![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
e46 coupe + M50 zakuty + Turbo
E46 coupe seryjnie z m54 3.0 ktore mialo uwalone wszystko co sie dało (niestety) i mimo tego ze plan byl reanimacji i nawet do konca zostal ten motor zrobiony z ciekawostkami (o tym nizej) na samym koncu decyzja zapadla na to co pewne i mocne m50b25 z walem od 2,8 , kucizna i tlokami 86,50 . a wiec chciałbym przedstawic nietypowy mysle projekt, nie dosc ze ladny bo w budzie coupe , skora , podgrzewane fotele itd itd , to z silnikiem akutalnie wlasciwie moim starym ! (ten który wygenerowal 740KM 1000nM z matowej suszari - acz kolwiek po zmianach solidnych zeby mozna bylo to zaadoptowac) . w skrócie: M50 bez vanosa, Głowica poki co seria, choc obrobione, lecz teraz na mniejszej turbinie i po wielu zmianach zeby to wszystko sie pomiescilo i było totalnym sliperem a robiło pogrom na ulicach. Ojj było roboty ale udało sie. osobiscie uwazam ze jak ktos chce wzmocnic cos w e46 (np. turbo) to lepiej wywalic kiblowaty m54 i wlozyc m50 chociazby seryjny i to zaturbic. Wychodzi swoje (tak samo prawie ze m54) ale jest pewniej (no ale to tylko moje zdanie). póki co 1 bar = 450KM 590nM , brakło paliwa na wiecej ale niebawem wleca szybkie latwe zmiany i walniemy normalny boost, i zmierzymy ile wyjdzie na 1,5 barca i pb98. Kierownik Filip musi sie wczuc w juz dosyc mocne przeciazenia a juz zdazylismy naprawic mocowanie wózkai 2 podpory wału ... wiec dajcie nam czas. p.s. Chyba sobie kupie e46 coupe i cos takiego zrobie ! naprawde pieknie sie jezdzi mocnym wypasem ! wykres nr 1: ![]() Motorownia blok m50b25 (żeliwny) 92 rok -wał kuty - Skok tłoka: 84.00 -rozwiert cylindra aż do 86,50 -Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3 -blok splanowany o odpowiednia wartosc. -Kute tłoki odprężające WOOSNER -pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem, -Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3 -Kute korbowody + arp na nich. -uszczelka pod glowica na zamówienie, zakute kanały wodne i olejowe miedzią -Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~ -Głowica splanowana o odpowiednia wartość. -Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów. -Zawory dotarte na nowo . -wałek wydechowy zastapiony ssącym . -Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra. -śruby do glowicy ARP, całośc przed skręceniem siknięta niektórzy mysleli ze smarem z miedzi ale niestety tak nie jest ![]() -panewki główne: M57 (mahle) od diesla -panewki korbowodów: ACrace. -śruby korbowodów: ARP -wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju, -wszystkie nowe uszczelki,śruby wiadomo kpl remont. -spływ oleju w misce . -Łapy silnika z m54 przerobione, Turbina: Gt35 antisurge (typowe wirniki garretowskie) do 600KM teoretycznie ![]() lozyska: jorurnal b. - 360 . strona zimna: AR/70 ssanie: 102mm ! strona goraca: AR 63. http://performance.k64.pl/gt35-63ar-antisu...-6268-p-29.html Układ dolotowy: - cały dolot nierdzewka 3" - złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana - intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm APEXI z wyjściami 3" - przeplwyka wywalona oczywiscie. - odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere - usunięty filtr węglowy - Blow Off hks 4 replika . - kolektor ssącym50b25. - Przepustnica elekt. z m54 ! Układ wydechowy: - kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole. - zawór WG 60mm z naszej oferty + scrimmer pipe przed chlodnica - przelot : 3cale - tłumik końcowy to MAGNAFLOW 90cm 3" , zrobił robote ! - tłumik srodkowy: BRAK - 1 x lacznik elastyczny 3" - egt nagwintowane w kolektor Układ wtryskowy - paliwa : - wtryski 630cc deka siemens - regulator cisnienia paliwa seryjny z m54 w filtrze paliwa. - listwa paliwa z m50 , zaspawany krociec , wywalony regulator, bez powrotu do baku (bo jest w filtrze w m54) - usuniety przewod odprezający bak paliwa z komory i pare innych pierdol o ktorych nie pamietam! - wew 040 replika . polecamy. niebawem dojdzie jeszce jedna i dmuchamy wiecej. Elektronika - EMU + orginalna wiązka z e46 siemens. - brak sond, brak przeplywki, brak czujnika polozenia walka, dolozone stukowe, - serjny DME siemens został aby ogarniac systemy standardowe z e46 a troche tego jest np abs czy licznik . - auto gauge: cisnienie oleju, boost , egt. - przepustnica elektryczna sterowana z emu (przystawka dodatkowa). - strojenie, hamownia i marudzenie LAMIk Łukasz ![]() - mac zaworek. Układ chłodzenia: - calokowicie zmieniony, bo nic nie pasowalo ![]() - chlodnica z e46 oczywicie - natomiast visco z m50. - termostat m50 nieco przerobiony. Układ napędowy: - sprzęgło : podwojny docisk audi, tarcza organik, zamach m30. rozrusznik m30. - skrzynia zf 2,8 z e36. - wał , poloski , dyfer poki co seria z m54 3.0 BODY KIT zawiecha itd. - totalny sleeper mial byc, ic nawet zakryty pomalowany na czarno - gwint przod i tyl (przyjemny) - felgi jakies tam Mpower czy cos. - heble seria poki co - org body , w srodku dosyc bogato skora , komora podsufitka czarna czy cos - malo wazne tutaj na forum chyba podziekowania dla nr 1. Leszka nr 2 taty nr 3 Lamika za ogarniecie pozadne strojenia nr 4 dla Filipa za cierplowosc . na gotowo póki co tak: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() a teraz troche fotek z roboty ![]() przyjechalo ![]() ![]() zaczynamy ;/ (chyba pic z rozpaczy) ![]() ![]() ![]() i hop ![]() ![]() cos ten alu blok nie bardzo... ![]() ![]() wiec wpada nowy dawca ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() juz uzbrojony w nowy kolektor, przespawany krociec splywu w misce oraz po przegladzie dołu. stan igła. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 90cm przelotowy magnaflow 3" = wyciszyl mega, a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel? ![]() ![]() ![]() ![]() juz wczesniej urwane mocowanie wózka i wyjazd na strojenie. ![]() ![]() ![]() ![]() jak mi sie cos jeszcze przypomni to opisze, poki co to chyba wszystko. Calosc trwala dlugo 3- 4 miesiace? gdyz poprzednik mial byc zaturbiany ale wyzional ducha (m54) wiec wkleje tez pare fotek na poczatku gownianego m54b30, ktory chodzil, lekko bylo slychac vanosy ale ogolnie nawet ok to jechalo ![]() a pozatym to tylko smog pelny rozrzadu, 6 panewek na korbach w stanie zyletki, i nagar jak z 90Letniego ursusa: na samym koncu ten silnik juz mial byc wkladany bo zostal zrobiony jak juz wczesniej wspomnialem i wyglada tak: ale m50 to m50 wiec wkleje dla przypomnienia co tam siedzi: ![]() jakies tam filmy na szybko z telefonu wczoraj przed oddaniem samochodu pozdrawiam k64 filmy i nowy wykres niebawem. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekawy projekt. Sorry za laickie pytanie, ale na czym polega problem z turbieniem silników fabrycznie montowanych w e46?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Jak ze szperą? custom jakiś, gotowe rozwiązanie czy wózek z m3 ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Coś nowego. Rzadko ktoś ładuje stary silnik do nowszej budy.
Na czym jeździł i ile miał przejechane ten M54, że tak wygląda? Mam M54, będę zwałał miskę i zstanawiam się czy nie zajrzeć do panewek korbowodowych. Dlaczego przerabialiście łapy? Turbo się nie mieściło? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Mega fajny projekt
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Noo ekstra projekt
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: tbu ![]() |
gratki za ogarniecie tego w blaszaku!!strach myslec co to bedzie na 1.5bara
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Prez_s m50 jest lepszy bo jest na zeliwnym bloku, ma mniej problematyczna elektronike.
Glownym problemem m54 jest osprzet, bo sam blok nie jest przeciw wskazaniem do dmuchania co udowodnil Leo. A m54 z tego tematu chyba jezdzil jakis mega kat... K64 gratulacje i oby szpej jezdzil bezawaryjnie. Swoja droga ciekawe ile wytrzyma blok przy tak duzym rozwiercie. Jak wyglada glowica ktora siedziala na piramid ring? Duzo trzeba ja pozniej ciac do ponownego zalozenia? -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Fajne auto z bardzo fajnym motorem. Pytanie co teraz trafi do black mat suszary?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Ciekawy projekt. Sorry za laickie pytanie, ale na czym polega problem z turbieniem silników fabrycznie montowanych w e46? slabsze bebechy (tloki, korby) alu blok co nosi ze soba ryzyko wedlog mnie przy grubym dmuchaniu. I generalnie na zdjeciach widac poobracane panewki co w tych silnikach nie jest nowoscia. Jak ze szperą? custom jakiś, gotowe rozwiązanie czy wózek z m3 ? narazie brak. Jak sie wjezdzi kierownik to pewnie cos zaadoptujemy , zobaczymy, wczoraj wozilem sie na 255 / 18" jakis nowych federalach, na pierwszych 3 biegach byl przed m5 po modach. Coś nowego. Rzadko ktoś ładuje stary silnik do nowszej budy. Na czym jeździł i ile miał przejechane ten M54, że tak wygląda? Mam M54, będę zwałał miskę i zstanawiam się czy nie zajrzeć do panewek korbowodowych. Dlaczego przerabialiście łapy? Turbo się nie mieściło? stary olej, przebieg nie pameitam kolo 200tys, jak zwalasz miske to zerkaj ! Mega fajny projekt ![]() ![]() jak juz bedzie m-pakiet ktory mi sie podoba osobiscie to bedzie to taka kolorowanka wedlog mnie, ma byc zwykly sleeper e46 , chociaz to ju zalezy od gustow wlasciciela. Prez_s m50 jest lepszy bo jest na zeliwnym bloku, ma mniej problematyczna elektronike. Glownym problemem m54 jest osprzet, bo sam blok nie jest przeciw wskazaniem do dmuchania co udowodnil Leo. A m54 z tego tematu chyba jezdzil jakis mega kat... K64 gratulacje i oby szpej jezdzil bezawaryjnie. Swoja droga ciekawe ile wytrzyma blok przy tak duzym rozwiercie. Jak wyglada glowica ktora siedziala na piramid ring? Duzo trzeba ja pozniej ciac do ponownego zalozenia? glowica igla, nie planowalem jej, dalem nadwymiarowe piramidy. Fajne auto z bardzo fajnym motorem. Pytanie co teraz trafi do black mat suszary? hehe tego pytania sie balem. mat suszara - poki co czeka na boku na 2015. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
K64, Pan. B, dzięki za wyjaśnienie.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Pogratulować
![]() CYTAT slabsze bebechy (tloki, korby) alu blok co nosi ze soba ryzyko wedlog mnie przy grubym dmuchaniu. Będzie grube dmuchanie czy standardowy barek? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
pisze wyżej że jak kierowca się wjeździ i ogarną wózek tylny to będą dmuchać 1,5
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Nie da Ci tego żadna blachara co w M50 1.5 bara
![]() Jak street to czemu bez Vanos`a/ów? -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jak street to czemu bez Vanos`a/ów? Bo bez vanosa są lepsze wałki, lepsza głowica, lepsze korby ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Pogratulować ![]() Będzie grube dmuchanie czy standardowy barek? dzieki, pisze wyżej że jak kierowca się wjeździ i ogarną wózek tylny to będą dmuchać 1,5 wozek jset ogarniety, szpery brak ale powiem szczeze ze na 255 nowych federalach wczoraj bylem na testach przed m5 e60 na pierwszych biegach. dmuchniemy wiec wczesniej w motor tyle ile sie nalezy. Nie da Ci tego żadna blachara co w M50 1.5 bara ![]() Jak street to czemu bez Vanos`a/ów? bo jak ja kulem swoj motor to taki mialem a bylo to juz troche. Bo bez vanosa są lepsze wałki, lepsza głowica, lepsze korby dobrze gadasz , choc tutaj i tak wszystko zmienione, korby , tloki ,glowica po obrobce, mogl byc w sumie vanos i sterowanie bo wkoncu jest EMU i napewno nie bylo by zle a lepiej no ale trudno.
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć.
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć. Karol to zrobil bardzo dobrze adoptujac podwojne sprezyny z nv i wkladajac walki z m54 , Vanos jest plusem i to jest nie podwazalne bo od poczatku chcial nimi sterowac w wiekszym stopniu niz robi to fabryczny dme, choc nie sa to takies mega wartosci z dołu. Tutaj zapomnialem dodac (juz edytuje) siedza dwa wałki ssące a wiec na wydech wpadl z m50nv ssący. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć. Co do kosztów eksploatacji to raczej jest on prosty w budowie i jedynie z czasem trzeba luz skasować i przy okazji uszczelki wymienić (ale to po ponad 100 tyś km przebiegu jak nie więcej) i jak się kupuje stary silnik i się go zrobi to przy przebiegach naszych turbo zabawek z nim problemu nie będzie... Poza tym tak jak słusznie zauważyłeś jest lepszy spool (elastyczności i tak nie zauważysz bo do pukli turbo się nie wkręci jest elastyczności niema ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:43 |