![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Jestem w trakcie remontu S54B32- Szlif, nowy wał, nowe tłoki, panewki itd.
Początkowo plan był, żeby zostawić wszystko w serii z ASO, ale jako że kute tłoki są ok 5 tyś zł tańsze od serii, pojawił się pomysł, żeby zwiększyć kompresję. Seryjnie jest 11,5:1, opcjonalnie jest 11,8:1 na tłokach DP (nigdy o nich nie słyszałem); 12:1 na tłokach CP lub 12,5:1 na tłokach CP lub JE. I tu pytanie- seria po strojeniu powinna wypluć 370-380KM. Doprężające tłoki na pewno będą wymagały EMU, lepszego paliwa i wtedy pewnie przyda się też dolot w a'la CSL. Cenowo dochodzi ok 4000zł za dolot (najda, bo o jakimś eventuri za 12 to nawet nie myślę ![]() Pytanie jakich przyrostów można się wtedy spodziewać i na ile będzie w stanie ktoś to tak wystroić, żeby działało dobrze na ulicy (a nie tylko przy jeździe pełnym ogniem), działały wszystkie systemy, moduł komfortu itd. Auto głownie jeździ po ulicy, plus może jakieś 1500km po Nordschleife i ewentualnie jakiś poznań. Ktoś przerabiał temat? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Odpuścił bym raczej EMU, może user Miś pomoże w strojeniu na serii ECU. Przy N/A to imho najlepsza opcja...
Co do paliwa to pewnie wyjdzie na strojeniu czy będzie próbowało stukać na 98 ale pewnie najlepsze zyski będą na setce. Moduł komfortu nie potrzebuje sterownika silnika, z działającymi systemami na EMU raczej bym zapomiał. Przynajmniej ja nikogo osobiście nie znam gdzie się udało. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kompletnie nie widzę potrzeby EMU, ori ecu jest mistrz w tych wozach.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Dzięki za odpowiedź. A jak z korbowodami w tych silnikach? Wytrzymałe, czy lepiej dorzucić te 1,5k za np. Turboworks, skoro i tak silnik rozebrany?
Tłoki JE czy CP? ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tłoki nie wiem, a korby zostawiłbym fabryczne, bo niskie doładowanie fabryczne znoszą.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Tylko mają już nalatane prawie 200 tys km, nie przeszkadza im to? bardziej o nowych dobrych śrubach trzeba by pomyśleć, a przy cenach ARP do seryjnych korb lepiej rozważyć chyba kute... np. komplet ze śrubami http://re5pect.pl/kute-korbowody-techno5-b...e46-s54b32.html -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
Wszystko jest gotowe wrzucasz oryginał dolot csl , zmieniasz wsad w ecu na alpha n z delikatna korekta, sonda afr, czujnik cisnienia oleju i do upalania starczy, nie ma sensu meczyc sie z przeplywka i korektami ecu. Jak szlif tulei to lepiej zrobić lekki rozwiert i kute tloki nadwymiarowe 87.5mm CR 12:1 większe to juz na E85, korby seria i śruby tez to nie turbo 600KM
PS reklama to nie ten dzial |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Wszystko jest gotowe wrzucasz oryginał dolot csl , zmieniasz wsad w ecu na alpha n z delikatna korekta, sonda afr, czujnik cisnienia oleju i do upalania starczy, nie ma sensu meczyc sie z przeplywka i korektami ecu. Jak szlif tulei to lepiej zrobić lekki rozwiert i kute tloki nadwymiarowe 87.5mm CR 12:1 większe to juz na E85, korby seria i śruby tez to nie turbo 600KM PS reklama to nie ten dzial Da się serię wystroić tak, żeby było bezpiecznie przy 12:1? Jaki przyrost może być względem serii? Ori dolot csl... Nowy ok 9k usd. Myślałem, żeby jednak nie ryzykować, dać tłoki 87,2mm z seryjną kompresją, wrzucić replikę CSL od Najdy i to po prostu wystroić. Rozwiert do 87,5 mi odradzali ze względu na brak możliwości ewentualnej naprawy w przyszłości. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
Drugi raz i tak lepiej wziac drugi blok bo do używanych tlokow lepiej zrobić pasowanie od nowa jak ma być porządnie, chyba ze nowe tloki ale to nie turbo i nie poplyna, na lekki stuk tez są odporne przetestowane w NA, program masz gotowy alpha n i wszystkie zabezpieczenia przed stukiem lej smialo 100, mala korekta paliwa na WOT i 370KM powinno być, jak chcesz blisko 400KM to CR 13:1 i E85 plus ostry zaplon, co do dolotu to poszukaj firmy co zrobi replikę z carbonu
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Drugi raz i tak lepiej wziac drugi blok bo do używanych tlokow lepiej zrobić pasowanie od nowa jak ma być porządnie, chyba ze nowe tloki ale to nie turbo i nie poplyna, na lekki stuk tez są odporne przetestowane w NA, program masz gotowy alpha n i wszystkie zabezpieczenia przed stukiem lej smialo 100, mala korekta paliwa na WOT i 370KM powinno być, jak chcesz blisko 400KM to CR 13:1 i E85 plus ostry zaplon, co do dolotu to poszukaj firmy co zrobi replikę z carbonu Teraz i tak wrzucam kute tłoki, bo JE czy CP są 4k tańsze od ori, ale mam wybór 11,5:1 i 12:1. Tak jak mówiłem, auto używane 70% na ulicy i żywotność jest dosyć ważnym czynnikiem. Alpha N raczej nie będzie konieczne, bo i tak będzie strojony. 370KM na doprężonym? Widziałem wykresy z serii u promotora to ocierało się o 390... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Bądźmy realistami, na benzynie 390hp jest dosyć trudne i kosztowne tam, ori ecu jest najlepsze na takie setupy.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
Teraz i tak wrzucam kute tłoki, bo JE czy CP są 4k tańsze od ori, ale mam wybór 11,5:1 i 12:1. Tak jak mówiłem, auto używane 70% na ulicy i żywotność jest dosyć ważnym czynnikiem. Alpha N raczej nie będzie konieczne, bo i tak będzie strojony. 370KM na doprężonym? Widziałem wykresy z serii u promotora to ocierało się o 390... Jak zrobisz 350 na serii to będzie dobrze, nie licz ze na ori sofcie wypluje wiecej, później bedzie cielo zaplon albo zalewalo paliwem w zależności od warunkow, zapraszam optymistow 390 do pomiaru na porządną obciazeniowke, samo doprezenie 12:1 dużo nie zmieni, strojenie na serii sofcie tez nic nie da ale próbuj, Ile może dać taka zabawka https://www.chicanemotorsport.com/Evolve-CS...rbox-p/0006.htm Edit jakies 50KM na silniku + wydech SS http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=432240 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Evolve to już konkretna kwota, do tego łapie powietrze bardzo nisko, co może być mega ryzykowne w deszczu.
Dolot od Najdy jest mega przystępny cenowo na tle konkurencji, ale pytanie jak z jego jakością? Nie wiem czy to kwestia zdjęcia, czy faktycznie trąbki są nierówne? To chyba ma bardzo duże znaczenie w NA. http://shop.rajdy-najda.com/image.php?id=971 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do tuningi s54b32 to jeśli są fundusze to może 3.5L S54 VAC Stroker Kit.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 January 2004 ![]() |
Na alpha-n i dolocie z csl udalo mi sie uzyskac 350KM z wersji US. Walki i lepszy wydech i moze by 360 peklo ale to chyba max z tego silnika na wolnossaku.
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 January 2004 ![]() |
Najde mialem zalozona, ogolnie trzeba duzo poprawek bo spasowanie jest liche ale za ta kwote nie ma co narzekac. Moge polecic.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Najde mialem zalozona, ogolnie trzeba duzo poprawek bo spasowanie jest liche ale za ta kwote nie ma co narzekac. Moge polecic. Dzięki za info ![]() M3 się jeździ wszędzie- i 200km/h w deszczu i czasami przez kałuże też trzeba przejechać. Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł zmiany magla na Z4 m coupe, albo roadster, bo w M3 trzeba kręcić jak w żuku... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Na zamówienie przecież zrobią Ci w CP, JE czy u któregokolwiek innego producenta kucizny tłoki jakie chcesz, np bore +0,20 od serii CR też jaki chcesz. Będą na pewno droższe niż standardowe propozycje ale nadal tańsze niż OEM.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:34 |