![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Witam serdecznie wszystkich.
Otóż nadszedł czas na konkretne decyzje w sprawie zakupienia bazy do swapu ( najchetniej sama buda ewentualnie auto z silnikiem, które rozmontuje - bez znaczenia ) Będe swapował motor S54 wraz z 6B ori manualem, mostem do E46 coupe i gratami z M3 ( mam nadzieje, że mam wszystko co trzeba uskładane ) Teraz pytanie, która wersja będzie najbardziej optymalna do swapu ( będzie wymagała najmniej przeróbek - chodzi mi o jak największe zbliżenie do własnosci jezdnych ori M3 ) 318/320 itd itp, ewentualnie jakie roczniki i jeszcze pytanie czy ma to w ogóle znaczenie? Chodzi mi o jak najprostsze przełozenie tego silnika - solidnie i po najmniejszej linii oporu. Czy S54 na fabrycznych łapach będzie pasował Plug & Play na miejscu motoru np. 2.0? Czy trzeba przerabiać łapy od np. 2.0 pod S54? Jak prezentuje sie mocowanie wózka mostu i skrzyni biegów? Proszę także o wskazówki typu: 1. Na co szczególnie zwrócic uwage przy swapowaniu ? 2. Jakie problemy mogą mnie czekać przy swapie ? 3. Prosiłbym także o dokładne wypisanie przez kogoś kompetentnego wszystkich częsci i akcesoriów jakie będę potrzebował z oryginalnego E46 M3 do pełnego swapu, elementów napędowych i elektroniki do modelu jaki mi polecicie. Jak napisałem: chce zbliżyć się maksymalnie z punktu dokładności i osiągów do oryginalnego M3 E46. Jeżeli chodzi o zawias to, założe odpowiednie gwinty, gumy, stabilizatory itd, także porad odnośnie przeszczepu zawiasu z M3 nie potrzebuję ( chyba, że byłoby w czymkolwiek lepsze od zawiasów typu FK w co wątpie ). Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas. ![]() -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Wiem, że trochę nie w temat, ale dlaczego nie możesz po prostu kupić M3 ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Dlatego, że dobre M3 kosztuje 60-70 tysięcy, a ja z takowego z 2004r tyle, że rozbitego kupiłem silnik, skrzynie most wał i komputer + inne gadgety - auto poszło na żyletki więc nie mam bazy żeby podpatrzeć co i do czego.
Musze zrobic z tego co mam nalezyty użytek bo leży w warsztacie całość i sie marnuje. -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
Każda w benzynie, bez różnicy. Nawet jak nie masz hamulców i zawiasu z m3 bo tak czy siak to będziesz musiał zrobić.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Aha, czyli normalnie swapowanie zawieszenie wraz z hamulcami także wchodzi w grę. Może i dobrze bo kupienie uzywanego zawiasu z M3 z hamulcami jest do przeżycia ( cenowo ).
A jezeli chodzi o łapy? Pasują te z S54 plug and play? Czy trzeba je przerabiac? Pytanie numer dwa odnośnie prawidłowego wycentrowania silnika w razie modyfikacji łap - jak najlepiej ustawic motor aby rozkład mas był taki jak w ori M3? -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 27 May 2010 Skąd: Oświęcim ![]() |
Aha, czyli normalnie swapowanie zawieszenie wraz z hamulcami także wchodzi w grę. Może i dobrze bo kupienie uzywanego zawiasu z M3 z hamulcami jest do przeżycia ( cenowo ). A jezeli chodzi o łapy? Pasują te z S54 plug and play? Czy trzeba je przerabiac? Pytanie numer dwa odnośnie prawidłowego wycentrowania silnika w razie modyfikacji łap - jak najlepiej ustawic motor aby rozkład mas był taki jak w ori M3? Osobiście żadnym specem od swapów nie jestem ale chwile się orientowałem w temacie, bo chciałem przełożyć S54 do mojego M54.. Jak nie jesteś w tym biegły to możesz długo w garażu posiedzieć.. Jakiego modelu byś nie kupił to będziesz musiał wymienić niemal wszystko (licznik, zawias, motor, skrzynie, wał, most, półosie, hamulce przód tył, wózek z tyłu, wydech (ten z M3 ci nie podejdzie bez cięcia podłogi) całą masę czujników bo motor z M3 bez DSC ponoć nie chce hasać.. drążek zmiany biegów też ma mechanizm podobny ale inny:-) - na pewno jeszcze coś pominąłem ) Reasumując jak wiesz co do czego masz sprzęt, garaż, chęci i czas to możesz kombinować.. Jak nie spełniasz choć jednego z podpunktów sprzedaj części może jeszcze coś na nich zarobisz a sen o M3 odłóż na czas jak będzie Cię na nie stać.. Nie chce być uszczypliwy ale jeżeli ma to być jedyny samochód to trzeba mieć na prawdę sporą skarbonkę, żeby tym jeździć. I nie chodzi nawet o paliwo choć ono też będzie odczuwalne ale przekonasz się jak poskładasz:-) Tak czy inaczej ja odradzam ale jeżeli chcesz to kup najtańszy jaki znajdziesz (oczywiście prosty itp), bo i tak wszystko z niego wyciągniesz:-) (w M-ce fotele też są inne:-)) Nie ma się co oszukiwać samochód po swapie S54 nie będzie M-ką.. Co do rozkłądu mas to pi* oko zawsze będzie choćby dlatego że M ma inny kształt podłogi z tyłu.. Jeżeli chodzi o łapy to gdzieś kiedyś czytałem że są plug&play:-) Pozdrawiam, życzę powodzenia i wytrwałości:-) P.s. Mnie za przeszczep wszystkiego bez hamulców i zawiasu wołali ok 22-25k |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Panowie wznawiam temat. Czy przełożenie ECU z motoru 1.9 a wstawienie tego z S54 będzie miało wpływ na prawę immobilisera? Jak wygląda kwestia tego zabezpieczenia w przypadku takiego swapa?
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Myślę, że jeśli przełożysz kompa, stacyjkę i EWS(dobrze pamiętam nazwę modułu od immo?) z S54 to powinno wszystko działać.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
S54 potrzebuje sygnal z DSC bo inaczej nie bedzie sie dokrecac do konca
-------------------- 330Ci SC
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Możecie określić położenie wszystkich niezbędnych czujników jakie koniecznie muszą być zainstalowane poprawnie?
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Możecie określić położenie wszystkich niezbędnych czujników jakie koniecznie muszą być zainstalowane poprawnie? Pierdziele... chłopie... może Ci jeszcze piwo dowieść i pizze ? Weź się ogarnij, nie dość że robisz sobie Mkę nie Mkę za cenę dwóch, to jeszcze przygotowałeś się jak Jasiu na lekcję religii. Znasz taką stronę jak bmwfans.info ? -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Spokojnie nie trzeba tak się gorączkować, znam tę stronę i korzystam z niej od dawna przy serwisowaniu swojej e46. Dziękuję za pomoc wszystkim, temat do zamknięcia.
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 20:38 |