![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Witam.
Liczę na pomoc w kwestii skrzyni biegów, dokładniej wyskakujący drugi bieg przy odpuszczaniu pedału gazu. Synchronizatory są dobre, biegi wchodzą bez zgrzytu. Rozebrałem skrzynię, w nadziei iż ujrzę wyłamane zęby lub coś podobnego. Niestety. Porobiłem więc zdjęcia wałka z pierwszym i drugim biegiem. Nie podoba mi się koło przesuwne 1-2 biegu. Wydaje mi się że wytarte już są te blaszki dystansujące, widać to na filmie dobrze. Proszę doświadczonych kolegów o pomoc. Zdjęcia można powiększać, jest też krótki filmik jaki luz występuje na tym kole. FILMIK LINK do FILMU p.s. sprężyna z kulką na wodziku wymieniana wcześniej, nic to nie dało ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jaki wybierak ma ta skrzynia?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Wybierak nr 18 na foto.
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Między budą a skrzynią
![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Podejrzewasz wybierak? Numer 5 na foto. Nr 21 to tylko stabilizator.
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Tak, że Ci silnik tańczy na poduszkach i wyciąga 2jke, ten niby luz jaki pokazałeś na przesuwce jest jak najbardziej w normie, nie przez niego wypada bieg, same zazębniki wyglądają też OK. Na cięgnie do skrzyni nie ma regulacji lub na samym mechanizmie mocowanym do wybieraka w skrzyni?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Samo sterowanie to jest coś takiego: http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal...4/97/5094649773
Regulacji żadnej tam nie ma, ale za to jest delikatny luz na elementach 25 (stabilizator) oraz 4 - czyli sterowanie samym wybierakiem. Wyeliminuję to. Oczywiście, dam nowe poduszki pod silnik i pod skrzynię, ale szkoda mi będzie wywalać znowu skrzynię jeśli ta dwójka będzie znowu wyskakiwać ![]() Teraz jest wyjęta, bo silnik dostaje większe turbo i wszystkie modyfikacje z tym, oraz regulacja zaworów - płytki. Dzięki za odzew, pod tym kątem przyznaje że nie myślałem ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jak masz skrzynię na wierzchu i wybierak, to kup sobie śrubę rzymską od regulacji zbieżności z zawieszenia od opla Astry F/Vectra A i przerób wybierak żebyś miał możliwość regulacji długości - tą część prostą co idzie do skrzyni. Ewentualnie zrób z dwóch stron to cudo na główkach z unibalem.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jesteś pewien że to drugi bieg? zrób zdjęcia samych elementów sprzęgających.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Tak, to drugi bieg na pewno. Posiłkuję się również serwisówką
![]() Katalog zdjęć (można powiększać). https://picasaweb.google.com/11732061377840...gCP_LgJeF-cjNfg Dobry pomysł z tą śrubą rzymską. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
poduszki pod silnikiem do sprawdzenia ale ja bym raczej przyjrzał się bebechom w skrzyni, w szczególności czy nie ma za dużego luzu między kołem zębatym drugiego biegu a łożyskiem ślizgowym na wałku bo widzę że nie ma łożyska igiełkowego,
kolejna sprawa to popatrz na luz osiowy koła drugiego biegu i całej reszty jak masz wszystko zmontowane czy nie jest za duży , masz tam skośne zęby może być tak że jak silnik ciągnie to koło jest dociskane w stronę przesówki a jak hamujesz silnikiem to siła działa w drugą stronę i bieg automatycznie wypada Co do samych poduszek pod silnikiem to mogę dać przykład audi a4 1.8t całkowicie urwany aluminiowy spód poduszek tak że silnik próbował wyleźć przez maskę tak samo wybierak przykręcony do budy i do skrzyni i nigdy nic nie wypadało, oczywiście to całkiem inne auto więc może być inaczej albo nie koniecznie |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Witam kolegów.
Otóż pomierzyłem luzy - praktycznie nie występuje luz na wałku, nie ma też luzu wzdłużnego całego wałka. Rozmontowałem to znowu i tak analizując to na stole w salonie (dobrze że żona śpi), doszedłem do wniosku, że może warto rozgiąć te blaszko/sprężynki. Są ich trzy sztuki. Rozgiąłem każdą i o dziwo bieg nie chce już wyskakiwać z taką lekkością jak wcześniej. Wydaje mi się że to jest problemem, jutro zamawiam nowe sprężynki w ASO, bo zapewne grosze będą kosztować. Nie dość że nie chce wyskakiwać, to skasował się luz wzdłużny koła przesuwnego zazębionego z drugim biegiem. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Wcześniej był luz - od tego momentu: https://youtu.be/jRINZvq19PY?t=12
Teraz jest luz: https://youtu.be/IJdViUqEQU8 Czy to może być takie proste? Te blaszki widać na pierwszym zdjęciu w pierwszym poście |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
to nie są luzy powodujace wyrzucanie biegu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
to nie są luzy powodujace wyrzucanie biegu. Dokładnie, za trzymanie przesuwki na miejscu odpowiada kulka + sprężyna w korpusie skrzyni pracująca w nacięciach wodzika. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
A teraz nie dość, że bedziesz miał problem z wypadaniem biegu, to i z wrzuceniem.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Problemu nie będę miał, bo jak napisałem wyżej - wymienię te sprężynki na nowe. Kulka + sprężynka były wymieniane i też to nic nie dało. Zainwestuję jeszcze w nowy wybierak koła przesuwnego, oraz poduszki pod skrzynią. Do tego nowy element sterujący (nr 4 z rysunku), no i składam - zobaczymy. Aha, śrubę rzymską do wybieraka też już mam.
Dzięki ![]() Aha, jako ciekawostka - przez 9 lat jeździła autem kobieta, ma 137tyś km na blacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Sprawdz obudowę skrzyni czy gdzies nie jest wytarta. Nie pamiętam już dokładnie o co chodzilo ale w naszym pajero wywalalo 1 bieg i to tak ze można było się zdziwić podczas wyjazdu z skrzyżowania.
Skrzynia pojechala do pewnego magika, cos nadspawal na obudowie od wewnątrz bo niby wytarlo. Od tego czasu nie ma szans żeby bieg wypadl czy na ulicy czy w terenie. Wiec jeśli zeby i wszystko wygląda ok sprawdz dokładnie obudowę od wewnątrz. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Odgrzeję kotleta, ale może dowiem się co było przyczyną? Mam u siebie identyczny problem i jestem jeszcze przed zrzuceniem skrzyni
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Wrzuć dwójkę, odkręć cięgno, zrób jazdę testową.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:13 |