Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW E46 coupe M50 / 3.0 Turbo Street k64 Draggirl 860KM 1,95 bar
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
k64
e46 coupe + M50 zakuty + Turbo

E46 coupe seryjnie z m54 3.0 ktore mialo uwalone wszystko co sie dało (niestety) i mimo tego ze plan byl reanimacji i nawet do konca zostal ten motor zrobiony z ciekawostkami (o tym nizej)
na samym koncu decyzja zapadla na to co pewne i mocne m50b25 z walem od 2,8 , kucizna i tlokami 86,50 . a wiec chciałbym przedstawic nietypowy mysle projekt, nie dosc ze ladny bo w budzie coupe , skora ,
podgrzewane fotele itd itd , to z silnikiem akutalnie wlasciwie moim starym ! (ten który wygenerowal 740KM 1000nM z matowej suszari - acz kolwiek po zmianach solidnych zeby mozna bylo to zaadoptowac) .

w skrócie:

M50 bez vanosa, Głowica poki co seria, choc obrobione, lecz teraz na mniejszej turbinie i po wielu zmianach zeby to wszystko sie pomiescilo i było totalnym sliperem a robiło pogrom na ulicach.

Ojj było roboty ale udało sie. osobiscie uwazam ze jak ktos chce wzmocnic cos w e46 (np. turbo) to lepiej wywalic kiblowaty m54 i wlozyc m50 chociazby seryjny i to zaturbic. Wychodzi swoje (tak samo prawie ze m54) ale jest pewniej
(no ale to tylko moje zdanie).

póki co 1 bar = 450KM 590nM , brakło paliwa na wiecej ale niebawem wleca szybkie latwe zmiany i walniemy normalny boost, i zmierzymy ile wyjdzie na 1,5 barca i pb98.
Kierownik Filip musi sie wczuc w juz dosyc mocne przeciazenia a juz zdazylismy naprawic mocowanie wózkai 2 podpory wału ... wiec dajcie nam czas.
p.s. Chyba sobie kupie e46 coupe i cos takiego zrobie ! naprawde pieknie sie jezdzi mocnym wypasem !

wykres nr 1:




Motorownia
blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody + arp na nich.
-uszczelka pod glowica na zamówienie, zakute kanały wodne i olejowe miedzią
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-wałek wydechowy zastapiony ssącym .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy ARP, całośc przed skręceniem siknięta niektórzy mysleli ze smarem z miedzi ale niestety tak nie jest tongue.gif
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: ACrace.
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby wiadomo kpl remont.
-spływ oleju w misce .
-Łapy silnika z m54 przerobione,

Turbina:
Gt35 antisurge (typowe wirniki garretowskie) do 600KM teoretycznie wink.gif replika z naszej oferty zapraszam
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR 63.
http://performance.k64.pl/gt35-63ar-antisu...-6268-p-29.html

Układ dolotowy:
- cały dolot nierdzewka 3"
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm APEXI z wyjściami 3"
- przeplwyka wywalona oczywiscie.
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- Blow Off hks 4 replika .
- kolektor ssącym50b25.
- Przepustnica elekt. z m54 !

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole.
- zawór WG 60mm z naszej oferty + scrimmer pipe przed chlodnica
- przelot : 3cale
- tłumik końcowy to MAGNAFLOW 90cm 3" , zrobił robote !
- tłumik srodkowy: BRAK
- 1 x lacznik elastyczny 3"
- egt nagwintowane w kolektor

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny z m54 w filtrze paliwa.
- listwa paliwa z m50 , zaspawany krociec , wywalony regulator, bez powrotu do baku (bo jest w filtrze w m54)
- usuniety przewod odprezający bak paliwa z komory i pare innych pierdol o ktorych nie pamietam!
- wew 040 replika . polecamy. niebawem dojdzie jeszce jedna i dmuchamy wiecej.

Elektronika
- EMU + orginalna wiązka z e46 siemens.
- brak sond, brak przeplywki, brak czujnika polozenia walka, dolozone stukowe,
- serjny DME siemens został aby ogarniac systemy standardowe z e46 a troche tego jest np abs czy licznik .
- auto gauge: cisnienie oleju, boost , egt.
- przepustnica elektryczna sterowana z emu (przystawka dodatkowa).
- strojenie, hamownia i marudzenie LAMIk Łukasz smile.gif
- mac zaworek.


Układ chłodzenia:
- calokowicie zmieniony, bo nic nie pasowalo smile.gif
- chlodnica z e46 oczywicie
- natomiast visco z m50.
- termostat m50 nieco przerobiony.

Układ napędowy:
- sprzęgło : podwojny docisk audi, tarcza organik, zamach m30. rozrusznik m30.
- skrzynia zf 2,8 z e36.
- wał , poloski , dyfer poki co seria z m54 3.0



BODY KIT zawiecha itd.
- totalny sleeper mial byc, ic nawet zakryty pomalowany na czarno
- gwint przod i tyl (przyjemny)
- felgi jakies tam Mpower czy cos.
- heble seria poki co
- org body , w srodku dosyc bogato skora , komora podsufitka czarna czy cos - malo wazne tutaj na forum chyba



podziekowania dla nr 1. Leszka nr 2 taty nr 3 Lamika za ogarniecie pozadne strojenia nr 4 dla Filipa za cierplowosc .


na gotowo póki co tak:









a teraz troche fotek z roboty


przyjechalo


zaczynamy ;/ (chyba pic z rozpaczy) tongue.gif




i hop




cos ten alu blok nie bardzo...




wiec wpada nowy dawca laugh.gif decyzja byla spontaniczna, dzien po hamowniu matowej suszarki tongue.gif




juz uzbrojony w nowy kolektor, przespawany krociec splywu w misce oraz po przegladzie dołu. stan igła.






90cm przelotowy magnaflow 3" = wyciszyl mega, a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel? tongue.gif




juz wczesniej urwane mocowanie wózka

i wyjazd na strojenie.










jak mi sie cos jeszcze przypomni to opisze, poki co to chyba wszystko.

Calosc trwala dlugo 3- 4 miesiace? gdyz poprzednik mial byc zaturbiany ale wyzional ducha (m54) wiec wkleje tez
pare fotek na poczatku gownianego m54b30, ktory chodzil, lekko bylo slychac vanosy ale ogolnie nawet ok to jechalo cool.gif
a pozatym to tylko smog pelny rozrzadu, 6 panewek na korbach w stanie zyletki, i nagar jak z 90Letniego ursusa:









na samym koncu ten silnik juz mial byc wkladany bo zostal zrobiony jak juz wczesniej wspomnialem
i wyglada tak:


ale m50 to m50 wiec wkleje dla przypomnienia co tam siedzi:



jakies tam filmy na szybko z telefonu wczoraj przed oddaniem samochodu





pozdrawiam k64
filmy i nowy wykres niebawem.
prez_s
Ciekawy projekt. Sorry za laickie pytanie, ale na czym polega problem z turbieniem silników fabrycznie montowanych w e46?
bielawa
Jak ze szperą? custom jakiś, gotowe rozwiązanie czy wózek z m3 ?
Andrzej87
Coś nowego. Rzadko ktoś ładuje stary silnik do nowszej budy.

Na czym jeździł i ile miał przejechane ten M54, że tak wygląda? Mam M54, będę zwałał miskę i zstanawiam się czy nie zajrzeć do panewek korbowodowych.

Dlaczego przerabialiście łapy? Turbo się nie mieściło?
kinko
Mega fajny projekt smile.gif Pierwsze co by dołożył to szpera i m pakiet zewnętrzny, wtedy e46 już ładnie wygląda smile.gif
maaaad
Noo ekstra projekt smile.gif
lukas.g60
gratki za ogarniecie tego w blaszaku!!strach myslec co to bedzie na 1.5bara
Pan. B
Prez_s m50 jest lepszy bo jest na zeliwnym bloku, ma mniej problematyczna elektronike.
Glownym problemem m54 jest osprzet, bo sam blok nie jest przeciw wskazaniem do dmuchania co udowodnil Leo.
A m54 z tego tematu chyba jezdzil jakis mega kat...
K64 gratulacje i oby szpej jezdzil bezawaryjnie. Swoja droga ciekawe ile wytrzyma blok przy tak duzym rozwiercie.
Jak wyglada glowica ktora siedziala na piramid ring? Duzo trzeba ja pozniej ciac do ponownego zalozenia?
duct tape
Fajne auto z bardzo fajnym motorem. Pytanie co teraz trafi do black mat suszary?
k64
CYTAT(prez_s @ Wed, 17 Sep 2014 - 21:47) *
Ciekawy projekt. Sorry za laickie pytanie, ale na czym polega problem z turbieniem silników fabrycznie montowanych w e46?

slabsze bebechy (tloki, korby) alu blok co nosi ze soba ryzyko wedlog mnie przy grubym dmuchaniu. I generalnie na zdjeciach widac poobracane panewki co w tych silnikach nie jest nowoscia.

CYTAT(bielawa @ Wed, 17 Sep 2014 - 21:58) *
Jak ze szperą? custom jakiś, gotowe rozwiązanie czy wózek z m3 ?


narazie brak. Jak sie wjezdzi kierownik to pewnie cos zaadoptujemy , zobaczymy, wczoraj wozilem sie na 255 / 18" jakis nowych federalach, na pierwszych 3 biegach byl przed m5 po modach.

CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 17 Sep 2014 - 21:59) *
Coś nowego. Rzadko ktoś ładuje stary silnik do nowszej budy.

Na czym jeździł i ile miał przejechane ten M54, że tak wygląda? Mam M54, będę zwałał miskę i zstanawiam się czy nie zajrzeć do panewek korbowodowych.

Dlaczego przerabialiście łapy? Turbo się nie mieściło?

stary olej, przebieg nie pameitam kolo 200tys, jak zwalasz miske to zerkaj !


CYTAT(kinko @ Wed, 17 Sep 2014 - 22:36) *
Mega fajny projekt smile.gif Pierwsze co by dołożył to szpera i m pakiet zewnętrzny, wtedy e46 już ładnie wygląda smile.gif

jak juz bedzie m-pakiet ktory mi sie podoba osobiscie to bedzie to taka kolorowanka wedlog mnie, ma byc zwykly sleeper e46 , chociaz to ju zalezy od gustow wlasciciela.

CYTAT(Pan. B @ Thu, 18 Sep 2014 - 09:59) *
Prez_s m50 jest lepszy bo jest na zeliwnym bloku, ma mniej problematyczna elektronike.
Glownym problemem m54 jest osprzet, bo sam blok nie jest przeciw wskazaniem do dmuchania co udowodnil Leo.
A m54 z tego tematu chyba jezdzil jakis mega kat...
K64 gratulacje i oby szpej jezdzil bezawaryjnie. Swoja droga ciekawe ile wytrzyma blok przy tak duzym rozwiercie.
Jak wyglada glowica ktora siedziala na piramid ring? Duzo trzeba ja pozniej ciac do ponownego zalozenia?

glowica igla, nie planowalem jej, dalem nadwymiarowe piramidy.

CYTAT(duct tape @ Fri, 19 Sep 2014 - 08:29) *
Fajne auto z bardzo fajnym motorem. Pytanie co teraz trafi do black mat suszary?


hehe tego pytania sie balem. mat suszara - poki co czeka na boku na 2015.
prez_s
K64, Pan. B, dzięki za wyjaśnienie.
!markos
CYTAT(k64 @ Wed, 17 Sep 2014 - 21:25) *
(...)a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel? tongue.gif

Przepraszam, że tak wybiórczo, ale nie umiałem się powstrzymać biggrin.gif

kakao
Pogratulować biggrin.gif
CYTAT
slabsze bebechy (tloki, korby) alu blok co nosi ze soba ryzyko wedlog mnie przy grubym dmuchaniu.

Będzie grube dmuchanie czy standardowy barek?
farmer91
pisze wyżej że jak kierowca się wjeździ i ogarną wózek tylny to będą dmuchać 1,5
Pietrek.L
Nie da Ci tego żadna blachara co w M50 1.5 bara laugh.gif
Jak street to czemu bez Vanos`a/ów?
rennen
CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 19 Sep 2014 - 15:01) *
Jak street to czemu bez Vanos`a/ów?


Bo bez vanosa są lepsze wałki, lepsza głowica, lepsze korby wink.gif. Vanos to jak diesel, przy 5000 potrafi moc spadać rolleyes.gif także o ile ktoś nie musi koniecznie jeździć 30 km/h na piątce ani ścigać się z kilkutonową przyczepą to nie ma żadnych zalet biggrin.gif droższy w serwisie, słabszy konstrukcyjnie i generuje mniej mocy - nie ma co tu deliberować wink.gif
k64
CYTAT(kakao @ Fri, 19 Sep 2014 - 11:35) *
Pogratulować biggrin.gif

Będzie grube dmuchanie czy standardowy barek?

dzieki,


CYTAT(farmer91 @ Fri, 19 Sep 2014 - 14:40) *
pisze wyżej że jak kierowca się wjeździ i ogarną wózek tylny to będą dmuchać 1,5

wozek jset ogarniety, szpery brak ale powiem szczeze ze na 255 nowych federalach wczoraj bylem na testach przed m5 e60 na pierwszych biegach. dmuchniemy wiec wczesniej w motor tyle ile sie nalezy.

CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 19 Sep 2014 - 15:01) *
Nie da Ci tego żadna blachara co w M50 1.5 bara laugh.gif
Jak street to czemu bez Vanos`a/ów?

bo jak ja kulem swoj motor to taki mialem a bylo to juz troche.

CYTAT(rennen @ Fri, 19 Sep 2014 - 17:18) *
Bo bez vanosa są lepsze wałki, lepsza głowica, lepsze korby wink.gif. Vanos to jak diesel, przy 5000 potrafi moc spadać rolleyes.gif także o ile ktoś nie musi koniecznie jeździć 30 km/h na piątce ani ścigać się z kilkutonową przyczepą to nie ma żadnych zalet biggrin.gif droższy w serwisie, słabszy konstrukcyjnie i generuje mniej mocy - nie ma co tu deliberować wink.gif
dobrze gadasz , choc tutaj i tak wszystko zmienione, korby , tloki ,glowica po obrobce, mogl byc w sumie vanos i sterowanie bo wkoncu jest EMU i napewno nie bylo by zle a lepiej no ale trudno.
Pietrek.L
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć.
k64
CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 19 Sep 2014 - 22:07) *
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć.

Karol to zrobil bardzo dobrze adoptujac podwojne sprezyny z nv i wkladajac walki z m54 , Vanos jest plusem i to jest nie podwazalne bo od poczatku chcial nimi sterowac w wiekszym stopniu niz robi to fabryczny dme, choc nie sa to takies mega wartosci z dołu. Tutaj zapomnialem dodac (juz edytuje) siedza dwa wałki ssące a wiec na wydech wpadl z m50nv ssący.
Master86
CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 19 Sep 2014 - 23:07) *
Bardziej chodzi mi o to co zrobił Master86 czyli adaptacja vanosów do non vanos. Rennen różnice znam ale na ulicę chyba zmienna faza lepsza (elastyczność i spool turba) z tond moje pytanie. Do bezkompromisowej wyścigówki jak Kamila NV lepszy bo niema co się zepsuć.

Co do kosztów eksploatacji to raczej jest on prosty w budowie i jedynie z czasem trzeba luz skasować i przy okazji uszczelki wymienić (ale to po ponad 100 tyś km przebiegu jak nie więcej) i jak się kupuje stary silnik i się go zrobi to przy przebiegach naszych turbo zabawek z nim problemu nie będzie...
Poza tym tak jak słusznie zauważyłeś jest lepszy spool (elastyczności i tak nie zauważysz bo do pukli turbo się nie wkręci jest elastyczności niema laugh.gif ),dodatkową zaletą jest jeszcze to że można odpowiednio ustawić wałki aby silnik trzymał maksymalne parametry bez konieczności ciągłego zdejmowania pokrywy aby znaleźć ich optymalne położenie. (oczywiście musi być co najmniej EMU)
siaralfc
widziany na m1 w zabrzu w zeszłą niedzielę. niebieski dym z wydechu to powód jakiejś usterki czy on tak ma 'normalnie'? bo auto coś tam groźnie brzmi, ale niebieska smuga za autem, to raczej nic dobrego ??
k64
CYTAT(siaralfc @ Wed, 24 Sep 2014 - 10:17) *
widziany na m1 w zabrzu w zeszłą niedzielę. niebieski dym z wydechu to powód jakiejś usterki czy on tak ma 'normalnie'? bo auto coś tam groźnie brzmi, ale niebieska smuga za autem, to raczej nic dobrego ??

10setek pasowanie tlokow (woosnery te nabardziej hardcorowe), splyw oleju do poprawy, po wiekszym ogniu ziewnie sobie na sekunde.
niebawem bedzie update.
Zimstal
CYTAT(k64 @ Wed, 24 Sep 2014 - 19:55) *
10setek pasowanie tlokow (woosnery te nabardziej hardcorowe), splyw oleju do poprawy, po wiekszym ogniu ziewnie sobie na sekunde.
niebawem bedzie update.

A co ma pasowanie do spalania oleju?
k64
CYTAT(Zimstal @ Thu, 25 Sep 2014 - 09:44) *
A co ma pasowanie do spalania oleju?

silnik bierze oleju wiecej przy takim pasowaniu.
Zimstal
CYTAT(k64 @ Thu, 25 Sep 2014 - 15:29) *
silnik bierze oleju wiecej przy takim pasowaniu.

A dlaczego miałby to robić?
bodziolot
Tak na chłopski rozum, to mi się wydaje że pierścień luźniej przylega do gładzi cylindra i "coś tam" oleju może przepuścić?
k64
CYTAT(bodziolot @ Thu, 25 Sep 2014 - 16:41) *
Tak na chłopski rozum, to mi się wydaje że pierścień luźniej przylega do gładzi cylindra i "coś tam" oleju może przepuścić?

generalnie powininen przylegac caly czas dobrze, oba olejowe i te odpowiadajace za cisnienie rowniez bo pierscien przeciez jest jak sprezyna o wiele wiecej sie rozciagaja niz pasowanie ...
Woosner daje kartke na jakie pasowanie zrobic, race lub drag - skoro tak to cos w tym jest i mozna sie okreslic ?

niestety z mojego doswiadczenia wiem- polyka olej w wiekszym stopniu niz seryjne tloczki, ale nie dziwie sie tez jak zbyt lekko one nie maja w tuleji wink.gif
KFAS
Przy pasowaniu 8 setek tez pije wiecej oleju niz seria bajki ze katowany silnik z dokladanym turbo oliwy nie lyka to jakas bzdura . W pierwszym uturbionym silniku dym potrafil nas wyprzedzic na dojezdzie do skrzyzowania smile.gif Problemem okazal sie wadliwy splyw oleju z turbo i uszkodzone uszczelnienie strony wydechowej .
Zimstal
No tak,ale co ma do tego pasowanie zimnych elementów ?
duct tape
Tłoki są zapewne wykonane z alu 2618 i przy normalnej jeździe na trasie i pasowaniu na 0.1mm po prostu nie osiągają średnicy takiej jak seryjne czy te z 4032 które pasuje się ciaśniej. Optymalne warunki pracy dla tego motoru to niemałe doładowanie i but w podłodze. Do tego był składany. Do jazdy z przepisową prędkością 90km/h wystarczy 35~40PS a nie 700+. Wg. mnie przy pałowaniu przyjmą więcej ciepła z komory spalania i dymienie powinno ustąpić.
Grzesi(E30)k
no pain no gain! Czy to forum Dacii Logan!?
deejey!
I jak tam coś się zadziało jeszcze ? Czy już w tym sezonie nic nie ruszacie ? smile.gif
k64
czeka namoj czas. generalnie zapiac druga pompe musze i boost up. przed swietami zdaze
deejey!
Ogólnie mam takich parę pytań, może trochę laickich no ale tongue.gif

Łapy silnika m50/m52/m54 ? Które założyliście?

Czy to żeliwo które sprzedajecie weszło bez problemu? Bo turbo widzę siedzi bardzo ładnie, jak oceniasz miejsce w E46 a E36 ? biggrin.gif

Zegary zostały z M54 dużo problemów było z podłączeniem ?


Da się wg Was zostawić seryjną kontrole trakcji DSC która wystepowala w M54 ?
kredens
CYTAT(deejey! @ Tue, 11 Nov 2014 - 14:19) *
Ogólnie mam takich parę pytań, może trochę laickich no ale tongue.gif

Łapy silnika m50/m52/m54 ? Które założyliście?

Czy to żeliwo które sprzedajecie weszło bez problemu? Bo turbo widzę siedzi bardzo ładnie, jak oceniasz miejsce w E46 a E36 ? biggrin.gif

Zegary zostały z M54 dużo problemów było z podłączeniem ?


Da się wg Was zostawić seryjną kontrole trakcji DSC która wystepowala w M54 ?

W opisie jest napisane, że łapy z M54 przerobione.
k64
CYTAT(kredens @ Tue, 11 Nov 2014 - 14:32) *
W opisie jest napisane, że łapy z M54 przerobione.

Delikatne szlify jakies. I poduszki przesuniete o pare centow i jakos siadlo, inwencja tworcza.


Dme zostal org. Musial zeby to jakos normalnie funkcjonowalo. Dsc moglo dzialac kwestia paru przerobek ale to juz z lukaszem on przy tym sleczal dosyc dlugo.
farmer91
co do pasowania pierścieni to chyba każdy producent kucizny daje w komplecie taką rozpiskę jaki luz do jakiego zastosowania, przynajmniej do tłoków CP też było coś takiego
k64
CYTAT(farmer91 @ Tue, 11 Nov 2014 - 21:16) *
co do pasowania pierścieni to chyba każdy producent kucizny daje w komplecie taką rozpiskę jaki luz do jakiego zastosowania, przynajmniej do tłoków CP też było coś takiego

dokladnie.
deejey!
CYTAT(k64 @ Tue, 11 Nov 2014 - 18:42) *
Delikatne szlify jakies. I poduszki przesuniete o pare centow i jakos siadlo, inwencja tworcza.


Dme zostal org. Musial zeby to jakos normalnie funkcjonowalo. Dsc moglo dzialac kwestia paru przerobek ale to juz z lukaszem on przy tym sleczal dosyc dlugo.



Kurcze nie do końca łapię temat skoro jest to strojone na EMU, to DME musiało zostać? W teorii EMU jest chyba samowystarczalne ?



Tak jak czułem, największy mur jak dla mnie to ogarnięcie tej elektroniki. Ale w sumie jak odpalają S65B40 w E30 to chyba M50 w E46 jakoś ogarnę. Szkoda, że nie da się zrobić całości na wiązce, ecu i czujnikach z M52, było by bajecznie prosto...
KonradGT
Chociażby do sterowania klimatyzacją i DSC zostało pewnie ori DME? Wskazania na zegarach też pewnie po prostu łatwiej jest puścić z oryginalnego kompa wink.gif

IMO żaden mur, nic, czego nie dałoby się przeskoczyć w tym swapie nie ma, a w dodatku jeździ już kilka takich w PL bezproblemowo wink.gif
deejey!
Tak tylko jest trochę inna zagrywka, bo ja obecnie mam... diesla biggrin.gif

W grudniu zaczynam ogarniac wszystkiego, wyciagam stary silnik M47D20TU. Na mechanike problemu nie ma wszystko da się tu u k64 kupić. Wydech i dolot to dla mnie pikuś. Sedno sprawy to właśnie ustawienie silnika na łapach i elektronika, zeby nie bylo problemów jakis dzikich. Radio juz w akcie desperacji wymienie na inne bo mam jakies niby fajne.. najwyżej nie będę na nie patrzeć :grr:

Zegary chce z M3 e46 najchętniej bo maja opcje wskaźnika temp oleju - odchodzi mi jeden zegarek-kukułka...
KonradGT
M50B25 siada do E46 na poduszki i łapy od M54 przecież gites.

Zawsze można wrzucić wiązke kabinową od benzyny, dwie noce modowania przy piwku więcej wink.gif Zdarzyło się robić takie zabiegi.

Ale przenieśmy się może do topicu w innym dziale wink.gif
k64
dokladnie. najwiecej trudnosci to elektryczna przepustnica, troche bylo kabinacji ale udalo sie wink.gif
k64
wpadla pompa paliwa ORGINAL bosh 040 (ktora niby ma byc bardziej wydajna niz chinyczk 040 ktory tam byl) i dupa, boost z 1 bara tylko na 1,1 - 1,2 i dalo to wynik
500KM i 700nM po czym cisnienie na listwie paliwa spada delikatnie , wiec wiecej nie ugramy. Narazie tyle musi wystarczyc. Teraz samochod robi sie juz grozny.

Filip byl rowniez na jakis tam zdjeciach , fot. pawel jermak:




chudini3
Pokaż wykres.
duct tape
Nie można było wpiąć dwóch pomp równolegle? dry.gif
k64
CYTAT(duct tape @ Sat, 07 Feb 2015 - 14:43) *
Nie można było wpiąć dwóch pomp równolegle? dry.gif

a gdzie je wlozysz? mozna wszystko, ale w drugiej komorze w e46 sie pompy nie daje (zabardzo brak mazliwosci -a dwie nie zmiescily sie obok siebie- chcialem dodac chociazby org mniejsza i wlasnie tak wpiac ale niestety brak miejsca).
w0wacik
CYTAT(k64 @ Sat, 07 Feb 2015 - 15:18) *
a gdzie je wlozysz? mozna wszystko, ale w drugiej komorze w e46 sie pompy nie daje (zabardzo brak mazliwosci -a dwie nie zmiescily sie obok siebie- chcialem dodac chociazby org mniejsza i wlasnie tak wpiac ale niestety brak miejsca).


A jakiś surge-tank pod maską albo zewnętrzne pompy na podwoziu?
k64
CYTAT(w0wacik @ Sat, 07 Feb 2015 - 15:51) *
A jakiś surge-tank pod maską albo zewnętrzne pompy na podwoziu?

tego chcialem uniknac poki co. Moze kiedys. poki co musi sie zadowolic 500KM tongue.gif
chudini3
Kamil pokaz wykres, pytam już 4-ty raz o to tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.