Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Daily od 5 cylindrów wzwyż, do 80 tys. zł
ari
post Sat, 19 Nov 2016 - 17:53
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Cześć,

szukam pomysłu na nowe auto. W lutym kończy mi się leasing GTi, więc jest okazja, by spróbować czegoś innego. Z Peugeota jestem bardzo zadowolony, więc nie interesują mnie inne auta tej klasy, jednak strasznie mnie ciągnie do czegoś z większym silnikiem. Najchętniej wolnossącym, choć to nie warunek. Kluczową rolę odgrywa dźwięk i kultura pracy. Oczywiście, nie kupuję samej jednostki napędowej, więc auto również musi spełnić szereg innych wymogów. Będzie używane na co dzień, cały rok, więc naturalnie szukam czegoś, co będzie stosunkowo przyjazne dla portfela. Mało awaryjnego, z możliwie przyjazną obsługą serwisową - zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i o samą jej dostępność. Mile widziane bogate wyposażenie, eleganckie wnętrze i wysoki komfort (GTi trochę cierpi na łódzkich ulicach). Przebiegi roczne raczej niewielkie, więc tylko benzyna. Chętnie automat, ale dobrym manualem nie pogardzę. Co najmniej 4 miejsca siedzące, nadwozie - byle nie kabriolet ani SUV/van. Segmenty od C do E, z czego ten ostatni w drodze wyjątku. Cena - do ok. 80 tys. zł. Interesują mnie jedynie auta bezwypadkowe i w bardzo dobrym stanie, najchętniej z polskiej sieci, sprzedawane przez osoby prywatne lub salon, dlatego proszę o propozycję takich modeli, które w takim stanie można realnie za taką kwotę nabyć.

Na razie do głowy przychodzą mi następujące samochody:
  • BMW 3 E90/1/2/3 - najbardziej naturalny wybór, bo przez niemal 5 lat miałem 320d tej generacji. Samochód szyty na moją miarę, tylko silnik za mały. Dziś pasuje mi każde R6, z 325i włącznie. Problemem jest niestety podaż, szczególnie odmian wolnossących. Ciekawi mnie zatem 335i - o ile droższe jest utrzymanie tej odmiany w porównaniu do 330i?
  • BMW 5 E60/1 - boję się tego samochodu, jeśli chodzi o serwis. Naprawdę jest tak awaryjna i droga w naprawach? Interesuje mnie głównie z uwagi na większą podaż R6 PB niż przy E90.
  • Ford Focus RS Mk. 2 - o komforcie można zapomnieć, wnętrze odpustowe, ale cholera - po prostu choruję na to auto. Warte tych pieniędzy, jakie za nie wołają?
  • Honda Legend - rzeczywiście jest tak bezawaryjny, jak mówią?
  • Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 - 2 lata temu byłem bliski zakupu, ostatecznie wybrałem bezpieczniejsze rozwiązanie. Teraz pomysł wraca. Czy przez ostatnie 48 miesięcy nieco rozjaśniła się sytuacja, jak wygląda serwis tego auta? Awaryjność? Inna rzecz, że w kraju jest z 5 egzemplarzy...
  • Lexus IS250 - budżet pozwoli raczej na poprzednią generację, ale to nie problem. Przeciwnie do osiągów... Czy całokształtem nadrabia fakt, że nie jedzie
  • Lexus GS300/430 - cichy faworyt, także ze względu na sensowną dostępność aut krajowych.
  • Mercedes C280/350 W204 - powszechnie uważany za najlepszego Merca ostatnich lat, tylko podobno coś jest mocno nie tak z benzynowymi V6. Prawda to?
  • Renault Laguna Coupe 3.5 V6 - lubię francuskie auta, Laguna III podobno jest całkiem trwała, kosztuje grosze. To silnik Nissana?
  • VW Passat R36/3.2 V6 - to prawda, że FSI to taki kibel? Boję się również kosztów napraw DSG, za to samo auto do mnie przemawia. Cichociemne.
  • Volvo - tu ogólnie chciałbym spytać o skrzynie automatyczne, bo tylko takie towarzyszą motorom R5/R6 - czy Volvo wreszcie się ogarnęło i przestały się tak sypać? Interesuje mnie praktycznie każdy model spoza gamy XC (wyłączając XC70), wszystkie stoją bardzo wysoko w rankingach trwałości. Najbliżej mi do S60/V60 i V40.


Pozdrawiam


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 19 Nov 2016 - 17:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ari
post Sat, 19 Nov 2016 - 17:53
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Cześć,

szukam pomysłu na nowe auto. W lutym kończy mi się leasing GTi, więc jest okazja, by spróbować czegoś innego. Z Peugeota jestem bardzo zadowolony, więc nie interesują mnie inne auta tej klasy, jednak strasznie mnie ciągnie do czegoś z większym silnikiem. Najchętniej wolnossącym, choć to nie warunek. Kluczową rolę odgrywa dźwięk i kultura pracy. Oczywiście, nie kupuję samej jednostki napędowej, więc auto również musi spełnić szereg innych wymogów. Będzie używane na co dzień, cały rok, więc naturalnie szukam czegoś, co będzie stosunkowo przyjazne dla portfela. Mało awaryjnego, z możliwie przyjazną obsługą serwisową - zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i o samą jej dostępność. Mile widziane bogate wyposażenie, eleganckie wnętrze i wysoki komfort (GTi trochę cierpi na łódzkich ulicach). Przebiegi roczne raczej niewielkie, więc tylko benzyna. Chętnie automat, ale dobrym manualem nie pogardzę. Co najmniej 4 miejsca siedzące, nadwozie - byle nie kabriolet ani SUV/van. Segmenty od C do E, z czego ten ostatni w drodze wyjątku. Cena - do ok. 80 tys. zł. Interesują mnie jedynie auta bezwypadkowe i w bardzo dobrym stanie, najchętniej z polskiej sieci, sprzedawane przez osoby prywatne lub salon, dlatego proszę o propozycję takich modeli, które w takim stanie można realnie za taką kwotę nabyć.

Na razie do głowy przychodzą mi następujące samochody:
  • BMW 3 E90/1/2/3 - najbardziej naturalny wybór, bo przez niemal 5 lat miałem 320d tej generacji. Samochód szyty na moją miarę, tylko silnik za mały. Dziś pasuje mi każde R6, z 325i włącznie. Problemem jest niestety podaż, szczególnie odmian wolnossących. Ciekawi mnie zatem 335i - o ile droższe jest utrzymanie tej odmiany w porównaniu do 330i?
  • BMW 5 E60/1 - boję się tego samochodu, jeśli chodzi o serwis. Naprawdę jest tak awaryjna i droga w naprawach? Interesuje mnie głównie z uwagi na większą podaż R6 PB niż przy E90.
  • Ford Focus RS Mk. 2 - o komforcie można zapomnieć, wnętrze odpustowe, ale cholera - po prostu choruję na to auto. Warte tych pieniędzy, jakie za nie wołają?
  • Honda Legend - rzeczywiście jest tak bezawaryjny, jak mówią?
  • Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 - 2 lata temu byłem bliski zakupu, ostatecznie wybrałem bezpieczniejsze rozwiązanie. Teraz pomysł wraca. Czy przez ostatnie 48 miesięcy nieco rozjaśniła się sytuacja, jak wygląda serwis tego auta? Awaryjność? Inna rzecz, że w kraju jest z 5 egzemplarzy...
  • Lexus IS250 - budżet pozwoli raczej na poprzednią generację, ale to nie problem. Przeciwnie do osiągów... Czy całokształtem nadrabia fakt, że nie jedzie
  • Lexus GS300/430 - cichy faworyt, także ze względu na sensowną dostępność aut krajowych.
  • Mercedes C280/350 W204 - powszechnie uważany za najlepszego Merca ostatnich lat, tylko podobno coś jest mocno nie tak z benzynowymi V6. Prawda to?
  • Renault Laguna Coupe 3.5 V6 - lubię francuskie auta, Laguna III podobno jest całkiem trwała, kosztuje grosze. To silnik Nissana?
  • VW Passat R36/3.2 V6 - to prawda, że FSI to taki kibel? Boję się również kosztów napraw DSG, za to samo auto do mnie przemawia. Cichociemne.
  • Volvo - tu ogólnie chciałbym spytać o skrzynie automatyczne, bo tylko takie towarzyszą motorom R5/R6 - czy Volvo wreszcie się ogarnęło i przestały się tak sypać? Interesuje mnie praktycznie każdy model spoza gamy XC (wyłączając XC70), wszystkie stoją bardzo wysoko w rankingach trwałości. Najbliżej mi do S60/V60 i V40.


Pozdrawiam


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xpl1337
post Sat, 19 Nov 2016 - 17:57
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2015





infiniti g37
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kawszyn
post Sat, 19 Nov 2016 - 18:52
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 25 April 2016
Skąd: Wrocław





gdyby nie dzwiek (raczej jego brak), to GS450H


--------------------
Leon Cupra "280" ST DSG // Accord CL7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 19 Nov 2016 - 20:38
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jeżeli kładziesz nacisk na fajny dźwięk silnika to Lexusy odpadają - za ciche. Z pozostałych z listy szukałbym BMW R6 zdecydowanie. Ale znalezienia ładnej i pewnej sztuki bedzie dość trudne. Foka RS 2 wg. mnie zbyt droga jak na to co oferuje.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Sat, 19 Nov 2016 - 21:01
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





W volvo znajdziesz manual 6b w v60/s60 z motorem 5cyl-dawniej 2,4 potem 2,0 5cyl,a potem szlo dopiero 4 cyl zdaje sie(niech mnie ktos poprawi). Sa w man na rynku oczywiscie takze i v40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 19 Nov 2016 - 22:39
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





jeździłem nie dawno is200t 2015 rok, pomimo tego, że nowe nie wiem czym się ludzie zachwycają, prowadzenie bez szału, głośno od kół, duży + za automat 8b z łopatkami. Ale reszta wnętrza trochę taka plastikowa. E46 robi na mnie lepsze wrażenie (zwłaszcza pod kątem prowadzenia), chociaż nie przepadam za tym autem.
E61 przedlift ostatnio kupił znajomy, co chwilę jakieś duperelki elektryczne się psują. Podobno polift lepszy.
Skoro E9X Ci leży, nad czym się zastanawiasz? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bugalon
post Sat, 19 Nov 2016 - 22:46
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Nie wiem czemu w rozwazaniach pominales:

1. Audi A4/A5/A6 z silnikiem 3.0 TFSI / albo 3,2 3,6 4.2 wolnoosak nie wchodzi w gre ? Nie wiem tylko czy troche budżetu nie trzeba by bylo naciagnac smile.gif
2. Opla insignie OPC (tą 2.8T)
3. Skoda superb 3.6

Są jeszcze inne ciekawe auta produkowane za oceanem z ktorych mozesz kupic calkiem swieże roczniki:

1. Chevrolet Camaro ten 3.6 (odjazdowe auto wedlug mnie - chyba ze serwis Cie w tym martwi)
2. Ford Mustang ten 3.7 np.

Jeśli jeździłeś jednak do tej pory małym peugeotem i nie potrzeba Ci bog wie ile miejsca dla rodziny to ja bym sie chyba tez rozgladal za nissanem 370Z.

Generalnie z tych wszystkich aut co podałeś Ty to ja bym rozważał tylko Lexusa GS 460/450h w ostateczności 300, bo to naprawde bezawaryjne auta z przyzwoitymi automatami (tylko faktycznie ciche) oraz volvo z motorami T6 (nie liczac s80 bo to chyba za duze bedzie dla Ciebie). Silniki z grupy VAG bym omijał, szczególnie te wolnossące FSI (to doładowane 3.0 to zupelnie co innego wedlug mnie). Jedno jest pewne zarowno lex jak i volvo będą ciche, za to takie camaro czy mustang to bedzie przyzwoicie jape darlo (tylko pewnie z serwisem tego gorzej bo dostępność nawet przyzwoita).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeddyBear
post Sat, 19 Nov 2016 - 22:47
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 24 December 2008





Z 335i można wykrzesać prawie 500KM stosunkowo niewielkim sianem ...
Chciałem również zwrócić uwagę, że porównywanie foki rs do lexa jest jak porównywanie dziwki do dziewicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Sat, 19 Nov 2016 - 23:51
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





W Volvo dwulitrówki też były R5? Właśnie wydawało mi się, że w tej pojemności chodziły już tylko czwórki. Manuale oczywiście są, ale nie spotkałem się jeszcze z nimi w wersjach T5/T6, które mnie interesują.

To nie problem, że Lexus jest cichy - wystarczy, że będzie przyjemnie mruczeć.

E9x mi leży, dlatego pytam o doświadczenia użytkowników 335i. Inna rzecz, że na tyle ciężko kupić ciekawy egzemplarz, że wolę być przygotowany na alternatywę. Swojego 320d szukałem ponad pół roku, a przynajmniej w teorii był ich duży wybór.

Audi pominąłem z kilku powodów. 3.0 TFSI jest tylko w A6 C6, w moim budżecie łapią się tylko egzemplarze z przelotem rzędu grubo ponad 200 tys., sprowadzane. 3.6 siedzi tylko w Q7 (no i w Pasku, którego biorę pod uwagę). W grę wchodziłoby jedynie A4 B8 3.2, tylko 95% ich rynku to handlarski złom targany z zagranicy.

Insignia to straszny kloc jak na swój segment. Do tego ani to szybkie, ani luksusowe, trwałością też nie grzeszy - podziękuję. Za Superba również - nie podoba mi się. Mustangi, Camaro i inne Challengery zdecydowanie odpadają - zbyt wyzywające, do tego praktycznie wszystkie ściągane ze Stanów, a wiadomo, jakie auta się stamtąd najczęściej przywozi. No i trudno się pogodzić z ich cenami - w USA są naprawdę tanie, w Polsce zabijają je opłaty.

208 nie jest wcale taka mała - zmieściłem w niej 4 osoby z bagażem na 8-dniowy wypad w góry. smile.gif 370Z to typowo 2-osobowe auto, więc bez szans, ale G37 brzmi już ciekawiej, tylko - klasycznie - jak wygląda serwis, choćby na tle innych coupe tej klasy?

Co do Foki - jasne, to zupełnie co innego, niż reszta aut, które mnie interesują. Znalazła się tu w drodze wyjątku, głównie z uwagi na silnik Volvo.


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 20 Nov 2016 - 09:41
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





A do lexa nie można założyć jakiegos dobrze brzmiacego wydechu? Mowie tu o gs bo is 250 to tragedia jezeli chodzi o dynamike.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 20 Nov 2016 - 11:36
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





s60 t6 jak znajdziesz...Podobno jak sie nie dlubie to sie skrzynia trzyma. Biturbo i 306 koni w klasycznym 3.0. Tyle ze na allego jest jedna...


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
QbaqBA
post Sun, 20 Nov 2016 - 13:29
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 10 May 2008
Skąd: inąd





RS MkII. Warte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Mon, 21 Nov 2016 - 15:40
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Patrzę na ogłoszenia i RS-y jednak za nic nie mieszczą się w założonym budżecie. Jeden za 100 kafli, drugi za 76, ale... netto. Auta 6 i 7-letnie. No nie, bez przesady, Ford ostatecznie odpada.


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
candy81
post Mon, 21 Nov 2016 - 16:01
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 January 2009





Volvo s60/v60 po 2010r benzyna 2.0 jest 4 cylindry(oznaczenie T5) na rynek europejski
W 2.0 dieslu jest 5 cylindrow(oznaczenie D3)
Warto poszukac T6 w r6.(pozniej r6 zastapiono r4). To juz chyba ostatni meski silnik w volvo jaki wkladano. Automatu nie sie co bac w przedliftach. Pracuje klasyczny, popularny, Japonski Aisin.
Spotkac sie mozna rowiez w tym modelu z 2.5T pod maska ale to z rynku USA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Tue, 22 Nov 2016 - 20:15
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Dobra, a teraz strzał z kosmosu - a może by tak pomyśleć o jakiejś limuzynie z lat 90? E32, E38? Nada się to na daily? Przy jakichś 10-15 tys. km rocznie? Potraktujcie to trochę jako OT (żeby zaraz ktoś się nie oburzył, że temat nieprecyzyjny), ale teraz jest ostatni gwizdek na ewentualny zakup takich aut. Ponadto, przyjaciółka od pół roku upala 520i E34 i jest zachwycona, a ja... zazdrosny i parę razy już jej je podebrałem. Kurczę, to naprawdę kusi.

Jest ostatnio wielkie parcie na "klasyki", głównie właśnie na niemieckie żelazo z tamtej epoki. Od diabła tego naściągali choćby z Japonii. Ceny też poszły w górę i osiągają juz absurdalne wartości. Nie ukrywam, że takie właśnie siódemki (a zwłaszcza E38) to auta moich marzeń, tylko nigdy nie myślałem o nich poważnie z uwagi na koszty utrzymania. To z pewnością się nie zmieniło, ale z drugiej strony te auta faktycznie nie tracą juz na wartości. O zysku nie mówię, bo na rynku rządzą teraz spekulanci i w końcu ta bańka pęknie, no ale wiele stracić na nich juz się nie powinno. Takie np. moje GTi niby powinno względnie trzymać cenę, bo zadbane, bezkolizyjne hot hatche z polskiego salonu to łakomy kąsek, ale i tak deprecjacja pożarła juz 5-cyfrową sumę... A tymczasem jak dowalą nam nową akcyzę, to krajowe egzemplarze jeszcze bardziej pójdą w cenę. No i właśnie - to chyba ostatnia szansa na wejście w posiadanie takiego samochodu...

Przyjmijmy, że mnie by zadowolilo zwykle 728i, bo takiego auta i tak nie ma co upalać. Na zakup i pakiet startowy "chyba" by mi wystarczyło. wink.gif Tylko czy koszty eksploatacji nie podwójną szybko wartości samego auta? Albo czy nie będzie już tylko awaryjną kupą złomu?




--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Wed, 23 Nov 2016 - 10:02
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Jeśli podobają Ci się te auta to kupuj, bo z biegiem czasu będzie już tylko trudniej/drożej kupić ładny egzemplarz. Teraz, jak sam zauważyłeś, zalała nas fala "rodzynków" z Japonii i myślę, że jest szansa na kupno jakiegoś ciekawego i zadbanego auta z niskim, prawdziwym przebiegiem. Akurat o 728i może być ciężko, bo przyprowadzane są raczej auta "na wypasie", natomiast już 740i jak najbardziej. I to za połowę Twojego budżetu. Jeśli chodzi o eksploatację zadbanego egzemplarza E38 to uderz do usera Tommo - on miał bardzo ładne E38, utrzymywał je bez druciarstwa i na pewno powie Ci co i jak (tylko też trzeba brać poprawkę na to, że on miał 750i V12). Moim zdaniem trop jest dobry, popatrz jeszcze na S-klasę w140. Ja z kolei choruję na S8 D2. Jeśli E38 zawsze było Twoim marzeniem, to nie ma co się zastanawiać - raz się żyje!

EDIT: A takie 728i w sumie też jest ciekawe, bo masz limuzynę, a silnik i jego koszty utrzymania jak w 3er, ale weź znajdź takie auto... Niedawno była jedna ładna 728i na otomoto, mimo nietypowej specyfikacji (manual, welury) sprzedała się w jeden dzień.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 23 Nov 2016 - 10:44
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Dzięki Paweł za pochlebne wstawiennictwo. Tak, to jest ostatnia chwila na zakup ładnej e38 w dobrych pieniądzach. Trzeba się tylko uzbroić w cierpliwość i sumiennie szukać swojego egzemplarza. To są solidne auta , wygodne i w odpowiednim silnikiem całkiem szybkie. Co do kosztów utrzyma, to temat szeroki jak step w Kazachstanie. Niby wszystko jest dostępne (z używek) chłopaki za niewielkie pieniądze zmieniają całe wnętrza na full opcję, z drugiej zaś strony, żeby naprawiać to auto na ori częściach, co gwarantuje użytkownikowi pewność wysokiej niezawodności, trzeba sowicie zapłacić. Stąd też tyle na rynku tanich zamęczonych ulepów, których właścicieli nie stać na dobry serwis i naprawy. Z mojego doświadczenia nie ma się co bać V12. Dobrze je tylko sprawdzić przed zakupem. Silnik jest pancerny, dość prosty technicznie ale ma swoje bolączki na które trzeba zwrócić uwagę.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ari
post Thu, 24 Nov 2016 - 13:49
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





Dzięki za odpowiedzi, bardzo ciekawe. Z całą pewnością nie będę wchodził w temat V12, bo to zbyt droga zabawa (szczególnie jak na daily). Ponadto, ciężko takie auto później sprzedać. Idealne byłoby 740i, ale R6 przekonuje niższymi kosztami utrzymania, jednocześnie będąc świetną jednostką.

Wiadomo może kiedy ta nowa akcyza ma wejść w życie?


--------------------
208 GTi Blanc Nacré
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 24 Nov 2016 - 16:18
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Podobno się wycofali.
Każdy silnik w e38 jest dobry, oprócz diesla.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 16:59