Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Budowa Audi 80 2.7 single turbo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Kamikadze
Witam
Na wiosnę będę bawił się z moim Audi 80 2.8 quattro
Na placu mam dawcę A6 C5 2.7 biturbo wersja 230 konna manual quattro.

Jak mi wiadomo biturbo nie mieści się w budzie 80 bo turbiny wchodzą w podłużnice, można wyciągnąć je do góry lub zrobić silnik na jednej turbinie.
I tutaj jest mój problem jakiej użyć.
Auto to będzie używane na dojazdy do pracy i śmiganie po mieście. Musi wcześnie wstawać no i rozsądnie ciągnąć do odcinki smile.gif ale mocy starczy w okolicach 300 KM Ważne żeby wcześnie wstawało.
Myślałem nad turbinkami twin scroll
To co znalazłem:
TD04- ale tutaj to prawie zawsze popękane żeliwa
Holset tylko który i czy one wcześnie wstaną?
AMG A45 - ostatnio zastanawiam się nad tą turbinką, w miarę świeże, wydajne ale czy w mojej pojemności będzie dawać radę??

Z góry dzięki za każde informacje.
Mis
TD05 z Evo.
Kamikadze
TD05 też brałem pod uwagę, ale tak jak TD04 chyba nie ma już tych turbin bez pękniętego żeliwa....

Najbardziej zastanawia mnie to turbo od AMG A45 ale nie wiem czy to w ogóle ma jakikolwiek sens.
Mis
No to kup chińskie nowe td04, wstawanie i tak będzie dobre przy tym silniku.
s4VRS
albo kup małego Precisiona i będzie kozak singiel lepszy w serwisowaniu
done4
Gdzieś wyczytałem że turbo od A45 AMG jest skonstruowane dla silnika z bezpośrednim wtryskiem dlatego już nie wstaje tak dobrze w silnikach z pośrednim wtryskiem.
Chociaż z drugiej strony, już sama specyfikacja silnika z bezpośrednim wtryskiem sprawia że turbo lepiej wstaje.
Kamikadze
Dzięki za info, sorry że tak ciągnę temat ale to jest mój pierwszy projekt turbo więc w tej dziedzinie jeszcze jestem trochę zielony.

TD04 - odpuszczam.
TD05 - coś tam jeszcze poszukałem i znalazłem nową ponoć z EVO 7 TD05HR-16G6-9.8T
A45 AMG - na forum gościu śmigał tym w Mercu kombi silnik 2.3 i osiągnął 400 KM i nawet miał nim niezłe osiągnięcia, dobrze to wstawało. Tylko u mnie jest 2.7 i tutaj już może być lipa?
A co do nowych, to zapomniałem ale w mieście mam firmę fmic.pl tylko jak zacząłem oglądać to poczułem się jak dziecko w sklepie ze słodyczami... tyle tego że szok
Jeszcze zerknąłem na ofertę k64 i nie wiem czy dobrze zrobiłem smile.gif za dużo tego smile.gif
Nie wiem czy nie pójdę w nowego "chińczyka" bo jak wiadomo każdą używkę pasowało by wysłać na przegląd po czym dowiedzieć się że wszystko w niej do wymiany... chyba że to i tak lepsze wyjście niż chinol.

Jeśli możecie to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu smile.gif
krzysiek50
W moim 1.6 A45 z nadpalonym wirnikiem wstawało jakieś 200-300 obrotów wcześniej niż TD05 z evo8, więc nie wiem czy można mówić o konstrukcji typowo pod bezpośredni wtrysk. Sprawdź mape tej sprężarki, bo dużo lepiej spisuje się przy wysokich doładowaniach. 2.7 już z racji pojemności potrzebuje tego powietrza więcej i przy małym ciśnieniu na pewno wypadnie poza mapę. To jest dobra dmuchawa do takiego 1.8T albo 2.0tfsi.
nomaster
Dokładnie jak kolega wyżej pisze, to, że coś robi dużą moc z małej pojemności to nie znaczy, że tak samo będzie sie nadawać do większej z racji zapotrzebowania silnika na powietrze i ciśnienie jakie ma generować sprężarka. Jedne lepiej działają przy dużych doładowaniach i małych przepływach inne przy dużych przepływach i mniejszych doładowaniach.
Kamikadze
Witam
Parę dni temu zacząłem walkę smile.gif
Teraz już wiem co się nie mieści... przy próbie wsadzenia silnika z turbinami, turbiny oparły się o drążki kierownicze, a zostało jeszcze kilka centymetrów aby silnik dopchnąć do skrzyni.
Nie chciało mi się drążków wyciągać żeby sprawdzić czy się o podłużnice nie oprą.
Do tego łapy silnika nie pasują z A6 ale idealnie pasują stare łapy ze starego silnika 2.8 AAH, tylko po zastosowaniu tych łap prawdopodobnie nie zmieściły by się rury dolotu powietrza do turbin.
Więc bez rzeźby biturbo w audi 80 jest trudne do wykonania.
Założyłem kolektory wydechowe z 2.4/2.8 N/A i silnik na milimetry wskoczył na poduchy. Prawy kolektor jest ze dwa milimetry od osłony termicznej, pompa hamulcowa jest blisko głowicy.

Co do turbiny, napisałem do jednej cenionej firmy regenerującej i modyfikującej turbiny (nie chcę robić jakiejś reklamy lub fali hejtu na nich) co myślą o turbinie od AMG A45 lub TD05 evo X w moim projekcie i uzyskałem informację że wydajnościowo turbiny bardzo zbliżone, do 350 KM powinna turbina AMG dać radę.
I sami są ciekawi takiego projektu smile.gif

A więc muszę w końcu coś zamówić i dalej cisnąć z projektem.

Pozdrawiam
Kamikadze
Witam
A więc dzisiaj przyszła turbina TD05 EVO X
Nie jest mała i wcisnąć ją bedzie problem.

Ale czy turbinie robi różnicę jak jest zamontowana, czy można ją założyć do góry nogami?
Czy spływ oleju zawsze musi być od dołu???

Pozdrawiam
Leo
MUSI.
Leo
ale zawsze możesz muszle okręcić.
Kamikadze
Oki, dzięki za info
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.