Witam.
Są 2 silniki 1.6 MJet:
105 KM
120 KM
Wg dok. tech.(eper) różnią się turbosprężarką (i zapewne programem).
W słabszym jest GT14 bez VNT, w mocniejszym z VNT.
Wtryskiwacze są takie same, pompa wtryskowa taka sama.
Na stronach tunerów, słabszy osiąga 135KM a mocniejszy 150KM (to wydaje się być oczywiste)
Pytanie:
Co trzeba zmienić w tym słabszym, żeby było to 150-160KM?
Myślałem, że GT14 jest główną przeszkodą, ale ona jest też w 1,75 TBi 240KM.
Jeśli jednak trzeba zmienić na taką z VNT to czy to się będzie dało wystroić na tym sterowniku co jest? Ewentualnie przy zmianie turbo - jakiś 'lepszy' model? (np. custom od Perun'a?)
Włoska firma zmieniła IC, dolot, wydech i wtryski + sprężarka GT1549V (do tego mocniejszego) i to im dało jakieś 219KM. Wykres jest dołem słaby - chyba nie jedzie, jednak to by znaczyło, że słupek takie coś wytrzymuje)
(Na pewno za groszowe sprawy jest większy IC z wersji 2.0 MJet - pewnie P&P)
PS
W swojej okolicy mam Ecusoft z BB i Cinsoft z Gliwic ale najpierw chciałem tutaj zapytać
Zakładam, że te 160KM to też pewnie będzie granica innych podzespołów.
Auto do jazdy codziennej.
Dziękuję za sugestie.