Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: DQ200 vs maksymalny moment obrotowy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Aval
Cześć,

Taka sytuacja - pacjent to Leon 1.8TSI z 2016 roku, z DSG7 na suchych sprzęgłach (DQ200). VW oficjalnie podaje limit momentu dla tej skrzyni na 250Nm. Tyle samo generuje silnik w tej budzie.

I teraz zagadka, taki Stage1 dla tego silnika to okolice 350Nm, czy da się coś zrobić (np. tak jak z DQ250, soft skrzyni) żeby skrzynia z tym żyła, czy trzeba się liczyć z mocno ograniczoną żywotnością? A może te 250 niuta to bzdura i skrzynia przytuli 100 więcej? W to drugie wątpię, biorąc pod uwagę jaką ona ma opinię smile.gif
Mis
Polecam nie przekraczać 300-320nm płasko i bez overboostów, a powalczyć o moc i koniecznie przy robieniu ecu zrobić soft skrzyni, który fabrycznie nie jest ideałem.
uxon
Te skrzynie mialy kilka akcji serwisowych/poprawek. Czy po tylu latach nie sa juz poprawione, wzgledem nie cieszacych sie dobra slawa egzemplarzy, z pierwszych lat produkcji?
Co do limitow momentu, to roznie ludzie pisza. Ja sie spotkalem raczej z deklarowanymi bezpiecznymi wartosciami rzedu 330Nm (chyba CS) do 420Nm (jacys europejscy tunerzy). Sam jestem ciekaw, czy jest ktos, kto ma zrobione 350Nm albo wiecej i jezdzi z ta skrzynia?
As_
Z jakis powodow wiekszosc tunerow w pl konczy na 300 z malym plusem.
Eksperymentowanie z wiekszymi wartosciami ma ten plus ze dosyc szybko pojawi sie dobra okazja do upgrade do dq250 wink.gif
Aval
Dzięki za info, czyli nie ma raczej przestrzeni na szaleństwa. To dupowóz laika motoryzacyjnego, więc jakikolwiek temat swapu skrzyni nie wchodzi w grę - auto zaraz kończy gwarancję a obstawiam że i tak będzie jeździć do ASO wink.gif
Mis
Nie mają znaczenia poprawki serwisowe tych skrzyń, nadal konstrukcja fabryczny soft jest z dupy, wpina 2 bieg za szybko i uwielbia podsprzęglać na 2 biegu co przypada tarczki. Poza tym dodając koksu jak nie przyspieszysz zmian biegów i nie zwiększysz ciśnienia sprzęgieł to będą Ci się one regularnie przypalać. smile.gif

Wszystko się zgadza, trzeba słuchać CompSportu, a nie cudaków z Europy, Maha u CS dosyć mocno obciążą i właśnie 330nm w peaku to rozsądna max wartość, by dq200 jeździło i służyło, a nie walić konia na wykres, a po tygodniu remontować skrzynię. smile.gif

Sypać momentu warto w mocnych manualach albo mocnych automatach, by dawały frajdę bez redukowania/z dołu głaskały w fotel, dq200 nie należy do żadnej z tych grup.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.