Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jaka szpera do scigania po torze ? (mocne e30)
maq2
post Sun, 18 Apr 2010 - 18:03
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 July 2009
Skąd: Ślunsk





Hej, Jak niektorzy wiedza posiadam dosyc mocne e30 (S50b32), dzisiaj tylny dyfer odmowił posłuszenstwa ( chyba juz calkowicie).
Przyszła pora szukac czegos nowego. W zwiazku z tym pytanie.
Czy kupic seryjny dyfer i go zaciesnic do 40% czy zdecydowac sie na cos bardziej profesjonalnego ??


Znalazlem http://www.motorsport24.de/de/BMW-M3-E30/Sonstiges ale za dyfer ze szpera chcą 2500 ojro.
troche to drogo :/


No i 2gie pytanie:
Mam przelozenie dyfra 3,25 i tak sie zastanawiam czy nie zamontowac krotszego przelozenia?
Proby na ktorych scigam sie sa raczej wolne, max predkosc podczas proby zwykle nie przekracza 120-130 km/h
wiec aktualnie wiekszosc przejezdzam na 2, czasami tylko trzeba wbic 3.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Apr 2010 - 18:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sun, 18 Apr 2010 - 18:29
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.).

można kupić gotową sportową szpere np taką:
http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084

albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maq2
post Sun, 18 Apr 2010 - 19:39
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 July 2009
Skąd: Ślunsk





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sun, 18 Apr 2010 - 18:29) *
jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.).

można kupić gotową sportową szpere np taką:
http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084

albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza.



Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu.
Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło.

Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ravaglia
post Sun, 18 Apr 2010 - 19:44
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Radom





75% z chłodnicą oleju
jeśli ma to jeżdzic po torze
miałem taką ale sprzedałem smile.gif


--------------------
M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now
Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Sun, 18 Apr 2010 - 19:49
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(maq2 @ Sun, 18 Apr 2010 - 19:39) *
Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu.
Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło.

Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ??


regeneracja o której piszę polega na pozostawieniu seryjnej obudowy i wymianie całego wnętrza na sportowe czyli płytki, satelity rampy itp.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sun, 18 Apr 2010 - 22:56
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





40% to jest dobre na ulicę. Na tor daje się 90%, do rajdów 75%.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Mon, 19 Apr 2010 - 08:13
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





90% na tor ? ROTFL.....


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Mon, 19 Apr 2010 - 09:23
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





A jak nie chłodnica oleju to przynajmniej taki gadżet od Z3 M :

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 19 Apr 2010 - 12:14
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ciekawocha, mam w mojej E46 torowy dyfer z BMW Motorsport i ani w nim chłodnicy, ani żeber, ani 90%...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maq2
post Mon, 19 Apr 2010 - 12:47
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 July 2009
Skąd: Ślunsk





CYTAT(buni @ Mon, 19 Apr 2010 - 08:13) *
90% na tor ? ROTFL.....


No wlasnie chcialem poznac opinie kogos kto upalal BMW na torze.
Czy warto inwestowac w mocna szpere ( jak narazie najlepsza oferte zaproponowal kidzio_r5gtt 2 tys za mocną szpere)
Czy olac sprawe i nadal bawic sie na seryjnej tylko ze zaciesnionej

Moze tez wypowiesz sie Buni w sprawie przelozenia dyfra - skracac toto czy zostawiac.

ps. okazało sie ze po prostu urwało dwa mocowania od strony walu - trzeba bedzie spawac i narazie mozna jezdzic.
Co nie oznacza ze moje pytanie straciło na aktualnosci.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Gdynia
post Mon, 19 Apr 2010 - 16:22
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





co do przełożenia polecił bym ci dyfer 3.93 ze szperą 25% powinien być odpowiedni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Mon, 19 Apr 2010 - 18:14
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





co do zaciesniania.. jesli czujesz ze puszcza szpera na sliku..to ja zaciesnij do 40-50%. jak trzyma to szkoda inwestowac... lepiej kupic dobre opony i jezdzic.

dyfra w E30 bym nie skracal... i tak masz malo trakcji pewnie.... a skroceniem dyfra tylko pogorszysz sprawe.
czasy do 100 Ci sie pogorsza. natomiast na szybkim torze w poznaniu poprawa bedzie znaczna.. najwolniejsze zakrety bedziesz wychodzic nakrecona 3ka , a nie zmulona....

zalezy gdzie chcesz tym smigac.

pozdr
buni



--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Thu, 22 Dec 2011 - 15:41
Post #13


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu.

Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ?

pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maq2
post Fri, 23 Dec 2011 - 07:31
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 July 2009
Skąd: Ślunsk





CYTAT(Krzysztofff @ Thu, 22 Dec 2011 - 15:41) *
Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu.

Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ?

pozdr.


Moim zdaniem do streetu mocno zaciesniona szpera nie jest potrzebna.
O ile na suchym klejacym asfalcie i slicku zwykłą szpera moze byc za słaba,
to jesli uzywas auta na codzien za mocna szpera sprawi ze przy deszczu/sniegu auto bedzie chodziło bokami - nawet jesli wcale tego nie chcesz.
Fajne do zabawy, ale jak masz do przejechania 200/300 kilometrów to juz troche mniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysztofff
post Fri, 23 Dec 2011 - 11:57
Post #15


User
Dołączył: Sun, 09 May 2010
Skąd: Warszawa





Czyli nawet delikatnie operując gazem na wyższych bigach będą duże problemy ? Na mokrym jeżdżę bardzo ostrożnie, auto będzie jeździć tylko latem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Fri, 23 Dec 2011 - 12:04
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maq2
post Fri, 23 Dec 2011 - 13:03
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 July 2009
Skąd: Ślunsk





CYTAT(maaaad @ Fri, 23 Dec 2011 - 12:04) *
To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K.


Uwazam ze dla auta calorocznego moc ok 200 koni uzywanego na drogowej oponie 25 % jest ok.
Mozna oczywiscie wiecej, ale w mojej opinii lepiek zaczac od 25 I potem zzaciesniac niz kupic zaciesniona I zalowac ze jest za mocna.
Ja jadac moja e30 z s50 b32 I 40 proc szpera po godzinie jazdy na osniezonych polskich drogach mialem dosyc.
Pomimo b. dobrych opon zimowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 23 Dec 2011 - 13:56
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Kupując seryjną szperę to nie liczyłbym na to ze ona w ogóle ma 25%. Niektóre nic nie trzymają. Więc przy zakupie trzeba się liczyć że i tak trzeba będzie ją robić. Piszę to dlatego bo czasem ktoś kupi seryjną szperę i mówi że 25% to mało a okazuje się że tam jest 10-15% spięcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 23 Dec 2011 - 18:09
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Ulica, starty, okazjonalnie tor na zwykłych oponach- 25 %. Slick i jak na torze szpera "puszcza" (na wyjściach z zakrętów na wysokich obrotach) to 40 %.
Szpera wiecej niż 25 % startu nie poprawi (na dobrym asfalcie - dobry czyli taki sam dla obu kół). W dobrych warunkach szpera wogóle nie poprawi startu - jak przyczepność kól jest jednakowa kręcą dwa co czesto mozna zaobserwować w mocniejszych BMW bez szpery.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
murdoc
post Sat, 24 Dec 2011 - 14:03
Post #20


Rookie
Dołączył: Tue, 19 December 2006





Szpera 40% bez problemu nadaje się do jazdy na co dzień. Miałem taką 3,73 w e36 328 i jeździłem w różnych warunkach. Wóz się pewnie prowadzi i łatwo wyczuć kiedy zerwie przyczepność w zakręcie, a kiedy nie. Fakt, wóz częściej idzie bokiem nawet jak chcesz pojechać na okrągło, ale z drugiej strony daje to dużo frajdy bo zdecydowanie łatwiej wprowadzić wóz w poślizg niż z seryjną szperą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 21:00