Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> bravo 1.6 16v modyfikacje silnika i układu wydechowego, gdzie w Warszawie i co ewentualnie zrobić
nookie
post Sun, 10 May 2009 - 21:41
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 10 May 2009





Witam

Zastanawiam się nad modyfikacjami w moim autku. Silnik jak w temacie - 1.6 16V (2001 100 tys przebiegu).

Co najlepiej byloby zrobić, aby wzrost momentu i mocy osiągnąć. Zakladam, że :
- kompletny układ wydechowy + kolektor 4-2-1 (ok 2 tys zł) + 10 KM ??
- zmienic dolot + stozek/wkladka (500 zl ??) + 5 KM ??
- pojechac na ew dostrajanie silnika dla tak zmienionego wydechu/dolotu (1 tys zl ??) + 5 KM albo wcale ale może przebieg mocy i momentu się poprawi
- z "lekkich" modyfikacji jest jeszcze wersja GT silnika oferowana np. przez Chojnackiego (ok 2,5 tys). Przejrzalem sobie wyniki z hamowni dla podobnych silnikow (zalozylem ze podobnymi silnikami sa 1.6 16v bo niestety zadnego fiatowskiego w testach nie znalazlem) i moc wzrasta o okolo 10 KM moment o okolo 15Nm (optymistycznie) . Czy ktos robił taką modyfikację dla tego silnika i może się pochwalić uzyskanymi rezultatami ?

Czy ten silnik poddaje się dość łatwo modyfikacjom, czy raczej sobie odpuścić ? Jeśli coś z wyżej wymienionych rzeczy zmieniać to gdzie najlepiej to zrobią w Warszawie ?

W ostatecznosci wstrzymam się z modyfikacjami i za jakiś czas kupie cos mocniejszego i latwiejszego do tuningu wink.gif


Wszystkim dzięki za konkretne odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 May 2009 - 21:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zibi122
post Sun, 10 May 2009 - 22:39
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos







Cos takiego czyli turbo wyszło kolegę 2500 zł nie licząc jego i mojej pracy. W tej cenie znalazły sie nastepujące rzeczy:
1. nowe wtryski 330ccm
2. ecumaster + mapsensor
3. flansza + rury na kolektor wydechowy (stal zwykła )
4. flansza na DP z kwasówki + rury
5. uszczelki pod turbo, DP, kolektory
6. turbina z subaru forestera 2.0T
7. wał, panewki głowne i korbowodowe
8. IC z BMW
9. łączki siliconowe
10. blow off
11. mocniejsze sprzegło z Punot GT

i pewnie jeszcze kilka drobiazgów o których zapomniałem ale znalazły sie w tej kwocie.

Aktualnie doładowanie to 0,4bara od 2400 obr/min. Wzrost mocy nie jest zbyt duzy narazie bo układamy silnik i patrzymy co jeszcze trzeba poprawić.
Wał został dany z silnika 1,3 turbo o mniejszym skoku (67,4mm 1,6; 63,9mm 1,3turbo) co spowodowało odpreżenie o 1,75mm bez rozbierania góry silnika i CR około 8:1.
Docelowo 0,8-0,9 bara i prawdopodobnie około 180KM bedzie.

CYTAT(nookie @ Sun, 10 May 2009 - 21:41) *
Witam

Zastanawiam się nad modyfikacjami w moim autku. Silnik jak w temacie - 1.6 16V (2001 100 tys przebiegu).

Co najlepiej byloby zrobić, aby wzrost momentu i mocy osiągnąć. Zakladam, że :
- kompletny układ wydechowy + kolektor 4-2-1 (ok 2 tys zł) + 10 KM ??
- zmienic dolot + stozek/wkladka (500 zl ??) + 5 KM ??
- pojechac na ew dostrajanie silnika dla tak zmienionego wydechu/dolotu (1 tys zl ??) + 5 KM albo wcale ale może przebieg mocy i momentu się poprawi
- z "lekkich" modyfikacji jest jeszcze wersja GT silnika oferowana np. przez Chojnackiego (ok 2,5 tys). Przejrzalem sobie wyniki z hamowni dla podobnych silnikow (zalozylem ze podobnymi silnikami sa 1.6 16v bo niestety zadnego fiatowskiego w testach nie znalazlem) i moc wzrasta o okolo 10 KM moment o okolo 15Nm (optymistycznie) . Czy ktos robił taką modyfikację dla tego silnika i może się pochwalić uzyskanymi rezultatami ?

Czy ten silnik poddaje się dość łatwo modyfikacjom, czy raczej sobie odpuścić ? Jeśli coś z wyżej wymienionych rzeczy zmieniać to gdzie najlepiej to zrobią w Warszawie ?

W ostatecznosci wstrzymam się z modyfikacjami i za jakiś czas kupie cos mocniejszego i latwiejszego do tuningu wink.gif


Wszystkim dzięki za konkretne odpowiedzi.





--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 10 May 2009 - 23:10
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(Zibi122 @ Sun, 10 May 2009 - 22:39) *
Wał został dany z silnika 1,3 turbo o mniejszym skoku (67,4mm 1,6; 63,9mm 1,3turbo) co spowodowało odpreżenie o 1,75mm bez rozbierania góry silnika i CR około 8:1.

dosc krotki skok jak na 1.6(teoretycznie powinien sie odbrze krecic), ale jaka pojemnosc ma teraz ten silnik?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sun, 10 May 2009 - 23:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





1497.8ccm ? wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 11 May 2009 - 10:51
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(DeviLL @ Sun, 10 May 2009 - 23:23) *
1497.8ccm ? wink.gif


Dokładnie tyle.

1,6 16V ma hydraulikę i przerobieni tego na mechanikę jest prawie nie wykonalne bez dużych środków finansowych. Trzeba by wykonać od nowa głowiczki na wałki.



--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Mon, 11 May 2009 - 11:48
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Tanio naprawdę wam to wyszło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 11 May 2009 - 12:17
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(kremat0r @ Mon, 11 May 2009 - 11:48) *
Tanio naprawdę wam to wyszło.


Sami byliśmy w szoku jak tanio.

Za 4 szt NOWYCH wtrysków 330ccm zapłaciliśmy 350 zł w InterCars.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 11 May 2009 - 12:49
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(Zibi122 @ Mon, 11 May 2009 - 12:17) *
Sami byliśmy w szoku jak tanio.

Za 4 szt NOWYCH wtrysków 330ccm zapłaciliśmy 350 zł w InterCars.

Do jakiej mocy wystarczają te wtryski?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nookie
post Mon, 11 May 2009 - 12:53
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 10 May 2009





Zibi122

Projekt fajny, ale ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy, ani technicznych możliwości żeby samemu takie modyfikacje przeprowadzać. Inna sprawa, że samochód służy mi do jazdy na co dzień (dłuższe wyjazdy w weekend) i chciałbym zachować jego maksymalną niezawodność.

Z tego co się orientuję turbo daje znacznie lepsze przyrosty, ale jest także bardziej kłopotliwe i skłonne do "odmówienia posłuszeństwa" niż zmiany N/A.

Jeśli ktoś jeszcze przeprowadzał jakieś modyfikacje w tym silniku to proszę o informację, ew namiary na dobrych fachowców, którzy wiedzą co robią, bo jak się naczytałem to chyba nikomu w Warszawie nie można ufac wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 11 May 2009 - 13:38
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(nookie @ Mon, 11 May 2009 - 12:53) *
Zibi122

Projekt fajny, ale ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy, ani technicznych możliwości żeby samemu takie modyfikacje przeprowadzać. Inna sprawa, że samochód służy mi do jazdy na co dzień (dłuższe wyjazdy w weekend) i chciałbym zachować jego maksymalną niezawodność.

Z tego co się orientuję turbo daje znacznie lepsze przyrosty, ale jest także bardziej kłopotliwe i skłonne do "odmówienia posłuszeństwa" niż zmiany N/A.

Jeśli ktoś jeszcze przeprowadzał jakieś modyfikacje w tym silniku to proszę o informację, ew namiary na dobrych fachowców, którzy wiedzą co robią, bo jak się naczytałem to chyba nikomu w Warszawie nie można ufac wink.gif


Ja moge Ci napisac, że po portingu głowicy oraz planowaniu ile się da w tym silniku u kolegi nie było żadnego efektu.
Drugiemu koledze, który miał tez w uno taki silnik, hamownia pokazała 130KM po zrobieniu dolotu i wsadzeniu wałków od Świątka.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strotomsport
post Mon, 14 Feb 2011 - 10:13
Post #11


Rookie
Dołączył: Mon, 14 February 2011
Skąd: Warszawa Mokotów





witajcie
mam trochę doświadczeń związanych z silnikiem 1,6 16v

mechanikę da się zrobić z hydrauliki, niestety bez demontażu głowicy jest to nie wykonalne

silnik fajnie reaguje na zmianę zaworów na większe i dłuższe wałki

u mnie po dużych modyfikacjach (itb,wydech ,wałki ponad 300 stopni,wał od nowszej wersji z większym skokiem,kuty tłok,elektronika)
wyszło 233KM i 219Nm,odcinka na 8400 obr.
siedzi to w moim seicento ( autko tylko do sportu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Mon, 14 Feb 2011 - 11:32
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





a widziales date ostatniego posta....tongue.gif
ale dobrze na przyszłośc dla innych wiedziec ze da sie podłubac ten motor wink.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 14 Feb 2011 - 16:08
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(strotomsport @ Mon, 14 Feb 2011 - 10:13) *
u mnie po dużych modyfikacjach (itb,wydech ,wałki ponad 300 stopni,wał od nowszej wersji z większym skokiem,kuty tłok,elektronika)
wyszło 233KM i 219Nm,odcinka na 8400 obr.
siedzi to w moim seicento ( autko tylko do sportu)

Z jakiej pojemności?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 14 Feb 2011 - 16:33
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



1.8


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strotomsport
post Mon, 14 Feb 2011 - 16:47
Post #15


Rookie
Dołączył: Mon, 14 February 2011
Skąd: Warszawa Mokotów





1834 cm
postaram się wieczorem wkleić wykres z mojej hamowni

http://www.youtube.com/watch?v=d0rMZGyOrt8

tak to działa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Feb 2011 - 17:26
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a mechanikę dorabiałeś sam (przypasowałeś od czegoś) czy kupowałeś gotową ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strotomsport
post Sat, 19 Feb 2011 - 22:13
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 14 February 2011
Skąd: Warszawa Mokotów





da się zmodyfikować oryginalną szklankę od hydrauliki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sat, 19 Feb 2011 - 22:16
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





A to ten słynny drutsystem, co albo się pali albo nie jedzie:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 19 Feb 2011 - 22:47
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





na filmie widac 3-cia opcje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzikidaniel
post Sat, 19 Feb 2011 - 23:26
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 August 2007





CYTAT(hz10 @ Sat, 19 Feb 2011 - 22:47) *
na filmie widac 3-cia opcje...

Na którym filmie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:30