![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Leży sobie pod stołem m113 z S klasy i jest chęć wrzucenia go do jakiegoś bmw.
Pierwszy wybór padł na e87 z racji stosunkowo młodej i zdrowej karoserii i tak rodzi się kilka pytan, może ktoś podpowie - łapy silnika dedykowane pod swap m113 w e92 będą pasować do e87? - skrzynie dawać bmw 6b i adapter + custom zamach/sprzęgło czy może skrzynie oem mercedes C 240/320 czy jakiś inny crossfire? - po modyfikacji ECU silnika (OEM) sam silnik można odpalić na palecie więc w budzie odpali tymbardziej ale czy da się ogarnąć obroty silnika i temp na zegarach bmw? - czy inne systemy typu abs będą miały coś przeciwko? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Łapy powinny grać.
Ecu dajesz z m113 lub standalone, a do tego ori ecu z e87 (może być jakiś kondonek valvetronic nawet). -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2016 ![]() |
Hej, obroty silnika i temperaturę na pewno da się zrobić, nie wiem co z ABSem, musiałbym pologować oryginał i wtedy można coś kombinować.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Ostatnio miałem przypadek że przy błędzie nierealnej prędkości tylnego prawego koła w S klasie auto wywaliło
Błąd ESP Błąd dzwigni zmiany biegów (notoryczne blokowanie skrzyni na jednym średnim biegu) Ograniczone wspomaganie kierownicy Błąd radaru zbliżeniowego Błąd tempomatu Brak reakcji na sterowania prędkością pojazdu aktywnym tempomatem z kierownicy Wyłączone systemy bezpieczeństwa (znoszenia,uślizgu, kontroli trakcji,abs, poduszek powietrznych, systemu antykolizyjnego, ostrzegania o kolizji, brak dociągania pasów domykania szyb, cofania kierownicy, ograniczenie mocy) Nieaktywny system parkowania Wyłączone czujniki zbliżeniowe Nieaktywne awaryjne hamowanie Jaja z kierunkowskazami Brak możliwości manualnej zmiany biegów Błąd skrzyni biegów Błąd deski rozdzielczej Błąd,niemożliwe zaadaptowanie czujnika skrętu kierownicy Zaburzone poziomowanie zawieszenia Brak kick down Ospała, przerywana reakcja na gaz przez skrzynie biegów Auto chętnie paliło gume i latało bokiem jak małolat ![]() Auto po usunięciu usterki adaptowało się ze 300kilometrów od kasowania błędów i samo usuneło ostatnie błędy abs esp czujnika skrętu i prędkości koła Więc wpływ absu na całe auto jest ogromny Może wystarczy emulowanie sygnału abs. Sam interesuje się wpływem SD na m113 w innym nadwoziu. Zwłaszcza z S klasy bo w E klasie czy ML, SL i G klasie jest trochę zamieszane w samych wtyczkach i pinach. Różnią się ale da radę to ogarnąć. Auta te są bardzo czułe na niskie napięcie i opory, masy w instalacji elektrycznej i walą nie mającymi ze sobą związku błędami na potęgę. Czasami palą moduły. Alternator, masy i kondycja akumulatora są kluczowe. Jak coś mi się przypomni to dopiszę. Będę śledził temat i trzymam kciuki. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
116i już jest więc powoli będzie się robiło
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Temat bardzo ciekawy. Jakie są realne osiągi takiego silnika po dolocie/wydechu/sofcie? Zakładam zmianę kolektorów wydechowych bo seria nie wydaje się za dobra.
Ile by ważył taki silnik w stosunku do np n54b30? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Generalnie zależy do czego ten wóz ma być. Która to wersja silnika? 306KM? No w jedynce to coś tam pojedzie ale nie będzie to jakiś przeciąg. Roboty pewnie będzie sporo, zwłaszcza z układem wydechowym, jakiś adapter do skrzyni, jeszcze o zgrozo jakiś SA typu EMU i tak z naprawdę przyjemnego pomysłu może wyjść kłębek nerwów i kabli. No ale powodzenia w realizacji, bo dźwięk będzie ukajał te nerwy.
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Kto potrafi zrobić magiczny adaperek can żeby bmw widziało obroty m113? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Kto potrafi zrobić magiczny adaperek can żeby bmw widziało obroty m113? https://gaugeart.com/product/gaugeart-can-translator/ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Fajne fajne jeszcze jakby ktoś to w pl robił byłoby super
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Temat swapa M113 do BMW jest przecież rozkminiony i wykonany. Miałem okazję polatać takim E46 na jakimś evencie. Myślę, że gość jest w stanie pomóc:
https://allegro.pl/oferta/swap-silnika-merc...e36-12399615590 Sa adaptery skrzyń, łapy itd. Tak, wiem. Tutaj mowa o E87. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Silnik dawno w budzie siedzi, odpalony, wszystko wolno idzie bo to tylko hobbystyczne grzebanie po godzinach. Teraz znów dłuższą przerwa...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
No to gratulacje jak już siedzi
![]() Ja stoje przed włożeniem m113 do e36 . Łapy , adapter i sprzeglo biorę od chłopaków z Poweride bo to chyba najsensowniejsze rozwiązanie. Sam ogarnąłeś wiązkę i obróbkę sterownika ? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Praca tego silnika na jednej świecy na cylinder to mocno średni pomysł. Wrzucając EMU do tego motoru używam 4 modułów z Audi 1.8 turbo lub 4 cewek z czterema słupkami.
A wiązkę jak ktoś potrzebuje to mogę naszykować do pracy jako "standalone", kwestia by były oba złącza do sterownika od strony budy wycięte z MB i "wiązka" do pedału gazu. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
No to gratulacje jak już siedzi ![]() Ja stoje przed włożeniem m113 do e36 . Łapy , adapter i sprzeglo biorę od chłopaków z Poweride bo to chyba najsensowniejsze rozwiązanie. Sam ogarnąłeś wiązkę i obróbkę sterownika ? Wiązka została seryjna, lekko zmodyfikowana. Sterownik opanowany przez człowieka od ecu. Łapy, adapter sprzęgło też z poweride chociaż łapy były lekko zmodyfikowane. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Silnik działa, auto chce jeździć. Jednak wciąż nie mam uruchomione go obrotomierza. ktoś ma jakiś pomysł?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jakie ecu?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
User Telewizoor. Możesz też podpytać w Ital Performance z Torunia, kiedyś robili takie rzeczy, ale to stare czasy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:58 |