Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jaki olej przy docieraniu silnika?
AdamN
post Thu, 09 Jul 2009 - 21:34
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 01 April 2009





Witam
Właśnie złożyłem dół silnika 2.0 ABA, remont polegał na wymianie panewek (głównych i korbowodowych), wał przeszlifowano i wyważono. Do tego doszedł komplet nowych uszczelek.
Pierścienie pozostawiłem oryginalne z uwagi na to że przed remontem zużycie oleju było bardzo niewielkie. Czy silnik moge dotrzec na oleju mineralnym, bo docelowo planuje wlac olej syntetyczny i czy podczas docierania wystąpi podwyższone zużycie oleju?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Jul 2009 - 21:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Michorspowr
post Thu, 09 Jul 2009 - 21:41
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 October 2007
Skąd: pomorskie





ale co chcesz docierać? ohmy.gif


--------------------
mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Thu, 09 Jul 2009 - 22:38
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





czysto teoretycznie panewek nie trzeba docierać bo maja one luz który nie powinien sie zmieniać i pracują na filtrze, co innego z pierścieniami te sie rozszerzają na skutek izany temperatury,ale dla pewności lepiej zrobić z 500 km nie kręcąc do odcinki i nie przyśpieszajać z 1tys obrotów na 5 biegu z gazem w podłodze


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 09 Jul 2009 - 23:41
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





tu nie ma co docierac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamN
post Fri, 10 Jul 2009 - 09:08
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 01 April 2009





Dotychczas silnik spisywał się bardzo dobrze a powodem skończenia się panewek było przetarcie miski olejowej. Wraz z wałem korbowym do szlifu musiałem oddac także i korbowody, więc zdjąłem głowicę (ktora także została zregenerowana), tłoki i pierścienie oczyściłem z nagaru. Dół i góra silnika są teraz praktycznie jak nowe, tylko mam teraz wątpliwości odnośnie pierścieni, poniewż pozostawiłem oryginalne i nie mam pewności czy to wszystko wróci do stanu jak przed remontem. Dodam że na tulejach nie ma progów i występują jeszcze kanały po honowaniu. Mechanik, z którym zamieniłem kilka słów wczoraj powiedział mi że taki remont bez wymiany pierścieni nie ma kompletnie sensu, bo silnik w niedługim czasie zacznie brac olej - mam nadzieję ze się myli.
Postanowiłem wlac na początek olej mineralny (na 500 - 1000 km), docelowo będzie wlany syntetyk 10W60 lub 5W50, co o tym sądzicie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Fri, 10 Jul 2009 - 09:21
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





wyciągaj tłoki i zmieniaj pierścienie, jak byś tloków nie wyciągał i pierścienie nie były by ruszane to bys mugł ich nie wymieniać w karzdym innym przypadku pierścienie sie wymienia


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 10 Jul 2009 - 12:23
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(AdamN @ Fri, 10 Jul 2009 - 09:08) *
Postanowiłem wlac na początek olej mineralny (na 500 - 1000 km), docelowo będzie wlany syntetyk 10W60 lub 5W50, co o tym sądzicie?

sadzimy, ze to bez sensu, bo tu nie ma co docierac, wiec tak po prostu zmieniles sobie olej, ale nic za tym nie idzie. a pierscienie powinienes zmienic i wtedy dopiero pomyslec o docieraniu na minerale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 10 Jul 2009 - 12:30
Post #8


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(barylax @ Thu, 09 Jul 2009 - 22:38) *
czysto teoretycznie panewek nie trzeba docierać bo maja one luz który nie powinien sie zmieniać


CYTAT
13.1.2 Przemiany w warstwie wierzchniej części.

W procesie docierania części zmiany zachodzą nie tylko na powierzchni tarcia, lecz i w warstwach wierzchnich. [...] Zauważono przy tym, że przed docieraniem na powierzchni stopu Ł-6 występują drobne jasne punkciki twardych faz międzymetalicznych stopu, natomiast w czasie docierania na powierzchni tworzą się jasne pola o metalicznym połysku, [...]. Intensywność tworzenia się białych pól na powierzchni stopu łożyskowego zalezna jest od stosowanych przy docieraniu prędkości względnych i obciążeń. Podobne zmiany na powierzchniach tarcia, występujące podczas docierania, obserwuje się i w innych materiałach, jak na przykład w stopach o osnowie cynowej oraz stopach aluminium.

Analiza chemiczna białej warstwy utworzonej w procesie docierania panewek wykazuje znaczne zwiększenie ilości Sb, Sn i Cu oraz zmniejszenie ilości Pb. Oznacza to, że twarda warstwa wierzchnia panewek zostaje wzbogacona o pierwiastki tworzące kryształy twardych faz stopu, co potwierdza selektywny charakter zużywania się stopu w fazie docierania. W czasie badań udało się zaobserwować mechanizm tworzenia się warstwy białej w stopach o osnowie cynowej. Kryształy faz międzymetalicznych stopu SnSb w wyniku działania dużych nacisków jednostkowych oraz drgań ulegają skruszeniu, a ukierunkowane działanie sił tarcia powoduje charakterystyczne ułożenie się skruszonych kryształów, widocznych na zewnątrz jako białe pasma. W tym procesie aktywny udział bierze tlen z otoczenia, tworząc tlenki metalu.

Przemiany zachodzące w powierzchni tarcia jak i w warstwie wierzchniej stopu uodparniają panewkę na zacieranie się oraz zmniejszają intensywność zużywania się w procesie normalnej eksploatacji. [...] Badania te potwierdzają, że im większe przemiany występują w warstwie wierzchniej, tym bardziej panewka staje się odporna na zatarcie.

[...]


J. Cypko, E. Cypko,
Podstawy technologi i organizacji naprawy pojazdów mechanicznych. Wyd. drugie poprawione i uzupełnione, WKŁ 1989, ISBN 83-206-0862-7

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 11 Jul 2009 - 01:46
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Panowie ja latam teraz od pierwszego odpalenia na mineralu Orlena 15w40 po jakim przebiegu przejść na olej docelowy Vavoline 10W60 ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiepuczi
post Sat, 11 Jul 2009 - 01:55
Post #10


User
Dołączył: Sat, 27 November 2004





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 11 Jul 2009 - 01:46) *
Panowie ja latam teraz od pierwszego odpalenia na mineralu Orlena 15w40 po jakim przebiegu przejść na olej docelowy Vavoline 10W60 ?

a czego 10W60 ?? spędzasz więcej czasu na torze niż na ulicy czy to taka Polska specjalność lać taki olej ?


--------------------
Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more

http://www.topendpower.pl
http://www.hawkperformance.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sat, 11 Jul 2009 - 02:22
Post #11


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





polska specjalnosc. tez taki leje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 11 Jul 2009 - 02:49
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





leje taki olej bo mój samochodzik ma dość wysoką temperaturę pracy jak turbinka dmucha a z normalnego oleju robi sie woda.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 11 Jul 2009 - 09:44
Post #13









CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 11 Jul 2009 - 02:49) *
leje taki olej bo mój samochodzik ma dość wysoką temperaturę pracy jak turbinka dmucha a z normalnego oleju robi sie woda.


opisz co zmodyfikowałeś, ile mocy i jaki to był "normalny olej"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiepuczi
post Sat, 11 Jul 2009 - 11:25
Post #14


User
Dołączył: Sat, 27 November 2004





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 11 Jul 2009 - 02:49) *
leje taki olej bo mój samochodzik ma dość wysoką temperaturę pracy jak turbinka dmucha a z normalnego oleju robi sie woda.


Tak myślałem ze W60 to Polska specjalność i ciezko jest walczyc ze stereotypem. Do samochodów używanych na co dzień niezależnie czy macie pod maską seryjne turbo czy GT35R nie ma potrzeby lać innych olejów niż zaleca książka serwisowa.
10W60 przez większość producentów wyczynowych olei jak Motul, Millers Oils reklamowany jest jako olej wyczynowy i leje sie go tam gdzie producent zaleca olej 10W40 w warunkach wyścigów długodystansowych , rajdach etc. Przykładowo samochód Steca w tym sezonie jeżdzi na Millersie 10W60 , w wyjątkowo gorącym klimacie jak np. Rajd na Cyprze leją 15W60. Ale nie porównuj swojego upalania do jego. Wierz mi że na co dzień leją do EVO 5W40.

Próbowałeś jakiś dobry olej poza tym Valvoline na bazie estrowej jak Millers Oils, Motul ??

Mam nadzieje , że zdajesz sobie sprawę, że nie wszystkie oleje na których pisze syntetyk są syntetykiem a mają więcej wspólnego z mineralna oliwa niż z syntetykiem .

Ja też mam turbo i jakoś woda mi się nie robi kiedy leje 10W30 Royal Purple lub 10W40 Millersa. A temperatura rzadko przekracza 90 C.


--------------------
Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more

http://www.topendpower.pl
http://www.hawkperformance.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 11 Jul 2009 - 14:17
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jak wygląd mój silnik i co zmieniłem zmożecie przeczytać w tym temacie bo tam troszkę opisałem.
http://www.racingforum.pl/Zmian-kolektora-...iem-t67640.html
Wcześniej jeździłem ma Mobilu 10W40 pół syntetyku ale przerzuciłem sie na Vavoline 10W60 też pół syntetyka. I powiem że jest lepiej choć by nawet z ciśnieniem po rozgrzaniu tak nie spada jak na 10W40 a co do ceny oleju to strasznie sie nie wykosztowuje dokładając 50 zł od zmiany do zmiany czyli raz na 8-9 tyś km.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Sat, 11 Jul 2009 - 21:41
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





ja tam laalem na wielu oliwach i to prawda na valvo 10w60 przy temp oleju 100 stopni i wyżej ciśnienie było wyższe o ok 1b w porównaniu do np motula 10w40 ostatnio w seryjnym motorze ale palowanym na kjs rallysprintach itp lałem 15w50 i jakoś tragedji nie było co prawda ja tam mam dołożona chłodnice oliwy z termostatem tongue.gif ale valvo jest naprawde super biorąc pod uwage jakość do ceny


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Sun, 12 Jul 2009 - 09:39
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(AdamN @ Fri, 10 Jul 2009 - 09:08) *
Mechanik, z którym zamieniłem kilka słów wczoraj powiedział mi że taki remont bez wymiany pierścieni nie ma kompletnie sensu, bo silnik w niedługim czasie zacznie brac olej - mam nadzieję ze się myli.

Niestety ma racje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_LeszekMK2_*
post Fri, 31 Jul 2009 - 19:09
Post #18









nie bede zakladał nowego tematu bo nie ma sensu w moim przypadku jest calkowicie silnik od podstaw zrobiony i mam to samo pytanie jakie dac olej do dotarcia silnika 1.8T od VW słyszałem ze mozna dać mineralny lub pełen syntetyk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiepuczi
post Fri, 31 Jul 2009 - 19:22
Post #19


User
Dołączył: Sat, 27 November 2004





Millers Oils robi specjalny olej do docierania silników w klasie Motorsport CRO 10W40. Aler i tak zalecał bym kupienie najtańszego minerala, i dwa filtry oleju. Na mineralnym pozostawić samochód na wolnych obrotach 15 minut , i dopiero zmienić olej i filtr jeszcze raz np. na przykładowo podany CRO 10W40 na którym będziemy docierali silnik.


--------------------
Części Evo, Subaru, Nissan, Toyota ..
Sprzęgła ACT, Exedy , wyczynowe klocki ham.HAWK, Mocal, Braille Battery, ARP, Thermo-Tec, SuperTech, GoPro and more

http://www.topendpower.pl
http://www.hawkperformance.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 31 Jul 2009 - 19:31
Post #20


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





wolne obroty to nie jest najzdrowszy temat dla nowego silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:54