maq2
Sun, 18 Apr 2010 - 18:03
Hej, Jak niektorzy wiedza posiadam dosyc mocne e30 (S50b32), dzisiaj tylny dyfer odmowił posłuszenstwa ( chyba juz calkowicie).
Przyszła pora szukac czegos nowego. W zwiazku z tym pytanie.
Czy kupic seryjny dyfer i go zaciesnic do 40% czy zdecydowac sie na cos bardziej profesjonalnego ??
Znalazlem
http://www.motorsport24.de/de/BMW-M3-E30/Sonstiges ale za dyfer ze szpera chcą 2500 ojro.
troche to drogo :/
No i 2gie pytanie:
Mam przelozenie dyfra 3,25 i tak sie zastanawiam czy nie zamontowac krotszego przelozenia?
Proby na ktorych scigam sie sa raczej wolne, max predkosc podczas proby zwykle nie przekracza 120-130 km/h
wiec aktualnie wiekszosc przejezdzam na 2, czasami tylko trzeba wbic 3.
kidzio_r5gtt
Sun, 18 Apr 2010 - 18:29
jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.).
można kupić gotową sportową szpere np taką:
http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza.
maq2
Sun, 18 Apr 2010 - 19:39
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sun, 18 Apr 2010 - 18:29)
jak miałeś seryjną szperę BMW to można ją zregenerować i przystosować do sportu( koszt ok 2000 zł.).
można kupić gotową sportową szpere np taką:
http://www.re5pect.pl/index.php?products=p...mp;prod_id=8084albo cały dyfer - tylko to już droższa impreza.
Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu.
Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło.
Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ??
ravaglia
Sun, 18 Apr 2010 - 19:44
75% z chłodnicą oleju
jeśli ma to jeżdzic po torze
miałem taką ale sprzedałem
kidzio_r5gtt
Sun, 18 Apr 2010 - 19:49
CYTAT(maq2 @ Sun, 18 Apr 2010 - 19:39)
Wlasnie mialem juz seryjna szpere po regeneracji i zaciesnianiu.
Tyle ze własnie coś w w dyfrze padło.
Dzieki za linka. - Rozumiem ze ta szpera z re5pect pasuje do seryjnego dyfra ??
regeneracja o której piszę polega na pozostawieniu seryjnej obudowy i wymianie całego wnętrza na sportowe czyli płytki, satelity rampy itp.
rpautosport
Sun, 18 Apr 2010 - 22:56
40% to jest dobre na ulicę. Na tor daje się 90%, do rajdów 75%.
buni
Mon, 19 Apr 2010 - 08:13
90% na tor ? ROTFL.....
Grzesi(E30)k
Mon, 19 Apr 2010 - 09:23
A jak nie chłodnica oleju to przynajmniej taki gadżet od Z3 M :
hwojtek
Mon, 19 Apr 2010 - 12:14
Ciekawocha, mam w mojej E46 torowy dyfer z BMW Motorsport i ani w nim chłodnicy, ani żeber, ani 90%...
maq2
Mon, 19 Apr 2010 - 12:47
CYTAT(buni @ Mon, 19 Apr 2010 - 08:13)
90% na tor ? ROTFL.....
No wlasnie chcialem poznac opinie kogos kto upalal BMW na torze.
Czy warto inwestowac w mocna szpere ( jak narazie najlepsza oferte zaproponowal kidzio_r5gtt 2 tys za mocną szpere)
Czy olac sprawe i nadal bawic sie na seryjnej tylko ze zaciesnionej
Moze tez wypowiesz sie Buni w sprawie przelozenia dyfra - skracac toto czy zostawiac.
ps. okazało sie ze po prostu urwało dwa mocowania od strony walu - trzeba bedzie spawac i narazie mozna jezdzic.
Co nie oznacza ze moje pytanie straciło na aktualnosci.
Marcin_Gdynia
Mon, 19 Apr 2010 - 16:22
co do przełożenia polecił bym ci dyfer 3.93 ze szperą 25% powinien być odpowiedni
buni
Mon, 19 Apr 2010 - 18:14
co do zaciesniania.. jesli czujesz ze puszcza szpera na sliku..to ja zaciesnij do 40-50%. jak trzyma to szkoda inwestowac... lepiej kupic dobre opony i jezdzic.
dyfra w E30 bym nie skracal... i tak masz malo trakcji pewnie.... a skroceniem dyfra tylko pogorszysz sprawe.
czasy do 100 Ci sie pogorsza. natomiast na szybkim torze w poznaniu poprawa bedzie znaczna.. najwolniejsze zakrety bedziesz wychodzic nakrecona 3ka , a nie zmulona....
zalezy gdzie chcesz tym smigac.
pozdr
buni
Krzysztofff
Thu, 22 Dec 2011 - 15:41
Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu.
Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ?
pozdr.
maq2
Fri, 23 Dec 2011 - 07:31
CYTAT(Krzysztofff @ Thu, 22 Dec 2011 - 15:41)
Hej, chcę kupić zregenerowaną szperę do e30 m54 do jazdy na co dzień czasem street, nie do driftu.
Zastanawiam się nad zacieśnieniem na 40% czytałem że zapewni lepsze starty, czy faktycznie tak jest ? i czy ogólnie jest sens ?
pozdr.
Moim zdaniem do streetu mocno zaciesniona szpera nie jest potrzebna.
O ile na suchym klejacym asfalcie i slicku zwykłą szpera moze byc za słaba,
to jesli uzywas auta na codzien za mocna szpera sprawi ze przy deszczu/sniegu auto bedzie chodziło bokami - nawet jesli wcale tego nie chcesz.
Fajne do zabawy, ale jak masz do przejechania 200/300 kilometrów to juz troche mniej.
Krzysztofff
Fri, 23 Dec 2011 - 11:57
Czyli nawet delikatnie operując gazem na wyższych bigach będą duże problemy ? Na mokrym jeżdżę bardzo ostrożnie, auto będzie jeździć tylko latem.
maaaad
Fri, 23 Dec 2011 - 12:04
To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K.
maq2
Fri, 23 Dec 2011 - 13:03
CYTAT(maaaad @ Fri, 23 Dec 2011 - 12:04)
To wg Ciebie 40% to za dużo w aucie używanym również na trasach? Pytam, bo również przymierzam się do szpery na wiosnę i również do e30, tylko nie takiego mocnego - ot zwykłe m52b28. Nie miałem okazji przejechać się na 40%, a z tego, co wyczytałem w necie, 40% na codzień, do zwykłego użytkowania, jest O.K.
Uwazam ze dla auta calorocznego moc ok 200 koni uzywanego na drogowej oponie 25 % jest ok.
Mozna oczywiscie wiecej, ale w mojej opinii lepiek zaczac od 25 I potem zzaciesniac niz kupic zaciesniona I zalowac ze jest za mocna.
Ja jadac moja e30 z s50 b32 I 40 proc szpera po godzinie jazdy na osniezonych polskich drogach mialem dosyc.
Pomimo b. dobrych opon zimowych.
Misior
Fri, 23 Dec 2011 - 13:56
Kupując seryjną szperę to nie liczyłbym na to ze ona w ogóle ma 25%. Niektóre nic nie trzymają. Więc przy zakupie trzeba się liczyć że i tak trzeba będzie ją robić. Piszę to dlatego bo czasem ktoś kupi seryjną szperę i mówi że 25% to mało a okazuje się że tam jest 10-15% spięcia.
ww#296
Fri, 23 Dec 2011 - 18:09
Ulica, starty, okazjonalnie tor na zwykłych oponach- 25 %. Slick i jak na torze szpera "puszcza" (na wyjściach z zakrętów na wysokich obrotach) to 40 %.
Szpera wiecej niż 25 % startu nie poprawi (na dobrym asfalcie - dobry czyli taki sam dla obu kół). W dobrych warunkach szpera wogóle nie poprawi startu - jak przyczepność kól jest jednakowa kręcą dwa co czesto mozna zaobserwować w mocniejszych BMW bez szpery.
murdoc
Sat, 24 Dec 2011 - 14:03
Szpera 40% bez problemu nadaje się do jazdy na co dzień. Miałem taką 3,73 w e36 328 i jeździłem w różnych warunkach. Wóz się pewnie prowadzi i łatwo wyczuć kiedy zerwie przyczepność w zakręcie, a kiedy nie. Fakt, wóz częściej idzie bokiem nawet jak chcesz pojechać na okrągło, ale z drugiej strony daje to dużo frajdy bo zdecydowanie łatwiej wprowadzić wóz w poślizg niż z seryjną szperą.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.