![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Jakiś czas temu ktoś podrzucił temat rezonatora który miałby wyeliminować nieprzyjemny na dłuższą metę dźwięk wydechu, czyli ten "rezonans"
Trafiłem na dwa tematy w necie gdzie rozwiązują podobne problemy - https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...r/129212/page1/ https://www.performancetrucks.net/forums/gm...e-drone-489463/ Podstawiając do wzoru: f = RPM * pulses/rev * (1/60) f = 2200 rev/min * 3 pulses/rev * (1/60) f = 110 pulses/second = 110Hz Dalej: λ = v/f = speed of sound / frequency λ = (343m/s)/(110Hz) λ = 3,11 meters Ale też nie wiem od jakiego momentu to należy liczyć? Na pierwszej stronie jako reklamę produktu ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Im bliżej to pewnie chodzi o to że wtedy częstotliwość jest najmniej zakłócona odbiciami na zakrętach i innymi tłumikami(mniej zmiennych do uwzględnienia). Reszta jest chyba jasno opisana, 1/4 tego musi mieć bocznica i musi być jak najbardziej prosta. Gdzie indziej piszą że trzeba wyliczyć odleglość dla aktualnej czestotliwosci i dla docelowej gdzie przenieść "drone" i różnica jest długością bocznicy. Niby nie można usunąć efektu można tylko go przenosić w zakresie. To drugie ma chyba więcej sensu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
No może faktycznie, generalnie rozumiem w teorii ich wypowiedzi ale nigdy tego nie ćwiczyłem, dlatego wolałem zapytać może ktoś po prostu testował. Kojarzę, że trochę seryjnych aut korzysta z tego w stockowych tłumikach (M3 E92, E39 540i bodajże) Ale fabrycznie jednak tworzy to zespół ludzi mających o tym pojęcie.
Zaryzykuje i wstawię to w połowie wydechu, 2" element o w/w długości. Zobaczymy jakie będą efekty ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kibicuję gorąco i jestem bardzo ciekawy efektów.
To jedna z rzeczy, którą ciężko wyliczyć, a przydałaby się w połowie projektów. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 January 2019 ![]() |
I jak? Chcę zawalczyć z cholernym buczeniem w okolicach 3000 obrotów. Udało Ci się zwalczyć drażniące dźwięki?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Jeszcze do tego spawania nie doszedłem, ale podczas ostatniej jazdy uruchomiłem aplikację na tel "Spectroid" i sprawdzałem te obliczenia - faktycznie w rejonie 2200rpm jest to co wychodzi(108-110), ale trochę wyżej wskakuje mi na 114-118hz i tu też jest mocne buczenie. Zastanawiam się na którą częstotliwość się czaić i o ile uda się zbić.
Przewiduję testy w niedługim czasie, w teorii miejsce jest bo już przymierzałem rurki. Zastanawiam się jak ją ułożyć, czy wzdłuż wydechu w kierunku końca czy może przeciwnie w kierunku silnika. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Ja bym celował na obroty przelotowe(100km/h), tak aby dojazdy jakiekolwiek były najmniej uciażliwe.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Temat dość skomplikowany ale do zrobienia...
Skośnookie czuby mają w tym spore doświadczenie: Na tej stronie jakieś info: https://www.bosozokustyle.com/2009/10/13/ho...okusha-muffler/ Zostaje samo cieniutkie brzęczenie. Po dołożeniu dobrego przelotu byłaby mega cisza. Generalnie przeloty wypchane wełną świetnie wygłuszają wysokie częstotliwości a na średnie i niskie są komorowe i rezonatory (w tym tłumiki typu reflected sound cancellation). Jak Ci nie wyjdzie za pierwszym razem, weź pod uwagę że prędkość dźwięku jest zależna od temperatury... Kolega miał w starym bmw okropnie wyjący wydech, który po nagrzaniu się cichł i auto było niewiele głośniejsze od serii. https://store.activeautowerke.com/products/...gnature-exhaust |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Co do bosozoku to tak, ale w tych mercach robotę robią kolektory,
których rurki są tej samej długości, które schodzą się w jedną, a wydech to zwykły przelot z klapkami. Sprawdź tłumik Bisimoto do Porsche i 5zigen Superlap. ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
zrobiłem przelotowy 2.75 cala gdzie przy 4 tyś +-500 obrotów (co na 5 biegu przedłużonym przekładało się na 120-160kmh więc latałem 180+ bo wtedy było najciszej) po prostu łeb urywało.
Pojechałem z kolegą w delegację to po prostu droga przez mękę. Dospawałem Helmotza regulowanego w naprawdę dużym zakresie - ciutkę się zmniejszyło ale nie tak jak na tch filmach. Finalnie zmieniłem końcowy tłumik na oryginał 55mm nie dość że nie odczułem znaczącego spadku mocy to jeszcze cisza powróciła...błoga cisza... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
ja zrobiłem rezonator helmholtza czy jakos tak, pytałem o to na forum. 100cm dla 2000-2500 obr przy 5 cylindrach. srednica rury 3 cale jak cały wydech montaz przed samym koncowym tłumiekiem czyli generalnie z tyłu. działał bardzo dobrze póki nie spaliłęm tłoka ale nie ma to wiązku z tematem..
jesli byś chciał liczyć do dokładnie z wzorów na piechotę to musisz założyć, że prędkość dźwięku w spalinach czyli co2 głównie w podwyższonej temperaturze nie wyniesie 330m/s czy jakoś tak tylko pewnie ze 400. rezonator helmholtza ma dość niską dobroć - to znaczy działa w dość wąskim zakresie czestotliweości. w szerszym zakresie działają rezonatory zrobione z puszki bez wyjścia do której spaliny rezonują przez rurą o okreslonej dlugosci i przekrtoju. tłumiki komorowe maja takie rezonatory. ale nie podejmowałem tematu bo sa bardzo trudne do policzenia. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Starachowice ![]() |
Udało się coś zrobić i potestować?
Sam mam ten problem po wykonaniu swojego wydechu - co troszkę wkurza bo mnie to już parę $ kosztowało, a wyszło, że jest gorzej :| Podobna sytuacja - przy 120kmh jest bardzo nieprzyjemnie, więc albo zostaje jechać powyżej 140kmh albo 100kmh ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
czy spotkaliscie sie takim problemem, ze wyciszylisce wydech rezonator, tłumik komorowy 3" przepustnica itd i spuchł tłok od tamperatury?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
a puszki nie są fioletowe ? Bo niektórzy wyciszają wydech poprzez drastyczne zmniejszenie średnicy wewnątrz puszki przetłoczeniami co powoduje że puszki robią się fioletowe od temperatury.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:24 |