![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
noszę się z zamiarem nabycia doblo, najlepiej w wersji 2,0 ale o taką ciężko, chce też wersję 3 miejscową a taka konfiguracja jest ciężka do znalezienia
Dobrze że jestem cierpliwy, ale do rzeczy, silnik 1,6 jakoś mało mnie przekonuje, traktuje to jako ostateczność, pewnie świetnych parametrów nie uzyskam z tego silnika a spalanie zapewne jest na bardzo podobnym poziomie jak w wersji 2L A może się mylę, może jest opanowany jak 1,9 np AWX czy ASZ Co do wersji 2,0 jest dużo roboty zmian by podejść w okolice 200 KM ? O tej mocniejszej słyszałem tylko że coś jest nie tak z uszczelką lub smokiem, wersja 1,6 ma jakieś sekrety tego typu? Mam blisko siebie Cinka, dobrze znam Aliego, ale On raczej aut na F nie lubi Pozostaje kwestia wyboru silnika i drogi do uzyskania danej mocy |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 05 November 2008 ![]() |
Oba silniki są do siebie podobne.
Temat wymiany uszczelki smoka oleju aktualny w obu. Polecam zrobić dość szybko bo głupota za kilka zł potrafi narobić problemów. 1.6 na turbo ze zmienną geometrią robi ok 135km i 340nm. Po transformacji na zmienną z wersji 120konnej, zrobisz ok 150 koni i 350nm. Sensowny max silnika ok 170koni. Na fb Cinka jest pokazane takie doblo. Nie wiem jaka jest różnica w 2.0 względem tego montowanego w bravo. Jeżeli tylko jest inny soft, bardzo łatwo dojdziesz do granicy 200koni i 400nm. Niestety w obu silnikach montowano małe dpf i dość często startuje procedura wypalania. Ogólnie motory dość solidne jak na obecne czasy. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
szkoda ze tych 2,0 jest jak na lekarstwo
Ktoś coś na temat tej odmiany montowanej w doblo ? Zmiana turbiny ? FMIC ? Program ? Samym programem koło 165-170 ugramy w miare rozsądnym programem ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
szkoda ze tych 2,0 jest jak na lekarstwo Ktoś coś na temat tej odmiany montowanej w doblo ? Zmiana turbiny ? FMIC ? Program ? Samym programem koło 165-170 ugramy w miare rozsądnym programem ? Piszę z nowego konta bo poprzednie CINEK_ wyparowało - sprawa zgłoszona do admina. Ad kolegi pytania: - doblo 2.0 135 do modelu FL ma turbinę KKK bez zmiennej geometrii, wtryski 299, skrzynię pcc635; sam silnik też się różni porównując z 2.0 występującym np w bravo 2.0 czy ar 159 - model po fl dalej KKK bez vnt ale inny ukł wtryskowy itd - seryjna turbina i osprzęt pozwoli na srednio ok 170-175ps i 380-390nm Nasze doblo jeździ z 50kkm już na takim setupie: http://cinsoft.pl/DOBLO.pdf Z modów - duży IC, inne przeniesienie napędu (seryjne umiera przy 400-420nm), GTB20 + DP + DPF OFF Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Myślę o modelu od 2015, zmiany o których piszesz są in plus?
Jest jakaś rozsądna turbina do 200 KM ? 240 KM z takim zawiasem to już szaleństwo ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
Myślę o modelu od 2015, zmiany o których piszesz są in plus? Jest jakaś rozsądna turbina do 200 KM ? 240 KM z takim zawiasem to już szaleństwo ![]() Od 2015 edc17 Wtryski 419 z tego co pamiętam. Turbina tak założyć gtb16 niemniej trzeba sprawdzić system sterowania sprezarki jaki jest w takim doblo tzn czy klasyczne podciśnienie czy podciśnienie + hall czy krokowiec- generalnie doblo 2.0 jeszcze w tym roczniku to mega rzadkość. Szukaj auta z min przebiegiem tam producent mówi olej co 48kkm bo ciężarowe... A ad naszego doblo jest i inne zawieszenie jak również hamulce i naprawdę problemu nie ma. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Pytanie retoryczne
Wersja 1,6 120 KM nawet w serii do 2,0 135 to zapewne niebo a ziemia? A jak ze spalaniem, pewnie minimalnie mniejsze w 1,6 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
Pytanie retoryczne Wersja 1,6 120 KM nawet w serii do 2,0 135 to zapewne niebo a ziemia? A jak ze spalaniem, pewnie minimalnie mniejsze w 1,6 1.6 pali więcej niż 2.0 gdy próbuje się tym jechać trochę szybciej, osiągi były słabe (przed liftem 1.6 nie miało vnt i tylko 105ps). Nowe 1.6 120 w tipo (euro6) wychodzi tak 1.6 120 euro6 wykres Z moich obserwacji wszystkie mjtd euro 6 (2.0 czy 1.6) pokazują mniej niż analogiczne przedliftowe (euro 5 czy 5+) - zazwyczaj jest to czysty katalog gdy wcześniej zawsze był bonus od fabryki. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Słowem , zapomnieć o 1,6 nawet 120 KM i polować na wersję 2,0
Pozostaje jeszcze 1,4 Tjet i mocniejszy tuning + LPG, ale w to jakoś mi się nie bardzo chce bawić Diesel to diesel, tylko słabo się grzeje w porównaniu do beny, reszta wg mnie na plus |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Brak wiedzy czy brak czasu na odpowiedz Panowie?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
tzn za ciężki doblo do tjeta ?
Jeździłem takim chwile, nic to nie szło, myślałem że jest zepsuty, zdawało mi się że na wolnych wypadają mu zapłony i stąd brak mocy A na złość 2,0 w tej chwili nic ciekawego w ogłoszeniach nie ma |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
tzn za ciężki doblo do tjeta ? Jeździłem takim chwile, nic to nie szło, myślałem że jest zepsuty, zdawało mi się że na wolnych wypadają mu zapłony i stąd brak mocy A na złość 2,0 w tej chwili nic ciekawego w ogłoszeniach nie ma Waga, <3l oleju w misce, interwały olejowe itd to nie ma prawa długo jeździć w takiej budzie szczególnie jak auto będzie dociążane. Tjet to dobry motor ale nie w doblo. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
To ciekaw jestem co myślisz o takim 1,3 JTD a dokładniej to zdaje się że niecałe 1,25 l
![]() Pomińmy temat 1,4 95 KM, mam obecnie Kangoo 1,2 58 KM w gazie i to jedzie porównywalnie jesli chodzi o dynamike( Kangoo waży niecałą tonę) Słowem DRAMAT |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Ok, zrozumiałem, temat 1,3 i 1,4 to nie na to forum
![]() Zatem do rzeczy, wracając do 2,0 z Doblo, jaki tam jest IC, mam nadzieję że spory, czy sama zmiana turbiny na coś konkretniejszego w tym silniku daje podejście pod 200 KM czy bez zmiany ICka się nie obejdzie? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 December 2017 ![]() |
Ok, zrozumiałem, temat 1,3 i 1,4 to nie na to forum ![]() Zatem do rzeczy, wracając do 2,0 z Doblo, jaki tam jest IC, mam nadzieję że spory, czy sama zmiana turbiny na coś konkretniejszego w tym silniku daje podejście pod 200 KM czy bez zmiany ICka się nie obejdzie? Seryjny cooler nie poraża wymiarami - proszę http://allegro.pl/intercooler-fiat-doblo-1...7010727830.html Miejsca na większy + orurowanie jest bardzo dużo. Na gtb15 taki wynik będzie do zrobienia pomijając inne problemy montażowe oraz najgorsze - sterownik c69 do którego trzeba się podpinać pod kulkę proca... (wszystkie euro6 jakie do tej pory spotkałem miały to ecu właśnie). Tu z zeszłego tygodnia 1.6 120 po liftingu 2017 http://cinsoft.pl/FOTO/DOBLO120MOD.jpg zmierzona seria 119-120ps i 328nm. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Dzięki za info Cinek, poluję na 2,0, nie pali mi się, jedno ogłoszenie się pojawiło i to w fajnej cenie, jednak to wersja krótka a taka mnie nie urządza
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Fiatow nie ma to może combo, nie jestem w temacie, ale to chyba podobne auta.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 January 2008 Skąd: Gliwice ![]() |
Aktualnie są dwa ogłoszenia, jeden krótki a drugi bity, w bite się nie bawię
Combo wygląda zdecydowanie gorzej, i nie ma wersji po lifcie Zatem czekam |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Witam.
Trochę odświeżę temat. Posiadam od niedawna doblo z 2.0 135km. 2015r. turbo bez zmiennej geometrii sterowane tylko podcisnieniem które posiada luzy i pluje oliwą więc idzie do wymiany. https://www.turbosprezarki-nowe.pl/fiat/duc...0079j80000.html Czy jest turbo które można zainstalować bez rzeźby a będzie lepiej rokowało na przyszłość? IC który warto tam wsadzić? Nie planuje z tego robić "wyscigówki",auto jezdzi często po mieście więc lag jest mocno nie wskazany.. Poprostu do wymiany jest sprężarka więc pomyślałem by może założyć coś innego wraz z ic i to wystroić. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:18 |