![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 August 2012 ![]() |
Cześć,
myślę o zakupie e87 i wsadzeniu do niej m54b30. Wiem, że to stary silnik. Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł. Jednak finansowo to bardzo kusząca opcja. Za stosunkowo niewielkie pieniądze miałbym świeże auto o wystarczających dla mnie osiągach. Myślę o angliku jako bazie. Auto jeździłoby na lokalnym torze i czasami w kjs i podobnych. Za e87 przemawia rozsądna cena, świeża buda, konstrukcja zawieszenia. Wadą jest masa. Alternatywnie myślę też o e36. Co o tym sądzicie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
To nie będzie pewnie super pomocne ale przy zestawieniu seryjnych aut e87 prowadzi sie moim zdaniem duzo lepiej od e36. Pomijam, że większość e36 to zgniłe sraki, rdza w 1er raczej nie występuje. 6 garów wychodzilo tam seryjnie, nie lepiej kupić coś takiego i przygotowac resztę? No chyba, ze sam ogarniasz swapa, masz czas i miejsce żeby grzebac.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Różnica jest taka, że 116i z padniętym motorem kupisz poniżej dychy, a sprawne 130i nieskładane z dwóch to 40k lekko licząc.
Do autora - widziałem kiedyś E90 z m54b30, więc musi się dać, bo E90 i E87 to bliźniaki konstrukcyjne. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
e60 też na początku wychodziło z tym silnikiem
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2018 ![]() |
Na codzień jeżdżę e87. Jeździłem e36 e46 e30 I auto w prowadzeniu jest bez porównania. W przeciwieństwie do e36 i e46 to taki mały miejski gokard.
https://m.facebook.com/media/set/?set=a.113...5193&type=3 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
Racemode miało u siebie e87 z tym motorem
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2018 ![]() |
Największym problemem chyba są łapy silnika. Bo chyba trzeba robić customowe. Chyba że się mylę. Może ktoś ma jakieś informacje z czego podejda.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 November 2013 ![]() |
Cześć, myślę o zakupie e87 i wsadzeniu do niej m54b30. Wiem, że to stary silnik. Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł. Jednak finansowo to bardzo kusząca opcja. Za stosunkowo niewielkie pieniądze miałbym świeże auto o wystarczających dla mnie osiągach. Myślę o angliku jako bazie. Auto jeździłoby na lokalnym torze i czasami w kjs i podobnych. Za e87 przemawia rozsądna cena, świeża buda, konstrukcja zawieszenia. Wadą jest masa. Alternatywnie myślę też o e36. Co o tym sądzicie? Hej, jaki masz budżet i co chciałbyś za to mieć w aucie? Rozejrzałbym się za anglikiem e46 330i w sedanie, ewentualnie 316 i swap M54B30. Będzie sporo taniej niż np. e36 328i, a i prościej znaleźć budę bez rdzy. Jeśli planujesz coś pojeździć i konkretniej przygotować auto to może auto pod klasę http://bmw-challenge.pl/wp-content/uploads...-techniczny.pdf ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 August 2012 ![]() |
Dziękuję za odpowiedzi. RadekUK - dzięki za link.
Robiłem samodzielnie dwa swapy silnika i ten też planuje wykonać samodzielnie. Zarówno mechanika jak i elektryka nie będą stanowiły problemu. Budżet to około 20 000 zł e87 angol (6k), m54b30(4k), klatka (5k), kubły(1,5k), pasy(0,5k), koni str.t (2k). Auto będzie jeździło tylko na torze Wschodzący Białystok i parkingach podczas KJS i podobnych. BMW Challenge jest kuszące, ale nie będę miał czasu na uczestniczenie w takim cyklu. Każdy wyjazd to minimum dwa dni. Zaczynam poszukiwania e87 lub e81 na bazę. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 November 2013 ![]() |
Dziękuję za odpowiedzi. RadekUK - dzięki za link. Robiłem samodzielnie dwa swapy silnika i ten też planuje wykonać samodzielnie. Zarówno mechanika jak i elektryka nie będą stanowiły problemu. Budżet to około 20 000 zł e87 angol (6k), m54b30(4k), klatka (5k), kubły(1,5k), pasy(0,5k), koni str.t (2k). Auto będzie jeździło tylko na torze Wschodzący Białystok i parkingach podczas KJS i podobnych. BMW Challenge jest kuszące, ale nie będę miał czasu na uczestniczenie w takim cyklu. Każdy wyjazd to minimum dwa dni. Zaczynam poszukiwania e87 lub e81 na bazę. Zapomniałeś o szperze i swapie hamulców, szczególnie bez punktu pierwszego jazdy nie będzie. Doliczając pierdoły, rejestracje, i inne nieprzewidziane elementy o których teraz nie myślisz - obstawiam bliżej 30k niż 20k. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
E87 ma bardzo slabe hamulce. W aucie dziewczyny wlozylem heble z E90, mod bolt on i tani. Ma koła 16 cali wiec nie moglem poszaleć i sa ze słabszych wersji ale z 335 były jeszcze wieksze i tez pasuja tylko potrzeba 17'
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2018 ![]() |
Ja mam hamulce z 335 i nie ma porównania z ori heblem.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 13 September 2009 ![]() |
hamulce w 130i na tarczach zimmermanna i klocku ds2500 są przekozackie i nie do zabicia...
szpera do ogarnięcia spokojnie np. u Michała w Łodzi - jeżeli tylko chodzi o przełożenie to najmniejsze możliwe z tego co pamiętam to 4,10 i tania nie jest... Racemode w moim N52B30 robił program (odzyskał serię). - notabene myśleliśmy nad swapem na M54 ponieważ N52 jest troche"papierowy" w jakości... zawieszenie w e87 względem e36 to przepaść... na korzyść 1ki, nie należy się też bać że jest alu bo u mnie 2 sezony bmw challenge przeżyło bez piśnięcia waga: 1.300 kg (klapa, maska laminat, 2 kubły i klatka). a podsumowując to taniej i łatwiej będzie e46 zrobić z tym motorem ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 November 2013 ![]() |
hamulce w 130i na tarczach zimmermanna i klocku ds2500 są przekozackie i nie do zabicia... szpera do ogarnięcia spokojnie np. u Michała w Łodzi - jeżeli tylko chodzi o przełożenie to najmniejsze możliwe z tego co pamiętam to 4,10 i tania nie jest... Racemode w moim N52B30 robił program (odzyskał serię). - notabene myśleliśmy nad swapem na M54 ponieważ N52 jest troche"papierowy" w jakości... zawieszenie w e87 względem e36 to przepaść... na korzyść 1ki, nie należy się też bać że jest alu bo u mnie 2 sezony bmw challenge przeżyło bez piśnięcia waga: 1.300 kg (klapa, maska laminat, 2 kubły i klatka). a podsumowując to taniej i łatwiej będzie e46 zrobić z tym motorem ![]() Taniej i powinno być lżej. Btw. 1300 zalane do pełna? Z kierowcą czy bez? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 13 September 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
kumpel ma E81 130i - mechanicznie nie dotykane (silnik seria)
zawieszenie - KW Clubsport, wincyj modów niet - ew. tuleje i inne pierdoły robiące na bieżąco nie pamiętam jakie mody z hamulców ale BBK wyprute wnętrze, 2 kubły rollbar i ładnych parę lat upalany wóz + zwiedza co jakiś czas nurb ze znośnymi czasami. Ostatnio miałem okazję nim pojeździć i muszę przyznać, że wyprzedza E46 o lata świetlne w prowadzeniu. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
pamietam kiedys takie białe e90 z M54B30 wystawione tutaj na rf.pl i od tego czasu nie pojawiały się podobne konstrukcje...ktoś w PL tak bardziej hurtowo (w sensie sprawdzone) buduje takie auta? Bo w sumie tez myslałem o takiej konstrukcji na codzienniaka, bo swieższa buda i sprawdzony motor robiłyby robotę, ale przydałby się sprawdzone "swapczy", który by to ogarnął bezawaryjnie.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2018 ![]() |
Ktoś coś?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
groupe aie chwalilo sie niedawno na fb takim swapem
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2018 ![]() |
Panowie czy ktoś może mi podpowiedzieć jak z wiązka jak to połączyć z buda? Biorąc pod uwagę że silnik siedzący n46 jest bliźniakiem n42 z e46 to trzeba pin do sprężarki klimatyzacji przełożyć a reszta ? Biorąc pod uwagę że ews jest usunięty.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 00:00 |