Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> LEXUS IS200 swap na silnik gte pomocy
Driftalex
post Tue, 03 Mar 2009 - 16:09
Post #1


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





interesuje mnie wlozenie silnika 7m gte, 2jz gte lub 1jz gte do lexusa is 200 prosze o rady i pomoc
jaka skrzynia manualna podejdzie do 1jz gte i czy duzo bedzie zabawy z wlozeniem ktoregos silnika do lexa jakies pomysly?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Mar 2009 - 16:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Driftalex
post Tue, 03 Mar 2009 - 16:34
Post #2


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





czy skrzynia manualna r154 ta z supry z silnikiem 7m gte podejdzie do silnika 1jz gte? 2,5 twin turbo? czy cos potrzebne do przerobki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 03 Mar 2009 - 16:39
Post #3


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Nie jestem pewien ale chyba rISky przerabiał sprawę razem z brt. Odezwij sie do nich albo poszukaj projektu lexusa, acz nie jestem pewien czy nie zniknal w trakcier awarii serwera.


oo jest http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=39785&hl=


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 03 Mar 2009 - 16:49
Post #4


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





7M-GTE to bezsensowny pomysł, silnik kupa...

1JZ-GTE to znacznie lepsze wyjście, przy czym w żadnej wersji nie był on oferowany w Europie, więc dostępność części serwisowych typu paski czy uszczelki w ASO jest znikoma, żeby nie powiedzieć żadna, dlatego najprawdopodobniej musiałbyś przeczesywać oferty sklepów w UK. 1JZ jest droższy w zakupie od 7M, ale tańszy od 2JZ. Najmłodsze 1JZ to mają VVTi i single turbo (bez VVTi były twie turbiny), ale za to tłoki i korby są słabsze.

2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.

Co do skrzyń, to do wszystkich 1JZ jak i 2JZ pasują w wymienionych "kombinacjach":

- W58 z Supry NA (2JZ-GE) i W58s z Lexusa SC300 (ciut mocniejsza, ale ma inny shifter), w komplecie z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 2JZ-GE;
- R154 z Supry Turbo (MA70) z dzwonem, sprzęgłem i kołem zamachowym od 1JZ-GTE (wszystko można kupić nowe w USA i UK), niekiedy też występuje w komplecie z 1JZ-GTE w manualu;
- V160/161 z Supry Twin Turbo (JZA80) przy w/w komplecie, ale z Supry Turbo.

Najsłabszą z wymienionych jest W58, nieco mocniejsza jest R154, najmocniejsza to V160 i późniejsza V161 (ma nieco zmienione przełożenia, ale jest tak samo pancerna). Najrozsądniejszym kompromisem jest R154, ale znalezienie takiej skrzyni w Polsce może być trudne. FilipN jeździł przez kilka lat na W58 połączonej z 2JZ-GE na turbinie, i według jego słów ten zestaw radził sobie jak najlepiej, więc można założyć, że W58 w dobrym stanie zniesie około 400KM. V160 i 161 to już inna liga, ta skrzynia zniesie właściwie wszystko, ale zmiana biegów odbywa się, cytuję, "jak w traktorze".

Wolf, rISky przerabiał patent pt. silnik 2JZ-GE plus jebutne turbo i skrzynia W58, która się notorycznie przy tych mocach rozsypywała. Rafał zapowiadał, że gdy wysadzi w powietrze kolejną skrzynię, to zmieni ją na R154.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Tue, 03 Mar 2009 - 17:42
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





Z tego co mi wiadomo to r154 wytrzymuje gdzieś ok 600km, Jeśli nie zamierzasz wykraczać poza ta wartość to nie ważne z którym silnikiem ją połączysz to wyjdzie ci taniej niż v160. Co do silnika to podobno w komorze w lexie jest trochę ciasno więc z takimi rzeczami jak klima może być ciężko ale lepiej jak rISky potwierdzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_lukiJ_*
post Tue, 03 Mar 2009 - 19:10
Post #6









CYTAT(240Z @ Tue, 03 Mar 2009 - 16:49) *
2JZ-GTE jest najmocniejszym silnikiem z tych podanych przez ciebie, ale także najdroższym. Części powinieneś dostać w ASO (w końcu Supra JZA80 była oferowana w Europie, w tym także w Polsce). W Japońskich Toyotach Aristo (u nas Lexus GS) oferowany był także 2JZ-GTE VVTi, jednak podobnie jak w 1JZ korby i tłoki są słabsze niż w wersji bez VVTi.

obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Tue, 03 Mar 2009 - 19:30
Post #7


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





ok dzieki troche mi to rozjasnilo... moc docelowa ma nie przekraczac 350-380koni wiec skrzynia wytrzyma a co do r154 to mozna w UK trafic ja wlasnie tam wyszukuje graty na tego swapa. rzeczywiscie silnik 2jz gte jest najdrozszy w zakupie 7m gte jest najtansza mozliwoscia ale chyba zrezygnuje po tym co tu o nim poczytalem.
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 03 Mar 2009 - 19:35
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 03 Mar 2009 - 19:38
Post #9


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:10) *
obalając kolejny mit: są te same te same co 2jzgte,


O co ci dokładnie chodzi? Zacytowałeś fragment postu dotyczący 2JZ-GTE, i próbujesz "obalić mit", że w 2JZ-GTE są korby takie, jak w 2JZ-GTE? Bo nie bardzo rozumiem.

Może chodzi ci o to, że korby i tłoki w 1JZ i 2JZ są takie same (a nie są)? Albo że w 1JZ i 2JZ VVTi korby wcale nie są słabsze niż w ich wcześniejszych odpowiednikach, pozbawionych VVTi?

CYTAT(Kubek @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:35) *
Nie chcialbys moze wlozyc tam silnika V8 z 6 biegowa skrzynka?


Pewnie myślisz o LSx + T56... Takie coś już było.



http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...-lexus-ls1.html

IMO fajne połączenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_lukiJ_*
post Tue, 03 Mar 2009 - 19:48
Post #10









Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 03 Mar 2009 - 20:00
Post #11


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:30) *
wiec najbardziej interesujacy wydaje sie 1jz gte tylko skad te graty do przerobki na manuala ten dzwon? i jesli pracowal z kompem od automata to nie bedzie problemu zeby wlozyc manuala i uruchomic?


Dzwon możesz kupić nawet w ASO. Komp, jeśli zapniesz czujnik na stałe tak żeby komp myślał że skrzynia jest na Neutral, będzie śmigał.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 03 Mar 2009 - 20:06
Post #12


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(lukiJ @ Tue, 03 Mar 2009 - 19:48) *
Faktycznie, nie wyraźnie sie jasno, mało jakoś precyzyjnie,
2jzgte i 2jzgte vvti maja ten sam wał korbowy i te same korby. (i chyba tłoki ale tego nie jest dokładnie nie pamiętam).
Znaczące różnice w wytrzymałości były w silnikach 2jzge i 2jzge vvti, silniki gte nie zostały tak okrojone,


O wale korbowym nie wspominałem nic - faktycznie pozostał on identyczny przez cały okres produkcji 2JZ, tak NA jak turbo. Co do tłoków to też jestem niemal pewien, że w wersji VVTi były słabsze. O GE się nie wypowiadam, bo to nie moja działka i nie interesowałem się tym na tyle żeby móc się autorytatywnie wypowiedzieć w temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_lukiJ_*
post Tue, 03 Mar 2009 - 20:22
Post #13









ostatnie zasmiecanie tematu:
odrobiłem zadanie: tłoki oraz korbowody są takie same w 2jzgte z lub bez vvti, (maja te same nr katalogowe),
na korzyść vvti przemawia to że są to silniki znacznie młodsze,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Tue, 03 Mar 2009 - 20:34
Post #14


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Tue, 03 Mar 2009 - 20:37
Post #15


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





czytam i czytam o tym projekcie is 2jz ge na+t i widze ze troche jest zabawy z tym swapem
co z miska 1jz gte? nie wejdzie? na jaka trzeba zmienic? do 1jz gte jak bym chcial go tak w granicach 320 koni musze zmieniac z 2 turbin na jedna? co jest wogole potrzebne do takiej przerobki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 03 Mar 2009 - 22:44
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brt
post Tue, 03 Mar 2009 - 22:52
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(pinin @ Tue, 03 Mar 2009 - 22:44) *
Myślę, że jak zadzwonisz do brt (tomaracing) to uzyskasz odpowiedź na wszystkie dręczące Cię pytania.
On to ogarnął, on ma całe noł-hał.
Namiary na formę znajdziesz w google.pl



To jest ciekawy swap, ale zabiera troszke czasu i pieniedzy. Is200 to nie supra i nie ma tam duzo miejsca na to wszystko. Upchniecie seryjnych turbin 2jz albo 1jz to zapewne oznacza wywalenie abs i seryjnego komputera z komory.

A jeszcze jedno. skrzynia w58 padla dopiero pierwsza i to po sporym czasie katowania na 1/4 oraz driftowania wiec jezeli ktos nie ma w planach przebijac sie przez 450 km to mysle ze wystarczy wink.gif


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 03 Mar 2009 - 23:40
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





CYTAT(Driftalex @ Tue, 03 Mar 2009 - 13:34) *
kubek a masz do sprzedania v8 w manualu?

Ja nie mam, ale nie ma problemu ze znalezieniem. Mozna kupic nowy ze sklepu, albo rozbite Camaro, Trans-Am, GTO itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Wed, 04 Mar 2009 - 01:10
Post #19


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





brt a jesli bym seryjne dwie turbiny zamienil na jedna? jakie jeszcze przerobki mnie ewentualnie czekaja? chcialbym isc na kompromis i miec ABS i klime;) pewnie powiedzie ze w takich tuningachnie ma miejsca na kompromisy;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftalex
post Wed, 04 Mar 2009 - 01:54
Post #20


User
Dołączył: Thu, 29 May 2008





z postow widze ze robiles juz podobny swap do lexusa. chcialbym aby auto uzyskalo troszke ponad 300koni ale nie chce rezygnowac z ABSu czy klimy. napisales ze pod maska jest ciasno na 2 turbiny. wiec lepiej zamienic je 1? no i pytanie jaki by byl koszt zrobienia tego u was na silniku 2jz ge? czyli cos co juz robiliscie i wiedzie jakie sa przeszkody. co jest potrzebne do takiego swapa i co jest tansze przerabiac 1jz gte na jedno turbo it czy wlozyc 2jz ge i dolozyc turbo jak to wyglada cenowo tak szacunkowo oczywiscie liczac na moc rzedu 320koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:16