Witam wszystkich. Jak w tytule - Ford Probe GT z silnikiem 2.2T o oznaczeniu F2T. Auto w moich rękach od ok. 5 lat. Przez ten czas sukcesywnie wprowadzane w życie wszystkie modyfikacje. Jako, że jestem zwolennikiem podejścia wedle którego auto ma nie tylko dobrze się odpychać, ale i mieć czym hamować i skręcać, pierwsze do zmiany poszło zawieszenie na gwintowane (co prawda KSport, ale moim zdaniem daje radę), oraz hamulce - przód zestaw Wilwood 330mm tarcza + 4-tłoczek. Tył tarcze i klocki KVR + przewody w oplocie i dobry płyn. Modyfikacje silnika póki co niewielkie (wszystko opisane poniżej), jednak jak na, póki co, seryjną (IHI VJ11) turbinę jest całkiem nieźle. Może do setki szału nie robi (zarówno z racji za małej turbosprężarki, która nie daje rady powyżej 5000rpm, jak i słabej trakcji), ale na trasie i z rolki jedzie się przyjemnie. Co do reszty, to nie będę się wgłębiał w wystrój wnętrza i tematy CA bo to nie to forum. Z zewnątrz także pełna seria, jedynie lakier przeszedł pełny proces detailingu. Plany ? ... pierwsze w tym roku będzie ogarnięcie elektroniki. ECU Master EMU - póki co na seryjnej turbosprężarce i wtryskach, tylko po to, aby na następny sezon mieć przygotowany grunt pod większe turbo i modyfikacje układu paliwowego. Poniżej którtki spis tego co w aucie zrobione.STAGE I ->
78,4KM & 139.2NMMoc fabryczna: 147KM
Moc obecnie:
225,4 KM @1barMoment obr. fabrycznie: 258NM
Moment obr. obecnie:
397,2NM @1barModyfikacjeProfil na
Performanceprobe.com ->
http://www.performanceprobe.com/forum/showthread.php?t=39472I. Silnik................................................................................
- przelotowy wydech 2.5" by
BartH Exhaust- glowica po obrobce (kanaly, gniazda, nowe zawory ...)
- walek rozrzadu Colt Cams "Tri-Flow"
- zawór upustowy Properfekt typ I (BOV)
- regulator ciśnienia doładowania Properfekt (MBC)
- przewody WN NGK
- świece NGK G-Power
- filtr stożkowy + adapter na VAF
- zaślepiony zawór EGR
- Turbo Timer Greddy
- chip Probinator
- FMIC + orurowanie z nierdzewki
...
- pomalowana proszkowo pokrywa zaworów
- olej Liqui Molly 10W60[/i]
II. Zawieszenie................................................................................
- gwintowane K-Sport
III. Układ hamulcowy................................................................................
- zestaw RevolutionBrakes na przod :
* tarcze nawiercane 325mm
* zaciski 4-tloczkowe Willwood
* przewody w oplocie Goodridge
- zestaw na tyl (oryginalny rozmiar):
* tarcze nacinane KVR silver
* klocki KVR Carbon
* przewody w oplocie KVR
- płyn Motul RBF 660[/i]
IV. Koła................................................................................
- felgi Kosei K1-TS silver 17x7 ET=42 (waga: 6.2kg)
- opony Federal SS-595 215/45R17 V (waga: 9.6kg)
- nakrętki Gorilla chrome[/i]
V. Nagłośnienie ................................................................................
- radio JVC KWR900BT
- głośniki przednie: Morel Tempo 6
- subwoofer u-Dimension EL S104
- wzmacniacz Kenwood KAC-943
- okablowanie Caliber (20mm zasilanie ; 2x2.5mm głośnik), Sinuslive 2xRCA
Plany- wystrojenie na EMU
- wtryskiwacze od EVO IX 560cc
- turbosprężarka TD04-16
- szpera MFactory
Hamownia ->
https://www.youtube.com/watch?v=yHDz5CQfrSI0-180km/h ->
https://www.youtube.com/watch?v=89HKMdb_pVkOgólna prezentacja z zewnątrz ->
https://www.youtube.com/watch?v=gPPh65PcdbwGALERIA ZDJĘĆPozdrawiam
Łukasz