![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 April 2009 ![]() |
Witam
Właśnie złożyłem dół silnika 2.0 ABA, remont polegał na wymianie panewek (głównych i korbowodowych), wał przeszlifowano i wyważono. Do tego doszedł komplet nowych uszczelek. Pierścienie pozostawiłem oryginalne z uwagi na to że przed remontem zużycie oleju było bardzo niewielkie. Czy silnik moge dotrzec na oleju mineralnym, bo docelowo planuje wlac olej syntetyczny i czy podczas docierania wystąpi podwyższone zużycie oleju? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie ![]() |
ale co chcesz docierać?
![]() -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
czysto teoretycznie panewek nie trzeba docierać bo maja one luz który nie powinien sie zmieniać i pracują na filtrze, co innego z pierścieniami te sie rozszerzają na skutek izany temperatury,ale dla pewności lepiej zrobić z 500 km nie kręcąc do odcinki i nie przyśpieszajać z 1tys obrotów na 5 biegu z gazem w podłodze
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
tu nie ma co docierac
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 April 2009 ![]() |
Dotychczas silnik spisywał się bardzo dobrze a powodem skończenia się panewek było przetarcie miski olejowej. Wraz z wałem korbowym do szlifu musiałem oddac także i korbowody, więc zdjąłem głowicę (ktora także została zregenerowana), tłoki i pierścienie oczyściłem z nagaru. Dół i góra silnika są teraz praktycznie jak nowe, tylko mam teraz wątpliwości odnośnie pierścieni, poniewż pozostawiłem oryginalne i nie mam pewności czy to wszystko wróci do stanu jak przed remontem. Dodam że na tulejach nie ma progów i występują jeszcze kanały po honowaniu. Mechanik, z którym zamieniłem kilka słów wczoraj powiedział mi że taki remont bez wymiany pierścieni nie ma kompletnie sensu, bo silnik w niedługim czasie zacznie brac olej - mam nadzieję ze się myli.
Postanowiłem wlac na początek olej mineralny (na 500 - 1000 km), docelowo będzie wlany syntetyk 10W60 lub 5W50, co o tym sądzicie? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
wyciągaj tłoki i zmieniaj pierścienie, jak byś tloków nie wyciągał i pierścienie nie były by ruszane to bys mugł ich nie wymieniać w karzdym innym przypadku pierścienie sie wymienia
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Postanowiłem wlac na początek olej mineralny (na 500 - 1000 km), docelowo będzie wlany syntetyk 10W60 lub 5W50, co o tym sądzicie? sadzimy, ze to bez sensu, bo tu nie ma co docierac, wiec tak po prostu zmieniles sobie olej, ale nic za tym nie idzie. a pierscienie powinienes zmienic i wtedy dopiero pomyslec o docieraniu na minerale. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
czysto teoretycznie panewek nie trzeba docierać bo maja one luz który nie powinien sie zmieniać CYTAT 13.1.2 Przemiany w warstwie wierzchniej części. W procesie docierania części zmiany zachodzą nie tylko na powierzchni tarcia, lecz i w warstwach wierzchnich. [...] Zauważono przy tym, że przed docieraniem na powierzchni stopu Ł-6 występują drobne jasne punkciki twardych faz międzymetalicznych stopu, natomiast w czasie docierania na powierzchni tworzą się jasne pola o metalicznym połysku, [...]. Intensywność tworzenia się białych pól na powierzchni stopu łożyskowego zalezna jest od stosowanych przy docieraniu prędkości względnych i obciążeń. Podobne zmiany na powierzchniach tarcia, występujące podczas docierania, obserwuje się i w innych materiałach, jak na przykład w stopach o osnowie cynowej oraz stopach aluminium. Analiza chemiczna białej warstwy utworzonej w procesie docierania panewek wykazuje znaczne zwiększenie ilości Sb, Sn i Cu oraz zmniejszenie ilości Pb. Oznacza to, że twarda warstwa wierzchnia panewek zostaje wzbogacona o pierwiastki tworzące kryształy twardych faz stopu, co potwierdza selektywny charakter zużywania się stopu w fazie docierania. W czasie badań udało się zaobserwować mechanizm tworzenia się warstwy białej w stopach o osnowie cynowej. Kryształy faz międzymetalicznych stopu SnSb w wyniku działania dużych nacisków jednostkowych oraz drgań ulegają skruszeniu, a ukierunkowane działanie sił tarcia powoduje charakterystyczne ułożenie się skruszonych kryształów, widocznych na zewnątrz jako białe pasma. W tym procesie aktywny udział bierze tlen z otoczenia, tworząc tlenki metalu. Przemiany zachodzące w powierzchni tarcia jak i w warstwie wierzchniej stopu uodparniają panewkę na zacieranie się oraz zmniejszają intensywność zużywania się w procesie normalnej eksploatacji. [...] Badania te potwierdzają, że im większe przemiany występują w warstwie wierzchniej, tym bardziej panewka staje się odporna na zatarcie. [...] J. Cypko, E. Cypko, Podstawy technologi i organizacji naprawy pojazdów mechanicznych. Wyd. drugie poprawione i uzupełnione, WKŁ 1989, ISBN 83-206-0862-7 r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Panowie ja latam teraz od pierwszego odpalenia na mineralu Orlena 15w40 po jakim przebiegu przejść na olej docelowy Vavoline 10W60 ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 ![]() |
Panowie ja latam teraz od pierwszego odpalenia na mineralu Orlena 15w40 po jakim przebiegu przejść na olej docelowy Vavoline 10W60 ? a czego 10W60 ?? spędzasz więcej czasu na torze niż na ulicy czy to taka Polska specjalność lać taki olej ? -------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
polska specjalnosc. tez taki leje.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
leje taki olej bo mój samochodzik ma dość wysoką temperaturę pracy jak turbinka dmucha a z normalnego oleju robi sie woda.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 ![]() |
leje taki olej bo mój samochodzik ma dość wysoką temperaturę pracy jak turbinka dmucha a z normalnego oleju robi sie woda. Tak myślałem ze W60 to Polska specjalność i ciezko jest walczyc ze stereotypem. Do samochodów używanych na co dzień niezależnie czy macie pod maską seryjne turbo czy GT35R nie ma potrzeby lać innych olejów niż zaleca książka serwisowa. 10W60 przez większość producentów wyczynowych olei jak Motul, Millers Oils reklamowany jest jako olej wyczynowy i leje sie go tam gdzie producent zaleca olej 10W40 w warunkach wyścigów długodystansowych , rajdach etc. Przykładowo samochód Steca w tym sezonie jeżdzi na Millersie 10W60 , w wyjątkowo gorącym klimacie jak np. Rajd na Cyprze leją 15W60. Ale nie porównuj swojego upalania do jego. Wierz mi że na co dzień leją do EVO 5W40. Próbowałeś jakiś dobry olej poza tym Valvoline na bazie estrowej jak Millers Oils, Motul ?? Mam nadzieje , że zdajesz sobie sprawę, że nie wszystkie oleje na których pisze syntetyk są syntetykiem a mają więcej wspólnego z mineralna oliwa niż z syntetykiem . Ja też mam turbo i jakoś woda mi się nie robi kiedy leje 10W30 Royal Purple lub 10W40 Millersa. A temperatura rzadko przekracza 90 C. -------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Jak wygląd mój silnik i co zmieniłem zmożecie przeczytać w tym temacie bo tam troszkę opisałem.
http://www.racingforum.pl/Zmian-kolektora-...iem-t67640.html Wcześniej jeździłem ma Mobilu 10W40 pół syntetyku ale przerzuciłem sie na Vavoline 10W60 też pół syntetyka. I powiem że jest lepiej choć by nawet z ciśnieniem po rozgrzaniu tak nie spada jak na 10W40 a co do ceny oleju to strasznie sie nie wykosztowuje dokładając 50 zł od zmiany do zmiany czyli raz na 8-9 tyś km. -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
ja tam laalem na wielu oliwach i to prawda na valvo 10w60 przy temp oleju 100 stopni i wyżej ciśnienie było wyższe o ok 1b w porównaniu do np motula 10w40 ostatnio w seryjnym motorze ale palowanym na kjs rallysprintach itp lałem 15w50 i jakoś tragedji nie było co prawda ja tam mam dołożona chłodnice oliwy z termostatem
![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
|
|
|
gość_LeszekMK2_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
nie bede zakladał nowego tematu bo nie ma sensu w moim przypadku jest calkowicie silnik od podstaw zrobiony i mam to samo pytanie jakie dac olej do dotarcia silnika 1.8T od VW słyszałem ze mozna dać mineralny lub pełen syntetyk
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 27 November 2004 ![]() |
Millers Oils robi specjalny olej do docierania silników w klasie Motorsport CRO 10W40. Aler i tak zalecał bym kupienie najtańszego minerala, i dwa filtry oleju. Na mineralnym pozostawić samochód na wolnych obrotach 15 minut , i dopiero zmienić olej i filtr jeszcze raz np. na przykładowo podany CRO 10W40 na którym będziemy docierali silnik.
-------------------- Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more http://www.topendpower.pl http://www.hawkperformance.pl/ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
wolne obroty to nie jest najzdrowszy temat dla nowego silnika
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:54 |