rosomak
Sat, 23 Dec 2017 - 22:13
noszę się z zamiarem nabycia doblo, najlepiej w wersji 2,0 ale o taką ciężko, chce też wersję 3 miejscową a taka konfiguracja jest ciężka do znalezienia
Dobrze że jestem cierpliwy, ale do rzeczy, silnik 1,6 jakoś mało mnie przekonuje, traktuje to jako ostateczność, pewnie świetnych parametrów nie uzyskam z tego silnika a spalanie zapewne jest na bardzo podobnym poziomie jak w wersji 2L
A może się mylę, może jest opanowany jak 1,9 np AWX czy ASZ
Co do wersji 2,0 jest dużo roboty zmian by podejść w okolice 200 KM ?
O tej mocniejszej słyszałem tylko że coś jest nie tak z uszczelką lub smokiem, wersja 1,6 ma jakieś sekrety tego typu?
Mam blisko siebie Cinka, dobrze znam Aliego, ale On raczej aut na F nie lubi
Pozostaje kwestia wyboru silnika i drogi do uzyskania danej mocy
djpanczo
Sat, 23 Dec 2017 - 23:48
Oba silniki są do siebie podobne.
Temat wymiany uszczelki smoka oleju aktualny w obu. Polecam zrobić dość szybko bo głupota za kilka zł potrafi narobić problemów.
1.6 na turbo ze zmienną geometrią robi ok 135km i 340nm. Po transformacji na zmienną z wersji 120konnej, zrobisz ok 150 koni i 350nm. Sensowny max silnika ok 170koni. Na fb Cinka jest pokazane takie doblo.
Nie wiem jaka jest różnica w 2.0 względem tego montowanego w bravo. Jeżeli tylko jest inny soft, bardzo łatwo dojdziesz do granicy 200koni i 400nm.
Niestety w obu silnikach montowano małe dpf i dość często startuje procedura wypalania. Ogólnie motory dość solidne jak na obecne czasy.
rosomak
Sun, 24 Dec 2017 - 19:53
szkoda ze tych 2,0 jest jak na lekarstwo
Ktoś coś na temat tej odmiany montowanej w doblo ?
Zmiana turbiny ? FMIC ? Program ?
Samym programem koło 165-170 ugramy w miare rozsądnym programem ?
CINEKM_
Tue, 26 Dec 2017 - 21:25
CYTAT(rosomak @ Sun, 24 Dec 2017 - 19:53)
szkoda ze tych 2,0 jest jak na lekarstwo
Ktoś coś na temat tej odmiany montowanej w doblo ?
Zmiana turbiny ? FMIC ? Program ?
Samym programem koło 165-170 ugramy w miare rozsądnym programem ?
Piszę z nowego konta bo poprzednie CINEK_ wyparowało - sprawa zgłoszona do admina.
Ad kolegi pytania:
- doblo 2.0 135 do modelu FL ma turbinę KKK bez zmiennej geometrii, wtryski 299, skrzynię pcc635; sam silnik też się różni porównując z 2.0 występującym np w bravo 2.0 czy ar 159
- model po fl dalej KKK bez vnt ale inny ukł wtryskowy itd
- seryjna turbina i osprzęt pozwoli na srednio ok 170-175ps i 380-390nm
Nasze doblo jeździ z 50kkm już na takim setupie:
http://cinsoft.pl/DOBLO.pdfZ modów - duży IC, inne przeniesienie napędu (seryjne umiera przy 400-420nm), GTB20 + DP + DPF OFF
Pozdrawiam
rosomak
Tue, 26 Dec 2017 - 22:09
Myślę o modelu od 2015, zmiany o których piszesz są in plus?
Jest jakaś rozsądna turbina do 200 KM ? 240 KM z takim zawiasem to już szaleństwo
CINEKM_
Tue, 26 Dec 2017 - 22:30
CYTAT(rosomak @ Tue, 26 Dec 2017 - 22:09)
Myślę o modelu od 2015, zmiany o których piszesz są in plus?
Jest jakaś rozsądna turbina do 200 KM ? 240 KM z takim zawiasem to już szaleństwo
Od 2015 edc17 Wtryski 419 z tego co pamiętam. Turbina tak założyć gtb16 niemniej trzeba sprawdzić system sterowania sprezarki jaki jest w takim doblo tzn czy klasyczne podciśnienie czy podciśnienie + hall czy krokowiec- generalnie doblo 2.0 jeszcze w tym roczniku to mega rzadkość. Szukaj auta z min przebiegiem tam producent mówi olej co 48kkm bo ciężarowe... A ad naszego doblo jest i inne zawieszenie jak również hamulce i naprawdę problemu nie ma. Pozdrawiam
rosomak
Wed, 27 Dec 2017 - 16:58
Pytanie retoryczne
Wersja 1,6 120 KM nawet w serii do 2,0 135 to zapewne niebo a ziemia?
A jak ze spalaniem, pewnie minimalnie mniejsze w 1,6
CINEKM_
Wed, 27 Dec 2017 - 19:49
CYTAT(rosomak @ Wed, 27 Dec 2017 - 16:58)
Pytanie retoryczne
Wersja 1,6 120 KM nawet w serii do 2,0 135 to zapewne niebo a ziemia?
A jak ze spalaniem, pewnie minimalnie mniejsze w 1,6
1.6 pali więcej niż 2.0 gdy próbuje się tym jechać trochę szybciej, osiągi były słabe (przed liftem 1.6 nie miało vnt i tylko 105ps).
Nowe 1.6 120 w tipo (euro6) wychodzi tak
1.6 120 euro6 wykresZ moich obserwacji wszystkie mjtd euro 6 (2.0 czy 1.6) pokazują mniej niż analogiczne przedliftowe (euro 5 czy 5+) - zazwyczaj jest to czysty katalog gdy wcześniej zawsze był bonus od fabryki.
rosomak
Wed, 27 Dec 2017 - 20:39
Słowem , zapomnieć o 1,6 nawet 120 KM i polować na wersję 2,0
Pozostaje jeszcze 1,4 Tjet i mocniejszy tuning + LPG, ale w to jakoś mi się nie bardzo chce bawić
Diesel to diesel, tylko słabo się grzeje w porównaniu do beny, reszta wg mnie na plus
rosomak
Fri, 05 Jan 2018 - 10:26
Brak wiedzy czy brak czasu na odpowiedz Panowie?
CINEKM_
Fri, 05 Jan 2018 - 13:00
CYTAT(rosomak @ Fri, 05 Jan 2018 - 10:26)
Brak wiedzy czy brak czasu na odpowiedz Panowie?
Tjet jest fajnym silnikiem ale nie do kloca jakim jest doblo.
rosomak
Fri, 05 Jan 2018 - 23:04
tzn za ciężki doblo do tjeta ?
Jeździłem takim chwile, nic to nie szło, myślałem że jest zepsuty, zdawało mi się że na wolnych wypadają mu zapłony i stąd brak mocy
A na złość 2,0 w tej chwili nic ciekawego w ogłoszeniach nie ma
CINEKM_
Fri, 05 Jan 2018 - 23:23
CYTAT(rosomak @ Fri, 05 Jan 2018 - 23:04)
tzn za ciężki doblo do tjeta ?
Jeździłem takim chwile, nic to nie szło, myślałem że jest zepsuty, zdawało mi się że na wolnych wypadają mu zapłony i stąd brak mocy
A na złość 2,0 w tej chwili nic ciekawego w ogłoszeniach nie ma
Waga, <3l oleju w misce, interwały olejowe itd to nie ma prawa długo jeździć w takiej budzie szczególnie jak auto będzie dociążane.
Tjet to dobry motor ale nie w doblo.
rosomak
Sat, 06 Jan 2018 - 21:09
To ciekaw jestem co myślisz o takim 1,3 JTD a dokładniej to zdaje się że niecałe 1,25 l
Pomińmy temat 1,4 95 KM, mam obecnie Kangoo 1,2 58 KM w gazie i to jedzie porównywalnie jesli chodzi o dynamike( Kangoo waży niecałą tonę)
Słowem DRAMAT
rosomak
Sat, 13 Jan 2018 - 23:07
Ok, zrozumiałem, temat 1,3 i 1,4 to nie na to forum
Zatem do rzeczy, wracając do 2,0 z Doblo, jaki tam jest IC, mam nadzieję że spory, czy sama zmiana turbiny na coś konkretniejszego w tym silniku daje podejście pod 200 KM czy bez zmiany ICka się nie obejdzie?
CINEKM_
Mon, 15 Jan 2018 - 08:21
CYTAT(rosomak @ Sat, 13 Jan 2018 - 23:07)
Ok, zrozumiałem, temat 1,3 i 1,4 to nie na to forum
Zatem do rzeczy, wracając do 2,0 z Doblo, jaki tam jest IC, mam nadzieję że spory, czy sama zmiana turbiny na coś konkretniejszego w tym silniku daje podejście pod 200 KM czy bez zmiany ICka się nie obejdzie?
Seryjny cooler nie poraża wymiarami - proszę
http://allegro.pl/intercooler-fiat-doblo-1...7010727830.html Miejsca na większy + orurowanie jest bardzo dużo. Na gtb15 taki wynik będzie do zrobienia pomijając inne problemy montażowe oraz najgorsze - sterownik c69 do którego trzeba się podpinać pod kulkę proca... (wszystkie euro6 jakie do tej pory spotkałem miały to ecu właśnie).
Tu z zeszłego tygodnia 1.6 120 po liftingu 2017
http://cinsoft.pl/FOTO/DOBLO120MOD.jpg zmierzona seria 119-120ps i 328nm.
rosomak
Mon, 15 Jan 2018 - 08:31
Dzięki za info Cinek, poluję na 2,0, nie pali mi się, jedno ogłoszenie się pojawiło i to w fajnej cenie, jednak to wersja krótka a taka mnie nie urządza
jakub1t
Fri, 19 Jan 2018 - 14:34
Fiatow nie ma to może combo, nie jestem w temacie, ale to chyba podobne auta.
rosomak
Fri, 19 Jan 2018 - 14:41
Aktualnie są dwa ogłoszenia, jeden krótki a drugi bity, w bite się nie bawię
Combo wygląda zdecydowanie gorzej, i nie ma wersji po lifcie
Zatem czekam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.