![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2015 ![]() |
Witam jestem nowy na forum od kilku lat jestem posiadaczem Fiata Stilo 3D 1.6 16V 103KM i od pewnego czasu zaczęlo mi brakować mocy i wpadłem na pomysł aby zrobić sobie soft turbo. Na wiosnę auto dostaje nowe sprzęgło i docisk po rozmowie z mechanikiem stwierdził że wejdzie sprzęgło od Fiata 1,4 t-jet 150 KM czyli jeden problem większej mocy której sprzęgło mogło by nie udźwignąć jest rozwiązany. I teraz pytanie do Was chciał bym z tego silnika wycisnąć ok 150 KM jak go przygotować do takiej mocy odprężać czy może zrobić mniejszcze bezpieczne dmuchnięcie bez odpręzania i trochę mniejszą moc. Jaką turbinę dobrać czy seryjny sterownik to ogarnie czy trzeba będzie dokupić ECU Master.
Kilka podstawowych danych silnika: SILNIK Kod typu - 182B6.000 Położenie - przednie Ustawienie - poprzednie Ilość cylindrów - 4 Układ - rzędowy Cykl - Otto Rozrząd - 2ACT Średnica - cylindra - 80,5 mm Skok tłoka - 78,4 mm Pojemność - 1596 cm3 Stopień sprężenia 10,50 +/- 0,15 Moc maks 76 kW 103 KM przy 5750 obr/min Maks moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min Prędkość obrotów na biegu jałowym 700 +/- 50 KĄT USTAWIENIA FAZ Luz zaworów przy funkcjonowaniu na zimno ssanie/wydech - popychacze hydrauliczne SSANIE Otwarcie przed GMP - 0° Zamknięcie po DMP - 34° WYDECH Otwarcie przed GMP - 24° Zamknięcie po DMP - 0° WTRYSK Typ IAW MARELLI Kolejność wtrysku - (1-3-4-2) ZAPŁON Cewka zapłonowa - SAGEM BC 22 T16 Ilość - 4 Świece - (CHAMPION RCI0YCC) (BOSCH FR8DEE-N) NGK BKR5EZ |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 06 April 2013 Skąd: EBE ![]() |
najważniejsze pytanie::a jaką sumę chcesz na to przeznaczyć??
i czy chcesz to robić sam czy ktoś ma to robić ?? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
odprężać, 200km zniesie bez problemu. Jakby co to mam na handel kolektor wydechowy pod turbo z flanszą t25
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Najprosciej bd odprężyć to kanapką plus strojenie na det3. 10.5:1 to trochę za wysoki cr do turbo.
Jak chcesz miec charakterystyke i przebieg mocy/momentu jak w dieslu to ładuj k03s. Do 180KM wyrobi Ps. Pomysl o swapie na cos co było fabrycznie uturbione np.Fiat Coupe 4 lub 5 garow. Koszta będą podobne a nie będzie to gmeranie w gównie. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
Pan. B, to gówno o którym mówisz wytrzyma więcej niż silniki które polecasz
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Być może ale do mocy o których pisze autor lepszy będzie swap na fabryczną nie wysiloną jednostkę.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
Swap na ww. silniki wyjdzie więcej niż zakucie 1.6 więc nie wiem czy to lepsze będzie. Poza tym jak już swapić to na 2.4 które w tej budzie siedziało.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Swap 2.0t 4cyl. lub 2.4 jak wspomniałeś, wyjdzie więcej niż zakucie 1.6?
Korby plus tłoki ok. 3tys pln a gdzie reszta? gdzie robocizna? Przy odrobinie chęci autor sam zrobi swapa. Turbo + składanie motoru już niekoniecznie. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Na 150 to szedłbym w M45 zamiast turbo. Myślę że wtedy nawet seryjne sprzęgło dało by rady. Podajesz sporo informacji które nie mają większego znaczenia lub są oczywiste więc pewnie to komuś zlecasz tak? Odprężony powinien znieść więcej niż 150
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
Oj Pan. B, a jak poradzi sobie z elektryką i starym sterownikiem? Bo to już auto ma CAN. Myśli że też da rade? No ale kłócić się nie chcę. Może da rade. Może Ty już to robiłeś i wiesz lepiej.
Poza tym za bardzo się skupiłeś na stwierdzeniu "taniej zakuć". Wystarczy dać kanapkę bądź zmienić wał na taki z mniejszym wykorbieniem aby mieć odprężony silnik po to by tłoki miały lżej bo one są najdelikatniejsze w tym silniku. I starczy by dmuchnąć na 200 KM. Wyjdzie dużo taniej niż wstawienie silnika 16VT bądź 20VT. duct tape, blok jest mocniejszy, głowica lepsza, wał ma większe wykorbienie, tłoki są akurat słabsze, korby mocniejsze. Problemem jest tylko CR i brak natrysku na denka tłoków. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2015 ![]() |
Silnik na odrpeżenie oddałbym do mojego kolegi który jest dobrym mechanikiem tylko ile go odprzęzyć. Myślicie że 8,5 do mocy którą chce uzyskać czyli ok 150 KM będzie OK. Co do reszty to pracowałem przez kilka lat jako śluszarz w firmie która mieści się 2 km od mojego domu są tam prasy giętarki do rur itp maszyny z kierownikiem nadal żyję w zgodzie pomimo że już tam nie pracuje to myślę że udostępni mi maszyny i będę mogł sobie powyginać rury i z montażem IC nie miał bym problemu we własnym zakresie. Co do kolektora pod turbo tata jest doświadczonym spawaczem spawarkę mam w domu więc kolektor udało by się zrobić samemu. Później tylko po złożeniu wszystkiego w całość trzeba by samochód wpakować na lawetę i podjechać do kogoś na strojenie bo z tym na pewno nie podołam.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Myślę że przy CR 8.5 to i bara na PB95 można spokojnie ładować i stuku nie będzie. Podstawa to dobre strojenie. Szkoda robić 150KM gdy spokojnie można by więcej na tym samym setupie ale to twoje auto i zrobisz jak chcesz.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
150km to mało w tym aucie i dałbym sobie spokój z uturbianiem tego, miałem stilo abartha i przy 170 to dopiero jakoś chodziło i naprawdę szału nie robiło, te auta są tak tanie że szkoda je uturbiać i psuć a do tego wydasz więcej niż to warte, sprzedaj to auto i kup abartha, tematu skrzyni tak się nie obawiaj, na forum fiatów abarthów jest wiele info jak te skrzynie automatyczne ogarniać, jeśli jest problem to wystarczy ok 1000zł i będzie wszystko działać jak trzeba, mi się tym autkiem fajnie jezdziło (miałem je 2 miesiące) dość fajny i elastyczny silnik, używałem sobie skrzyni z łopatkami i fajnie to działało, ogólnie sprzedawaj 1,6 i kupuj Abarha.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2015 ![]() |
Stilo mam już dłuższy czas i ja za niego zapłaciłem dużo więcej niż są warte teraz przywiązałem się do tego samochodu i nie chciał bym go sprzedawać samochód jest zadbany mechanicznie wizualnie przezentuje się też całkiem nieźle bo 1,5 roku temu został całościowo oklejony obniżony itd i szkoda mi się z nim teraz tak po prostu rozstać brakuje mu tylko trochę więcej mocy. Jeździłem Stilo abarth i faktycznie 170 KM jeździ i to bez szału wieć 150 KM na pewno będzie wolniejsze ale będę miał satysfakcję pierwszego Stilo 1.6 turbo a nie seryjnego abartha który wyjeżdżał z fabryki.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
mi sie Abarth podoba szczególnie jak ma fajne felgi 17'', progi itd, uturbianie obecnego 1,6 jest według mnie bezsensu bo będzie Cię więcej kosztować a i tak rakiety z tego nigdy nie zrobisz, ja bym sprzedał obecne auto jeśli jest naprawde dobrze utrzymane to dość szybko je upłynnisz i poszukał Abartha...wszystko to wyjdzie Cię mniej $, możesz też poszukać najlepszej wersji tego stilo (w DE jest kilka sztuk) czyli 2,4 z manualną skrzynią biegów...
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Ty sobie zdajesz sprawe, ze przy 150KM to NIE bedzie jechac? Stilo jest za ciezkie. Wsadzisz optymistycznie 6 tys. zl, a seryjny Golf mk4 1.8T Cie objedzie. Pionierskie niskobudzetowe soft turbo najczesciej koncza sie poplynieciem tlokow, ale skoro chcesz wyrzucic w bloto pieniadze... Pomysl pomyłka.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
Tak więc jeśli chcesz zostać przy 1.6t to przejrzyj tematy co wyżej podlinkowałem. Dadzą Ci pogląd na koszta i pozwolą wybrać w którą stronę iść.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
dzikidaniel
Kute graty to kute graty, a kanapka to kanapka;) Krzychu1988 Jak chcesz uturbiać dla samego uturbiania, to ładuj kanapkę odprężaj do 9:1. Do tego co planujesz nie ma potrzeby schodzić niżej z CR i tym samym obniżać sprawności. Jak Duct Tape napisał, podstawa to dobre wystrojenie. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 January 2015 ![]() |
Na prawdę nie chciał bym sprzedawać tego samochodu mam Stilo z takim wyposażeniem że nawet abartha pomimo bardzo dobrego wyposażenia ciężko będzie znaleźć z takim jak u mnie po drugie automatyczna skrzynia jakoś jeszcze do mnie nie przemawia a Stilo 2.4 GT czyli z manualną skrzynią to przeważnie biedaki w wyposażeniu tylko z mocnym motorem. Muszę przeliczyć koszta może faktycznie lepiej zrobić swap na 2,4 albo 2,0 z Bravo HGT 154 KM silnik seryjny nie wysilony nic się nie urwie nie rozleci z drugiej zaś strony fajnie było by mieć coś innego takie Stilo 1.6T ale nic za wszelką cenę trzeba się przespać z tematem.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 15:43 |