![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Witam serdecznie wszechobecnych na forum.
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek, jakim jest "Biała Wdowa" Wcześniej gościł 2,2 147KM, którym wykreciłem na Poznaniu 1:50,500, w tym roku zdecydowałem sie na swap k20. Auto typowo na track day'owe pojezdzawki. Marka i Model: Opel Speedster 2001r. nr 188 swap na Honde K20 <faja> Wyposażenie: szyby na korby, brak wspomagania, nawiew, fotel, koła, kierownica, zapalniczka, radio Modyfikacje Silnika: – Swap na Honde K20 ~ 230KM Układ Dolotowy: – Box do stożka, Stożek AEM 3", dolot alu 3", Przepustnica 70mm, Kolektor RBC Układ Wydechowy: – Wyspawany na nowo, kolektory hand made 4-2-1 (owinięty bandażem), katalizator sportowy, Tłumik hand made z kwasiaka-przelot. Modyfikacje Elektroniki i Paliwa: – EMU wystrojone przez Foresta. Całkowicie nowa wiązka zasilająca. Układ Napędowy: – Skrzynia 6-biegowa z krótszym przełożeniem 5,33 z Hondy CRV – odelżene koło zamachowe na 4,5 kg-w standardzie wykonane przez fabrykę Hondy ![]() - Nowe sprzegło OEM Honda Układ Hamulcowy: Przód: – BREMBO 4-tłoczki 322mm tarcza + przewody w stalowym oplocie – Tarcze EBC 322mm, klocki Ferrodo DS2000 Tył: – BREMBO 4-tłoczki 308mm tarcza + przewody w stalowym oplocie – Tarcze ATE 308mm, klocki ATE - Hydrauliczny ręczny - Regulator rozkładu cisnienia przód/tył TILTON - Większa pompa hamulcowa -główna - Wywalona pompa ABS Modyfikacje Zawieszenia: – Wypiaskowane, pomalowane, wszytskie gumowo-metalowe czesci wymienione na poliuretanowe o twardości 85Sha. Sworznie wymienione na unibalowe. Regulowany unibalowy łącznik przedniego stabilizatora. - Zawieszenie NITRON+wymienione sprężyny EIBACH na twardsze Modyfikacje Wnętrza i Car Audio: – Odchudzone fotele-2 szt , hand made roll bar, 4-pkt pasy z homologacją drogową, zegary (ciśnienie oleju, temp. oleju, temp. cieczy) Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony: – Pakiet od Speedstera Turbo+ tylny spojler Lotus GT3, przedni spojler hand made, tylny dyfuzor speedster – Opony/felgi drogowe- Uniroyal Rainsport3 przod-205/45/17, tył-235/45/17 felgi seria Opel. - Opony/felgi track day'owe- Przód- Michelin S8b 200/600/R17 ATS DTM 8', Tył- Michelin S8C 240/620/R18 ATS DTM 9", Lub Yokohama 240/610/R17' ATS DTM 9". Fabryczna Moc i Moment: Seryjnie powinno być: 200hp @ 7400obr 196nm@ 5000 Po modyfikacjach..się okaże w poniedziałek:) -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Zdjecia gdzie?
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Takie gołe k20 ma więcej sensu w tym aucie niż eaton do 2.2?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
2.2 na czym by nie było i tak będzie wg mnie gorsze od k20.ciężko znaleźć alternatywę dla tego motoru.
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
z22se może być fajne i bezawaryjne, tylko jest drogie wtedy
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
z22se to kupa złomu jakich mało niestety...plastelinowy silnik. Materiał podobny do silników B&S...
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
ponad 400koni jeździ drugi rok, myślimy nad większą mocą
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
napewno mówisz o z22se którego uturbiliście ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
a co masz jakieś ciekawe wiadomości? poza padnietym sprzęgłem
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Sama peakowa moc w tej budzie to nie wszystko, spytajcie Buniego. Zwlaszcza na turbo, gdzie przyrost jest nagly, a reakcja na gaz slaba.
Liniowosc, dozowalnosc i bardzo szeroki zakres obrotow jaki daje fajnie podkrecone N/A K20 jest idealnym wyborem do tego auta. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
masz gdzieś linka do opisanego projektu ?
Generalnie silniki w serii padają jak muchy. Tuleje cylindrowe o gr. 1mm, spiekane słabe korby, pierścienie które po 100tys km potrafią przestać działać, blok i głowica odlane w technologii pianki traconej a nie ciśnieniowego odlewu które pękają w serii. Te silniki w wersji Turbo są wykonywane w całkowicie innej technologii i są dużo bardziej żywotne stąd pytam jaki dokładnie silnik tam zastosowaliście -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
tutaj jest: http://www.mickey-garage.com/projekty/58/a...2se-411km-552nm
ale nie mamy tam seryjnych cylindrow, jak dla mnie k20 i z22se są dokladnie tak samo "pancerne", z tą różnicą że k20 już widziałem zabite a ten z22se żyje ![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Nie ma opcji by turbodoladowany motor mial taka sama liniowa reakcje na gaz. A w budzie speedster/lotus jest to naprawde megawazne. Kopniecie mocy po pol sekundy od wcisniecia gazu to naprawde slaba sprawa. Zreszta jest powod dla ktorego w zasadzie nie widuje sie tych aut z turbo, raczej tylko n/a lub kompresor.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
nie bede sie spierał odnośnie aut torowych gdyż nie mam doświadczenia, ale sam silnik nie uważam za zły, tylko za drogi w tuningu
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tutaj jest: http://www.mickey-garage.com/projekty/58/a...2se-411km-552nm ale nie mamy tam seryjnych cylindrow, jak dla mnie k20 i z22se są dokladnie tak samo "pancerne", z tą różnicą że k20 już widziałem zabite a ten z22se żyje ![]() ![]() Przecież ten silnik ma już mało co wspólnego z plastelinowym Z22SE ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Przecież ten silnik ma już mało co wspólnego z plastelinowym Z22SE ;-) mówie że jest dobry ale drogi ![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 29 November 2010 Skąd: Stary Sącz ![]() |
Fajny projekt, K20 super do takiego auta w wolnossaku. Jaka masa auta no i czekamy na foty
![]() -------------------- podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Angole dają potocznie do z22se eatona m62 robiąc po 240-280km... jeżeli autorowi taniej wyszło wpakować k20 to ok, na pewno wychodzi lepiej wagowo.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
doładownie przy centralnie umieszczonym silniku to droga przez meke
![]() ![]() ![]() -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Speedster seryjnie tez wychodził z Z20LET... z małym ic a mody rozpykane do 400kucy... a więcej słabo skrzynie wytrzymują(tor). Największy plus k20 to waga i potencjał na więcej, czekam na fotki i kreski, po zawieszeniu i hantlach jest grubo, przydałby się jakiś nadmuch na nie lub autor zapomniał o nim napisać.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:49 |