![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
AUTO: FIAT PANDA 1,4 16V po swapie z 1.1 8V
W związku z eko nagonką na emisję spalin pojechałem na stację żeby sprawdzić jak to u mnie wygląda. Ponieważ Panowie, którzy robili autko nie zamontowali mi katalizatora sprawa wygląda tak, że emisja CO wyszła mi ponad 1, gdzie norma wynosi coś koło 0,2. W moim przypadku druga sonda jest na emulatorze. W związku z tym czy mogę pokusić się o założenie uniwersalnego katalizatora? Nowe oryginalne to koszt zaporowy. Używka znowu nie wiadomo jak zamulona. Co polecacie i czym różnią się sportowe katalizatory od zwykłych? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Ja już nie pamiętam kiedy mi diagności badali spaliny - ostatnio latem (tak mi się zgrały dwa autka).
Za to odwalili mi Smarta za wyciek oleju - pluło z pękniętej rury od IC. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Zależy jak bardzo będzie diagnosta zawzięty
![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
@marcin137 W trakcie przyśpieszania każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym ma bogatą mieszankę i więcej HC a hamując silnikiem masz zero paliwa i lambda leci w kosmos przez ~18% tlenu w powietrzu.
Sam katalizator i silnik powinny być dobrze rozgrzane. Czy norma dla 95-04 to nie 0.5 CO i 100 HC dla jałowych oraz 0.3 CO i 100 HC dla 2000-3000 RPM (Lambda 0.97-1.03 tylko dla zakresu 2000-3000)? Skąd masz 1+- 0.1 i 4k RPM? Skoro przy 1.0 miałeś 200 a przy 1.2 30 to ile było przy 1.1? 115? Może by na pomiar okręcić kata i kolektor bandażem żeby wydajnie pracował? Opóźnianie zapłonu powinno poprawić jakość spalin (czyżby rosło EGT? ![]() i to: https://www.sae.org/publications/technical-...t/2003-01-3262/ Kto wie, może bardzo zdrowy motor po delikatnym portingu CNC dla wyrównania przepływów, na E100, delikatnej nadwyżce lambdy i z odpowiednimi mapami zapłonu przeszedłby i bez kata.? ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
@marcin137 W trakcie przyśpieszania każde auto z silnikiem o zapłonie iskrowym ma bogatą mieszankę i więcej HC a hamując silnikiem masz zero paliwa i lambda leci w kosmos przez ~18% tlenu w powietrzu. Sam katalizator i silnik powinny być dobrze rozgrzane. Czy norma dla 95-04 to nie 0.5 CO i 100 HC dla jałowych oraz 0.3 CO i 100 HC dla 2000-3000 RPM (Lambda 0.97-1.03 tylko dla zakresu 2000-3000)? Skąd masz 1+- 0.1 i 4k RPM? Skoro przy 1.0 miałeś 200 a przy 1.2 30 to ile było przy 1.1? 115? Może by na pomiar okręcić kata i kolektor bandażem żeby wydajnie pracował? Opóźnianie zapłonu powinno poprawić jakość spalin (czyżby rosło EGT? ![]() i to: https://www.sae.org/publications/technical-...t/2003-01-3262/ Kto wie, może bardzo zdrowy motor po delikatnym portingu CNC dla wyrównania przepływów, na E100, delikatnej nadwyżce lambdy i z odpowiednimi mapami zapłonu przeszedłby i bez kata.? ![]() Nie wiem jak u Was, ale w Małopolsce walczą ostro z kierowcami zamiast z palaczami śmieci w piecach... Od nowego roku każda benzyna będzie trzepana na przeglądzie a drogówka dostała urządzenia pomiarowe i na wyrywki będzie kontrolować samochody. Przyglądałem się mojemu kolektorowi wydechowemu i widzę tam tylko jedną sondę przy kolanku które prowadzi do łącznika i dalej idą tłumiki. W takim razie ewentualny katalizator musi być za tą sondą czy przed nią? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Kat za sondą, może być nawet na końcu wydechu. Kupuj uniwersalny sportowy.
Dopóki nie weszło nowe rozporządzenie UDT w/s kontroli emisji spalin, a może wejść ok połowy przyszłego roku (tak mi powiedział znajomy diagnosta na badaniu 2 m-ce temu) to on sobie w ogóle głowy nie zawracał spalinami. Chociaż jego kolega za zmiany jest już nieco nadgorliwy i pyta czy jest kat. Nie ma to out ![]() Po zmianie przepisów diagnosta i stacja w razie kontroli zostaną ukarani sporymi mandatami - wtedy już nikt nie przymknie oka. W A4 mam wolny wydech bez kata na 2 końcowych przelotach i na badaniu zero problemu. Ale za rok pewnie już kata trzeba wstawić. Jest to średnio pro-ekologiczne działanie, faktycznie straż gminna czy miejska badająca spalanie w piecach bardziej by się przyczyniła do poprawy jakości powietrza bo to co się spala w kopciuchach to jakiś kosmos. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Tak czy siak przepisy jak i proces samego BT będzie się zaostrzał bo od 2 lat trwa nagonka na czystość spalin i SMOKA wawelskiego. Ja też już od roku przymierzam się do powrotu do kata - kiedyś wyciąłem bo już źle wygląda i oprócz smrodu gazu i większej głośności nic nie uzyskałem.
Jest tylko problem bo część producentów zamienników nie dopuszcza LPG (AWG chyba?). Jeśli masz usterkę w czasie gwarancji to oprócz blankietu reklamacji musisz do nich przesłać skan dowodu rejestracyjnego. Jeśli jest wbite LPG to gwarancji nie ma. Nie uznana jest. Co prawda ostatnio jakaś firma z Allegro, z którą korespondowałem nt. kata napisała, że to nie problem i że ich katy mogą pracować z LPG - ale nadal mam wątpliwości. Pacjent to stare Volvo 850 2,5. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
... Jest to średnio pro-ekologiczne działanie, faktycznie straż gminna czy miejska badająca spalanie w piecach bardziej by się przyczyniła do poprawy jakości powietrza bo to co się spala w kopciuchach to jakiś kosmos. Ale kierowców łatwo się doi na każdym kroku... oczywista oczywistość że palenie śmieci w piecach to większy problem ale trudniej zamandatować... -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Panowie chodzi o przegląd tylko. Kupujesz dwa złącza clamp i tulejki do trzeciego. Bierzesz katalizator o średnicy wlotu max 45mm i wspawujesz w dwa złącza im bliżej kolektora tym lepiej. Robisz też rurę o średnicy wydechu na clampach. Zakładasz tylko na przegląd a montaż zajmuje 20 minut
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
CZUCZU, a jesteś w stanie powiedzieć, czy taki kat musi być pod daną moc/litraż? Widziałem opisy w stylu 'euro3 do 2000cm3, a powyżej euro2'.
Czy poprostu jak taki kat zamontuje, to na wolnych/bez obciążenia i tak będzie euro3? Czy może brać cokolwiek, byle była norma oraz gęsty wkład, 400cpi i wyżej? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Ja bym dał seryjny o małej średnicy. I delikatnie na przegląd i z przeglądu
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ja miałęm w planach właśnie na V bandach mocowany Kat na przeglądy. Wjazd pod auto 2 opaski wymiana przegląd i zaraz w domu zmiana. Taką akcje zrobi na żabie spokojnie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Popularne wśród brytoli
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jedyne nad czym się zastanawiam to czy używać do tego ori KATA który jest przy samiutkim turbo czy kupić jakiś uniwersalny
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Wszystko fajnie ale zapominacie o fakcie, że policja też trzepie wydechy i do 300zł może przywalić.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Testował ktoś jaka jest różnica w aucie na pb vs etanol ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin ![]() |
No dobra a jeśli mam auto 1988r seryjnie bez kata to jest problem czy nie ma?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Jeśli emisja wyjdzie Ci ok to nie ma problemu. Natomiast jeśli nie auto będzie skierowane na dostosowanie do norm emisyjnych.
Co prawda auta bez fabrycznie montowanego kata nie muszą go mieć, ale jakieś normy spełniać muszą. Są one mniej rygorystyczne, ale jednak jakieś są. W zasadzie jeśli masz nowe auto i bez kata wyjdzie dobry wynik to tylko się cieszyć bo to wystarczy. Nikt nie będzie Ci z latarką szukał katalizatora. Nie mniej marne szanse żeby tak było. Bez kata 99% aut nie przejdzie kontroli. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:54 |