![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 July 2009 Skąd: Ślunsk ![]() |
Hej, Jak niektorzy wiedza posiadam dosyc mocne e30 (S50b32), dzisiaj tylny dyfer odmowił posłuszenstwa ( chyba juz calkowicie).
Przyszła pora szukac czegos nowego. W zwiazku z tym pytanie. Czy kupic seryjny dyfer i go zaciesnic do 40% czy zdecydowac sie na cos bardziej profesjonalnego ?? Znalazlem http://www.motorsport24.de/de/BMW-M3-E30/Sonstiges ale za dyfer ze szpera chcą 2500 ojro. troche to drogo :/ No i 2gie pytanie: Mam przelozenie dyfra 3,25 i tak sie zastanawiam czy nie zamontowac krotszego przelozenia? Proby na ktorych scigam sie sa raczej wolne, max predkosc podczas proby zwykle nie przekracza 120-130 km/h wiec aktualnie wiekszosc przejezdzam na 2, czasami tylko trzeba wbic 3. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.).
można kupić gotową sportową szpere np taką: http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084 albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 July 2009 Skąd: Ślunsk ![]() |
jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.). można kupić gotową sportową szpere np taką: http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084 albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza. Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu. Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło. Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
75% z chłodnicą oleju
jeśli ma to jeżdzic po torze miałem taką ale sprzedałem ![]() -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu. Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło. Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ?? regeneracja o której piszę polega na pozostawieniu seryjnej obudowy i wymianie całego wnętrza na sportowe czyli płytki, satelity rampy itp. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
40% to jest dobre na ulicę. Na tor daje się 90%, do rajdów 75%.
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
90% na tor ? ROTFL.....
-------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
A jak nie chłodnica oleju to przynajmniej taki gadżet od Z3 M :
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ciekawocha, mam w mojej E46 torowy dyfer z BMW Motorsport i ani w nim chłodnicy, ani żeber, ani 90%...
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 July 2009 Skąd: Ślunsk ![]() |
90% na tor ? ROTFL..... No wlasnie chcialem poznac opinie kogos kto upalal BMW na torze. Czy warto inwestowac w mocna szpere ( jak narazie najlepsza oferte zaproponowal kidzio_r5gtt 2 tys za mocną szpere) Czy olac sprawe i nadal bawic sie na seryjnej tylko ze zaciesnionej Moze tez wypowiesz sie Buni w sprawie przelozenia dyfra - skracac toto czy zostawiac. ps. okazało sie ze po prostu urwało dwa mocowania od strony walu - trzeba bedzie spawac i narazie mozna jezdzic. Co nie oznacza ze moje pytanie straciło na aktualnosci. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 October 2009 ![]() |
co do przełożenia polecił bym ci dyfer 3.93 ze szperą 25% powinien być odpowiedni
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
co do zaciesniania.. jesli czujesz ze puszcza szpera na sliku..to ja zaciesnij do 40-50%. jak trzyma to szkoda inwestowac... lepiej kupic dobre opony i jezdzic.
dyfra w E30 bym nie skracal... i tak masz malo trakcji pewnie.... a skroceniem dyfra tylko pogorszysz sprawe. czasy do 100 Ci sie pogorsza. natomiast na szybkim torze w poznaniu poprawa bedzie znaczna.. najwolniejsze zakrety bedziesz wychodzic nakrecona 3ka , a nie zmulona.... zalezy gdzie chcesz tym smigac. pozdr buni -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu.
Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ? pozdr. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 July 2009 Skąd: Ślunsk ![]() |
Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu. Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ? pozdr. Moim zdaniem do streetu mocno zaciesniona szpera nie jest potrzebna. O ile na suchym klejacym asfalcie i slicku zwykłą szpera moze byc za słaba, to jesli uzywas auta na codzien za mocna szpera sprawi ze przy deszczu/sniegu auto bedzie chodziło bokami - nawet jesli wcale tego nie chcesz. Fajne do zabawy, ale jak masz do przejechania 200/300 kilometrów to juz troche mniej. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli nawet delikatnie operując gazem na wyższych bigach będą duże problemy ? Na mokrym jeżdżę bardzo ostrożnie, auto będzie jeździć tylko latem.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 July 2009 Skąd: Ślunsk ![]() |
To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K. Uwazam ze dla auta calorocznego moc ok 200 koni uzywanego na drogowej oponie 25 % jest ok. Mozna oczywiscie wiecej, ale w mojej opinii lepiek zaczac od 25 I potem zzaciesniac niz kupic zaciesniona I zalowac ze jest za mocna. Ja jadac moja e30 z s50 b32 I 40 proc szpera po godzinie jazdy na osniezonych polskich drogach mialem dosyc. Pomimo b. dobrych opon zimowych. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Kupując seryjną szperę to nie liczyłbym na to ze ona w ogóle ma 25%. Niektóre nic nie trzymają. Więc przy zakupie trzeba się liczyć że i tak trzeba będzie ją robić. Piszę to dlatego bo czasem ktoś kupi seryjną szperę i mówi że 25% to mało a okazuje się że tam jest 10-15% spięcia.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Ulica, starty, okazjonalnie tor na zwykłych oponach- 25 %. Slick i jak na torze szpera "puszcza" (na wyjściach z zakrętów na wysokich obrotach) to 40 %.
Szpera wiecej niż 25 % startu nie poprawi (na dobrym asfalcie - dobry czyli taki sam dla obu kół). W dobrych warunkach szpera wogóle nie poprawi startu - jak przyczepność kól jest jednakowa kręcą dwa co czesto mozna zaobserwować w mocniejszych BMW bez szpery. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 December 2006 ![]() |
Szpera 40% bez problemu nadaje się do jazdy na co dzień. Miałem taką 3,73 w e36 328 i jeździłem w różnych warunkach. Wóz się pewnie prowadzi i łatwo wyczuć kiedy zerwie przyczepność w zakręcie, a kiedy nie. Fakt, wóz częściej idzie bokiem nawet jak chcesz pojechać na okrągło, ale z drugiej strony daje to dużo frajdy bo zdecydowanie łatwiej wprowadzić wóz w poślizg niż z seryjną szperą.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 21:00 |