![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Cześć,
szukam pomysłu na nowe auto. W lutym kończy mi się leasing GTi, więc jest okazja, by spróbować czegoś innego. Z Peugeota jestem bardzo zadowolony, więc nie interesują mnie inne auta tej klasy, jednak strasznie mnie ciągnie do czegoś z większym silnikiem. Najchętniej wolnossącym, choć to nie warunek. Kluczową rolę odgrywa dźwięk i kultura pracy. Oczywiście, nie kupuję samej jednostki napędowej, więc auto również musi spełnić szereg innych wymogów. Będzie używane na co dzień, cały rok, więc naturalnie szukam czegoś, co będzie stosunkowo przyjazne dla portfela. Mało awaryjnego, z możliwie przyjazną obsługą serwisową - zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i o samą jej dostępność. Mile widziane bogate wyposażenie, eleganckie wnętrze i wysoki komfort (GTi trochę cierpi na łódzkich ulicach). Przebiegi roczne raczej niewielkie, więc tylko benzyna. Chętnie automat, ale dobrym manualem nie pogardzę. Co najmniej 4 miejsca siedzące, nadwozie - byle nie kabriolet ani SUV/van. Segmenty od C do E, z czego ten ostatni w drodze wyjątku. Cena - do ok. 80 tys. zł. Interesują mnie jedynie auta bezwypadkowe i w bardzo dobrym stanie, najchętniej z polskiej sieci, sprzedawane przez osoby prywatne lub salon, dlatego proszę o propozycję takich modeli, które w takim stanie można realnie za taką kwotę nabyć. Na razie do głowy przychodzą mi następujące samochody:
Pozdrawiam -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Cześć,
szukam pomysłu na nowe auto. W lutym kończy mi się leasing GTi, więc jest okazja, by spróbować czegoś innego. Z Peugeota jestem bardzo zadowolony, więc nie interesują mnie inne auta tej klasy, jednak strasznie mnie ciągnie do czegoś z większym silnikiem. Najchętniej wolnossącym, choć to nie warunek. Kluczową rolę odgrywa dźwięk i kultura pracy. Oczywiście, nie kupuję samej jednostki napędowej, więc auto również musi spełnić szereg innych wymogów. Będzie używane na co dzień, cały rok, więc naturalnie szukam czegoś, co będzie stosunkowo przyjazne dla portfela. Mało awaryjnego, z możliwie przyjazną obsługą serwisową - zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i o samą jej dostępność. Mile widziane bogate wyposażenie, eleganckie wnętrze i wysoki komfort (GTi trochę cierpi na łódzkich ulicach). Przebiegi roczne raczej niewielkie, więc tylko benzyna. Chętnie automat, ale dobrym manualem nie pogardzę. Co najmniej 4 miejsca siedzące, nadwozie - byle nie kabriolet ani SUV/van. Segmenty od C do E, z czego ten ostatni w drodze wyjątku. Cena - do ok. 80 tys. zł. Interesują mnie jedynie auta bezwypadkowe i w bardzo dobrym stanie, najchętniej z polskiej sieci, sprzedawane przez osoby prywatne lub salon, dlatego proszę o propozycję takich modeli, które w takim stanie można realnie za taką kwotę nabyć. Na razie do głowy przychodzą mi następujące samochody:
Pozdrawiam -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
infiniti g37
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 25 April 2016 Skąd: Wrocław ![]() |
gdyby nie dzwiek (raczej jego brak), to GS450H
-------------------- Leon Cupra "280" ST DSG // Accord CL7
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jeżeli kładziesz nacisk na fajny dźwięk silnika to Lexusy odpadają - za ciche. Z pozostałych z listy szukałbym BMW R6 zdecydowanie. Ale znalezienia ładnej i pewnej sztuki bedzie dość trudne. Foka RS 2 wg. mnie zbyt droga jak na to co oferuje.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
W volvo znajdziesz manual 6b w v60/s60 z motorem 5cyl-dawniej 2,4 potem 2,0 5cyl,a potem szlo dopiero 4 cyl zdaje sie(niech mnie ktos poprawi). Sa w man na rynku oczywiscie takze i v40
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
jeździłem nie dawno is200t 2015 rok, pomimo tego, że nowe nie wiem czym się ludzie zachwycają, prowadzenie bez szału, głośno od kół, duży + za automat 8b z łopatkami. Ale reszta wnętrza trochę taka plastikowa. E46 robi na mnie lepsze wrażenie (zwłaszcza pod kątem prowadzenia), chociaż nie przepadam za tym autem.
E61 przedlift ostatnio kupił znajomy, co chwilę jakieś duperelki elektryczne się psują. Podobno polift lepszy. Skoro E9X Ci leży, nad czym się zastanawiasz? ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
Nie wiem czemu w rozwazaniach pominales:
1. Audi A4/A5/A6 z silnikiem 3.0 TFSI / albo 3,2 3,6 4.2 wolnoosak nie wchodzi w gre ? Nie wiem tylko czy troche budżetu nie trzeba by bylo naciagnac ![]() 2. Opla insignie OPC (tą 2.8T) 3. Skoda superb 3.6 Są jeszcze inne ciekawe auta produkowane za oceanem z ktorych mozesz kupic calkiem swieże roczniki: 1. Chevrolet Camaro ten 3.6 (odjazdowe auto wedlug mnie - chyba ze serwis Cie w tym martwi) 2. Ford Mustang ten 3.7 np. Jeśli jeździłeś jednak do tej pory małym peugeotem i nie potrzeba Ci bog wie ile miejsca dla rodziny to ja bym sie chyba tez rozgladal za nissanem 370Z. Generalnie z tych wszystkich aut co podałeś Ty to ja bym rozważał tylko Lexusa GS 460/450h w ostateczności 300, bo to naprawde bezawaryjne auta z przyzwoitymi automatami (tylko faktycznie ciche) oraz volvo z motorami T6 (nie liczac s80 bo to chyba za duze bedzie dla Ciebie). Silniki z grupy VAG bym omijał, szczególnie te wolnossące FSI (to doładowane 3.0 to zupelnie co innego wedlug mnie). Jedno jest pewne zarowno lex jak i volvo będą ciche, za to takie camaro czy mustang to bedzie przyzwoicie jape darlo (tylko pewnie z serwisem tego gorzej bo dostępność nawet przyzwoita). |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Z 335i można wykrzesać prawie 500KM stosunkowo niewielkim sianem ...
Chciałem również zwrócić uwagę, że porównywanie foki rs do lexa jest jak porównywanie dziwki do dziewicy. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
W Volvo dwulitrówki też były R5? Właśnie wydawało mi się, że w tej pojemności chodziły już tylko czwórki. Manuale oczywiście są, ale nie spotkałem się jeszcze z nimi w wersjach T5/T6, które mnie interesują.
To nie problem, że Lexus jest cichy - wystarczy, że będzie przyjemnie mruczeć. E9x mi leży, dlatego pytam o doświadczenia użytkowników 335i. Inna rzecz, że na tyle ciężko kupić ciekawy egzemplarz, że wolę być przygotowany na alternatywę. Swojego 320d szukałem ponad pół roku, a przynajmniej w teorii był ich duży wybór. Audi pominąłem z kilku powodów. 3.0 TFSI jest tylko w A6 C6, w moim budżecie łapią się tylko egzemplarze z przelotem rzędu grubo ponad 200 tys., sprowadzane. 3.6 siedzi tylko w Q7 (no i w Pasku, którego biorę pod uwagę). W grę wchodziłoby jedynie A4 B8 3.2, tylko 95% ich rynku to handlarski złom targany z zagranicy. Insignia to straszny kloc jak na swój segment. Do tego ani to szybkie, ani luksusowe, trwałością też nie grzeszy - podziękuję. Za Superba również - nie podoba mi się. Mustangi, Camaro i inne Challengery zdecydowanie odpadają - zbyt wyzywające, do tego praktycznie wszystkie ściągane ze Stanów, a wiadomo, jakie auta się stamtąd najczęściej przywozi. No i trudno się pogodzić z ich cenami - w USA są naprawdę tanie, w Polsce zabijają je opłaty. 208 nie jest wcale taka mała - zmieściłem w niej 4 osoby z bagażem na 8-dniowy wypad w góry. ![]() Co do Foki - jasne, to zupełnie co innego, niż reszta aut, które mnie interesują. Znalazła się tu w drodze wyjątku, głównie z uwagi na silnik Volvo. -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
A do lexa nie można założyć jakiegos dobrze brzmiacego wydechu? Mowie tu o gs bo is 250 to tragedia jezeli chodzi o dynamike.
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
s60 t6 jak znajdziesz...Podobno jak sie nie dlubie to sie skrzynia trzyma. Biturbo i 306 koni w klasycznym 3.0. Tyle ze na allego jest jedna...
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
RS MkII. Warte.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Patrzę na ogłoszenia i RS-y jednak za nic nie mieszczą się w założonym budżecie. Jeden za 100 kafli, drugi za 76, ale... netto. Auta 6 i 7-letnie. No nie, bez przesady, Ford ostatecznie odpada.
-------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Volvo s60/v60 po 2010r benzyna 2.0 jest 4 cylindry(oznaczenie T5) na rynek europejski
W 2.0 dieslu jest 5 cylindrow(oznaczenie D3) Warto poszukac T6 w r6.(pozniej r6 zastapiono r4). To juz chyba ostatni meski silnik w volvo jaki wkladano. Automatu nie sie co bac w przedliftach. Pracuje klasyczny, popularny, Japonski Aisin. Spotkac sie mozna rowiez w tym modelu z 2.5T pod maska ale to z rynku USA |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Dobra, a teraz strzał z kosmosu - a może by tak pomyśleć o jakiejś limuzynie z lat 90? E32, E38? Nada się to na daily? Przy jakichś 10-15 tys. km rocznie? Potraktujcie to trochę jako OT (żeby zaraz ktoś się nie oburzył, że temat nieprecyzyjny), ale teraz jest ostatni gwizdek na ewentualny zakup takich aut. Ponadto, przyjaciółka od pół roku upala 520i E34 i jest zachwycona, a ja... zazdrosny i parę razy już jej je podebrałem. Kurczę, to naprawdę kusi.
Jest ostatnio wielkie parcie na "klasyki", głównie właśnie na niemieckie żelazo z tamtej epoki. Od diabła tego naściągali choćby z Japonii. Ceny też poszły w górę i osiągają juz absurdalne wartości. Nie ukrywam, że takie właśnie siódemki (a zwłaszcza E38) to auta moich marzeń, tylko nigdy nie myślałem o nich poważnie z uwagi na koszty utrzymania. To z pewnością się nie zmieniło, ale z drugiej strony te auta faktycznie nie tracą juz na wartości. O zysku nie mówię, bo na rynku rządzą teraz spekulanci i w końcu ta bańka pęknie, no ale wiele stracić na nich juz się nie powinno. Takie np. moje GTi niby powinno względnie trzymać cenę, bo zadbane, bezkolizyjne hot hatche z polskiego salonu to łakomy kąsek, ale i tak deprecjacja pożarła juz 5-cyfrową sumę... A tymczasem jak dowalą nam nową akcyzę, to krajowe egzemplarze jeszcze bardziej pójdą w cenę. No i właśnie - to chyba ostatnia szansa na wejście w posiadanie takiego samochodu... Przyjmijmy, że mnie by zadowolilo zwykle 728i, bo takiego auta i tak nie ma co upalać. Na zakup i pakiet startowy "chyba" by mi wystarczyło. ![]() -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Jeśli podobają Ci się te auta to kupuj, bo z biegiem czasu będzie już tylko trudniej/drożej kupić ładny egzemplarz. Teraz, jak sam zauważyłeś, zalała nas fala "rodzynków" z Japonii i myślę, że jest szansa na kupno jakiegoś ciekawego i zadbanego auta z niskim, prawdziwym przebiegiem. Akurat o 728i może być ciężko, bo przyprowadzane są raczej auta "na wypasie", natomiast już 740i jak najbardziej. I to za połowę Twojego budżetu. Jeśli chodzi o eksploatację zadbanego egzemplarza E38 to uderz do usera Tommo - on miał bardzo ładne E38, utrzymywał je bez druciarstwa i na pewno powie Ci co i jak (tylko też trzeba brać poprawkę na to, że on miał 750i V12). Moim zdaniem trop jest dobry, popatrz jeszcze na S-klasę w140. Ja z kolei choruję na S8 D2. Jeśli E38 zawsze było Twoim marzeniem, to nie ma co się zastanawiać - raz się żyje!
EDIT: A takie 728i w sumie też jest ciekawe, bo masz limuzynę, a silnik i jego koszty utrzymania jak w 3er, ale weź znajdź takie auto... Niedawno była jedna ładna 728i na otomoto, mimo nietypowej specyfikacji (manual, welury) sprzedała się w jeden dzień. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Dzięki Paweł za pochlebne wstawiennictwo. Tak, to jest ostatnia chwila na zakup ładnej e38 w dobrych pieniądzach. Trzeba się tylko uzbroić w cierpliwość i sumiennie szukać swojego egzemplarza. To są solidne auta , wygodne i w odpowiednim silnikiem całkiem szybkie. Co do kosztów utrzyma, to temat szeroki jak step w Kazachstanie. Niby wszystko jest dostępne (z używek) chłopaki za niewielkie pieniądze zmieniają całe wnętrza na full opcję, z drugiej zaś strony, żeby naprawiać to auto na ori częściach, co gwarantuje użytkownikowi pewność wysokiej niezawodności, trzeba sowicie zapłacić. Stąd też tyle na rynku tanich zamęczonych ulepów, których właścicieli nie stać na dobry serwis i naprawy. Z mojego doświadczenia nie ma się co bać V12. Dobrze je tylko sprawdzić przed zakupem. Silnik jest pancerny, dość prosty technicznie ale ma swoje bolączki na które trzeba zwrócić uwagę.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi, bardzo ciekawe. Z całą pewnością nie będę wchodził w temat V12, bo to zbyt droga zabawa (szczególnie jak na daily). Ponadto, ciężko takie auto później sprzedać. Idealne byłoby 740i, ale R6 przekonuje niższymi kosztami utrzymania, jednocześnie będąc świetną jednostką.
Wiadomo może kiedy ta nowa akcyza ma wejść w życie? -------------------- 208 GTi Blanc Nacré
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Podobno się wycofali.
Każdy silnik w e38 jest dobry, oprócz diesla. -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 16:59 |