Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki najlepszy model E46 coupe na swap S54 ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Karolo
Witam serdecznie wszystkich.
Otóż nadszedł czas na konkretne decyzje w sprawie zakupienia bazy do swapu ( najchetniej sama buda ewentualnie auto z silnikiem, które rozmontuje - bez znaczenia )
Będe swapował motor S54 wraz z 6B ori manualem, mostem do E46 coupe i gratami z M3 ( mam nadzieje, że mam wszystko co trzeba uskładane )

Teraz pytanie, która wersja będzie najbardziej optymalna do swapu ( będzie wymagała najmniej przeróbek - chodzi mi o jak największe zbliżenie do własnosci jezdnych ori M3 )
318/320 itd itp, ewentualnie jakie roczniki i jeszcze pytanie czy ma to w ogóle znaczenie?

Chodzi mi o jak najprostsze przełozenie tego silnika - solidnie i po najmniejszej linii oporu. Czy S54 na fabrycznych łapach będzie pasował Plug & Play na miejscu motoru np. 2.0? Czy trzeba przerabiać łapy od np. 2.0 pod S54? Jak prezentuje sie mocowanie wózka mostu i skrzyni biegów?

Proszę także o wskazówki typu:

1. Na co szczególnie zwrócic uwage przy swapowaniu ?
2. Jakie problemy mogą mnie czekać przy swapie ?
3. Prosiłbym także o dokładne wypisanie przez kogoś kompetentnego wszystkich częsci i akcesoriów jakie będę potrzebował z oryginalnego E46 M3 do pełnego swapu, elementów napędowych i elektroniki do modelu jaki mi polecicie.

Jak napisałem: chce zbliżyć się maksymalnie z punktu dokładności i osiągów do oryginalnego M3 E46.

Jeżeli chodzi o zawias to, założe odpowiednie gwinty, gumy, stabilizatory itd, także porad odnośnie przeszczepu zawiasu z M3 nie potrzebuję ( chyba, że byłoby w czymkolwiek lepsze od zawiasów typu FK w co wątpie ).

Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas. smile.gif

siewcu
Wiem, że trochę nie w temat, ale dlaczego nie możesz po prostu kupić M3 ?
Karolo
Dlatego, że dobre M3 kosztuje 60-70 tysięcy, a ja z takowego z 2004r tyle, że rozbitego kupiłem silnik, skrzynie most wał i komputer + inne gadgety - auto poszło na żyletki więc nie mam bazy żeby podpatrzeć co i do czego.
Musze zrobic z tego co mam nalezyty użytek bo leży w warsztacie całość i sie marnuje.
wb78
Każda w benzynie, bez różnicy. Nawet jak nie masz hamulców i zawiasu z m3 bo tak czy siak to będziesz musiał zrobić.
Karolo
Aha, czyli normalnie swapowanie zawieszenie wraz z hamulcami także wchodzi w grę. Może i dobrze bo kupienie uzywanego zawiasu z M3 z hamulcami jest do przeżycia ( cenowo ).
A jezeli chodzi o łapy? Pasują te z S54 plug and play? Czy trzeba je przerabiac?
Pytanie numer dwa odnośnie prawidłowego wycentrowania silnika w razie modyfikacji łap - jak najlepiej ustawic motor aby rozkład mas był taki jak w ori M3?
dresik.pl
CYTAT(Karolo @ Mon, 31 May 2010 - 10:13) *
Aha, czyli normalnie swapowanie zawieszenie wraz z hamulcami także wchodzi w grę. Może i dobrze bo kupienie uzywanego zawiasu z M3 z hamulcami jest do przeżycia ( cenowo ).
A jezeli chodzi o łapy? Pasują te z S54 plug and play? Czy trzeba je przerabiac?
Pytanie numer dwa odnośnie prawidłowego wycentrowania silnika w razie modyfikacji łap - jak najlepiej ustawic motor aby rozkład mas był taki jak w ori M3?


Osobiście żadnym specem od swapów nie jestem ale chwile się orientowałem w temacie, bo chciałem przełożyć S54 do mojego M54.. Jak nie jesteś w tym biegły to możesz długo w garażu posiedzieć..
Jakiego modelu byś nie kupił to będziesz musiał wymienić niemal wszystko (licznik, zawias, motor, skrzynie, wał, most, półosie, hamulce przód tył, wózek z tyłu, wydech (ten z M3 ci nie podejdzie bez cięcia podłogi) całą masę czujników bo motor z M3 bez DSC ponoć nie chce hasać.. drążek zmiany biegów też ma mechanizm podobny ale inny:-) - na pewno jeszcze coś pominąłem )
Reasumując jak wiesz co do czego masz sprzęt, garaż, chęci i czas to możesz kombinować.. Jak nie spełniasz choć jednego z podpunktów sprzedaj części może jeszcze coś na nich zarobisz a sen o M3 odłóż na czas jak będzie Cię na nie stać.. Nie chce być uszczypliwy ale jeżeli ma to być jedyny samochód to trzeba mieć na prawdę sporą skarbonkę, żeby tym jeździć. I nie chodzi nawet o paliwo choć ono też będzie odczuwalne ale przekonasz się jak poskładasz:-)
Tak czy inaczej ja odradzam ale jeżeli chcesz to kup najtańszy jaki znajdziesz (oczywiście prosty itp), bo i tak wszystko z niego wyciągniesz:-) (w M-ce fotele też są inne:-)) Nie ma się co oszukiwać samochód po swapie S54 nie będzie M-ką.. Co do rozkłądu mas to pi* oko zawsze będzie choćby dlatego że M ma inny kształt podłogi z tyłu.. Jeżeli chodzi o łapy to gdzieś kiedyś czytałem że są plug&play:-)
Pozdrawiam, życzę powodzenia i wytrwałości:-)
P.s. Mnie za przeszczep wszystkiego bez hamulców i zawiasu wołali ok 22-25k


Karolo
Panowie wznawiam temat. Czy przełożenie ECU z motoru 1.9 a wstawienie tego z S54 będzie miało wpływ na prawę immobilisera? Jak wygląda kwestia tego zabezpieczenia w przypadku takiego swapa?
siewcu
Myślę, że jeśli przełożysz kompa, stacyjkę i EWS(dobrze pamiętam nazwę modułu od immo?) z S54 to powinno wszystko działać.
Santino
S54 potrzebuje sygnal z DSC bo inaczej nie bedzie sie dokrecac do konca
Karolo
Możecie określić położenie wszystkich niezbędnych czujników jakie koniecznie muszą być zainstalowane poprawnie?
lagadula
CYTAT(Karolo @ Fri, 09 Jul 2010 - 14:52) *
Możecie określić położenie wszystkich niezbędnych czujników jakie koniecznie muszą być zainstalowane poprawnie?


Pierdziele... chłopie... może Ci jeszcze piwo dowieść i pizze ? Weź się ogarnij, nie dość że robisz sobie Mkę nie Mkę za cenę dwóch, to jeszcze przygotowałeś się jak Jasiu na lekcję religii. Znasz taką stronę jak bmwfans.info ?
Karolo
Spokojnie nie trzeba tak się gorączkować, znam tę stronę i korzystam z niej od dawna przy serwisowaniu swojej e46. Dziękuję za pomoc wszystkim, temat do zamknięcia.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.