Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E81 118d n47 intercooler.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kirpek
Hej!
Zakupiłem e81, ze słynnym n47.
Ma juz zrobiony rozrząd więc z głowy.

Natomiast jest jakiś wyciek z podstawy filtra oleju. Co oprócz uszczelki trzeba by zakupic, czy wystarczy uszceleczka? Na real oem tak to wygląda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_4065

Drugie pytanie, jakieś jeszcze bolączki o które trzeba by zadbać aby nie zaskoczyły, wdy fabryczne?

3 pytanie, Będzie grany program. Czy wymiana turbo na to z 2.0 wystarczy aby zachaczyc o okolice 200km?

4 pytanie czy hamulce z 335 pasują plug&play

5 czy sa dostepne acentryczne gorne mocowania makpersona jak to z e36?
Czy tylko jakieś z gwintów cambery?

@up

W planach przekroczyć 200 km,
Turbo już ogarnięte, czy intercooler z 3.0d e90 obleci? W serii obsługuje wiecej niż chce zrobic, i kosztuje grosze. Czy warto wydawać 1000+ na aftermaket przy moich założeniach?
kazip
1 Wystarczy uszczelka
2 Chcesz robić moc zajrzyj do panewek, pompy oleju, klapki w kolektorze, sprawdź dpf, a i zacierająca się pompa wysokiego ciśnienia nie wiem czy ktoś to poprawia
3 118d to też 2.0 możesz wsadzić turbo ze 177 lub 184km wyjdzie ponad 200km
resztę musisz dalej pytać
kirpek
@up

W planach przekroczyć 200 km,
Turbo już ogarnięte, czy intercooler z 3.0d e90 obleci? W serii obsługuje wiecej niż chce zrobic, i kosztuje grosze. Strzelam ze montaż p&p. Czy warto wydawać 1000+ na aftermaket przy moich założeniach?
Taffarel
ic 2,0 i 3,0 jest taki sam jesli chodzi o wielkosc rdzenia, jedyna różnica to średnica jednego z wejsc, wątpię, zeby ten z 3,0d mial jakąś specjalnie większą wydajność, a czekałaby Cię walka z rurą dolotową, bo Twoja obecna by nie pasowała. Jeśli zmieniać to na 335d, ten jest wyraźnie większy i wydajniejszy
prez_s
CYTAT(kirpek @ Sun, 02 Aug 2020 - 09:49) *
Natomiast jest jakiś wyciek z podstawy filtra oleju. Co oprócz uszczelki trzeba by zakupic, czy wystarczy uszceleczka? Na real oem tak to wygląda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_4065

Wymień też oringi oznaczone numerem 8 na schemacie.
kirpek
Te rurki przyszły z oringami w zestawie. Już wymienione.
deejey!
I tu pojawia się problem, który zresztą ciągnie się od czasu gdy pewnien chiński importer na swojej stronie wmawia, że IC jest "do tylu i tylu koni" (dalej pewnie jest ściana, zamyka się i koniec xD )
Do czego służy intercooler? Nie ważne czy FMIC, SMIC, TMIC? Do zbicia temperatury. Im ona niższa tym więcej mocy da się wyciągnąć z tego "ładunku" w cylindrze. Tak w uproszczeniu. Skąd się bierze temperatura? Z efektu sprężania powietrza. I teraz do sedna - mniejsza turbina pracująca na większym ciśnieniu w mojej opinii nagrzewa powietrze dużo bardziej niż większa na niższym doładowaniu. Na przykładzie mojego auta mogę napisać, że w 320Cd na doładowaniu 2bary zagotowałem oryginalną chińską farbę na małym intercoolerze (powstały bomble, takie piękne od strony turbiny, powoli zanikające w stronę kolekotra, hehe) czyli temperatura w dolocie była ogromna. A teraz do rzeczy - następny FMIC który został u mnie założony w 320Cd i tam na dużym doładowaniu nadal było ciepło (~255KM) w M50Turbo nie ma za bardzo problemów utrzymywać trochę więcej niż jest w otoczeniu (420KM).

330d ma co prawda więcej koni, ale na mniejszym doładowaniu. Nie wiem na ile diametralnie zmieni to kwestie temperatury, a 200km w 2.0d nie spowoduje pożaru w dolocie, ale jak bym miał coś wkładać to albo ten z 335d albo jakiś aftermarket.
kirpek
Rozumiem kwestie grzania powietrza przez turbo dlatego pytam. Nie mialem także w rekach tych intercoolerow. To szukamy tego z 335.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.