![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 January 2013 Skąd: Poznań ![]() |
Witajcie jaki jest wzór na obliczenie doładowania (bar) ??
Znam średnice koła kompresora i koła pasowego W google chyba słabo szukam bo nie widzę pełnych danych kompressora m90 z jaguara XJR X300 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tak troche nie to mu podlinkowales czego oczekiwał
![]() nie ma wzoru jednego bo jest ich wiecej, czytaj tu: http://www.racingforum.pl/Eaton-M62-max-boost-t134824.html troche Ci to pomoze. zeby przeszukac to forum uzyj googla: wpisz szukane haslo i dopis racingforum -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
W necie można znaleźć informacje o maksymalnym ciśnienie z Eatona M90 powyżej 1,0 bara, a nawet około 1,3 bara.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 ![]() |
Aby cokolwiek policzyć musisz znać jego wydajność.
Następnie musisz wiedzieć do czego go wsadzasz. Na podstawie tych danych możesz obliczać doładowanie. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Z tego co kojarzę to Eaton w numeracji sprężarek podaje ich przepływ/obrót. Czyli ile litrów powietrza wypychają na obrót. To musisz liczyć przepływ. Ciśnienie to parametr wynikowy - pomiarowy, zawsze (określa ile litrów powietrza przepływa przez układ PRZY danym ciśnieniu). W jednym silniku Eaton nie napompuje 0,5b (na przykład w takim 5.0 V8) a w innym (1.0 z UNO na przykład) może i zamknie 2b (kwestie sprawności, temperatur i mocy na wale to już sprawa drugorzędna w tym temacie)
Więc mapa sprężarki, i tam masz obroty i przepływ przy danych obrotach i SZACUNKOWY wzrost ciśnienia w układzie, a co za tym idzie sprawność. A zanim weźmiesz w łapę mapę, to musisz znać teraźniejsze zapotrzebowanie silnika na powietrze, określić ile więcej musisz tego powietrza (w litrach nie w barach czy PSI) podać do silnika by osiągnąć zamierzoną moc (oczywiście moc wyjdzie bez uwzględnienia strat na sprężanie mieszanki i straty wewnętrzne napędu kompresora). Wtedy dopiero mapa w łapę i wyjdzie do jakich obrotów musisz zakręcić kompresor (jakie kółka zrobić) aby cel osiągnąć. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:30 |