![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: Biłgoraj ![]() |
![]() Witam wszystkich. Jak w tytule - Ford Probe GT z silnikiem 2.2T o oznaczeniu F2T. Auto w moich rękach od ok. 5 lat. Przez ten czas sukcesywnie wprowadzane w życie wszystkie modyfikacje. Jako, że jestem zwolennikiem podejścia wedle którego auto ma nie tylko dobrze się odpychać, ale i mieć czym hamować i skręcać, pierwsze do zmiany poszło zawieszenie na gwintowane (co prawda KSport, ale moim zdaniem daje radę), oraz hamulce - przód zestaw Wilwood 330mm tarcza + 4-tłoczek. Tył tarcze i klocki KVR + przewody w oplocie i dobry płyn. Modyfikacje silnika póki co niewielkie (wszystko opisane poniżej), jednak jak na, póki co, seryjną (IHI VJ11) turbinę jest całkiem nieźle. Może do setki szału nie robi (zarówno z racji za małej turbosprężarki, która nie daje rady powyżej 5000rpm, jak i słabej trakcji), ale na trasie i z rolki jedzie się przyjemnie. Co do reszty, to nie będę się wgłębiał w wystrój wnętrza i tematy CA bo to nie to forum. Z zewnątrz także pełna seria, jedynie lakier przeszedł pełny proces detailingu. Plany ? ... pierwsze w tym roku będzie ogarnięcie elektroniki. ECU Master EMU - póki co na seryjnej turbosprężarce i wtryskach, tylko po to, aby na następny sezon mieć przygotowany grunt pod większe turbo i modyfikacje układu paliwowego. Poniżej którtki spis tego co w aucie zrobione. STAGE I -> 78,4KM & 139.2NM Moc fabryczna: 147KM Moc obecnie: 225,4 KM @1bar Moment obr. fabrycznie: 258NM Moment obr. obecnie: 397,2NM @1bar ![]() Modyfikacje Profil na Performanceprobe.com -> http://www.performanceprobe.com/forum/showthread.php?t=39472 I. Silnik ................................................................................ - przelotowy wydech 2.5" by BartH Exhaust - glowica po obrobce (kanaly, gniazda, nowe zawory ...) - walek rozrzadu Colt Cams "Tri-Flow" - zawór upustowy Properfekt typ I (BOV) - regulator ciśnienia doładowania Properfekt (MBC) - przewody WN NGK - świece NGK G-Power - filtr stożkowy + adapter na VAF - zaślepiony zawór EGR - Turbo Timer Greddy - chip Probinator - FMIC + orurowanie z nierdzewki ... - pomalowana proszkowo pokrywa zaworów - olej Liqui Molly 10W60[/i] II. Zawieszenie ................................................................................ - gwintowane K-Sport III. Układ hamulcowy ................................................................................ - zestaw RevolutionBrakes na przod : * tarcze nawiercane 325mm * zaciski 4-tloczkowe Willwood * przewody w oplocie Goodridge - zestaw na tyl (oryginalny rozmiar): * tarcze nacinane KVR silver * klocki KVR Carbon * przewody w oplocie KVR - płyn Motul RBF 660[/i] IV. Koła ................................................................................ - felgi Kosei K1-TS silver 17x7 ET=42 (waga: 6.2kg) - opony Federal SS-595 215/45R17 V (waga: 9.6kg) - nakrętki Gorilla chrome[/i] V. Nagłośnienie ................................................................................ - radio JVC KWR900BT - głośniki przednie: Morel Tempo 6 - subwoofer u-Dimension EL S104 - wzmacniacz Kenwood KAC-943 - okablowanie Caliber (20mm zasilanie ; 2x2.5mm głośnik), Sinuslive 2xRCA Plany - wystrojenie na EMU - wtryskiwacze od EVO IX 560cc - turbosprężarka TD04-16 - szpera MFactory Hamownia -> https://www.youtube.com/watch?v=yHDz5CQfrSI 0-180km/h -> https://www.youtube.com/watch?v=89HKMdb_pVk Ogólna prezentacja z zewnątrz -> https://www.youtube.com/watch?v=gPPh65Pcdbw GALERIA ZDJĘĆ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Łukasz -------------------- Ford Probe GT F2T - 331KM/493NM @ 1.7b
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Auto przyjemne, dość cichociemne, bo mało kto się spodziewa prawie 250km w tej budzie.
...ale jednak mało zdjęć, masz jeszcze dokładniejsze auta z zewnątrz? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak sprawują Ci się te hamulce?
Testowałeś coś wysokich prędkości kilka razy pod rząd? -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Fajny klasyk.
Super wynik wyszedł jak na 1b z tak malutkiego turbo w tym silniku! ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: Biłgoraj ![]() |
Nie tak mało tych zdjęć, bo 24 naliczyłem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Ford Probe GT F2T - 331KM/493NM @ 1.7b
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Fajna mazda, już takich nie robią.
Jakieś dalsze plany? Większe turo, szpera? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Fajna mazda, już takich nie robią. Jakieś dalsze plany? Większe turo, szpera? Plany
- wystrojenie na EMU - wtryskiwacze od EVO IX 560cc - turbosprężarka TD04-16 - szpera MFactory -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 26 December 2011 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wsad Probinator strasznie zalewa ten silnik, ale nie jest konieczny, żeby zdjąć boost-cut'a.
Mapę paliwa i zapłonu dla wyższego doładowania też da się nadpisać w tym sterowniku. Auto świetnie wygląda jak na 24-latka! -------------------- Saab 900NG 2.3T - ET 1/4 13,219
Ural Drag V4 1.2T "Mr Rabbit says the moment of realization is worth a thousand prayers" |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
nie sadzilem ze to powiem kiedys....
fajny proboszcz! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: Biłgoraj ![]() |
Ten chip faktycznie średnio działa. Słyszałem o tym, że da się inaczej zrobić, ale skoro mam plany na większe turbo, wtryski itp. to chciałbym żeby to było zrobione najlepiej jak się da. Myślałem, że uda się zwykłym DET 3, ale niestety się nie da. U mnie dochodzi jeszcz wałek inny, który (jak każdy inny z resztą) wypadało by należycie wystroić i dopracować mieszankę i zapłon w każdym zakresie obrotów.
-------------------- Ford Probe GT F2T - 331KM/493NM @ 1.7b
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Auto obczajone chyba z dwa lata temu na chopina w KRK . Furmanka prezentuje sie super !!!
-------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Fajna próbówka!
Po za tym tak właśnie powinien wyglądać każdy temat w dziale projekty. Masz jakieś foty z pod maski? -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: Biłgoraj ![]() |
Dziękuje. Właśnie z tymi z pod maski jest gorzej, bo nie robiłem w tym stanie, w jakim jest teraz. Na tym poniżej jest na starej pokrywie, z wgniecioną obudową lampy i na starym aku (teraz jest Optima Red Top + klamy Stinger'a)
![]() Jak zrobi się EMU, a co za tym idzie pozbędzie się archaicznej przepływki, będzie założony inny dolot do turbiny (już przygotowany, jest na zdjęciu poniżej). Wtedy wpadną lepsze fotki silnika. ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Ford Probe GT F2T - 331KM/493NM @ 1.7b
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Ładny czekam na więcej modów
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale tam jest naćkane pod maską
![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Fajne autko,chyba niedoceniane w Pl bo na drodze niestety ale już same trupy się widuje.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 March 2015 ![]() |
a hondziarze nie lubią bmw, a bmw nie lubią calibrowców.... ale pier..lenie |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
kiedyś ktoś na tym forum napisał że w Polsce nie ma zadbanych, sprawnych, probe. chyba się zmienia widze.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 04 January 2009 Skąd: Biłgoraj ![]() |
CYTAT to trochę nietrafione auto, z forda ma tylko znaczki, a maździarze ich nie lubią, mimo że to mx-6 w dziwnej budzie... Trafione, tylko się na nim ludzie nie poznali, albo poznali się nieodpowiedni. Stąd wizerunek dogorywających trupów. Jednak nie tylko moje auto się wyróżnia wśród tego modelu, na forum Forda Probe jest sporo ludzi, którzy dbają o to, aby jeździły jeszcze ładne egzemplarze. Co do tego, że "maździarze" ich nie lubią, to moim zdaniem bzdura, ale każdy ma swoje zdanie. Miałem bardzo długo 626 (która była tu nawet opisywana) i po zakupie Probe byłem przez kolegów z Mazdaspeed równie dobrze przyjmowany. Widać to także po temacie mojego auta na forum MS. -------------------- Ford Probe GT F2T - 331KM/493NM @ 1.7b
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:18 |