Witam serdecznie wszystkich.
Otóż nadszedł czas na konkretne decyzje w sprawie zakupienia bazy do swapu ( najchetniej sama buda ewentualnie auto z silnikiem, które rozmontuje - bez znaczenia )
Będe swapował motor S54 wraz z 6B ori manualem, mostem do E46 coupe i gratami z M3 ( mam nadzieje, że mam wszystko co trzeba uskładane )
Teraz pytanie, która wersja będzie najbardziej optymalna do swapu ( będzie wymagała najmniej przeróbek - chodzi mi o jak największe zbliżenie do własnosci jezdnych ori M3 )
318/320 itd itp, ewentualnie jakie roczniki i jeszcze pytanie czy ma to w ogóle znaczenie?
Chodzi mi o jak najprostsze przełozenie tego silnika - solidnie i po najmniejszej linii oporu. Czy S54 na fabrycznych łapach będzie pasował Plug & Play na miejscu motoru np. 2.0? Czy trzeba przerabiać łapy od np. 2.0 pod S54? Jak prezentuje sie mocowanie wózka mostu i skrzyni biegów?
Proszę także o wskazówki typu:
1. Na co szczególnie zwrócic uwage przy swapowaniu ?
2. Jakie problemy mogą mnie czekać przy swapie ?
3. Prosiłbym także o dokładne wypisanie przez kogoś kompetentnego wszystkich częsci i akcesoriów jakie będę potrzebował z oryginalnego E46 M3 do pełnego swapu, elementów napędowych i elektroniki do modelu jaki mi polecicie.
Jak napisałem: chce zbliżyć się maksymalnie z punktu dokładności i osiągów do oryginalnego M3 E46.
Jeżeli chodzi o zawias to, założe odpowiednie gwinty, gumy, stabilizatory itd, także porad odnośnie przeszczepu zawiasu z M3 nie potrzebuję ( chyba, że byłoby w czymkolwiek lepsze od zawiasów typu FK w co wątpie ).
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas.