Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ford Probe GT 2.2T 91'
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Lukas007



Witam wszystkich. Jak w tytule - Ford Probe GT z silnikiem 2.2T o oznaczeniu F2T. Auto w moich rękach od ok. 5 lat. Przez ten czas sukcesywnie wprowadzane w życie wszystkie modyfikacje. Jako, że jestem zwolennikiem podejścia wedle którego auto ma nie tylko dobrze się odpychać, ale i mieć czym hamować i skręcać, pierwsze do zmiany poszło zawieszenie na gwintowane (co prawda KSport, ale moim zdaniem daje radę), oraz hamulce - przód zestaw Wilwood 330mm tarcza + 4-tłoczek. Tył tarcze i klocki KVR + przewody w oplocie i dobry płyn. Modyfikacje silnika póki co niewielkie (wszystko opisane poniżej), jednak jak na, póki co, seryjną (IHI VJ11) turbinę jest całkiem nieźle. Może do setki szału nie robi (zarówno z racji za małej turbosprężarki, która nie daje rady powyżej 5000rpm, jak i słabej trakcji), ale na trasie i z rolki jedzie się przyjemnie. Co do reszty, to nie będę się wgłębiał w wystrój wnętrza i tematy CA bo to nie to forum. Z zewnątrz także pełna seria, jedynie lakier przeszedł pełny proces detailingu. Plany ? ... pierwsze w tym roku będzie ogarnięcie elektroniki. ECU Master EMU - póki co na seryjnej turbosprężarce i wtryskach, tylko po to, aby na następny sezon mieć przygotowany grunt pod większe turbo i modyfikacje układu paliwowego. Poniżej którtki spis tego co w aucie zrobione.


STAGE I -> 78,4KM & 139.2NM

Moc fabryczna: 147KM
Moc obecnie: 225,4 KM @1bar

Moment obr. fabrycznie: 258NM
Moment obr. obecnie: 397,2NM @1bar






Modyfikacje

Profil na Performanceprobe.com -> http://www.performanceprobe.com/forum/showthread.php?t=39472

I. Silnik
................................................................................
- przelotowy wydech 2.5" by BartH Exhaust
- glowica po obrobce (kanaly, gniazda, nowe zawory ...)
- walek rozrzadu Colt Cams "Tri-Flow"
- zawór upustowy Properfekt typ I (BOV)
- regulator ciśnienia doładowania Properfekt (MBC)
- przewody WN NGK
- świece NGK G-Power
- filtr stożkowy + adapter na VAF
- zaślepiony zawór EGR
- Turbo Timer Greddy
- chip Probinator
- FMIC + orurowanie z nierdzewki
...
- pomalowana proszkowo pokrywa zaworów
- olej Liqui Molly 10W60[/i]


II. Zawieszenie
................................................................................
- gwintowane K-Sport


III. Układ hamulcowy
................................................................................

- zestaw RevolutionBrakes na przod :

* tarcze nawiercane 325mm
* zaciski 4-tloczkowe Willwood
* przewody w oplocie Goodridge

- zestaw na tyl (oryginalny rozmiar):

* tarcze nacinane KVR silver
* klocki KVR Carbon
* przewody w oplocie KVR

- płyn Motul RBF 660[/i]


IV. Koła
................................................................................

- felgi Kosei K1-TS silver 17x7 ET=42 (waga: 6.2kg)
- opony Federal SS-595 215/45R17 V (waga: 9.6kg)
- nakrętki Gorilla chrome[/i]


V. Nagłośnienie
................................................................................

- radio JVC KWR900BT
- głośniki przednie: Morel Tempo 6
- subwoofer u-Dimension EL S104
- wzmacniacz Kenwood KAC-943
- okablowanie Caliber (20mm zasilanie ; 2x2.5mm głośnik), Sinuslive 2xRCA


Plany

- wystrojenie na EMU
- wtryskiwacze od EVO IX 560cc
- turbosprężarka TD04-16
- szpera MFactory


Hamownia -> https://www.youtube.com/watch?v=yHDz5CQfrSI

0-180km/h -> https://www.youtube.com/watch?v=89HKMdb_pVk

Ogólna prezentacja z zewnątrz -> https://www.youtube.com/watch?v=gPPh65Pcdbw



GALERIA ZDJĘĆ



















































Pozdrawiam
Łukasz
pinin
Auto przyjemne, dość cichociemne, bo mało kto się spodziewa prawie 250km w tej budzie.

...ale jednak mało zdjęć, masz jeszcze dokładniejsze auta z zewnątrz?
DoLeCk
Jak sprawują Ci się te hamulce?
Testowałeś coś wysokich prędkości kilka razy pod rząd?
Mis
Fajny klasyk.
Super wynik wyszedł jak na 1b z tak malutkiego turbo w tym silniku! smile.gif
Lukas007
Nie tak mało tych zdjęć, bo 24 naliczyłem wink.gif Oczywiście jakieś inne także są, w końcu auto mam od dawna i jest dość wdzięcznym obiektem do fotografowania wink.gif Co do hamulców to mam je jakieś 2 lata i tak, testowałem hamowanie kilka razy pod rząd z prędkości powyżej 200km/h i nie udąło mi się ani ich przegrzać, ani nawet zauważalnie zmniejszyć ich skuteczności. Mocowo wygląda to nieźle jak na taką turbinę, to fakt. Jednak przebieg krzywych pozostawia wiele do życzenia. Powoli będzie na pewno lepiej. W tym miesiącu mam nadzieje cieszyć się pierwszym Probe wystrojonym na standalone. Już na obecnej turbosprężarce ogarnięcie szalejącego przez chip (niezbędny do zdjęcia boost cut'a przy seryjnym ECU), AFR'u da z pewnością wymierne efekty podczas jazdy.











Dziku
Fajna mazda, już takich nie robią.
Jakieś dalsze plany? Większe turo, szpera?
Mis
CYTAT(Dziku @ Wed, 08 Apr 2015 - 17:18) *
Fajna mazda, już takich nie robią.
Jakieś dalsze plany? Większe turo, szpera?

CYTAT(Lukas007 @ Wed, 08 Apr 2015 - 15:25) *
Plany
- wystrojenie na EMU
- wtryskiwacze od EVO IX 560cc
- turbosprężarka TD04-16
- szpera MFactory
Gomez!
Wsad Probinator strasznie zalewa ten silnik, ale nie jest konieczny, żeby zdjąć boost-cut'a.
Mapę paliwa i zapłonu dla wyższego doładowania też da się nadpisać w tym sterowniku.

Auto świetnie wygląda jak na 24-latka!
flapjck1
nie sadzilem ze to powiem kiedys....


fajny proboszcz!
Lukas007
Ten chip faktycznie średnio działa. Słyszałem o tym, że da się inaczej zrobić, ale skoro mam plany na większe turbo, wtryski itp. to chciałbym żeby to było zrobione najlepiej jak się da. Myślałem, że uda się zwykłym DET 3, ale niestety się nie da. U mnie dochodzi jeszcz wałek inny, który (jak każdy inny z resztą) wypadało by należycie wystroić i dopracować mieszankę i zapłon w każdym zakresie obrotów.
KRT
Auto obczajone chyba z dwa lata temu na chopina w KRK . Furmanka prezentuje sie super !!!
Pan. B
Fajna próbówka!
Po za tym tak właśnie powinien wyglądać każdy temat w dziale projekty.
Masz jakieś foty z pod maski?
Lukas007
Dziękuje. Właśnie z tymi z pod maski jest gorzej, bo nie robiłem w tym stanie, w jakim jest teraz. Na tym poniżej jest na starej pokrywie, z wgniecioną obudową lampy i na starym aku (teraz jest Optima Red Top + klamy Stinger'a) wink.gif

Jak zrobi się EMU, a co za tym idzie pozbędzie się archaicznej przepływki, będzie założony inny dolot do turbiny (już przygotowany, jest na zdjęciu poniżej). Wtedy wpadną lepsze fotki silnika.







Bogdan9999
Ładny czekam na więcej modów smile.gif
DoLeCk
Ale tam jest naćkane pod maską ohmy.gif
m52owner
Fajne autko,chyba niedoceniane w Pl bo na drodze niestety ale już same trupy się widuje.
Dziku
CYTAT(m52owner @ Thu, 09 Apr 2015 - 10:55) *
Fajne autko,chyba niedoceniane w Pl bo na drodze niestety ale już same trupy się widuje.



Bo to trochę nietrafione auto, z forda ma tylko znaczki, a maździarze ich nie lubią, mimo że to mx-6 w dziwnej budzie...
edeek

a hondziarze nie lubią bmw, a bmw nie lubią calibrowców.... ale pier..lenie
kirpek
kiedyś ktoś na tym forum napisał że w Polsce nie ma zadbanych, sprawnych, probe. chyba się zmienia widze.
Lukas007
CYTAT
to trochę nietrafione auto, z forda ma tylko znaczki, a maździarze ich nie lubią, mimo że to mx-6 w dziwnej budzie...

Trafione, tylko się na nim ludzie nie poznali, albo poznali się nieodpowiedni. Stąd wizerunek dogorywających trupów. Jednak nie tylko moje auto się wyróżnia wśród tego modelu, na forum Forda Probe jest sporo ludzi, którzy dbają o to, aby jeździły jeszcze ładne egzemplarze. Co do tego, że "maździarze" ich nie lubią, to moim zdaniem bzdura, ale każdy ma swoje zdanie. Miałem bardzo długo 626 (która była tu nawet opisywana) i po zakupie Probe byłem przez kolegów z Mazdaspeed równie dobrze przyjmowany. Widać to także po temacie mojego auta na forum MS.
ptq
Dużo złaczek na tym nowym dolocie. Nie da się tego wyspawać po ludzku? Fajne koła.
Lukas007
Pora na nowości wink.gif Tak więc przede wszystkim auto zostało w końcu wystrojone i to w dodatku na EMU. Przy okazji doszło trochę rzeczy które przygotowały auto pod męskie turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa EPman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka (wsadzony map sensor) dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem. Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe - późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską - wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę. Za ogarnięcie tematu, podziękowania należą się Coobcio Garage wink.gif

Coobcio
Turbina mała lagliwa i paskudna to fakt ale udało się uprzyjemnić życie z nią, mimo drastycznie wysokiej temepratury na hali podczas strojenia udało się poprawi za pomocą EMU trochę przebieg i to na niższym booscie:


Ps. z dodatków dołożony został jeszcze czujnik temrpatury powietrza w dolocie smile.gif
Pss. Turbo z Saaba zapodać i dojdzie powera i pewno o dobre 500obr.min zmniejszy się lag biggrin.gif
Lukas007
Czas trochę uaktualnić temat wink.gif

Na początek kilka nowych, oryginalnych części zamiennych, które zakupiłem do swojego projektu

- uszczelki (zestaw na gore silnika)
- filtr paliwa z mocowaniem
- regulator cisnienia paliwa
- zawor PCV
- gumy do mocowania chlodnicy
- nakretki na piasty, przod
- podkladka pod akumulator
- kompletny rozrzad
- nowy knock sensor
- nowe węże PCV oraz podciśnienie do serwa

Dodatkowo kilka "tuningowych"

- podwojne sprezynki zaworowe
- kolektor wydechowy pod turbo z flansza T3
- czarny filtr stozkowy (zmiana kolorystyki pod maska)
- kocyk termiczny na czesc goraca turbosprezarki
- bandaz termiczny






Następne zakupy ...

- turbosprężarka T3/T04 od FTWL Motorsport
- czarne kolanka do dolotu D1 Spec
- rury i kolanka 2.5" z nierdzewki do zrobienia downpipe
- Loctite 3020 pod uszczelki (Reinz obowiązkowo też musiał się znaleźć - np. miska olejowa)
- olej na przepłukanie silnika po złożeniu (jakiś syntetyk 5w40)





Przyszła kolej na składanie ...













- cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford + nowy rozrząd
- zrobiona głowica - nowe uszczelniacze, płaszczyzna
- szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
- podwójne sprężynki zaworowe
- kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
- zamontowana turbosprężarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
- downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
- kocyk na gorącą część turbiny
- osłony termiczne na fajki przewodów WN
- dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
- spływ oleju w miske (wąż 16mm)
- duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
- całkowicie zlikwidowany EGR
- łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
- filtr powietrza Spectre czarny
- silnik przepłukany syntetykiem 5w40, następnie zalany docelowym 10W60 Penrite 10 Tenths


Tak to wygląda finalnie pod maską

















Strojenie auta zapewne jakoś w maju. Wtedy pojawią się wyniki z hamowni smile.gif
bolus1
ahh ile ja szukałem probosza którego buda nie będzie zjedzona.. zazdraszczam
Bogdan9999
Piękna robota smile.gif
mlody1921
Jest piękny smile.gif jaka moc na ten czas? Ile F2T może przyjąć na klate
Grand_
bardzo fajne autko, i porządnie modyfikowane bez drutu.
Widze że zdjęcia na Bora, urzędujesz tutaj u nas w krakowie ? miałbym dla Ciebie rywala na prostej... na któryś czwartek nocą
Lukas007
Dzieki za opinie. Co do auta to na chwile obecną nie wiem ile ma mocy. Bedzie na poczatku maja strojenie, wtedy zobaczymy co uda sie wyciagnac. Nie mam zamiaru zmieniac obecnie zalozonych wtryskow 560cc, takze rekordow co do mocy i momentu dla tego silnika nie bedzie poki co. Co do tego ile wytrzymuja, to jezdzi w US Probe z takim silnikiem o mocy ponad 400km, seryjny dół, bodajże na Holsecie HX35. Tylko wtryskiwacze 880cc i pompa 420l/h, choc w US lubia zalac auto benzyna zeby jakos to jezdzilo wink.gif

W Krakowie nie mieszkam, ale czasem bywam. Problem w tym, ze mam inne auta do jazdy na codzien i Probe glownie stoii w garazu i jezdzi na zloty. Jakbym jednak byl w KRK (po strojeniu oczywiscie) to chetnie moge podjechac, pogadac, poganiac sie troche wink.gif
Lukas007
Tak to wygląda po strojeniu wink.gif



Doładowanie 1.7 bara. Doszła jeszcze sonda EGT, oraz szerokopasmowka Bosch LS4.2 (w miejsce oryginalnej sondy).

Auto wystrojone w STW Center, przez Niutona.
mlody1921
Jest mocarz niutonometrów biggrin.gif co jest powodem że moc i nm leci tak na głowe i to przy nie wielkich obr.? 12V jest tu problemem ? wałki masz inne i podwójne sprężyny wiec powinno chyba trzymać góre?

Zmieniłeś śruby głowicy na szpilki? albo dokręcałeś mocniej głowe ? bo lubi na mocniejszym booscie dymać szmaciaki, ja zmieniałem na szpilki i dokręcałem 110NM
Lukas007
Głowica jest ograniczeniem w tym przypadku i nic się z tym nie zrobi. Moc i moment to leciały na łeb na starej turbinie wink.gif Można by wrzucić większe wtryski i podnieść jeszcze doładowanie, ale myśle, że 330KM dla tego silnika to wystarczająca wartość. Dzieki takiemu momentowi z rolki już bardzo fajnie się odpycha. Co do mocowania głowicy - seryjne śruby, OEM uszczelka, Loctite 3020 i ponad 100NM - trzyma wink.gif

Tu porównanie (poglądowe, tylko moc) tego co było na seryjnej turninie z tym co jest obecnie. Oba wykresy już na EMU.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.