![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 30 August 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Witam, noszę się z zamiarem kupna MCS R53 raczej wersja poliftowa z racji paru mankamentów przedlifta i teraz kilka pytań na jej temat:
- Auto chciałbym robić na moc ok. 190-200Km - Czy do tego celu wystarczy zmiana kółka w kompresorze z remapem, czy potrzebny jest cały Stage 1 razem w dolotem i wydechem? - Jaki jest koszt takiej operacji i do kogo można się zwrócić o przeprowadzenie tej modyfikacji? Świat Mini w Raszynie, Miltec? - Czy do stage 1 jest potrzebna jakaś inna ingerencja w silnik? Zmiana świec, typu oleju, można stroić na 95 czy raczej w takim setupie na 98? - Na całość mam przeznaczone ok. 20-25tys, w tej kwocie nic szybszego i mniej palącego chyba nie będzie ![]() Za odpowiedź i przydatne wskazówki będę bardzo wdzięczny ![]() Pozdrawiam -------------------- Speed 4life
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Na 200km wystarczy kółko i wydech. Świece tez do zmiany na stopień zimniejsze.
Wydech Militeca dla mnie bez sensu, prawie 1/3 wartości auta - custom w Polsce zrobisz za 2300-3000pln bez problemu. Wymiana kółka w zeszłym roku w Świecie mini wraz z pomiarami na hamowni drogowej to było 350zł. Do tego kółko z paskiem i świece, realnie okolice 800-1000zł w zależności od producenta. Dolot to najlepiej ogarnąć przejściówkę i stożek dać w oryginalna puszkę, doprowadzając do niej powietrze z podszybia. Ogólnie największa różnica to skrzynia - w polifcie krótsza, reszta to kosmetyka. Poluj na wersję ze szperą ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 May 2009 ![]() |
W tuningu jeszcze nie pomogę, bo to przede mną, ale powodzenia i cierpliwości w szukaniu.
Tak jak rynek aut używanych jest w Polsce ciężki, tak w przypadku Mini nazwałbym go patologicznie ciężkim ![]() Ale tak jak napisałeś - w tym budżecie naprawdę WARTO ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 30 August 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Na 200km wystarczy kółko i wydech. Świece tez do zmiany na stopień zimniejsze. Wydech Militeca dla mnie bez sensu, prawie 1/3 wartości auta - custom w Polsce zrobisz za 2300-3000pln bez problemu. Wymiana kółka w zeszłym roku w Świecie mini wraz z pomiarami na hamowni drogowej to było 350zł. Do tego kółko z paskiem i świece, realnie okolice 800-1000zł w zależności od producenta. Dolot to najlepiej ogarnąć przejściówkę i stożek dać w oryginalna puszkę, doprowadzając do niej powietrze z podszybia. Ogólnie największa różnica to skrzynia - w polifcie krótsza, reszta to kosmetyka. Poluj na wersję ze szperą ![]() Dzięki, czyli myślę w 5tys idzie spokojnie się zamknąć ![]() W tuningu jeszcze nie pomogę, bo to przede mną, ale powodzenia i cierpliwości w szukaniu. Tak jak rynek aut używanych jest w Polsce ciężki, tak w przypadku Mini nazwałbym go patologicznie ciężkim ![]() Ale tak jak napisałeś - w tym budżecie naprawdę WARTO ![]() Jak patrzę na ilość mixów poliftów z przedliftami to naprawdę jestem przerażony, no ale jak się wie na co patrzeć to jest trochę łatwiej ![]() -------------------- Speed 4life
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
- Jaki jest koszt takiej operacji i do kogo można się zwrócić o przeprowadzenie tej modyfikacji? Świat Mini w Raszynie, Miltec? -18 letnie auto ew. jakieś alternatywy Colt CZT? Za odpowiedź i przydatne wskazówki będę bardzo wdzięczny ![]() Pozdrawiam Jeżeli masz kontakt ze Światem Mini z Raszyna to lepiej z nimi pogadaj r53. Co do czt fajny substytut r53 ale inna jazda. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Zadzwoń faktycznie do ŚwiataMINI i popytaj. Może Michał ma coś na sprzedaż.
Jak widzisz po nicku przerabiałem ten temat (247KM na E85 finalnie) i to jest wspaniały samochód do upalania i jazdy. Prawdziwy pocket rocket i w dobrym budżecie teraz widzę, że chodzi ![]() -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 December 2010 ![]() |
Dorzucę garść swoich przemysleń.
Miałem coopera eskę, r56, chilli, chili ( ![]() ![]() No i to tyle jeśli chodzi o zalety. Teraz wady: - to nie był żaden ulep, a co chwila coś się w nim psuło: a to ciśnienie w oponach, a to czujnik ciśnienia przy turbo (czy coś tam), a to jakiś duperel w elektronice - generalnie jak je kupiłem to weszło w tryb "alfa romeo" - przy 124 kkm - wymiana pierścieni bo napiżdżał olej jak wściekły - rzeczony czujnik ciśnienia w turbinie - stracił moc, w świecie mini sugerowali wymianę turbo. Zrobiłem crosscheck z innym mechaniorem, wymienił jakiś zaworek, czujnik, czy co to tam było. Auto odzyskało wigor. - sprzęgło komplet jeszcze u poprzedniego właściciela. Generanie zostałem po mini z takim wrażeniem, że auto się cudownie prowadzi, daje masę frajdy ale nie można na nim polegać. Zwłaszcza w warunkach eksploatacji nawet nie agresywnej, tylko po prostu trochę szybszej. Bałem się nim na jakieś upalanie pojechać, bałem się w sumie do dechy wcisnąć, żeby nie zaczął świeć kontrolką albo zeby sie nie zepsuł poważniej. Używanego nie polecam raczej jako auta do upalania. Albo inaczej: zalecam sporo cierpliwości. E36 is, które nie ma opinii specjalnie trwałego, przy mini naprawdę wydaje się kuloodporne. Jeszcze jedna rzecz - jak ja sprzedwałem swoje, 2 lata temu, było sporo esek z salonu w ogłoszeniach. Naprawdę było w czym wybierać. I wtedy Eski to były najtańsze konie mechaniczne. Wszystkie inne hothache o podobnych parametrach były odczuwalnie, a Type-r znacznie, droższe. Rynek wycenił tę jakość. edit: ups, widzę, że pytasz o r53, uznaj wywód za niebyły. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 30 August 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Jeżeli masz kontakt ze Światem Mini z Raszyna to lepiej z nimi pogadaj r53. Co do czt fajny substytut r53 ale inna jazda. Kontaktu nie mam, ale napiszę na FB albo zadzwonię w najbliższym czasie to pewnie się czegoś więcej dowiem ![]() Dorzucę garść swoich przemysleń. Miałem coopera eskę, r56, chilli, chili ( ![]() ![]() No i to tyle jeśli chodzi o zalety. Teraz wady: - to nie był żaden ulep, a co chwila coś się w nim psuło: a to ciśnienie w oponach, a to czujnik ciśnienia przy turbo (czy coś tam), a to jakiś duperel w elektronice - generalnie jak je kupiłem to weszło w tryb "alfa romeo" - przy 124 kkm - wymiana pierścieni bo napiżdżał olej jak wściekły - rzeczony czujnik ciśnienia w turbinie - stracił moc, w świecie mini sugerowali wymianę turbo. Zrobiłem crosscheck z innym mechaniorem, wymienił jakiś zaworek, czujnik, czy co to tam było. Auto odzyskało wigor. - sprzęgło komplet jeszcze u poprzedniego właściciela. Generanie zostałem po mini z takim wrażeniem, że auto się cudownie prowadzi, daje masę frajdy ale nie można na nim polegać. Zwłaszcza w warunkach eksploatacji nawet nie agresywnej, tylko po prostu trochę szybszej. Bałem się nim na jakieś upalanie pojechać, bałem się w sumie do dechy wcisnąć, żeby nie zaczął świeć kontrolką albo zeby sie nie zepsuł poważniej. Używanego nie polecam raczej jako auta do upalania. Albo inaczej: zalecam sporo cierpliwości. E36 is, które nie ma opinii specjalnie trwałego, przy mini naprawdę wydaje się kuloodporne. Jeszcze jedna rzecz - jak ja sprzedwałem swoje, 2 lata temu, było sporo esek z salonu w ogłoszeniach. Naprawdę było w czym wybierać. I wtedy Eski to były najtańsze konie mechaniczne. Wszystkie inne hothache o podobnych parametrach były odczuwalnie, a Type-r znacznie, droższe. Rynek wycenił tę jakość. edit: ups, widzę, że pytasz o r53, uznaj wywód za niebyły. Opinia z pierwszej ręki zawsze się przyda ![]() -------------------- Speed 4life
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Kontaktu nie mam, ale napiszę na FB albo zadzwonię w najbliższym czasie to pewnie się czegoś więcej dowiem ![]() Opinia z pierwszej ręki zawsze się przyda ![]() Nie francuski tylko wspólna myśl technologiczna BMW i PSA ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 May 2009 ![]() |
Z jakiegoś powodu dobre R53 jest symbolicznie tańsze albo podobnej monecie do znacznie młodszego R56
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nie jeździłem starszym Mini w kompresorze ale dano mi się przejechać najnowszym MINI John Cooper Works 2.0 Turbo 231 KM w clubmanie i byłem zaskoczony że to auto wogóle nie jedzie jak na swoją moc
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
nie jeździłem starszym Mini w kompresorze ale dano mi się przejechać najnowszym MINI John Cooper Works 2.0 Turbo 231 KM w clubmanie i byłem zaskoczony że to auto wogóle nie jedzie jak na swoją moc Nie jeździłem na rolkach ale jeździłem na łyżwach i zupełnie nie dawały sobie rady na asfalcie ![]() -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie jeździłem na rolkach ale jeździłem na łyżwach i zupełnie nie dawały sobie rady na asfalcie ![]() coś w tym jest ;-) ale 231 KM powino już jechać czyż nie ? chociaż na prostej ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Kontaktu nie mam, ale napiszę na FB albo zadzwonię w najbliższym czasie to pewnie się czegoś więcej dowiem ![]() Od tego bym zaczął tym bardziej że sporo jest tych aut np. w CH z uszkodzonymi silnikami a to nie napawa optymizmem. Oczywiście może jest jakaś łatwa do naprawy zagwaostka ale trzeba pytać. Co do r56 to jest już źle co sprawdziłem ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:19 |