marcpol
Fri, 30 Nov 2018 - 19:24
Cześć,
myślę o zakupie e87 i wsadzeniu do niej m54b30.
Wiem, że to stary silnik. Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł. Jednak finansowo to bardzo kusząca opcja. Za stosunkowo niewielkie pieniądze miałbym świeże auto o wystarczających dla mnie osiągach. Myślę o angliku jako bazie. Auto jeździłoby na lokalnym torze i czasami w kjs i podobnych.
Za e87 przemawia rozsądna cena, świeża buda, konstrukcja zawieszenia. Wadą jest masa. Alternatywnie myślę też o e36.
Co o tym sądzicie?
M4C13K
Sat, 01 Dec 2018 - 07:54
To nie będzie pewnie super pomocne ale przy zestawieniu seryjnych aut e87 prowadzi sie moim zdaniem duzo lepiej od e36. Pomijam, że większość e36 to zgniłe sraki, rdza w 1er raczej nie występuje. 6 garów wychodzilo tam seryjnie, nie lepiej kupić coś takiego i przygotowac resztę? No chyba, ze sam ogarniasz swapa, masz czas i miejsce żeby grzebac.
pawel934
Sat, 01 Dec 2018 - 12:15
Różnica jest taka, że 116i z padniętym motorem kupisz poniżej dychy, a sprawne 130i nieskładane z dwóch to 40k lekko licząc.
Do autora - widziałem kiedyś E90 z m54b30, więc musi się dać, bo E90 i E87 to bliźniaki konstrukcyjne.
As_
Sat, 01 Dec 2018 - 12:19
e60 też na początku wychodziło z tym silnikiem
RadekUK
Sat, 01 Dec 2018 - 12:33
Na codzień jeżdżę e87. Jeździłem e36 e46 e30 I auto w prowadzeniu jest bez porównania. W przeciwieństwie do e36 i e46 to taki mały miejski gokard.
https://m.facebook.com/media/set/?set=a.113...5193&type=3
Chycu
Mon, 03 Dec 2018 - 20:19
Racemode miało u siebie e87 z tym motorem
RadekUK
Mon, 03 Dec 2018 - 21:58
Największym problemem chyba są łapy silnika. Bo chyba trzeba robić customowe. Chyba że się mylę. Może ktoś ma jakieś informacje z czego podejda.
lubie_tosty
Mon, 03 Dec 2018 - 21:59
CYTAT(marcpol @ Fri, 30 Nov 2018 - 19:24)
Cześć,
myślę o zakupie e87 i wsadzeniu do niej m54b30.
Wiem, że to stary silnik. Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł. Jednak finansowo to bardzo kusząca opcja. Za stosunkowo niewielkie pieniądze miałbym świeże auto o wystarczających dla mnie osiągach. Myślę o angliku jako bazie. Auto jeździłoby na lokalnym torze i czasami w kjs i podobnych.
Za e87 przemawia rozsądna cena, świeża buda, konstrukcja zawieszenia. Wadą jest masa. Alternatywnie myślę też o e36.
Co o tym sądzicie?
Hej, jaki masz budżet i co chciałbyś za to mieć w aucie?
Rozejrzałbym się za anglikiem e46 330i w sedanie, ewentualnie 316 i swap M54B30. Będzie sporo taniej niż np. e36 328i, a i prościej znaleźć budę bez rdzy.
Jeśli planujesz coś pojeździć i konkretniej przygotować auto to może auto pod klasę
http://bmw-challenge.pl/wp-content/uploads...-techniczny.pdf ?
marcpol
Mon, 03 Dec 2018 - 23:35
Dziękuję za odpowiedzi. RadekUK - dzięki za link.
Robiłem samodzielnie dwa swapy silnika i ten też planuje wykonać samodzielnie. Zarówno mechanika jak i elektryka nie będą stanowiły problemu. Budżet to około 20 000 zł e87 angol (6k), m54b30(4k), klatka (5k), kubły(1,5k), pasy(0,5k), koni str.t (2k).
Auto będzie jeździło tylko na torze Wschodzący Białystok i parkingach podczas KJS i podobnych. BMW Challenge jest kuszące, ale nie będę miał czasu na uczestniczenie w takim cyklu. Każdy wyjazd to minimum dwa dni.
Zaczynam poszukiwania e87 lub e81 na bazę.
lubie_tosty
Tue, 04 Dec 2018 - 01:18
CYTAT(marcpol @ Mon, 03 Dec 2018 - 23:35)
Dziękuję za odpowiedzi. RadekUK - dzięki za link.
Robiłem samodzielnie dwa swapy silnika i ten też planuje wykonać samodzielnie. Zarówno mechanika jak i elektryka nie będą stanowiły problemu. Budżet to około 20 000 zł e87 angol (6k), m54b30(4k), klatka (5k), kubły(1,5k), pasy(0,5k), koni str.t (2k).
Auto będzie jeździło tylko na torze Wschodzący Białystok i parkingach podczas KJS i podobnych. BMW Challenge jest kuszące, ale nie będę miał czasu na uczestniczenie w takim cyklu. Każdy wyjazd to minimum dwa dni.
Zaczynam poszukiwania e87 lub e81 na bazę.
Zapomniałeś o szperze i swapie hamulców, szczególnie bez punktu pierwszego jazdy nie będzie. Doliczając pierdoły, rejestracje, i inne nieprzewidziane elementy o których teraz nie myślisz - obstawiam bliżej 30k niż 20k.
BeeMiX
Tue, 04 Dec 2018 - 23:36
E87 ma bardzo slabe hamulce. W aucie dziewczyny wlozylem heble z E90, mod bolt on i tani. Ma koła 16 cali wiec nie moglem poszaleć i sa ze słabszych wersji ale z 335 były jeszcze wieksze i tez pasuja tylko potrzeba 17'
RadekUK
Wed, 05 Dec 2018 - 14:15
Ja mam hamulce z 335 i nie ma porównania z ori heblem.
maciek19
Mon, 10 Dec 2018 - 18:11
hamulce w 130i na tarczach zimmermanna i klocku ds2500 są przekozackie i nie do zabicia...
szpera do ogarnięcia spokojnie np. u Michała w Łodzi - jeżeli tylko chodzi o przełożenie to najmniejsze możliwe z tego co pamiętam to 4,10 i tania nie jest...
Racemode w moim N52B30 robił program (odzyskał serię). - notabene myśleliśmy nad swapem na M54 ponieważ N52 jest troche"papierowy" w jakości...
zawieszenie w e87 względem e36 to przepaść... na korzyść 1ki, nie należy się też bać że jest alu bo u mnie 2 sezony bmw challenge przeżyło bez piśnięcia
waga: 1.300 kg (klapa, maska laminat, 2 kubły i klatka).
a podsumowując to taniej i łatwiej będzie e46 zrobić z tym motorem
lubie_tosty
Tue, 11 Dec 2018 - 00:51
CYTAT(maciek19 @ Mon, 10 Dec 2018 - 18:11)
hamulce w 130i na tarczach zimmermanna i klocku ds2500 są przekozackie i nie do zabicia...
szpera do ogarnięcia spokojnie np. u Michała w Łodzi - jeżeli tylko chodzi o przełożenie to najmniejsze możliwe z tego co pamiętam to 4,10 i tania nie jest...
Racemode w moim N52B30 robił program (odzyskał serię). - notabene myśleliśmy nad swapem na M54 ponieważ N52 jest troche"papierowy" w jakości...
zawieszenie w e87 względem e36 to przepaść... na korzyść 1ki, nie należy się też bać że jest alu bo u mnie 2 sezony bmw challenge przeżyło bez piśnięcia
waga: 1.300 kg (klapa, maska laminat, 2 kubły i klatka).
a podsumowując to taniej i łatwiej będzie e46 zrobić z tym motorem
Taniej i powinno być lżej.
Btw. 1300 zalane do pełna? Z kierowcą czy bez?
maciek19
Tue, 11 Dec 2018 - 19:42
CYTAT(lubie_tosty @ Tue, 11 Dec 2018 - 00:51)
Taniej i powinno być lżej.
Btw. 1300 zalane do pełna? Z kierowcą czy bez?
Do połowy i bez kierowcy
Bio
Tue, 11 Dec 2018 - 20:39
kumpel ma E81 130i - mechanicznie nie dotykane (silnik seria)
zawieszenie - KW Clubsport, wincyj modów niet - ew. tuleje i inne pierdoły robiące na bieżąco
nie pamiętam jakie mody z hamulców ale BBK
wyprute wnętrze, 2 kubły rollbar i ładnych parę lat upalany wóz + zwiedza co jakiś czas nurb ze znośnymi czasami.
Ostatnio miałem okazję nim pojeździć i muszę przyznać, że wyprzedza E46 o lata świetlne w prowadzeniu.
Fawor
Tue, 11 Dec 2018 - 21:58
pamietam kiedys takie białe e90 z M54B30 wystawione tutaj na rf.pl i od tego czasu nie pojawiały się podobne konstrukcje...ktoś w PL tak bardziej hurtowo (w sensie sprawdzone) buduje takie auta? Bo w sumie tez myslałem o takiej konstrukcji na codzienniaka, bo swieższa buda i sprawdzony motor robiłyby robotę, ale przydałby się sprawdzone "swapczy", który by to ogarnął bezawaryjnie.
RadekUK
Sun, 23 Dec 2018 - 19:39
Ktoś coś?
opornick
Sun, 23 Dec 2018 - 20:22
groupe aie chwalilo sie niedawno na fb takim swapem
RadekUK
Tue, 25 Dec 2018 - 17:20
Panowie czy ktoś może mi podpowiedzieć jak z wiązka jak to połączyć z buda? Biorąc pod uwagę że silnik siedzący n46 jest bliźniakiem n42 z e46 to trzeba pin do sprężarki klimatyzacji przełożyć a reszta ? Biorąc pod uwagę że ews jest usunięty.
KonradGT
Sun, 06 Jan 2019 - 17:42
Teoretycznie podpinamy sygnały + CAN i powinno działać.
Jakby co mogę spróbować wykonać taki swap nieopodal Warszawy w dobrych pieniądzach.
RadekUK
Sat, 09 Mar 2019 - 20:25
Czy ktoś coś wie jak ogarnąć taka wiązke? Mogę zlecić wykonanie takiej wiązki
potegat
Thu, 22 Oct 2020 - 19:41
Właśnie jestem na etapie takiego swapa E87 M54B30.
Mis
Fri, 23 Oct 2020 - 14:00
Są dwie opcje, postawić to na ecu MS45 (działają trakcje, abs, obrotomierz, cas, itd.) albo na dwóch ecu (ms43 do sterowania silnikiem oraz drugie ecu dla pracy zegarów itd.).
mitusm
Thu, 29 Oct 2020 - 19:58
Było jeszcze 128i w budzie E82 USA.
ap2
Wed, 18 Nov 2020 - 11:15
To się podepnę - co trzeba zmodyfikować w 116i żeby wrzucić tam m52b30 - ten silnik występował w E87.
Najbardziej mi chodzi o to czy skrzynia (zapewne jest inna) i silnik siądą na oryginalnych mocowaniach w 116i.
nomad66
Wed, 18 Nov 2020 - 15:48
M52 ani M54 nie siądą na oryginalnych łapach, trzeba trochę pokombinować. Jc to p&p będzie pasował N52B30
pitbull2000
Sat, 26 Dec 2020 - 13:46
CYTAT(potegat @ Thu, 22 Oct 2020 - 19:41)
Właśnie jestem na etapie takiego swapa E87 M54B30.
Robisz customowe łapy? Sprawdzałeś może czy nie podejdą z E60 z M54b30?
CaliforniaKid
Mon, 22 Nov 2021 - 09:37
CYTAT(potegat @ Thu, 22 Oct 2020 - 19:41)
Właśnie jestem na etapie takiego swapa E87 M54B30.
Jakieś postępy w pracy?
Mis
Mon, 22 Nov 2021 - 10:46
Dawno zrobione przez powyższego usera, były jedynie jajca z CASem bo dawca i biorca miał inną ilość bitów jak dobrze pamiętam.
CaliforniaKid
Mon, 22 Nov 2021 - 10:56
CYTAT(Mis @ Mon, 22 Nov 2021 - 10:46)
Dawno zrobione przez powyższego usera, były jedynie jajca z CASem bo dawca i biorca miał inną ilość bitów jak dobrze pamiętam.
Kurde balans i taka cisza?! Jest gdzieś temacik opisany?
scorpio_24
Mon, 22 Nov 2021 - 12:20
CaliforniaKid
Mon, 22 Nov 2021 - 19:28
CYTAT(scorpio_24 @ Mon, 22 Nov 2021 - 12:20)
100 koła papieru, tego się nie spodziewałem
pawel934
Mon, 22 Nov 2021 - 23:16
Ale to nie jest koszt samego swapa a przygotowania całego auta na tor, to w sumie ile miałoby wyjść.
CaliforniaKid
Tue, 23 Nov 2021 - 07:55
CYTAT(pawel934 @ Mon, 22 Nov 2021 - 23:16)
Ale to nie jest koszt samego swapa a przygotowania całego auta na tor, to w sumie ile miałoby wyjść.
Wiem wiem
Chodzi mi po głowie taki swap, czas poszukać jakiegoś zdechłego 116i.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.