![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2010 ![]() |
Witam,
za około 2-3 miesiące będę chciał kupić drugie auto. Służyć ma głównie do wożenia dziecka do przedszkola, 70% miasto. Odległości do pokonania to średnio 30km dziennie. Często jeździmy na weekendy, wakacje to przeważnie austria i to ta południowa. Chciałbym żeby dało się podróżować z prędkościami 120-140km/h w miarę komfortowo. W związku z tym, że planujemy powiększyć rodzinę o kolejną pociechę wybór padł na : 1) Citroen C4 Grand Picasso '06-'12r. Do tej pory śmigałem/jeżdżę pb+lpg. Jednak ze względu na słabiznę mocową skłaniam się ku dieslowi. Do wyboru mamy diesle 1.6 i 2.0 W przypadku 1.6 wadliwe smarowanie turbiny, ale już wiem o co chodzi z sitkiem i przewodami. Obawiam się, że 1.6 może być za słaby na wojaże, czy tylko mi się wydaje ? 2.0 jest chyba bardziej udaną konstrukcją ?? Z tego co idzie wyczytać to spalanie jest porównywalne z 1.6 ( około 1l więcej ) FAP - z tego co piszą na forach wystarczy raz na długi czas dolać odpowiedniego płynu i po problemie..... ? Czy rzeczywiście te skrzynie MCP sprawiają takie niespodzianki ?? W przypadku 2.0 można trafić klasyczną hydrokinetyczną 6cio biegową skrzynię... ktoś z nią miał do czynienia ?? Czy odrazu odpuścić i szukać manuala. 2) Renault Grand Scenic 3 gen.... O tym aucie kompletnie nie wiem nic. Z silników benzynowych do wyboru od wolnossące 1.6 ( z miejsca odpada ) po 2.0. 1.4 Tce ponoć ładnie znosi gaz. Diesle w renault to 1.5 Dci w nowszych 1.6, 1.9 i 2.0 Dci. Powiedzcie mi który z nich sprawia najmniej problemów. Wiem, że większość będzie miała 170tys. km +, dlatego męczą mnie panewki w 1.5 i 1.9, czy to prawda ?? Nie uznaję wymian olejów co 30kkm ale skąd wiem jak poprzednik użytkował samochód .... Budżet to 40 tysięcy. Nie chciałbym wydać więcej, bardziej skłaniam się ku wersji około 30tys. na zakup, reszta pakiet startowy. VAGI ODPADAJĄ. Czy jest jeszcze coś wartego uwagi w rocznikach około 2010 ?? Jak dozbieram resztę gotówki wtedy spakuję rodzinę i będziemy się przymierzać, jednak już teraz warto przemyśleć pewne za i przeciw |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
W c4gp występuje też klasyczny automat... najłatwiej poznać po opisie dzwigni biegów - zsczyna się od P... w szarpaku nie ma P.
Do lpg jest dobre i bardzo trwałe 2.0 140KM. A najlepszy motor jaki występuje to 2.0hdi 163KM. Scenic... tu bym się skupił albo na 1.6dci albo na 2.0dci bo benz 2.0 to silnik nissana. Jeśli ma być gaz w renault to jest 2.0t w espace... grand jest ktowiasty ale mała wersja jest nawet poręczna. -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2010 ![]() |
W c4gp występuje też klasyczny automat... najłatwiej poznać po opisie dzwigni biegów - zsczyna się od P... w szarpaku nie ma P. Do lpg jest dobre i bardzo trwałe 2.0 140KM. A najlepszy motor jaki występuje to 2.0hdi 163KM. Scenic... tu bym się skupił albo na 1.6dci albo na 2.0dci bo benz 2.0 to silnik nissana. Jeśli ma być gaz w renault to jest 2.0t w espace... grand jest ktowiasty ale mała wersja jest nawet poręczna. Ciężko znaleźć z klasycznym automatem, jak się trafi to może wezmę ![]() 1.6 HDI czy wystarczy na taką wielką budę ? Programem + FAP out ile można ugrać ?? 2.0 HDI czym różnią się poszczególne wersję mocowe ?? Różnica tylko w programie czy zmieniali osprzęt ? 136ps - 150ps ? Espace odpada, chociaż ma najlepszą benzynę w ofercie 2.0t... Ktoś jeszcze podzieli się opinią odnośnie Renault Grand Scenic III gen. i silnikami w nich montowanymi ?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 30 May 2012 ![]() |
Apropo Renault to:
1.5 Dci za słaby 1.6 Dci - zbiera niezłe opinie 1.9 Dci i 2.0 Dci są ok 1.4 Tce uchodził za bardzo udaną jednostkę, natomiast ostatnio na forum megane z 10 osób miał problem z uszczelką pod głowicą - remont najmarniej 3000 a części na rynku brak. 2.0 Tce - silnik chyba najlepszy w gamie, LPG dobrze znosi, do 200KM program, później zmiana turbawy (ale jw. Espace tylko) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2010 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi. Stanęło na tym, że będę szukać Citroena C4 Grand Picasso z roczników 2010-2012. Silnik 2.0 Hdi z manualem/klasycznym automatem.
Jak już stanę się szczęśliwym posiadaczem to wrzuce jakieś zdjęcie ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
W 1.6 hdi sitko jest w śrubie węża olejowego zasilającego turbo, tylko nie pamiętam czy na dole przy bloku czy przy turbo, można wyczyścić starę śrubę albo kupic nową np. w inter carsie. Mam 162kkm w c4 1.6 hdi i zero problemów z mcp ale jest to chyba najbardziej ospały automat jakim jeździłem. Pamiętaj, że Citroeny mają mokry fap czyli trzeba raz na kilkadziesiąt tysięcy dolać płynu eolys.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Wczoraj kupiliśmy C4 picasso exclusive 1.6 hdi 2006r dla mamy, skrzynia mpc i powiem Wam, że moim zdaniem działa całkiem spoko... DSG to nie jest, ale działa przyzwoicie...
W kwestii spalania, to 1.6 HDI na trasie Lublin-Kraków, autostrada 160-170, jednopasmówki- sporo wyprzedzań i jazda 120-130- średnie spalanie 7,3l/100, dla porównania Peugeot 5008 1.6hdi 2015r w manualu spalił 6,5l/100 I pytanie- nie mam bladego pojęcia o eksploatacji takiego 1.6hdi mcp, poza serwisem olejowym+filtry warto coś zmienić profilaktycznie? Przebieg potwierdzony- 182kkm -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 23 January 2005 Skąd: xxx ![]() |
Sitko w przewodzie olejowym do turbiny. Lubiły się zapychać co powodowało brak smarowania.
-------------------- _https://mubi.pl/id-IL7LZ
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2010 ![]() |
Auto zakupione :
Citroen C4 Grand Picasso - rok produkcji grudzień 2010 silnik. 2.0Hdi 150 kucyków skrzynia: manual 6 biegów. pierwszy właściciel zakupiony w PL przebieg ory Teraz pozostaje ogarnąć parę pierdół. Dziękuje wszystkim za wskazówki |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 December 2004 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
8 zaworowe są już bezproblemowe
-------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 14:32 |