![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Mam pękniętą gowicę pod wałkiem.
Czy głowica z m20b20 siądzie na blok m20b25 silnik turbo jakie plusy i minusy ? albo skąd wziąść głowicę w ludzkich pieniądzach ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Siądzie ale przepływ to całkiem inna bajka. Dużo mniejsze zawory itd, poza tym czapka z 2.5 ma podwójne sprężynki np.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
spoko rozumiem te kwestie bardziej chodzi mi o cr czy drastycznie się zwiększy i czy przy turbo będzie duży spadek mocy kurde bo już tyle kasy idzie że szok a głowice z b20 mam a za b25 chcą 500
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Kwestia jak dobrze pamiętam 3cc na gar
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Kanały porobić i nie powinno być aż takiej byczej różnicy. Zależy też jaka masz głowice, bo wychodziły w różnych wariantach (wielkości kanałów).
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Komora spalania się nie nadaje w głowicy b20 pod tłoki b25 tak że bedzie kładziona fabryczna głowa
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Dla czego się nie nadaje?
Głowice z numerem 200 (pierwsze M20) były kładzione zarówno do 2.0/2.3 (fi 80) jak i do ety (fi 84) A nowsze 731 wg moich info to przeprkojektowana 200 z ulepszonymi kanałami ssącymi. Problemem czapki z 2.5/2.7 super eta jest to że może i przepływ kozacki ale niestety kosztem grubości materiału i dla tego są kwiatki z pęknięciami. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Ponieważ tłok by się spotykał z częścią komory gdzie w b20 jest płaska a b25 nie i jest ukształtowana pod wypukłość tłoka.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Także miałem pare lat temu kłopot z czapką w b25, standardowe puszczanie wody pod wałkiem, wtedy ceny małe kiedy spadały poniżej 1000zł, więc cierpliwie czekałem za głowicą z Sety, zazwyczaj mniej umęczone i w dużo lepszej kasie, wystarczyło tylko dać podwójne spreżynki, nawiercić 4 otwory dla przepływu oleju i doszlifować zaworki, po 5 latach autko chodzi bdb.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
odkop
Ile trzeba podnieść czapkę b20/23 przy montażu na b25? jak to zrobić - lepiej 2 uszczelki czy customowa uszczelka? jaki powinien być wałek, b20 czy b25? jakie cr wychodzi, jakie wtedy lać paliwo? dół b25 z katem, czyli z niższymi tłokami |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Nikt nie przetarł szlaku, to musiałem rozebrać obydwa silniki. Jest o wiele gorzej, niż zakładałem.
Tłok m20b25 wystaje 2,5 mm nad uszczelkę. Głowica b20 jest w tym miejscu całkowicie płaska. Jak na złość tylko w tym. Musimy podnieść głowicę min. o 3 mm, co mocno odpręży silnik. Sprawdźcie, czy dobrze policzyłem. b25 ma 2494 cm³, czyli 416 na cylinder, stopień sprężania 8,8. Ze wzoru wychodzi całkowita pojemność komory spalania 53 cm³: KOD 8,8 = (416 + x) ÷ x Według info z neta (nie wiem, czy dobre) komora w głowicy b20 ma zaledwie 3 cm³ mniej. Natomiast kanapka dołoży 17 cm³ (¶ ÷ 4 = 0,785, średnica otworu uszczelki 8,5 cm) KOD x = 0,785 × 0,3 × 8,5² = 0,236 × 72,25 = 17 Całkowita pojemność nowej komory KOD 53 - 3 + 17 = 67 Nowy stopień sprężania KOD (416 + 67) ÷ 67 = 7,2 Nie ma sensu tego składać. A jeszcze w gratisie dostajemy przyspieszony rozrząd o prawie pół ząbka i śruby głowicy wkręcone o 2 obroty płycej. Aż prosi się o liźnięcie frezem komór spalania w głowicy. Ale jak to zrobić równomiernie we wszystkich cylindrach? No i czy gniazdo i zawór trafią w wycięcie w tłoku b25? Nie ma już głowic b25. Ani używek, ani hiszpańskich nówek, ani w ASO. Dawajcie jakieś pomysły, bo szkoda, aby tak zdrowe m20b25 pojechało do huty. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Byly dwie odmiany dołu b25, wersja bez katalizatora miała wyższe cr i trochę więcej niuta, może i wyższe tłoki, takie jak masz u siebie.
Szukaj ETY, tzn sety 127ps, miały taka sama głowicę jak b25, ale brakuje w nich czterech otworów na smarowanie wałka. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Ja mam wersję z katalizatorem.
Nie ma już głowic z SEty. Żadnych 885. Jeśli ruszę dół, nie złożę tego samochodu na czas. Grzebanie dołu to ostateczność. Myślę o innych tłokach, żeby podeszła czapka b20 731 (tłoki z Ety, m50?), ale najpierw chcę jakoś to złożyć bez ruszania dołu, czas goni. Chyba nie mam innej opcji, niż próbować spawanie głowicy. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
AMC sa wciąż dostepne na ebay.de nie wiem tylko jak to z kupowaniem zza odry
ps.nie sądziłem że montaż czapki "731" na blok 2.5 to taki problem. Sam w zeszłym roku byłem zaintersowany kupnem M20B25 na graty ale odpuscilem bo wlasnie ktos posadził na bloku 2.5kat głowice od 2.0 "731" Rónież po rozmowie z pewnym cżłowiekiem składającym sporo M20 potwierdził że często używa głowic z 2.0 po portingu przy strokerach z racji problemów ze znalezieniem zdrowej głowicy "885" oczywiście kosztem utraty tych kilku KM |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Daj sobie spokój z tym silnikiem, przerabiałem temat i tylko pieniądze się traci na ten syf
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
AMC sa wciąż dostepne na ebay.de nie wiem tylko jak to z kupowaniem zza odry ps.nie sądziłem że montaż czapki "731" na blok 2.5 to taki problem. Sam w zeszłym roku byłem zaintersowany kupnem M20B25 na graty ale odpuscilem bo wlasnie ktos posadził na bloku 2.5kat głowice od 2.0 "731" Rónież po rozmowie z pewnym cżłowiekiem składającym sporo M20 potwierdził że często używa głowic z 2.0 po portingu przy strokerach z racji problemów ze znalezieniem zdrowej głowicy "885" oczywiście kosztem utraty tych kilku KM Tak, są golasy po 3000 zł. Dzięki. Mam do sprzedawcy tylko 250 km, mogę nawet pojechać po nią. Of course jeśli granice będą otwarte. A dałbyś namiar na tego człowieka? W necie cisza w temacie. Pewnie daje inne, płaskie tłoki. Skoro już rozebrałem drugi silnik, też wolałbym założyć 731 kosztem paru koni. Daj sobie spokój z tym silnikiem, przerabiałem temat i tylko pieniądze się traci na ten syf Dlaczego? Tyle lat upalałem, aż dziwne, że dopiero teraz pękło. Dzień wcześniej: ![]() parę dni wcześniej: ![]() Drugi taki b25 wciąż upalam. Swap nie wyjdzie taniej, a tak będzie oryginał. AMC podobno nie pękają. Dół mam zdrowy, będzie silnik na wieczność. Przełożę wałek, dźwigienki, sprężyny, wypada tylko kupić nowe zawory. No chyba, że dół jest słaby. Wtedy nowa czapka to głupota. Zastanawiam się, czy przy takiej inwestycji nie targać dołu do rewizji i jakiegoś testu szczelności. I tak już nie wyjadę nią na czas. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Za 3000zł to można kupić kompletne 2JZ.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
tak, rewizja jz i włożenie i pęknie 20k, żeby zrobić wszystko ze smakiem. Bez jakichś wielkich modyfikacji
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Właśnie z tego powodu ze trzeba się obchodzić jak z jajkiem. Ja tez po trasie na wysokich obrotach i katowaniu na drugi dzień miałem niespodziankę. Drugi raz to samo, po prostu szkoda się rozczarować, wole remontować m50 bo przynajmniej nie jest zagadka czy pojezdzi. Jednak jak się uprzesz żeby zostawic to płyn z motocykla do 130 stopni, zawsze full oleju i najlepiej chłodnica.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
No dobra już na foto widać w czym problem. Teoretycznie można by to wyfrezować pod tłok z M20B25. Pozostaje jeszcze różnica +2mm w zaworach na korzysć 885
W moim przypadku jeden stroker 2.7 mam na plaskich tlokach z ety więc moze z grubą uszczelka albo po liznieciu tloka o 1mm nie bedzie lipy o tyle przy 2.8 na tlokach 2.5 juz musze ruszac glowice 731 jak 885 okaze sie padaką. Nie rozbierałem jeszcze 2.5 ale jestem ciekaw czy 731 była by wstanie przyjąć zawory +2mm z 885 po obróbce gniazd i nie ma tam roznicy w geometrii ustawienia zaworów. Mają te same koniki i wałki pasuja zamiennie wiec moze by wydało 731 ![]() 885 z wgłębieniem na tłok ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 14:19 |