![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Cześć, zainteresowałem się tematem ponieważ mam opcję na zakup LED. Sprzedawca poleca, chwali, że lepsze od xenonów.
Obejrzałem ten film i wg mnie xenon świeci lepiej od LED: https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I Co myślicie? Macie doświadczenia z LEDami? Co mi z tego, że zobaczę wyraźnie przed samą maską kogo za ułamek sekundy przejadę? Bardziej przekonuje mnie szeroki kąt xeonów i to jak świecą w dal. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Chodzi Ci o ledy w miejsce żarówek ? Znajomy miał w Voyagerze bo tam xenon na mijania ale na długich h11 i załozył ledy. Świeciło to baaardzo mocno ale rzecz jasna sprawa nie legalna.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Normalne soczewki LED zamiast żarówek. Dlaczego nielegalna? Nie pytam o kolejny mit tylko o fakty.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Nielegalna bo auto musi być wyposażone w spryskiwacze reflektorów i samo-poziomowanie, dodatkowo lampy ksenonowe są wykonane z innych materiałów odpornych na wysokie temperatury.
Często po zamontowaniu ksenonów w zwykłych lampach topi się lustro i miejsce mocowania żarówki a klosz lampy matowieje. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ja z 2 lata temu chciałem coś takiego ale wrzucić to w seryjną lampę zamiast mijania. Widziałem jak to świeciło u znajomego i zrobiło na mnie mega wrażenie. On założył ledy bo go wkurzało że hamerykańce w długie dają w dalszym ciągu halogen. Ja temat odpuściłem bo okazało się że w seryjnej lampie w światłach mijania na 100% bd oślepiał ludzi. Jest mnóstwo filmików w necie gdzie pokazują że bardzo źle seryjna lampa rozprasza takie światło.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
O ile pamięć nie płata mi figla, to Wombat montował sobie LEDy w Lexie, może zda relacje.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Z mojego doswiadczenia moge Ci powiedziec ze biksenony sa o lata swietlne przesd LEDami. Zdecydowanie jasniejszy snop swiatla, bialy a nie jakis fioletowy. 2 lata temu w Aachen bylem w fabryce Philipsa. Niemiec ktory mnie oprowadzal stwierdzil jednoznacznie ze wtedy zadne full ledy nie mialy podejscia do biksenonow. Ja bym w LED-y poki co sie nie pchal.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Normalne soczewki LED zamiast żarówek. Dlaczego nielegalna? Nie pytam o kolejny mit tylko o fakty. Bo lampa ma homologacje do danego zrodla swiatla i zmienianie go sobie na xenon czy LED jest nielegalne. Kwestia czepialstwa przy kontroli itp to juz cos zupelnie innego. Poza tym tak jak przedmowca wyzej - zestawy xenonowe swieca zdecydowanie lepiej niz ledowe, mozna nawet obejrzec sobie rozne porownania na youtubie. Wiec jak juz cos pakowac to raczej xenon. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Freedom is granted with regard to the frontal glass, the reflector
and the bulbs. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
gość_michas_j_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Nielegalna bo auto musi być wyposażone w spryskiwacze reflektorów i samo-poziomowanie Nieprawda. Odebraliśmy w firmie kilka aut wyposażonych fabrycznie w lamy LED'owe i nie mają spryskiwaczy, bo nie jest to wymagane. Inaczej sprawa ma się z Xenonami, tu w EU muszą być spryskiwacze. Co do samych różnic zauważyłem tylko że Xenon świecił dalej, LED ma moim zdaniem ładniejszą barwę. Myślę, że żywotność też będzie na korzyść LED. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie prawda. Odebraliśmy w firmie kilka aut wyposażonych fabrycznie w lamy LED'owe i nie mają spryskiwaczy, bo nie jest to wymagane. Inaczej sprawa ma się z Xenonami, tu w EU muszą być spryskiwacze. Co do samych różnic zauważyłem tylko że Xenon świecił dalej, LED ma moim zdaniem ładniejszą barwę. Myślę, że żywotność też będzie na korzyść LED. Co ciekawe nowy mustang ma ksenony i nie ma ani samopoziomowania ani spryskiwazy. Regulacja jeat rezna, jak w zwyklych halogenowkach ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
Ksenon świeci jaśniejszym światłem, ale LED daje dużo lepszą możliwość kształtowania wiązki świetlnej, przez co w praktyce jest wydajniejszy.
Powinien też być trwalszy i pobierać mniej energii, czego następstwa są dość oczywiste chyba. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Ostatnio miałem okazję zapoznać się dość dobrze z adaptacyjnymi LEDami w testowej F30. Być może to przez aktywność w czasie jazdy, a nie samo natężenie światła, ale zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. W ogóle nie zauważyłem, żeby wiązka miała być zbyt wąska czy niejednorodna, itp. Co prawda, moim głównym punktem odniesienia jest tylko zwykły (nienaganny z resztą) bi-xenon w E60, ale nie wchodząc w szczegóły - dużo większy komfort podczas nocnej, autostradowej podróży zapewniają takie LEDy.
BTW. Materiał porównawczy z Autocentrum moim zdaniem baaardzo niemiarodajny i w ogóle bym się nim nie sugerował. -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Mamy w passku B8 nowe ledy z opcją automatycznych świateł długich itd. Według mnie xenon nie ma podejścia do tej technologii, jest b. jasno i wiązka światła sama dopasowuje się do drogi, na trasach dwupasmowych i w mieście nie ma to większego znaczenia ale jak się wjedzie na mazurskie drogi czy inne których u nas jest pełno to rożnica jest kolosalna. Polecam Ledy!
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Prnit - polecasz bo sa w seri. A mowa jest o dolozeniu ledow do lamp do nich nieprzystosowanych.
Patrzac na filmik wrzucony wyzej widac wyraznie ze led bedzie oslepial. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
aaaa no to ja bym się w to nie bawił..będzie oślepiać na 100%
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
W hidretrofit można kupić soczewki ze zintegrowanym ledem. Takie coś raczej by nie oślepiało jeśli byłoby dobrze ustawione
![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Ledy - montowane w miejsce innego źródła światła - nie mają racji bytu - dlatego, że sam emiter jest płaski i świeci tylko w jedną stronę - do tego sam emiter wytwarza sporo ciepła i musi to ciepło odprowadzić na podłoże a potem na radiator - dlatego zrobienie odpowiednio mocnego zespołu Ledów, aby dawały porównywalna ilość lumenów do żarnika ksenonowego i jeszcze potrafiły odprowadzić ciepła z takiej mocy do tego to wszystko w miejscu światła alnika ksenonowego - po prostu się nie da.
Co innego w reflektorze skonstruowanym od podstaw do Ledów - pozostaje tylko problem odprowadzenia ciepła. Jeszcze jednym minusem światła ledowego jest widmo tego światła - jest ono bardzo niepełne - przez co trochę gorzej odbierane i odbija się to również na tzw wskaźniku CRI - czyli zdolności odwzorowania barw. Rozwiązania dedykowane (fabryczne) stwarzają nowe możliwości projektantom plamy świetlnej przed samochodem - taka bateria Ledów może świecić adaptacyjne - Czyli oświetlac wybrana część drogi przed samochodem i może sie to błyskawicznie zmieniać. Xenon - oczywiście światło powstaje w inny sposób niz w zwykłej zarówce - ale generalnie sam emiter może mieć porównywalne rozmiary do żarnika żarówki - dlatego czasem wystarczy niewielka korekta optyki aby palnik ksenonowy działał całkiem dobrze w reflektorze przystosowanym do żarówki - Ale trzeba pamiętać o tym że 35 Watowy palnik ksenonowy produkuje około dwa razy więcej światła niż żarówka. światło ksenonowe ma taka właściwość, że pełna wydajność uzyskuje w najlepszym razie po paru sekundach - dlatego do świateł drogowych nie specjalnie się nadaje, aby obejść ten problem i mieć równie dużo światła na długich co na cały czas włączonych krótkich, konstruktorzy stworzyli protezę nazwana "biksenonem" to nic innego jak system mechanicznych przysłon który ogranicza ilość i rozkład światła tak aby spełnić normy świateł mijania (nie oślepiać jadących z przeciwka) i odsłaniających emiter gdzie chcemy jechać na długich. A palnik ksenonowy ciągle świeci tak samo. Palnik ksenonowy ma jedna nieprzyjemna cechę - oprócz światła widzialnego emituje bardzo dużo fal z zakresu UV - dlatego nie jest stosowany np tak gdzie pracują ludzie. Promieniowanie UV - powoduje dezintegrację plastyku. Dlatego nieprzystosowane do nich odbłyśniki i poliwęglanowe szkła współczesnych reflektorów żółkną i znikają - najśmieszniejsze jest to że reflektory starej daty -szklano metalowe znoszą to bez zająknięcia problemy dotyczą tylko współczesnych konstrukcji, również tych z zamontowanym fabrycznie ksenonem. Standardowy palnik i przetwornica pracują z mocą 35 Watt (również tzw chińskie HID). Dlatego ciepła jest znacznie mniej niż z klasycznej żarówki która ma 55 watt i jeszcze większość to ciepło. Więc topienie cieplne w okolicach sprawnego palnika można włożyć miedzy bajki. Co do legalności - Każdy reflektor dostaje homologację na konkretne źródło światła - jest oznaczenie na reflektorze zawsze. Jeśli faktyczne źródło światła jest inne - jest nielegalne - bez względu na zamontowane, spryskiwacze, poziomowanie i jakiekolwiek kosmiczne technologie. Niektóre samochody maja homologacje na ksenon bez systemów oczyszczających lub poziomujących. Więc odpowiedź na Twoje pytanie - jesli masz obecnie sprawny system ksenonowy - zakładanie innego źródła światła do tych reflektorów będzie raz, że nielegalny a dwa nieefektywne. Kojarze coś, że poruszasz się starszym modelem Audi - te auta słyna ze słabej powłoki odblaskowej na soczewce - może w celu poprawienia tego warto to sprawdzić i ewentualnie oddać lustro soczewki na ponowne napylenie warstwy odblaskowej? firmy sie tym zajmujące napylają powlokę aluminiową przez co taki zabieg jest trwalszy niż fabryczne, ekologicznie napylanie bez użycie "niebezpiecznych" substancji. Ostatnio taki zabieg przeprowadzałem u siebie i koszt razem z wysyłką całych reflektorów zamkną się poniżej 400 zł. Firma przy okazji sprawdziła zużycie palników ksenonowych które były w tych lampach (świeciły cały czas) i stwierdziła, że wydajność ich to 25 % fabrycznych parametrów i oczywiście jeszcze je wymieniłem, ale ilość światła nieporównywalna. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
W niektórych nowych autach są xenony 20W, które generują na tyle mało światła, że nie jest konieczny układ czyszczenie reflektorów (spryski). Ważne, aby klient był zadowolony, że ma xenony w nowym aucie a producent zaoszczędził.
Poza tym jechałem nowym Leonem z oświetleniem LEDowy i akurat w tym samochodzie światła są słabe, nie warte ani złotówki dopłaty. -------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
W niektórych nowych autach są xenony 20W, które generują na tyle mało światła, że nie jest konieczny układ czyszczenie reflektorów (spryski). Ważne, aby klient był zadowolony, że ma xenony w nowym aucie a producent zaoszczędził. Poza tym jechałem nowym Leonem z oświetleniem LEDowy i akurat w tym samochodzie światła są słabe, nie warte ani złotówki dopłaty. Dokladnie. Do tej listy mozna dodac np. Full ledy w nowym Volvo XC90. Wracaj z Gdańska dwukrotnie obmywałem reflektory na drodze bo nie wierzyłem, ze w tej klasie aut dali tak słabo działający wynalazek. Dwa dni pozniej wsiadłem w Focusa ST Diesel i wróciłem do Gdanska w pelnym komforcie dzieki biksenonom. Passat ma faktycznie lepsze LED-y niż Seat Leon, ale nadal uważam, że mimo dużego obszaru jaki reflektory oświetlają, to jasność jest słabsza niż ksenonach i to widać. Często zmieniam auta i naprawdę łatwo dostrzegam to czy w testówce są zamontowane ksenony czy LED-y. Co do automatycznych świateł to wg mnie najlepiej radzą sobie Active high beamy w Volvo (s60) i adaptacyjne reflektory w BMW. W Passacie i Volvo XC90 zdarzało się, że system nie dostrzegał jadących z naprzeciwka aut w trakcie opadów deszczu lub lekkiej mżawki. Jest potencjał LED-ach, ale w dobie powoli raczkujących świateł laserowych może on nie wystarczyć. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:42 |