie nie chce popłynąć. Szukam tego złotego środka pomiędzy łatwością pisania pracy a stopniem zaangażowania i jakością pracy.

Promotor przedstawił ci z pozoru prosty temat. To już od ciebie zależy jak to "skomplikujesz", czyt. rozwiniesz. Aczkolwiek jak nie ma ci się to do niczego przydać poza pisaniem pracy. To bierz najłatwiejszy. Szkoda tracić czasu.

CYTAT(dany_47 @ Tue, 30 Nov 2021 - 01:18) *
Objętościowo każą celować w okolice 50 stron. Tylko jak tu 50 stron lać wodę o tym kiedy ja prosty chłopak z małej miejscowości i w 3 zdaniach bym temat opisał... rolleyes.gif

Czasami na dany temat masz tyle materiałów że jeszcze będziesz musiał skracać.
scorpio_24
Jak się ma coś do powiedzenia na dany temat, to trudniej się pisze krócej.
Mis
Może na pracę inżynierską zrób ten ABS żeby działał z EMU Ci w aucie, serio mówię. biggrin.gif
Obie moje prace były przydatne/fizycznie działające i potem służyły. smile.gif
Maciek1234
praca inżynierska to ma być opisówka, historia, proste obliczenia, albo prosty projekt. Kiedyś to się nazywało praca przejściowa i trzeba było tego napisać 3 sztuki biggrin.gif

Jak chcesz pisać ambitnie, to dopiero magisterka, która może być rozwinięciem pracy inżynierskiej. Nie ma co cudować, robić wodotrysków, bo i tak nikt tego nie czyta, oprócz promotora. No chyba, że masz ambicje uczestniczyć w konkursie prac dyplomowych.

Poproś promotora, co tam ma na stanie, przynajmniej da jakieś źródła, literaturę, coś pomoże. No chyba, że czujesz się w jakiejś dziedzinie ekspertem, wtedy możesz iść na żywioł.
dany_47
CYTAT(Mis @ Tue, 30 Nov 2021 - 09:03) *
Może na pracę inżynierską zrób ten ABS żeby działał z EMU Ci w aucie, serio mówię. biggrin.gif
Obie moje prace były przydatne/fizycznie działające i potem służyły. smile.gif


Kurde jest to też ciekawy pomysł. Tylko ja o CAN wiem tyle że jest i służy do przesyłania danych pomiędzy sterownikami. A ta komunikacja ABS z EMU to podejrzewam, że na linii CAN leży właśnie. Czy to idzie ogarnąć w 2-3 miesiące by znać to na tyle dobrze żeby napisać o tym inżynierke?
peter000
Zgadzam się z @Mis. Ja miałem dokładnie to samo założenie - robię coś co może mi się przydać. Zrobiłem urządzenie z GPS do pomiaru czasu przyspieszenia. Jeśli chodzi o obszerność pracy to u mnie na PW to 40-60 stron inżynierki to był raczej taki standard. Mało kto pisał krótszą pracę, a byli i tacy co pisali ponad 100 stron biggrin.gif
kompot
CYTAT(Rezor @ Mon, 29 Nov 2021 - 12:49) *
Sprzężenie silnika spalinowego z elektrycznym? smile.gif Dołożenie jakiegoś małego elektryka 10-20kw, spięcie go z wałem balansującym silnika biggrin.gif

To dobry pomysł, ale chyba bardziej na magisterkę.

Zrób pracę o korekcie roll center przy obniżeniu na przykładzie jakiegoś popularnego auta.
Zaczniesz od obniżania, środka ciężkości, charakterystyki zawieszenie, później geometria. Super temat, bo obcykany, a długość pracy praktyczne dowolna.
siewcu
CYTAT(dany_47 @ Tue, 30 Nov 2021 - 11:43) *
Kurde jest to też ciekawy pomysł. Tylko ja o CAN wiem tyle że jest i służy do przesyłania danych pomiędzy sterownikami. A ta komunikacja ABS z EMU to podejrzewam, że na linii CAN leży właśnie. Czy to idzie ogarnąć w 2-3 miesiące by znać to na tyle dobrze żeby napisać o tym inżynierke?

To jest dobre. Przynajmniej ogarniesz furacza biggrin.gif I będzie praca dyplomowa.
dany_47
kompot, ani słowem na uczelni temat nie poruszony laugh.gif ja nie wiem czy oni wiedzą o co z tym kaman biggrin.gif

siewcu, też tak pomyślałem i zacząłem drążyć troszkę temat i czuję, że jest szansa naprawić sterownik/komunikację po 3h oglądania "know how" na YT. Więc temat na pracę może zniknąć teraz w weekend jak się do auta dobiorę. Już nawet arduino do koszyka na allegro wrzuciłem, żeby sniffer złożyć laugh.gif

peter000, wiadomo, że chciało by się zbudować i opisać jakieś cudowne urządzenie. Tylko tej magicznej iskry brakuje. Albo kuleczki jak w "Pomysłowy Dobromir".
piwo
ja bym opisal wplyw aerodynamiki na osiagi auta na torze. tu jest tak szeroki temat i poparty specjalistyczna wiedza i sporo ksiazek tylko po angielsku a po polsku moze z jedna publikacja ze warto schylic sie tutaj nad tematem.
Tomczak
Tylko żeby zrobić sensowną inżynierkę na temat aerodynamiki pojazdów, to trzeba być w stanie coś policzyć i porównać. A tu wchodzimy w mechanikę płynów i całe jej konsekwencje - bo żeby to co policzymy miało sens, to jednak trzeba rozumieć fizykę która za tym stoi.
No chyba, że to ma być kopiuj-wklej z różnych źródeł, ale to równie dobrze można sobie poczytać "Podstawy aerodynamiki pojazdów" Janusza Piechny.

Ja jakbym miał teraz pisać inżynierkę biorąc pod uwagę auto autora tego tematu, to po prostu wybrał bym któryś z podzespołów obecnego auta który można by mocno poprawić, zrobić sensowny projekt nowego rozwiązania, poprzeć to jakimiś obliczeniami z wytrzymałki/przepływów, i najlepiej wykonać.
I z czegoś takiego wychodzi zgrabna praca gdzie mamy konkret, ładnie możemy pokazać dlaczego nowe rozwiązanie jest lepsze itd.
I czy to będzie kolektor dolotowy, karbonowa maska, mechanizm zmiany biegów w stylu CAE shifterów czy cokolwiek innego, to już wola autora.
Misior
OT
Zazdroszczę trochę, że możesz robić taką pracę.
Za moich czasów (14lat temu) tematy były ustalone i to takie z d.py, że szok. Bez możliwości podrzucenia jakiejś fajnej opcji.
Na szczęście dzięki "dograniu" tematu z promotorem (% smile.gif ) udało się przekonać dziekana żeby robić coś normalnego i zrobiłem na prawdę fajny projekt maszyny do drukarni w Kielcach, za który uczelnia potem zawinęła niezły hajs.
END OT
Trzymam kciuki cool.gif
Mis
Pamiętajcie, że temat własny;/indywidualny trzeba zgłosić odpowiednio wcześniej, inaczej zostaje lista tematów "do wzięcia", do których najszybciej mają często dostęp rezerwacji osoby w komitywie ze starostą roku. biggrin.gif
Tak przynajmniej było na Politechnice Rzeszowskiej przy inż. i mgr.
siewcu
CYTAT(dany_47 @ Thu, 02 Dec 2021 - 22:33) *
Już nawet arduino do koszyka na allegro wrzuciłem, żeby sniffer złożyć laugh.gif

Sniffer to bym chyba wolał kupić gotowy, odpadnie jeden element jeśli coś nie zadziała... Przynajmniej nie będzie rozkminy co jest źródłem problemu - sniffer samoróba czy kompy w aucie.

Ale... Osobiście wolałbym zmienić jednak ecu na seryjne, ogarnąć swap i dmuchanie na cacy(bo się da na nim to zrobić) i na ten temat strzelić pracę - modyfikacje sterowników, dokładanie funkcji itd itp.
dany_47
CYTAT(siewcu @ Sat, 04 Dec 2021 - 21:19) *
Sniffer to bym chyba wolał kupić gotowy, odpadnie jeden element jeśli coś nie zadziała... Przynajmniej nie będzie rozkminy co jest źródłem problemu - sniffer samoróba czy kompy w aucie.

Ale... Osobiście wolałbym zmienić jednak ecu na seryjne, ogarnąć swap i dmuchanie na cacy(bo się da na nim to zrobić) i na ten temat strzelić pracę - modyfikacje sterowników, dokładanie funkcji itd itp.


EDC15 nie ogarnia R30T cool.gif
dany_47
CYTAT(Misior @ Sat, 04 Dec 2021 - 09:00) *
OT
Zazdroszczę trochę, że możesz robić taką pracę.
Za moich czasów (14lat temu) tematy były ustalone i to takie z d.py, że szok. Bez możliwości podrzucenia jakiejś fajnej opcji.
Na szczęście dzięki "dograniu" tematu z promotorem (% smile.gif ) udało się przekonać dziekana żeby robić coś normalnego i zrobiłem na prawdę fajny projekt maszyny do drukarni w Kielcach, za który uczelnia potem zawinęła niezły hajs.
END OT
Trzymam kciuki cool.gif


Problem jest jak (za przeproszeniem) w burdelu. Jak masz do wyboru 30 pięknych lasek to nie wiesz którą wziąć laugh.gif Tu to samo.
Zacząłem w stronę CANu się chylić to się okazuje, że promotor który zajmuje się tą dziedziną chce żeby zrobić analizę szyny CAN w 5 różnych markach aut.
Jak zagłębiłem się lekko w diagnostykę CANu to z kolei wychodzi, że podczas spawania na aucie jakichkolwiek rzeczy mógł umrzeć sterownik ABS i stąd cała moja przygoda z ABS vs EMU. Idzie to prosto sprawdzić miernikiem. Więc weekend kiedy będę przy aucie pokaże czy to nie będzie szybki fix.
Misior
CYTAT(dany_47 @ Sun, 05 Dec 2021 - 00:58) *
Problem jest jak (za przeproszeniem) w burdelu. Jak masz do wyboru 30 pięknych lasek to nie wiesz którą wziąć laugh.gif Tu to samo.

Stosując Twoje porównanie to u mnie mogłem wybierać nie laskę w burdelu, a babcię w kółku różańcowym laugh.gif
siewcu
CYTAT(dany_47 @ Sun, 05 Dec 2021 - 00:52) *
EDC15 nie ogarnia R30T cool.gif

To konwersja z diesla na benzynę celem redukcji emisji szkodliwych spalin i przystosowanie sterownika do turbienia biggrin.gif
dany_47
Temat już wybrany. Na spotkaniu z promotorem wspomniałem jakie mam auto i zasugerował pisać o nitro...
Brzmi następująco: "Porównanie wybranych parametrów silnika z i bez instalacji podtlenku azotu."

Trochę opisowo można polecieć, wybrać najistotniejsze parametry silnika wykazujące wpływ nitro, pomiar na hamowni lub na jakimś odcinku drogi z nitro i bez...
Jakie parametry silnika byście wskazali? Mam kilka pozycji ale zawsze może ktoś coś dorzuci...

I może ktoś kojarzy jakąś dobrą literaturę na ten temat? Bo trochę z tym krucho smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.