Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M113 swap do bmw
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
opornick
Leży sobie pod stołem m113 z S klasy i jest chęć wrzucenia go do jakiegoś bmw.
Pierwszy wybór padł na e87 z racji stosunkowo młodej i zdrowej karoserii i tak rodzi się kilka pytan, może ktoś podpowie

- łapy silnika dedykowane pod swap m113 w e92 będą pasować do e87?
- skrzynie dawać bmw 6b i adapter + custom zamach/sprzęgło czy może skrzynie oem mercedes C 240/320 czy jakiś inny crossfire?
- po modyfikacji ECU silnika (OEM) sam silnik można odpalić na palecie więc w budzie odpali tymbardziej ale czy da się ogarnąć obroty silnika i temp na zegarach bmw?
- czy inne systemy typu abs będą miały coś przeciwko?

Mis
Łapy powinny grać.
Ecu dajesz z m113 lub standalone, a do tego ori ecu z e87 (może być jakiś kondonek valvetronic nawet).
telewizoor
Hej, obroty silnika i temperaturę na pewno da się zrobić, nie wiem co z ABSem, musiałbym pologować oryginał i wtedy można coś kombinować.
Driftman
Ostatnio miałem przypadek że przy błędzie nierealnej prędkości tylnego prawego koła w S klasie auto wywaliło
Błąd ESP
Błąd dzwigni zmiany biegów (notoryczne blokowanie skrzyni na jednym średnim biegu)
Ograniczone wspomaganie kierownicy
Błąd radaru zbliżeniowego
Błąd tempomatu
Brak reakcji na sterowania prędkością pojazdu aktywnym tempomatem z kierownicy
Wyłączone systemy bezpieczeństwa (znoszenia,uślizgu, kontroli trakcji,abs, poduszek powietrznych, systemu antykolizyjnego, ostrzegania o kolizji, brak dociągania pasów domykania szyb, cofania kierownicy, ograniczenie mocy)
Nieaktywny system parkowania
Wyłączone czujniki zbliżeniowe
Nieaktywne awaryjne hamowanie
Jaja z kierunkowskazami
Brak możliwości manualnej zmiany biegów
Błąd skrzyni biegów
Błąd deski rozdzielczej
Błąd,niemożliwe zaadaptowanie czujnika skrętu kierownicy
Zaburzone poziomowanie zawieszenia
Brak kick down
Ospała, przerywana reakcja na gaz przez skrzynie biegów

Auto chętnie paliło gume i latało bokiem jak małolat wink.gif
Auto po usunięciu usterki adaptowało się ze 300kilometrów od kasowania błędów i samo usuneło ostatnie błędy abs esp czujnika skrętu i prędkości koła

Więc wpływ absu na całe auto jest ogromny

Może wystarczy emulowanie sygnału abs. Sam interesuje się wpływem SD na m113 w innym nadwoziu. Zwłaszcza z S klasy bo w
E klasie czy ML, SL i G klasie jest trochę zamieszane w samych wtyczkach i pinach. Różnią się ale da radę to ogarnąć.

Auta te są bardzo czułe na niskie napięcie i opory, masy w instalacji elektrycznej i walą nie mającymi ze sobą związku błędami na potęgę. Czasami palą moduły.
Alternator, masy i kondycja akumulatora są kluczowe.

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.
Będę śledził temat i trzymam kciuki.
opornick
116i już jest więc powoli będzie się robiło
Blaid
Temat bardzo ciekawy. Jakie są realne osiągi takiego silnika po dolocie/wydechu/sofcie? Zakładam zmianę kolektorów wydechowych bo seria nie wydaje się za dobra.

Ile by ważył taki silnik w stosunku do np n54b30?
deejey!
Generalnie zależy do czego ten wóz ma być. Która to wersja silnika? 306KM? No w jedynce to coś tam pojedzie ale nie będzie to jakiś przeciąg. Roboty pewnie będzie sporo, zwłaszcza z układem wydechowym, jakiś adapter do skrzyni, jeszcze o zgrozo jakiś SA typu EMU i tak z naprawdę przyjemnego pomysłu może wyjść kłębek nerwów i kabli. No ale powodzenia w realizacji, bo dźwięk będzie ukajał te nerwy.
opornick


Kto potrafi zrobić magiczny adaperek can żeby bmw widziało obroty m113?
Ziuzio
CYTAT(opornick @ Mon, 20 Feb 2023 - 23:03) *
Kto potrafi zrobić magiczny adaperek can żeby bmw widziało obroty m113?

https://gaugeart.com/product/gaugeart-can-translator/
opornick
Fajne fajne jeszcze jakby ktoś to w pl robił byłoby super
Czacza
Temat swapa M113 do BMW jest przecież rozkminiony i wykonany. Miałem okazję polatać takim E46 na jakimś evencie. Myślę, że gość jest w stanie pomóc:
https://allegro.pl/oferta/swap-silnika-merc...e36-12399615590
Sa adaptery skrzyń, łapy itd.
Tak, wiem. Tutaj mowa o E87.
opornick
Silnik dawno w budzie siedzi, odpalony, wszystko wolno idzie bo to tylko hobbystyczne grzebanie po godzinach. Teraz znów dłuższą przerwa...
Mateusz3109
No to gratulacje jak już siedzi smile.gif
Ja stoje przed włożeniem m113 do e36 . Łapy , adapter i sprzeglo biorę od chłopaków z Poweride bo to chyba najsensowniejsze rozwiązanie.
Sam ogarnąłeś wiązkę i obróbkę sterownika ?
Dabrowsky94
Praca tego silnika na jednej świecy na cylinder to mocno średni pomysł. Wrzucając EMU do tego motoru używam 4 modułów z Audi 1.8 turbo lub 4 cewek z czterema słupkami.
A wiązkę jak ktoś potrzebuje to mogę naszykować do pracy jako "standalone", kwestia by były oba złącza do sterownika od strony budy wycięte z MB i "wiązka" do pedału gazu.
opornick
CYTAT(Mateusz3109 @ Tue, 30 May 2023 - 13:33) *
No to gratulacje jak już siedzi smile.gif
Ja stoje przed włożeniem m113 do e36 . Łapy , adapter i sprzeglo biorę od chłopaków z Poweride bo to chyba najsensowniejsze rozwiązanie.
Sam ogarnąłeś wiązkę i obróbkę sterownika ?


Wiązka została seryjna, lekko zmodyfikowana. Sterownik opanowany przez człowieka od ecu.
Łapy, adapter sprzęgło też z poweride chociaż łapy były lekko zmodyfikowane.
opornick
Silnik działa, auto chce jeździć. Jednak wciąż nie mam uruchomione go obrotomierza. ktoś ma jakiś pomysł?
siewcu
jakie ecu?
opornick
CYTAT(siewcu @ Fri, 15 Sep 2023 - 20:23) *
jakie ecu?


Silnikiem steruje Seryjny me2.8
soltyk
User Telewizoor. Możesz też podpytać w Ital Performance z Torunia, kiedyś robili takie rzeczy, ale to stare czasy.
opornick
Do Telewizora pisałem, puki co bez odzewu.
Pewnie skończy się na dodatkowym triggerze
opornick
Dołożony trigger na koło pasowe nie zdał egzaminu, powyżej 3 tys obr /min obrotomierz przestawał działać. Nie wiem czy średnica kółka za mała czy brakowało dokładności.

Wykonany został dodatkowy otwór aby czytać obroty z koła zamachowego i wygląda na to że to rozwiąże problem
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.