Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: FIAT - 1.6 Multijet - 105KM do 160KM
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
ap2
Witam.

Są 2 silniki 1.6 MJet:
105 KM
120 KM
Wg dok. tech.(eper) różnią się turbosprężarką (i zapewne programem).
W słabszym jest GT14 bez VNT, w mocniejszym z VNT.
Wtryskiwacze są takie same, pompa wtryskowa taka sama.

Na stronach tunerów, słabszy osiąga 135KM a mocniejszy 150KM (to wydaje się być oczywiste)

Pytanie:
Co trzeba zmienić w tym słabszym, żeby było to 150-160KM?
Myślałem, że GT14 jest główną przeszkodą, ale ona jest też w 1,75 TBi 240KM.
Jeśli jednak trzeba zmienić na taką z VNT to czy to się będzie dało wystroić na tym sterowniku co jest? Ewentualnie przy zmianie turbo - jakiś 'lepszy' model? (np. custom od Perun'a?)

Włoska firma zmieniła IC, dolot, wydech i wtryski + sprężarka GT1549V (do tego mocniejszego) i to im dało jakieś 219KM. Wykres jest dołem słaby - chyba nie jedzie, jednak to by znaczyło, że słupek takie coś wytrzymuje)

(Na pewno za groszowe sprawy jest większy IC z wersji 2.0 MJet - pewnie P&P)

PS
W swojej okolicy mam Ecusoft z BB i Cinsoft z Gliwic ale najpierw chciałem tutaj zapytać smile.gif
Zakładam, że te 160KM to też pewnie będzie granica innych podzespołów.
Auto do jazdy codziennej.

Dziękuję za sugestie.
DSTurbo
W QV nie ma gt14, gt14 masz w 1.4 170KM multiair i abarcie ss. Co do Twojego przypadku obie sterowane są podcisnieniowo, w 120 z zmienną geometrią masz dodatkowo czujnik położenia gruszki. W 120-konnej wersji siedzi gtb14, wirniki masz podobnej wielkości. Turbiny różnią sie wyjściem na wydech także downpipe również do roboty. Co do szczegółów jak to będzie działac na aucie musisz dzwonić do tunera, Cinsoft n pewno Tobie pomoże.
p.s.
Modyfikowac Twojej turbosprezarki wg mnie się nie opłaca,
ap2
Sugerowałem się tym zestawieniem:
Katalog Garrett - GT14

Najogólniej zmiana turbo - to zmiana wydechu + dołożenie sterowania turbiny. Muszę się odezwać do tunerów czy sterownik to ogarnie.


PS
Słabo te turbiny sprawdziłem... sad.gif
djpanczo
Z racji zamiłowania do włoskich silników CINSOFT dobrze ogarnia temat i łatwo uzyskasz u nich odpowiedź.

Jakiś czas temu stworzył projekt, gdzie po zmianie turbo na zmienną geometrię i kilka innych rzeczy ugrał poziom ok 170 i 360NM co oparło się o poziom sensownego egt. Ostatnio na swoim profilu zaprezentowali doblo z 1.6 po mocniejszym modzie. Szczrze mówiąc nie widzę ekonomicznego sensu mocniej dłubać w 1.6. Lepiej wyjdzie sprzedać, kupić coś z 2.0 i tak podłubać. Silnik znosi i 220koni na fabrycznych gratach.
ap2
No właśnie stąd pytania - jeśli opcja 160KM w 1.6 jest nieopłacalna to faktycznie lepiej 2.0.
djpanczo
Zależy czego oczekujesz. Poziom 150 koni osiągniesz stosunkowo tanio bo w przypadku wersji 120 wystarczy sam program. W 105 wymienić turbo i program z aktywacją zmiennej geometrii. Do większych zabaw 1.5 150 albo 2.0 165 i dopiero tutaj można się pobawić w miłe przyrosty.
cowboy
pacjent alfa z 1,6 jtd 120KM z trybem DNA

jedzie to fajnie w trybie D
czy tamn są rozne mapy?
da się zrobić zeby N jechało jak D
a na tryb D zrobić 150KM ?
rosomak
A 2,0 w doblo lub scudo 128-136 KM to jakaś zdławiona wersja tego silnika, czy ograniczona sprzętowo ?
W Scudo są też 163 KM, spodziewam się że to już na lepszym osprzęcie.
I przy okazji ile z tego można wyciągnąć bez większych ingerencji w osprzęt?
CINEK_
CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Sep 2017 - 22:21) *
pacjent alfa z 1,6 jtd 120KM z trybem DNA

jedzie to fajnie w trybie D
czy tamn są rozne mapy?
da się zrobić zeby N jechało jak D
a na tryb D zrobić 150KM ?


Da się.
CINEK_
CYTAT(rosomak @ Sun, 01 Oct 2017 - 10:17) *
A 2,0 w doblo lub scudo 128-136 KM to jakaś zdławiona wersja tego silnika, czy ograniczona sprzętowo ?
W Scudo są też 163 KM, spodziewam się że to już na lepszym osprzęcie.
I przy okazji ile z tego można wyciągnąć bez większych ingerencji w osprzęt?


Scudo z fiata ma znaczek tylko, tam PSA siedzi; delphi albo starsze siemens
rosomak
Rok coś koło 2014
Jakieś opinie o tym 2,0 w Scudo?
Rozumiem że w doblo jest realne JTD
CINEK_
CYTAT(rosomak @ Sun, 01 Oct 2017 - 23:48) *
Rok coś koło 2014
Jakieś opinie o tym 2,0 w Scudo?
Rozumiem że w doblo jest realne JTD


Często w scudo spadek mocy, delikatny uklad wtryskowy delphi, dobra kultura pracy, problemy z elektroniką; malutki cooler.
Doblo - tak to prawdziwe JTD. Jak każde CF5 (euro5) problem z uszczelką przy smoku pompy olejowej co prowadzi do degradacji panewek i główki korby/awarii motoru.
W doblo szczególnie tych cargo interwał olejowy wg producenta to 48kkm jak pamiętam (jak w wersjach osobowych zalecali może ktoś się wypowie).
Mój dostawczak kupiony w Niemczech przy stanie licznika 140k mial zabity motor (2 wymiany oleju, w misce czarny muł).

Pozdrawiam
djpanczo
CINEK a jak oceniasz trwałość 1.6 i 2.0 biorąc pod uwagę regularne co ok 100k km wymiany uszczelki smoka? Oczywiście olej co 10-15k km.

Jakie są inne największe bolączki motorów?
cowboy
CYTAT(CINEK_ @ Sun, 01 Oct 2017 - 23:39) *
Da się.


czy skrzynia nie bedzie protestować ?
mam auto z przebiegiem 48 tys wiec ledwo dotarte ale słyszałem ze skrzynie GM klękają ?
rosomak
A jak w doblo sprawują się te 1.6 120 kuni?
Może to jednak lepsza opcja niż 2,0 135 proporcjonalnie do mocy po programie/spalanie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.