Shoutbox 0 nowych PW 



6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> HotHatch do 50k
MateszJJJ
post Sun, 10 Feb 2019 - 11:15
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 05 March 2017





Siema. Szukam następcy megane 2RS. Jestem w jego posiadaniu od 2 lat, ale chciałbym zmienić na coś innego - nowszego.
Auto będzie używane na codzień. 3/4 razy w roku wyskoczę amatorsko na tor (4fun), weekendami lubię skoczyć na jakiś spot i polatać szybciej. Nie przerażają mnie rzeczy typu twarde zawieszenie głośny wydech itp (a wręcz cieszą)
Koniecznym wymogiem jest albo niskie spalanie pb w trasie, albo możliwość instalacji LPG. Robię rocznie jakoś 20tys km a nie chce płacić po 70zl za 100km - teraz 10l gazu = 100km smile.gif
Chce aby auto się pewnie prowadziło, było zwinne, zrywne, dawało fajne odczucia z jazdy, dobrze przyspieszała i dobrze hamowało. Napęd albo przód albo 4buty. Ilość drzwi jest obojętna, ale 5D na plus. Skrzynia także obojętna. Koniecznie auto z turbo.

Zastanwiam się nad megane 3RS (i od razu kit startowy : HR, wydech, wagner, program,lpg)
Ale oglądałem tez golfy 6R (sprowadzić lekko obitego), albo audi s3 - tylko tutaj już gazu nie wrzucę hmm..
Ten golf baaardzo mi się podoba - ktoś może coś o nim więcej napisać? Jak spalanie? Jakie koszty takiego codziennego użytkowania?

Co byście polecił w tym przedziale cenowym dla młodego chłopaka który lubi od czasu do czasy ostrzej polatać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Feb 2019 - 11:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rwtnt
post Sun, 10 Feb 2019 - 12:50
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Sam mam s3 8p, co do serwisu hmm to zależy co kto lubi wrzucę zestawienie kosztów (kilka razy już wrzucałem dla znudzenia smile.gif Auto pali średnio 9.5-10 litrów. W trasie do 80-100 7-8,5. 120-140 9-10 litrów. 180km/h około 13. W mieście normalna jazda 10-12, przy ostrej 18-25.

Megane jest lekkie fajne na zakrętach i na torze. S3/6r to kompromis na co dzień i 4x4 daje możliwość zrobienia około 4.5 do setki za rozsądne pieniądze.

Moje 9 letnie wtedy s3 wypluło 278 i 365nm przy przebiegu 150tys po małych modach 342,5hp/450nm z możliwością podniesienia na 360-380 /480nm w zależności od paliwa.
Musisz się zastanowić czego chcesz czy daily z pazurem typu s3/6r czy mały wariat= megane rs

Tu masz zestawienie kosztów:

125tys wymiana sprzegla 2000zl
135tys tarcze klocki przód + tyl 2000zl
opony letnie 2014 7-8tys przebiegu zimowe rocznik 2016 3tys przebiegu 2500zl
lampy tylne wymienione na po liftowe 350zl
przy 147 serwis olejowy 250 zl
przy 152 nowe gwintowane zawieszenie + laczniki stabilizatorów, naprawa hamulca recznego ustawiona zbieznosc przód i tyl 1650 zl
przy 154 nowe swiece + cewka zaplonowa na 3 cylindrze, nowy glosnik z prawej strony pasazera i wymiana modulu podswietlenie tylnej rejestracji 600 zl
przy 155 tys tloczek pompy paliwa i odma lancuszek, napinacz, oraz zawór dv, waste gate, swiece 2500zl
156tys wahacze przednie, laczniki stabilzatorów, olej wraz z filtrem, filtr kabinowy, powietrza, paliwa, plyn hamulcowy, wycieraczki przednie 1700zl
158tys czyszcznie silnika i kolektora z nagaru, serwis klimatyzacji, czujnik polozenia walu 1611zl 02.08.2017r. uklad dolotowy 700zl
158tys rozrzad, pasek klinowy, olej z filtrem w haldexie, plyn chlodniczy 1400zl 19.08.2017r.
159tys. cewki zaplonowe 4x z audi r8 370zl zawór rs4 245zl downpipe 1550zl 1100zl regeneracja przekladni + montaz, zbieznosc 80zl, lozyska mcpersona 210zl,
nowy alarm, kluczyk 350zl, wklad ulepszony pompy paliwa 1300zl, akumulator 350 zl,
159 tys strojenie i usuniecie klap w dolocie 1000zl
162tys.lacznik walu napedowego, uszczelka kolektora wydechowego, uszczelka dekla, uszczelka splywu oleju, kevlar na tarcze sprzegla + regulacja docisku, uszczelka kolumny kierowniczej, wymiana oleju w skrzyni biegów i dyfrze z przodu, plyn chlodniczy, olej w silniku, klima, wyjecie silnika i uszczelnienie, przeglad skrzyni biegów i uszczelnienie, czyszczenie turbo + wg itp., wymiana elementów pompy paliwa mebrany, spawanie wydechu, wymiana uszczelek turbo itp., ogarnianie czujników itp. 3650zl
163tys haldex wymiana, poduszka silnika, zbieznosc 1150zl
164tys wymiana pompy niskiego ciśnienia 1400zł

Paliwo myślę to najmniejszy problem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MateszJJJ
post Sun, 10 Feb 2019 - 21:50
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 05 March 2017





Kusi mnie 6R.
Jak wyglada sprawa DSG i ogólnie silnika TSI?
Jakie są jakie wady?
Coś tam często pada? Coś się psuje w większości aut (jakaś wada fabryczna)?

Jak z napędem? Wytrzymały jest?

Jak wyglada sprawa modyfikacji?
Rozumiem ze zestaw startowy to chociaż DP + intercooler. Jakie przyrosty po takim start kit”cie (wydech,IC,remap) mozemy uzyskać na papierze i mniej więcej 0-100 i 100-200 jak wyglada?


W tej chwili na wylot znam tylko Reno.
Pozdro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sun, 10 Feb 2019 - 22:57
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Bezobslugowe laugh.gif

PS. Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.

http://www.racingforum.pl/Remont-TFSI-Wars...in-t148389.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sun, 10 Feb 2019 - 23:25
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Co do dsg to 200-250tys i remoncik. Sprzęgła, koło dwumasowe, mechatronika plus minus 7-12tys. wymiana oleju raz na 4 lata lub 60tys km.

Bhz i cdla nie mają takich wad... Wymienić rozrząd, łańcuszek na wałkach i napinacz, popychacz pompy paliwa i jest ok.

Napęd zniesie sporo... manual potrzebuje wymiany sprzęgła powyżej 500nm kevlar styknie do 480nm w manualu.

W s3 przed liftem bhz wkład pompy paliwa, dolot, dp, zawór z rs4 i masz 360hp intercoolera nie potrzebujesz. W golfie r trzeba cooler wymienić.

Zależy od skrzyni manual 4,5-5 do setki dsg pewnie niskie 4 da radę. 100-200 11-12 sekund z dsg okolice 15sekund 0-200 z zegarów. 370-380koni 480nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sun, 10 Feb 2019 - 23:38
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Wszystkie 2.0 TSI czeka remont, prędzej lub później, w zależności od eksploatacji. Byłem ostatnio u Łukasza i nie słyszałem, żeby coś się zmieniło.

W forum Audi S3 pierwszy z brzegu cytat:

"W S3 2007-2008 są BHZ które najwięcej oleju biorą. W polifcie 2009+ są już CDLA (w A3 CCZA) które mają poprawione pierścienie ale też potrafią troche oleju brać, taki urok TFSI."

A nadmierny ubytek oleju to jeden z wielu efektów jakie niesie za sobą starzenie się tych silników. Bezpośredni wtrysk też przecież okazał się problemem z czasem i dopiero EA888 sobie chociaż z nim trochę poradziła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 07:09
Post #7









Ea888 to akurat najwiekszy syf, przynajmniej te do 2012 roku wiec nie wiem w czym sobie poradzily. Starsze ea113 na pasku sa lepsze i niekatowane egzemplarze nie biora oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MateszJJJ
post Mon, 11 Feb 2019 - 10:02
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 05 March 2017





Czyli teoretycznie Rka z niskim przebiegiem (60/80tys km) która była użytkowana przez kogoś ogarniętego powinna się dobrze trzymac?
Którego rocznika dokładnie szukać? Mówicie coś o oznaczeniach silnika.. z jakim oznaczeniem szukać? Na co zwrócić uwagę?

I co myślicie o uszkodzonych autach z USA.. szukać czegos przez znajomych „sprowadzaczy” którzy by zbadali auto? Taki plus ze już coś tam bym miał odłożone na stage2. Tylko to pewnie loteria?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 11 Feb 2019 - 11:52
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(bartez90 @ Mon, 11 Feb 2019 - 07:09) *
Ea888 to akurat najwiekszy syf, przynajmniej te do 2012 roku wiec nie wiem w czym sobie poradzily. Starsze ea113 na pasku sa lepsze i niekatowane egzemplarze nie biora oleju.

Z nagarem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 12:12
Post #10









CYTAT(Honada @ Mon, 11 Feb 2019 - 11:52) *
Z nagarem.


Na pewno tak samo dobrze jak z braniem oleju biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 11 Feb 2019 - 13:18
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Kompletnie nie zrozumiałeś treści postów. Wszystkie silniki 2.0 TSI mają z czasem problemy albo z olejem, albo z nagarem, albo z jednymi drugim (i nie tylko z tym). Nowe konstrukcje EA888 wbrew zapewnień producenta nadal biorą olej, za to nagar w dolocie przestał być problemem. A to że stare miały pasek to oczywiście plus, ale dziwnym trafem do naszego warsztatu przyjeżdżają nadal stare A4-tki z 2.0 TFSI, które jednak też wciągają ponad 1l/1000 km i odsyłamy je do Łukasza jeśli kogoś stać na jego usługi. Te silniki są zajebiste pod względem wydajności i parametrów. Ale trzeba liczyć sie z tym, ze po 200 tys. km będzie potrzebny remont. A to czy bedzie to 220 czy 300 tys. km to zależy od wielu czynników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 13:30
Post #12









CYTAT(Honada @ Mon, 11 Feb 2019 - 13:18) *
A to że stare miały pasek to oczywiście plus, ale dziwnym trafem do naszego warsztatu przyjeżdżają nadal stare A4-tki z 2.0 TFSI, które jednak też wciągają ponad 1l/1000 km i odsyłamy je do Łukasza jeśli kogoś stać na jego usługi.


Dziwnym trafem od conajmniej 5 lat jestem czynnym użytkownikiem a4 klub i 90% użytkowników b7 z 2.0tfsi (a są ich setki) nie ma i nigdy nie miało problemów z braniem oleju (mając przebiegi ponad 300tys km czasami). Miałem cupre z nalotem 260k i też nie brała oleju. Znajomego a3 8p tfsi też nie brało oleju.
Tak więc nie zrozumiałeś treści mojego postu, bo co do zasady ea113 nie biorą oleju, ale zdarzają się egzemplarze zajechane, katowane, albo sytuacje gdy ktoś miał pecha i te egzemplarze biorą olej (takich jest 10, może 20%). Natomiast ea888 biorą olej i takich jest 99%.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 11 Feb 2019 - 13:49
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





No to teraz jesteśmy bliżej "prawdy" wink.gif Kwestia oszacowania jeszcze liczby osób na forum, które mają bezproblemowe audi z przebiegami powyzej 200 tys. km bo do Nas to już w zasadzie prawie każde przyjeżdza z takim nalotem (realnym, po zgraniu danych ze sterownika). Jeśli mowa o nowszych silnikach to odwiedzają Nas głównie Skody (ostatnio był roczny Sportline 2.0 TSI 280 KM brał 1,5 l/1000 km mając 14 tys. przebiegu) i VW. mamy też Cuprę 290 (EA888), która też już wciąga przy przebiegu 40 tys. km. Klient czeka do wiosny i wstawia na gwarancje. Silniki EA113 to z kolei najczęsciej Passaty i A4 (choć A4 jest może mniej, ale to może wynikać też z niższej popularności). Być może duza liczba EA113
jakie nas odwiedzają wynika z łatwej ich dostępności z racji niskiej dziś ceny. Ogólnie, Golf R fajna opcja, ale warto zostawić sobie z 8-10 tys. zł zapasu na start. Tym bardziej jak jeszcze z DSG.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 14:13
Post #14









Co do nowych ea888 to nie mam wiele info, ale widzę że nie polecasz raczej biggrin.gif
Ja też słyszałem o przypadkach brania oleju przez nowe a4/a6 2.0tfsi. Może też tak być, że biorą podobnie jak poprzedna generacja. Całe ea888 możemy chyba wrzucić do jednego wora z napisem "nie polecam".
Już 3.0tfsi jest pod względem poboru oleju lepszym wyborem. Macie u siebie jakieś przypadki z tym motorem? Np w a6 c6 czy s4 b8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MateszJJJ
post Mon, 11 Feb 2019 - 18:05
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 05 March 2017





A poza Rka jest coś fajnego z tym przedziale cenowym?
Jaki pomysł moglibyście mi rzucić?

Kusi mnie tez ta meganka. Już jedna mam i spodobało mi sie ta furka.
Wersja CUP 3RS : hamulce Brembo, w CUPie szpera i Recaro.
Po zestawie startowym (wydech, IC) jakies 310/320 km + fajne brzmienie + strzały z wydechu + fajne prowadzenie + fajne fotele + w sumie zajebisty wygląd.
Nie pije oleju, włożę do tego gaz. Jedyny minus max te 320 km ale to i tak dużo jak na takie autko i napęd tylko na przednia oś .
Hmm.. gdzieś tam z tylu głowa mówi ze reno to będzie dobry wybór.

Bo jak mam kupić Rke czy Scirooocco czy s3 i się wpakować w remont to trochę słabo :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 18:13
Post #16









Wez pod uwage ze tymi autami nikt do kosciola co niedziele nie jezdzil, tylko w wiekszosci sa upalane, co na tfsi ma raczej mocno destrukcyjny wplyw. Pytanie czy kupujac takiego golfa r czy s3 bedziesz mial szczescie i wszystko pojdzie dobrze, zrobisz 350km, czy bedziesz mial pecha i po zakupie wpakujesz kolo 10k w remont.
Megane 3 rs dla mnie jest pewniejszym autem mi sie wydaje, a w wersji cup nie bedzie prowadzil sie gorzej od w/w.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Noname93
post Mon, 11 Feb 2019 - 19:02
Post #17


User
Dołączył: Mon, 05 September 2016





Obawiam się jednej rzeczy a nawet to wiem bo sam jakiś czas temu do 50k fajnej sztuki szukałem i mi się nie udało.
Stety,niestety RS'ki trzymają cenę bardzo dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 11 Feb 2019 - 19:33
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(bartez90 @ Mon, 11 Feb 2019 - 18:13) *
Pytanie czy kupujac takiego golfa r czy s3 bedziesz mial szczescie i wszystko pojdzie dobrze, zrobisz 350km, czy bedziesz mial pecha i po zakupie wpakujesz kolo 10k w remont.

10tys na start po zakupie używek to w popierdolkach typu Punto sie pakuje by auto jeździło w miarę sprawnie więc ta kwota to żaden argument. Rozumiem ryzyko 30-50tys w coś niesprawnego czyli np remont silnika w BMW w serwisie.
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/23...dow-line/page-7
To już może zaboleć.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bartez90_*
post Mon, 11 Feb 2019 - 19:56
Post #19









CYTAT(piwo @ Mon, 11 Feb 2019 - 19:33) *
10tys na start po zakupie używek to w popierdolkach typu Punto sie pakuje by auto jeździło w miarę sprawnie więc ta kwota to żaden argument. Rozumiem ryzyko 30-50tys w coś niesprawnego czyli np remont silnika w BMW w serwisie.
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/23...dow-line/page-7
To już może zaboleć.


Miałem na myśli remont silnika za 10k, a nie włożenie w całe auto po zakupie 10k. Wiadomo że w takie s3 jak będzie zapuszczone i kupa rzeczy do wymiany to można i 30k w niedługim czasie włożyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 11 Feb 2019 - 20:40
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Dla tego napisałem 10 tys na remont to nie tak źle skoro w BMW koszt naprawy 2,0 to od 38tys zl.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 October 2019 - 02:09