![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Witam
Na wiosnę będę bawił się z moim Audi 80 2.8 quattro Na placu mam dawcę A6 C5 2.7 biturbo wersja 230 konna manual quattro. Jak mi wiadomo biturbo nie mieści się w budzie 80 bo turbiny wchodzą w podłużnice, można wyciągnąć je do góry lub zrobić silnik na jednej turbinie. I tutaj jest mój problem jakiej użyć. Auto to będzie używane na dojazdy do pracy i śmiganie po mieście. Musi wcześnie wstawać no i rozsądnie ciągnąć do odcinki ![]() Myślałem nad turbinkami twin scroll To co znalazłem: TD04- ale tutaj to prawie zawsze popękane żeliwa Holset tylko który i czy one wcześnie wstaną? AMG A45 - ostatnio zastanawiam się nad tą turbinką, w miarę świeże, wydajne ale czy w mojej pojemności będzie dawać radę?? Z góry dzięki za każde informacje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
TD05 z Evo.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
TD05 też brałem pod uwagę, ale tak jak TD04 chyba nie ma już tych turbin bez pękniętego żeliwa....
Najbardziej zastanawia mnie to turbo od AMG A45 ale nie wiem czy to w ogóle ma jakikolwiek sens. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
No to kup chińskie nowe td04, wstawanie i tak będzie dobre przy tym silniku.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 13 December 2018 Skąd: Lublin ![]() |
albo kup małego Precisiona i będzie kozak singiel lepszy w serwisowaniu
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Gdzieś wyczytałem że turbo od A45 AMG jest skonstruowane dla silnika z bezpośrednim wtryskiem dlatego już nie wstaje tak dobrze w silnikach z pośrednim wtryskiem.
Chociaż z drugiej strony, już sama specyfikacja silnika z bezpośrednim wtryskiem sprawia że turbo lepiej wstaje. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Dzięki za info, sorry że tak ciągnę temat ale to jest mój pierwszy projekt turbo więc w tej dziedzinie jeszcze jestem trochę zielony.
TD04 - odpuszczam. TD05 - coś tam jeszcze poszukałem i znalazłem nową ponoć z EVO 7 TD05HR-16G6-9.8T A45 AMG - na forum gościu śmigał tym w Mercu kombi silnik 2.3 i osiągnął 400 KM i nawet miał nim niezłe osiągnięcia, dobrze to wstawało. Tylko u mnie jest 2.7 i tutaj już może być lipa? A co do nowych, to zapomniałem ale w mieście mam firmę fmic.pl tylko jak zacząłem oglądać to poczułem się jak dziecko w sklepie ze słodyczami... tyle tego że szok Jeszcze zerknąłem na ofertę k64 i nie wiem czy dobrze zrobiłem ![]() ![]() Nie wiem czy nie pójdę w nowego "chińczyka" bo jak wiadomo każdą używkę pasowało by wysłać na przegląd po czym dowiedzieć się że wszystko w niej do wymiany... chyba że to i tak lepsze wyjście niż chinol. Jeśli możecie to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
W moim 1.6 A45 z nadpalonym wirnikiem wstawało jakieś 200-300 obrotów wcześniej niż TD05 z evo8, więc nie wiem czy można mówić o konstrukcji typowo pod bezpośredni wtrysk. Sprawdź mape tej sprężarki, bo dużo lepiej spisuje się przy wysokich doładowaniach. 2.7 już z racji pojemności potrzebuje tego powietrza więcej i przy małym ciśnieniu na pewno wypadnie poza mapę. To jest dobra dmuchawa do takiego 1.8T albo 2.0tfsi.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Dokładnie jak kolega wyżej pisze, to, że coś robi dużą moc z małej pojemności to nie znaczy, że tak samo będzie sie nadawać do większej z racji zapotrzebowania silnika na powietrze i ciśnienie jakie ma generować sprężarka. Jedne lepiej działają przy dużych doładowaniach i małych przepływach inne przy dużych przepływach i mniejszych doładowaniach.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Witam
Parę dni temu zacząłem walkę ![]() Teraz już wiem co się nie mieści... przy próbie wsadzenia silnika z turbinami, turbiny oparły się o drążki kierownicze, a zostało jeszcze kilka centymetrów aby silnik dopchnąć do skrzyni. Nie chciało mi się drążków wyciągać żeby sprawdzić czy się o podłużnice nie oprą. Do tego łapy silnika nie pasują z A6 ale idealnie pasują stare łapy ze starego silnika 2.8 AAH, tylko po zastosowaniu tych łap prawdopodobnie nie zmieściły by się rury dolotu powietrza do turbin. Więc bez rzeźby biturbo w audi 80 jest trudne do wykonania. Założyłem kolektory wydechowe z 2.4/2.8 N/A i silnik na milimetry wskoczył na poduchy. Prawy kolektor jest ze dwa milimetry od osłony termicznej, pompa hamulcowa jest blisko głowicy. Co do turbiny, napisałem do jednej cenionej firmy regenerującej i modyfikującej turbiny (nie chcę robić jakiejś reklamy lub fali hejtu na nich) co myślą o turbinie od AMG A45 lub TD05 evo X w moim projekcie i uzyskałem informację że wydajnościowo turbiny bardzo zbliżone, do 350 KM powinna turbina AMG dać radę. I sami są ciekawi takiego projektu ![]() A więc muszę w końcu coś zamówić i dalej cisnąć z projektem. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Witam
A więc dzisiaj przyszła turbina TD05 EVO X Nie jest mała i wcisnąć ją bedzie problem. Ale czy turbinie robi różnicę jak jest zamontowana, czy można ją założyć do góry nogami? Czy spływ oleju zawsze musi być od dołu??? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
MUSI.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ale zawsze możesz muszle okręcić.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Oki, dzięki za info
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:20 |