![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Hej!
Zakupiłem e81, ze słynnym n47. Ma juz zrobiony rozrząd więc z głowy. Natomiast jest jakiś wyciek z podstawy filtra oleju. Co oprócz uszczelki trzeba by zakupic, czy wystarczy uszceleczka? Na real oem tak to wygląda. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_4065 Drugie pytanie, jakieś jeszcze bolączki o które trzeba by zadbać aby nie zaskoczyły, wdy fabryczne? 3 pytanie, Będzie grany program. Czy wymiana turbo na to z 2.0 wystarczy aby zachaczyc o okolice 200km? 4 pytanie czy hamulce z 335 pasują plug&play 5 czy sa dostepne acentryczne gorne mocowania makpersona jak to z e36? Czy tylko jakieś z gwintów cambery? @up W planach przekroczyć 200 km, Turbo już ogarnięte, czy intercooler z 3.0d e90 obleci? W serii obsługuje wiecej niż chce zrobic, i kosztuje grosze. Czy warto wydawać 1000+ na aftermaket przy moich założeniach? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 15 August 2009 Skąd: Zamość ![]() |
1 Wystarczy uszczelka
2 Chcesz robić moc zajrzyj do panewek, pompy oleju, klapki w kolektorze, sprawdź dpf, a i zacierająca się pompa wysokiego ciśnienia nie wiem czy ktoś to poprawia 3 118d to też 2.0 możesz wsadzić turbo ze 177 lub 184km wyjdzie ponad 200km resztę musisz dalej pytać |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
@up
W planach przekroczyć 200 km, Turbo już ogarnięte, czy intercooler z 3.0d e90 obleci? W serii obsługuje wiecej niż chce zrobic, i kosztuje grosze. Strzelam ze montaż p&p. Czy warto wydawać 1000+ na aftermaket przy moich założeniach? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
ic 2,0 i 3,0 jest taki sam jesli chodzi o wielkosc rdzenia, jedyna różnica to średnica jednego z wejsc, wątpię, zeby ten z 3,0d mial jakąś specjalnie większą wydajność, a czekałaby Cię walka z rurą dolotową, bo Twoja obecna by nie pasowała. Jeśli zmieniać to na 335d, ten jest wyraźnie większy i wydajniejszy
-------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Natomiast jest jakiś wyciek z podstawy filtra oleju. Co oprócz uszczelki trzeba by zakupic, czy wystarczy uszceleczka? Na real oem tak to wygląda. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_4065 Wymień też oringi oznaczone numerem 8 na schemacie. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Te rurki przyszły z oringami w zestawie. Już wymienione.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
I tu pojawia się problem, który zresztą ciągnie się od czasu gdy pewnien chiński importer na swojej stronie wmawia, że IC jest "do tylu i tylu koni" (dalej pewnie jest ściana, zamyka się i koniec xD )
Do czego służy intercooler? Nie ważne czy FMIC, SMIC, TMIC? Do zbicia temperatury. Im ona niższa tym więcej mocy da się wyciągnąć z tego "ładunku" w cylindrze. Tak w uproszczeniu. Skąd się bierze temperatura? Z efektu sprężania powietrza. I teraz do sedna - mniejsza turbina pracująca na większym ciśnieniu w mojej opinii nagrzewa powietrze dużo bardziej niż większa na niższym doładowaniu. Na przykładzie mojego auta mogę napisać, że w 320Cd na doładowaniu 2bary zagotowałem oryginalną chińską farbę na małym intercoolerze (powstały bomble, takie piękne od strony turbiny, powoli zanikające w stronę kolekotra, hehe) czyli temperatura w dolocie była ogromna. A teraz do rzeczy - następny FMIC który został u mnie założony w 320Cd i tam na dużym doładowaniu nadal było ciepło (~255KM) w M50Turbo nie ma za bardzo problemów utrzymywać trochę więcej niż jest w otoczeniu (420KM). 330d ma co prawda więcej koni, ale na mniejszym doładowaniu. Nie wiem na ile diametralnie zmieni to kwestie temperatury, a 200km w 2.0d nie spowoduje pożaru w dolocie, ale jak bym miał coś wkładać to albo ten z 335d albo jakiś aftermarket. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Rozumiem kwestie grzania powietrza przez turbo dlatego pytam. Nie mialem także w rekach tych intercoolerow. To szukamy tego z 335.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:29 |