![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Witam.
Są 2 silniki 1.6 MJet: 105 KM 120 KM Wg dok. tech.(eper) różnią się turbosprężarką (i zapewne programem). W słabszym jest GT14 bez VNT, w mocniejszym z VNT. Wtryskiwacze są takie same, pompa wtryskowa taka sama. Na stronach tunerów, słabszy osiąga 135KM a mocniejszy 150KM (to wydaje się być oczywiste) Pytanie: Co trzeba zmienić w tym słabszym, żeby było to 150-160KM? Myślałem, że GT14 jest główną przeszkodą, ale ona jest też w 1,75 TBi 240KM. Jeśli jednak trzeba zmienić na taką z VNT to czy to się będzie dało wystroić na tym sterowniku co jest? Ewentualnie przy zmianie turbo - jakiś 'lepszy' model? (np. custom od Perun'a?) Włoska firma zmieniła IC, dolot, wydech i wtryski + sprężarka GT1549V (do tego mocniejszego) i to im dało jakieś 219KM. Wykres jest dołem słaby - chyba nie jedzie, jednak to by znaczyło, że słupek takie coś wytrzymuje) (Na pewno za groszowe sprawy jest większy IC z wersji 2.0 MJet - pewnie P&P) PS W swojej okolicy mam Ecusoft z BB i Cinsoft z Gliwic ale najpierw chciałem tutaj zapytać ![]() Zakładam, że te 160KM to też pewnie będzie granica innych podzespołów. Auto do jazdy codziennej. Dziękuję za sugestie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
W QV nie ma gt14, gt14 masz w 1.4 170KM multiair i abarcie ss. Co do Twojego przypadku obie sterowane są podcisnieniowo, w 120 z zmienną geometrią masz dodatkowo czujnik położenia gruszki. W 120-konnej wersji siedzi gtb14, wirniki masz podobnej wielkości. Turbiny różnią sie wyjściem na wydech także downpipe również do roboty. Co do szczegółów jak to będzie działac na aucie musisz dzwonić do tunera, Cinsoft n pewno Tobie pomoże.
p.s. Modyfikowac Twojej turbosprezarki wg mnie się nie opłaca, -------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Sugerowałem się tym zestawieniem:
Katalog Garrett - GT14 Najogólniej zmiana turbo - to zmiana wydechu + dołożenie sterowania turbiny. Muszę się odezwać do tunerów czy sterownik to ogarnie. PS Słabo te turbiny sprawdziłem... ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Z racji zamiłowania do włoskich silników CINSOFT dobrze ogarnia temat i łatwo uzyskasz u nich odpowiedź.
Jakiś czas temu stworzył projekt, gdzie po zmianie turbo na zmienną geometrię i kilka innych rzeczy ugrał poziom ok 170 i 360NM co oparło się o poziom sensownego egt. Ostatnio na swoim profilu zaprezentowali doblo z 1.6 po mocniejszym modzie. Szczrze mówiąc nie widzę ekonomicznego sensu mocniej dłubać w 1.6. Lepiej wyjdzie sprzedać, kupić coś z 2.0 i tak podłubać. Silnik znosi i 220koni na fabrycznych gratach. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
No właśnie stąd pytania - jeśli opcja 160KM w 1.6 jest nieopłacalna to faktycznie lepiej 2.0.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Zależy czego oczekujesz. Poziom 150 koni osiągniesz stosunkowo tanio bo w przypadku wersji 120 wystarczy sam program. W 105 wymienić turbo i program z aktywacją zmiennej geometrii. Do większych zabaw 1.5 150 albo 2.0 165 i dopiero tutaj można się pobawić w miłe przyrosty.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
pacjent alfa z 1,6 jtd 120KM z trybem DNA
jedzie to fajnie w trybie D czy tamn są rozne mapy? da się zrobić zeby N jechało jak D a na tryb D zrobić 150KM ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
A 2,0 w doblo lub scudo 128-136 KM to jakaś zdławiona wersja tego silnika, czy ograniczona sprzętowo ?
W Scudo są też 163 KM, spodziewam się że to już na lepszym osprzęcie. I przy okazji ile z tego można wyciągnąć bez większych ingerencji w osprzęt? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
pacjent alfa z 1,6 jtd 120KM z trybem DNA jedzie to fajnie w trybie D czy tamn są rozne mapy? da się zrobić zeby N jechało jak D a na tryb D zrobić 150KM ? Da się. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
A 2,0 w doblo lub scudo 128-136 KM to jakaś zdławiona wersja tego silnika, czy ograniczona sprzętowo ? W Scudo są też 163 KM, spodziewam się że to już na lepszym osprzęcie. I przy okazji ile z tego można wyciągnąć bez większych ingerencji w osprzęt? Scudo z fiata ma znaczek tylko, tam PSA siedzi; delphi albo starsze siemens -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Rok coś koło 2014
Jakieś opinie o tym 2,0 w Scudo? Rozumiem że w doblo jest realne JTD |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Rok coś koło 2014 Jakieś opinie o tym 2,0 w Scudo? Rozumiem że w doblo jest realne JTD Często w scudo spadek mocy, delikatny uklad wtryskowy delphi, dobra kultura pracy, problemy z elektroniką; malutki cooler. Doblo - tak to prawdziwe JTD. Jak każde CF5 (euro5) problem z uszczelką przy smoku pompy olejowej co prowadzi do degradacji panewek i główki korby/awarii motoru. W doblo szczególnie tych cargo interwał olejowy wg producenta to 48kkm jak pamiętam (jak w wersjach osobowych zalecali może ktoś się wypowie). Mój dostawczak kupiony w Niemczech przy stanie licznika 140k mial zabity motor (2 wymiany oleju, w misce czarny muł). Pozdrawiam -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
CINEK a jak oceniasz trwałość 1.6 i 2.0 biorąc pod uwagę regularne co ok 100k km wymiany uszczelki smoka? Oczywiście olej co 10-15k km.
Jakie są inne największe bolączki motorów? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Da się. czy skrzynia nie bedzie protestować ? mam auto z przebiegiem 48 tys wiec ledwo dotarte ale słyszałem ze skrzynie GM klękają ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
A jak w doblo sprawują się te 1.6 120 kuni?
Może to jednak lepsza opcja niż 2,0 135 proporcjonalnie do mocy po programie/spalanie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:16 |