Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: C4 GP vs Grand Scenic
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Daktyloskop
Witam,

za około 2-3 miesiące będę chciał kupić drugie auto. Służyć ma głównie do wożenia dziecka do przedszkola, 70% miasto. Odległości do pokonania to średnio 30km dziennie.
Często jeździmy na weekendy, wakacje to przeważnie austria i to ta południowa. Chciałbym żeby dało się podróżować z prędkościami 120-140km/h w miarę komfortowo.
W związku z tym, że planujemy powiększyć rodzinę o kolejną pociechę wybór padł na :

1) Citroen C4 Grand Picasso '06-'12r.
Do tej pory śmigałem/jeżdżę pb+lpg. Jednak ze względu na słabiznę mocową skłaniam się ku dieslowi.
Do wyboru mamy diesle 1.6 i 2.0
W przypadku 1.6 wadliwe smarowanie turbiny, ale już wiem o co chodzi z sitkiem i przewodami. Obawiam się, że 1.6 może być za słaby na wojaże, czy tylko mi się wydaje ?
2.0 jest chyba bardziej udaną konstrukcją ?? Z tego co idzie wyczytać to spalanie jest porównywalne z 1.6 ( około 1l więcej )
FAP - z tego co piszą na forach wystarczy raz na długi czas dolać odpowiedniego płynu i po problemie..... ?
Czy rzeczywiście te skrzynie MCP sprawiają takie niespodzianki ?? W przypadku 2.0 można trafić klasyczną hydrokinetyczną 6cio biegową skrzynię... ktoś z nią miał do czynienia ?? Czy odrazu odpuścić i szukać manuala.

2) Renault Grand Scenic 3 gen.... O tym aucie kompletnie nie wiem nic. Z silników benzynowych do wyboru od wolnossące 1.6 ( z miejsca odpada ) po 2.0.
1.4 Tce ponoć ładnie znosi gaz.
Diesle w renault to 1.5 Dci w nowszych 1.6, 1.9 i 2.0 Dci.
Powiedzcie mi który z nich sprawia najmniej problemów. Wiem, że większość będzie miała 170tys. km +, dlatego męczą mnie panewki w 1.5 i 1.9, czy to prawda ??
Nie uznaję wymian olejów co 30kkm ale skąd wiem jak poprzednik użytkował samochód ....

Budżet to 40 tysięcy. Nie chciałbym wydać więcej, bardziej skłaniam się ku wersji około 30tys. na zakup, reszta pakiet startowy.
VAGI ODPADAJĄ.

Czy jest jeszcze coś wartego uwagi w rocznikach około 2010 ?? Jak dozbieram resztę gotówki wtedy spakuję rodzinę i będziemy się przymierzać, jednak już teraz warto przemyśleć pewne za i przeciw
CrocodileReggae
W c4gp występuje też klasyczny automat... najłatwiej poznać po opisie dzwigni biegów - zsczyna się od P... w szarpaku nie ma P.
Do lpg jest dobre i bardzo trwałe 2.0 140KM. A najlepszy motor jaki występuje to 2.0hdi 163KM.

Scenic... tu bym się skupił albo na 1.6dci albo na 2.0dci bo benz 2.0 to silnik nissana.
Jeśli ma być gaz w renault to jest 2.0t w espace... grand jest ktowiasty ale mała wersja jest nawet poręczna.
Daktyloskop
CYTAT(CrocodileReggae @ Tue, 02 May 2017 - 23:11) *
W c4gp występuje też klasyczny automat... najłatwiej poznać po opisie dzwigni biegów - zsczyna się od P... w szarpaku nie ma P.
Do lpg jest dobre i bardzo trwałe 2.0 140KM. A najlepszy motor jaki występuje to 2.0hdi 163KM.

Scenic... tu bym się skupił albo na 1.6dci albo na 2.0dci bo benz 2.0 to silnik nissana.
Jeśli ma być gaz w renault to jest 2.0t w espace... grand jest ktowiasty ale mała wersja jest nawet poręczna.




Ciężko znaleźć z klasycznym automatem, jak się trafi to może wezmę wink.gif MCP odpada.
1.6 HDI czy wystarczy na taką wielką budę ? Programem + FAP out ile można ugrać ??
2.0 HDI czym różnią się poszczególne wersję mocowe ?? Różnica tylko w programie czy zmieniali osprzęt ? 136ps - 150ps ?

Espace odpada, chociaż ma najlepszą benzynę w ofercie 2.0t...

Ktoś jeszcze podzieli się opinią odnośnie Renault Grand Scenic III gen. i silnikami w nich montowanymi ??
Sebas01
Apropo Renault to:
1.5 Dci za słaby
1.6 Dci - zbiera niezłe opinie
1.9 Dci i 2.0 Dci są ok

1.4 Tce uchodził za bardzo udaną jednostkę, natomiast ostatnio na forum megane z 10 osób miał problem z uszczelką pod głowicą - remont najmarniej 3000 a części na rynku brak.
2.0 Tce - silnik chyba najlepszy w gamie, LPG dobrze znosi, do 200KM program, później zmiana turbawy (ale jw. Espace tylko)
Daktyloskop
Dzięki za odpowiedzi. Stanęło na tym, że będę szukać Citroena C4 Grand Picasso z roczników 2010-2012. Silnik 2.0 Hdi z manualem/klasycznym automatem.
Jak już stanę się szczęśliwym posiadaczem to wrzuce jakieś zdjęcie wink.gif
freq
W 1.6 hdi sitko jest w śrubie węża olejowego zasilającego turbo, tylko nie pamiętam czy na dole przy bloku czy przy turbo, można wyczyścić starę śrubę albo kupic nową np. w inter carsie. Mam 162kkm w c4 1.6 hdi i zero problemów z mcp ale jest to chyba najbardziej ospały automat jakim jeździłem. Pamiętaj, że Citroeny mają mokry fap czyli trzeba raz na kilkadziesiąt tysięcy dolać płynu eolys.
Krisu_K13TL
Wczoraj kupiliśmy C4 picasso exclusive 1.6 hdi 2006r dla mamy, skrzynia mpc i powiem Wam, że moim zdaniem działa całkiem spoko... DSG to nie jest, ale działa przyzwoicie...

W kwestii spalania, to 1.6 HDI na trasie Lublin-Kraków, autostrada 160-170, jednopasmówki- sporo wyprzedzań i jazda 120-130- średnie spalanie 7,3l/100, dla porównania Peugeot 5008 1.6hdi 2015r w manualu spalił 6,5l/100

I pytanie- nie mam bladego pojęcia o eksploatacji takiego 1.6hdi mcp, poza serwisem olejowym+filtry warto coś zmienić profilaktycznie? Przebieg potwierdzony- 182kkm
pornstar
Sitko w przewodzie olejowym do turbiny. Lubiły się zapychać co powodowało brak smarowania.
Daktyloskop
Auto zakupione :

Citroen C4 Grand Picasso - rok produkcji grudzień 2010
silnik. 2.0Hdi 150 kucyków
skrzynia: manual 6 biegów.
pierwszy właściciel zakupiony w PL
przebieg ory

Teraz pozostaje ogarnąć parę pierdół. Dziękuje wszystkim za wskazówki
jagood
CYTAT(pornstar @ Fri, 09 Jun 2017 - 08:42) *
Sitko w przewodzie olejowym do turbiny. Lubiły się zapychać co powodowało brak smarowania.

Podobno kto od któregoś roku poprawili w 1.6 hdi?
CrocodileReggae
8 zaworowe są już bezproblemowe
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.