![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 May 2009 ![]() |
Witam
Zastanawiam się nad modyfikacjami w moim autku. Silnik jak w temacie - 1.6 16V (2001 100 tys przebiegu). Co najlepiej byloby zrobić, aby wzrost momentu i mocy osiągnąć. Zakladam, że : - kompletny układ wydechowy + kolektor 4-2-1 (ok 2 tys zł) + 10 KM ?? - zmienic dolot + stozek/wkladka (500 zl ??) + 5 KM ?? - pojechac na ew dostrajanie silnika dla tak zmienionego wydechu/dolotu (1 tys zl ??) + 5 KM albo wcale ale może przebieg mocy i momentu się poprawi - z "lekkich" modyfikacji jest jeszcze wersja GT silnika oferowana np. przez Chojnackiego (ok 2,5 tys). Przejrzalem sobie wyniki z hamowni dla podobnych silnikow (zalozylem ze podobnymi silnikami sa 1.6 16v bo niestety zadnego fiatowskiego w testach nie znalazlem) i moc wzrasta o okolo 10 KM moment o okolo 15Nm (optymistycznie) . Czy ktos robił taką modyfikację dla tego silnika i może się pochwalić uzyskanymi rezultatami ? Czy ten silnik poddaje się dość łatwo modyfikacjom, czy raczej sobie odpuścić ? Jeśli coś z wyżej wymienionych rzeczy zmieniać to gdzie najlepiej to zrobią w Warszawie ? W ostatecznosci wstrzymam się z modyfikacjami i za jakiś czas kupie cos mocniejszego i latwiejszego do tuningu ![]() Wszystkim dzięki za konkretne odpowiedzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
![]() Cos takiego czyli turbo wyszło kolegę 2500 zł nie licząc jego i mojej pracy. W tej cenie znalazły sie nastepujące rzeczy: 1. nowe wtryski 330ccm 2. ecumaster + mapsensor 3. flansza + rury na kolektor wydechowy (stal zwykła ) 4. flansza na DP z kwasówki + rury 5. uszczelki pod turbo, DP, kolektory 6. turbina z subaru forestera 2.0T 7. wał, panewki głowne i korbowodowe 8. IC z BMW 9. łączki siliconowe 10. blow off 11. mocniejsze sprzegło z Punot GT i pewnie jeszcze kilka drobiazgów o których zapomniałem ale znalazły sie w tej kwocie. Aktualnie doładowanie to 0,4bara od 2400 obr/min. Wzrost mocy nie jest zbyt duzy narazie bo układamy silnik i patrzymy co jeszcze trzeba poprawić. Wał został dany z silnika 1,3 turbo o mniejszym skoku (67,4mm 1,6; 63,9mm 1,3turbo) co spowodowało odpreżenie o 1,75mm bez rozbierania góry silnika i CR około 8:1. Docelowo 0,8-0,9 bara i prawdopodobnie około 180KM bedzie. Witam Zastanawiam się nad modyfikacjami w moim autku. Silnik jak w temacie - 1.6 16V (2001 100 tys przebiegu). Co najlepiej byloby zrobić, aby wzrost momentu i mocy osiągnąć. Zakladam, że : - kompletny układ wydechowy + kolektor 4-2-1 (ok 2 tys zł) + 10 KM ?? - zmienic dolot + stozek/wkladka (500 zl ??) + 5 KM ?? - pojechac na ew dostrajanie silnika dla tak zmienionego wydechu/dolotu (1 tys zl ??) + 5 KM albo wcale ale może przebieg mocy i momentu się poprawi - z "lekkich" modyfikacji jest jeszcze wersja GT silnika oferowana np. przez Chojnackiego (ok 2,5 tys). Przejrzalem sobie wyniki z hamowni dla podobnych silnikow (zalozylem ze podobnymi silnikami sa 1.6 16v bo niestety zadnego fiatowskiego w testach nie znalazlem) i moc wzrasta o okolo 10 KM moment o okolo 15Nm (optymistycznie) . Czy ktos robił taką modyfikację dla tego silnika i może się pochwalić uzyskanymi rezultatami ? Czy ten silnik poddaje się dość łatwo modyfikacjom, czy raczej sobie odpuścić ? Jeśli coś z wyżej wymienionych rzeczy zmieniać to gdzie najlepiej to zrobią w Warszawie ? W ostatecznosci wstrzymam się z modyfikacjami i za jakiś czas kupie cos mocniejszego i latwiejszego do tuningu ![]() Wszystkim dzięki za konkretne odpowiedzi. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Wał został dany z silnika 1,3 turbo o mniejszym skoku (67,4mm 1,6; 63,9mm 1,3turbo) co spowodowało odpreżenie o 1,75mm bez rozbierania góry silnika i CR około 8:1. dosc krotki skok jak na 1.6(teoretycznie powinien sie odbrze krecic), ale jaka pojemnosc ma teraz ten silnik? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
1497.8ccm ?
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
1497.8ccm ? ![]() Dokładnie tyle. 1,6 16V ma hydraulikę i przerobieni tego na mechanikę jest prawie nie wykonalne bez dużych środków finansowych. Trzeba by wykonać od nowa głowiczki na wałki. ![]() -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Tanio naprawdę wam to wyszło.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Tanio naprawdę wam to wyszło. Sami byliśmy w szoku jak tanio. Za 4 szt NOWYCH wtrysków 330ccm zapłaciliśmy 350 zł w InterCars. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 May 2009 ![]() |
Zibi122
Projekt fajny, ale ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy, ani technicznych możliwości żeby samemu takie modyfikacje przeprowadzać. Inna sprawa, że samochód służy mi do jazdy na co dzień (dłuższe wyjazdy w weekend) i chciałbym zachować jego maksymalną niezawodność. Z tego co się orientuję turbo daje znacznie lepsze przyrosty, ale jest także bardziej kłopotliwe i skłonne do "odmówienia posłuszeństwa" niż zmiany N/A. Jeśli ktoś jeszcze przeprowadzał jakieś modyfikacje w tym silniku to proszę o informację, ew namiary na dobrych fachowców, którzy wiedzą co robią, bo jak się naczytałem to chyba nikomu w Warszawie nie można ufac ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Zibi122 Projekt fajny, ale ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy, ani technicznych możliwości żeby samemu takie modyfikacje przeprowadzać. Inna sprawa, że samochód służy mi do jazdy na co dzień (dłuższe wyjazdy w weekend) i chciałbym zachować jego maksymalną niezawodność. Z tego co się orientuję turbo daje znacznie lepsze przyrosty, ale jest także bardziej kłopotliwe i skłonne do "odmówienia posłuszeństwa" niż zmiany N/A. Jeśli ktoś jeszcze przeprowadzał jakieś modyfikacje w tym silniku to proszę o informację, ew namiary na dobrych fachowców, którzy wiedzą co robią, bo jak się naczytałem to chyba nikomu w Warszawie nie można ufac ![]() Ja moge Ci napisac, że po portingu głowicy oraz planowaniu ile się da w tym silniku u kolegi nie było żadnego efektu. Drugiemu koledze, który miał tez w uno taki silnik, hamownia pokazała 130KM po zrobieniu dolotu i wsadzeniu wałków od Świątka. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 14 February 2011 Skąd: Warszawa Mokotów ![]() |
witajcie
mam trochę doświadczeń związanych z silnikiem 1,6 16v mechanikę da się zrobić z hydrauliki, niestety bez demontażu głowicy jest to nie wykonalne silnik fajnie reaguje na zmianę zaworów na większe i dłuższe wałki u mnie po dużych modyfikacjach (itb,wydech ,wałki ponad 300 stopni,wał od nowszej wersji z większym skokiem,kuty tłok,elektronika) wyszło 233KM i 219Nm,odcinka na 8400 obr. siedzi to w moim seicento ( autko tylko do sportu) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
a widziales date ostatniego posta....
![]() ale dobrze na przyszłośc dla innych wiedziec ze da sie podłubac ten motor ![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
u mnie po dużych modyfikacjach (itb,wydech ,wałki ponad 300 stopni,wał od nowszej wersji z większym skokiem,kuty tłok,elektronika) wyszło 233KM i 219Nm,odcinka na 8400 obr. siedzi to w moim seicento ( autko tylko do sportu) Z jakiej pojemności? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
1.8
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 14 February 2011 Skąd: Warszawa Mokotów ![]() |
1834 cm
postaram się wieczorem wkleić wykres z mojej hamowni http://www.youtube.com/watch?v=d0rMZGyOrt8 tak to działa |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a mechanikę dorabiałeś sam (przypasowałeś od czegoś) czy kupowałeś gotową ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 14 February 2011 Skąd: Warszawa Mokotów ![]() |
da się zmodyfikować oryginalną szklankę od hydrauliki
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
A to ten słynny drutsystem, co albo się pali albo nie jedzie:)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
na filmie widac 3-cia opcje...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:30 |