![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Kraków ![]() |
co myślicie jaki olej będzie najlepszy do zastosowań na codzień do jazdy na ulice a nie na rajd !, myśle o valvoline 10w60 ale podobno super do rajdu a do normalnego użytku nie bardzo bo bardzo płucze silnik i zjada uszczelniacze zaworowe takie opinie ?? sam niewiem , teraz mam zalane LIQUI MOLY Mos2 10w40 czasami w lecie jak jest dobrze dogrzany to na wolnych obrotach postukuje tak jak by jakiś samoregulator nie miał ciśnienia co manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok , jakie są wasze opinie i doświadczenie ????
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 24 November 2002 Skąd: WARSZAWKA ![]() |
Wg mnie jak najbardzoej ok 10w60, co do 10w40 to bym nie stosował, ja od jakiegos czasu uzywam tylko motul x-cess 5w50, wczesniej był shell 10w60. Na motulu silnik ewidentnie ciszej pracuje, fakt ze taki olej jak 10w60 bedzie idelany w lecie. Mimo wszystko w 1.8T jest dosyc gorąco.
-------------------- Thx.. HPG
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
zima 5w50 motul, mobil1 (ale z pewnego źródła najlepiej w opakowaniach nie z beczki)
lato 5W50 j.w. lub 10w60 (np. Valvoline VR1) 10w40 ani to dobre na lato ani na zimę -------------------- ///M
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 October 2006 Skąd: Mazowieckie ![]() |
motu x-cess nie wystepowal w kasie lepkosci 5w-50 co najwyzej 5w40
-------------------- GG 4722389
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
z aktualnej lini produktow Motula do 1.8T dedykowany jest MOTUL 8100 X-LITE 100% SYNTHESE ESTER BASED 0W-30
(poprzednio byl to 8100 E-tech) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 26 November 2003 Skąd: Łódź,Wwa ![]() |
przede wszystkim- które 1.8t?? Ile koni obecnie, czy auto tuningowane?
Bzdurą i BŁĘDEM jest lanie do seryjnych aut olejów RADYKALNIE odstających od norm producenta! Te silniki wcale nie są do tego przystosowane i to nie jest żaden tuning zalać 10W60 zamiast zalecanego 0W40 albo nawet 0W30!!! Opamiętajcie się, wyższe cyferki nie znaczą, że olej jest lepszy! Tylko w jakich warunkach pracuje silnik! Stąd pytanie, czy mówimy o serii (pierdoły jak wydech czy stożek to nadal seria) czy o konkretnej modyfikacji rzędu +100%HP. Liczy się baza (np.estry) i dodatki uszlachetniające. Konkretnie co do 1.8t- do normalnej jednostki 150 czy 180PS świetnie nadaje się 8100 x-cess 5W40, jeżeli to 210 lub 225PS- trzeba szukać olejów spełniających normy VW 503.01 (właśnie wyższych wymagań temperaturowych!), tu najbardziej polecam 8100 x-lite 0W30 lub specific 504.00/507.00 5W30. -------------------- 1660KM.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2007 ![]() |
A MOTUL 300V COMPETITION 15w50?
Podobno też dobry. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Widze ze pierwszy raz ktos mnie tu slusznie poparl jesli chodzi o olej to 1.8T z polki Motula.
Mimo wielu glosow ze jest niby zbyt wodnisty, od 70kkm stosuje oleje dedykowane przez Motula do 1.8T najpierw byl to E-Tech teraz jest X-Lite i jak najbardziej sprawdzaja sie w tym silniku. Tym bardziej nie widze sensu stosowania do silnikow seryjnych lub prawie seryjnych olejow serii 300V |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 15 November 2004 Skąd: Lublin ![]() |
motul 300v 5w40 podobno najlepszy do wysilonych silniczkow oraz takich mocno katowanych.
pozdro -------------------- [Wkoncu 330 KM i 390 Nm] = 184 KM z 1 L
http://unitronic.pl/Projekty/?__G1_project=5 ----------------[url:2cd6c2ng]http://WWW.CLUBTT.PL[/url:2cd6c2ng]---------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ale umowmy sie co oznacza wysilony 1.8T ?
wg mnie przynajmniej 300KM w gore pozatym okreslenie "katowanych" w moim rozumieniu przeklada sie temp pracy oleju, w tym przypadku podwyzszona - w takim razie w celu nieprzegrzewania oleju warto dolozyc chlodniczke oleju z termostatem zamiast szukac rozwiazania w coraz to innych olejach. na marginesie najlepszy olej nie zabezpieczy przed niszczacym traktowaniem silnika bez wzgledu czy wysilony czy seryjny - nie rozgrzewanie oleju, nie studzenie auta, dlugotrwala jazde przy przegrzewajacym sie oleju np autostradowe palowanie gdy olej jest juz bliski zerwania filmu olejowego |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("straznik":1svvn53v) manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok
W niektórych sprawach jestem byc może aż upierdliwie szczegółowy, ale poprosiłbym Ciebie o rozwinięcie zaznaczonego przeze mnie fragmentu. A propos tematu, to według mnie każdy markowy i regularnie wymieniany olej 5W50 lub 10W60 będzie dobry do 1.8T, gdyż większość opinii jest subiektywna i nie sądzę aby któryś z wypowiadających się w tym temacie kolegów przeprowadzał obietywne badania zużycia smarowanych elementów, lub miał do takowych objektywnych badań jakiś dostęp. Pozdr -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("pavel":luiisiuq) CYTAT("straznik":luiisiuq) manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok W niektórych sprawach jestem byc może aż upierdliwie szczegółowy, ale poprosiłbym Ciebie o rozwinięcie zaznaczonego przeze mnie fragmentu. A propos tematu, to według mnie każdy markowy i regularnie wymieniany olej 5W50 lub 10W60 będzie dobry do 1.8T, gdyż większość opinii jest subiektywna i nie sądzę aby któryś z wypowiadających się w tym temacie kolegów przeprowadzał obietywne badania zużycia smarowanych elementów, lub miał do takowych objektywnych badań jakiś dostęp. Pozdr już nie pamietam dokłądnie bo sprawdzałem z książką ale po rozgrzaniu trzyma ciśnienie jakieś 2bary i jest ok mimo to nie raz ale latem lubi sobie czasem nie spodziwanie po stukać zwłaszcza jak przekroczy 80stopni to tyle co do mojego wcześniejszczego cytatu |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
Jazda normalna + chips... dobry syntetyk (wiadomego pochodzenia) 5/40
Po większym wzmocnieniu i w założeniu ostrzejszego traktowania silnika (i turbiny) syntetyk 5/50 ... i tyle. PS ŻADEN najlepszy olej nie zastąpi rozumu i umiejętnego posługiwania sie silnikiem z turbiną. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Kraków ![]() |
a co myślisz o valvoline rs 10w/60 bo tak sie zastanawiałem
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#15
|
![]() |
CYTAT("straznik":1hfdfr8c) a co myślisz o valvoline rs 10w/60 bo tak sie zastanawiałem
Olej fajny, producent znany... ale produkt nie dla Twojego silnika i nie do tego co będziesz robił z tym silnikiem. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Kraków ![]() |
to co byś konkretnie polecił ????
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
Tak jak pisałem wc ześniej: 5/40 lub max 5/50... przy założeniu, że silnik jest w pełni sprawny.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
to i ja dorzucę 5gr. Zrobiłem jakieś 40 tyś silnikiem 1.8T po programie jeżdżąc na shell ur 10w60. Później bez sensu zacząłem eksperymentować. Zalałem 10w60 pół syntetyk valvoline - okazał się klęską - auto nie jeździło tak pod pełnym obciążeniem jak na shell'u. Kolejnym olejem był motul competition. Wg mnie podobny do shella ale.... po 7,5 tyś wylałem czarną wodę...
Osobiście: lato 10w60 shell helix ultra racing ( po 7tyś wyglądał znośnie) Zima: dobry syntetyk 5w50 chyba że używasz auta na krótkich odcinkach to 0w40. -------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 26 November 2003 Skąd: Łódź,Wwa ![]() |
ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie! Takie rady jak: zalej albo 5w50 albo 0w30 to sobie może wsadzić! Czy myślisz, że wszystko z napisem racing albo competition to TUNING i w ogóle hiper??????? Udzielanie się w tym temacie chyba upoważnia cię do wiedzy, że oleje z motorsportu należy wymieniać TROCHĘ częściej niż zwykłe i częściej niż 7,5tys. i tak, mają prawo być czarne po takim przebiegu, ale to chyba też świadczy o ich dobrych właściwościach.
a autor i tak będzie się dopytywał w nieskończoność, więc mąćcie mu jeszcze bardziej w głowie. LEJ 5W40! chyba że masz s3. -------------------- 1660KM.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
jak chcialbym sie podlaczyc ale troszke inaczej sformulowac to pytanie... chce w 1.8T ktory jes zalany Mobil1 10W40 polsyntetyk , przebieg udukumentowany 173 tysiace przejsc na inny olej..... po pierwsze czy moge przejsc na syntetyk np. motul 8100 x-cess 5W40, czy mam zostac przy pol sytnetyku tylko zmienic na motula MOTUL 4100 POWER 15W-50.... glownie chcialbym zastosowac olej motula....chodzi mi czy moge przzejsc na syntetyk a jak nie czy zastosowanie drugiego motula jest ok?? przebiegi krotkie po warszawie , male dlugosci przelotowe , bardzo rzadko trasa
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:18 |