![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Cześć,
Taka sytuacja - pacjent to Leon 1.8TSI z 2016 roku, z DSG7 na suchych sprzęgłach (DQ200). VW oficjalnie podaje limit momentu dla tej skrzyni na 250Nm. Tyle samo generuje silnik w tej budzie. I teraz zagadka, taki Stage1 dla tego silnika to okolice 350Nm, czy da się coś zrobić (np. tak jak z DQ250, soft skrzyni) żeby skrzynia z tym żyła, czy trzeba się liczyć z mocno ograniczoną żywotnością? A może te 250 niuta to bzdura i skrzynia przytuli 100 więcej? W to drugie wątpię, biorąc pod uwagę jaką ona ma opinię ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Polecam nie przekraczać 300-320nm płasko i bez overboostów, a powalczyć o moc i koniecznie przy robieniu ecu zrobić soft skrzyni, który fabrycznie nie jest ideałem.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Te skrzynie mialy kilka akcji serwisowych/poprawek. Czy po tylu latach nie sa juz poprawione, wzgledem nie cieszacych sie dobra slawa egzemplarzy, z pierwszych lat produkcji?
Co do limitow momentu, to roznie ludzie pisza. Ja sie spotkalem raczej z deklarowanymi bezpiecznymi wartosciami rzedu 330Nm (chyba CS) do 420Nm (jacys europejscy tunerzy). Sam jestem ciekaw, czy jest ktos, kto ma zrobione 350Nm albo wiecej i jezdzi z ta skrzynia? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Z jakis powodow wiekszosc tunerow w pl konczy na 300 z malym plusem.
Eksperymentowanie z wiekszymi wartosciami ma ten plus ze dosyc szybko pojawi sie dobra okazja do upgrade do dq250 ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za info, czyli nie ma raczej przestrzeni na szaleństwa. To dupowóz laika motoryzacyjnego, więc jakikolwiek temat swapu skrzyni nie wchodzi w grę - auto zaraz kończy gwarancję a obstawiam że i tak będzie jeździć do ASO
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie mają znaczenia poprawki serwisowe tych skrzyń, nadal konstrukcja fabryczny soft jest z dupy, wpina 2 bieg za szybko i uwielbia podsprzęglać na 2 biegu co przypada tarczki. Poza tym dodając koksu jak nie przyspieszysz zmian biegów i nie zwiększysz ciśnienia sprzęgieł to będą Ci się one regularnie przypalać.
![]() Wszystko się zgadza, trzeba słuchać CompSportu, a nie cudaków z Europy, Maha u CS dosyć mocno obciążą i właśnie 330nm w peaku to rozsądna max wartość, by dq200 jeździło i służyło, a nie walić konia na wykres, a po tygodniu remontować skrzynię. ![]() Sypać momentu warto w mocnych manualach albo mocnych automatach, by dawały frajdę bez redukowania/z dołu głaskały w fotel, dq200 nie należy do żadnej z tych grup. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:47 |