e46 coupe + M50 zakuty + Turbo
E46 coupe seryjnie z m54 3.0 ktore mialo uwalone wszystko co sie dało (niestety) i mimo tego ze plan byl reanimacji i nawet do konca zostal ten motor zrobiony z ciekawostkami (o tym nizej)
na samym koncu decyzja zapadla na to co pewne i mocne m50b25 z walem od 2,8 , kucizna i tlokami 86,50 . a wiec chciałbym przedstawic nietypowy mysle projekt, nie dosc ze ladny bo w budzie coupe , skora ,
podgrzewane fotele itd itd , to z silnikiem akutalnie wlasciwie moim starym ! (ten który wygenerowal 740KM 1000nM z matowej suszari - acz kolwiek po zmianach solidnych zeby mozna bylo to zaadoptowac) .
w skrócie:
M50 bez vanosa, Głowica poki co seria, choc obrobione, lecz teraz na mniejszej turbinie i po wielu zmianach zeby to wszystko sie pomiescilo i było totalnym sliperem a robiło pogrom na ulicach.
Ojj było roboty ale udało sie. osobiscie uwazam ze jak ktos chce wzmocnic cos w e46 (np. turbo) to lepiej wywalic kiblowaty m54 i wlozyc m50 chociazby seryjny i to zaturbic. Wychodzi swoje (tak samo prawie ze m54) ale jest pewniej
(no ale to tylko moje zdanie).
póki co 1 bar = 450KM 590nM , brakło paliwa na wiecej ale niebawem wleca szybkie latwe zmiany i walniemy normalny boost, i zmierzymy ile wyjdzie na 1,5 barca i pb98.
Kierownik Filip musi sie wczuc w juz dosyc mocne przeciazenia a juz zdazylismy naprawic mocowanie wózkai 2 podpory wału ... wiec dajcie nam czas.
p.s. Chyba sobie kupie e46 coupe i cos takiego zrobie ! naprawde pieknie sie jezdzi mocnym wypasem !
wykres nr 1:
Motorownia
blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody + arp na nich.
-uszczelka pod glowica na zamówienie, zakute kanały wodne i olejowe miedzią
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-wałek wydechowy zastapiony ssącym .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy ARP, całośc przed skręceniem siknięta niektórzy mysleli ze smarem z miedzi ale niestety tak nie jest
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: ACrace.
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby wiadomo kpl remont.
-spływ oleju w misce .
-Łapy silnika z m54 przerobione,
Turbina:
Gt35 antisurge (typowe wirniki garretowskie) do 600KM teoretycznie replika z naszej oferty zapraszam
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR 63.
http://performance.k64.pl/gt35-63ar-antisu...-6268-p-29.html
Układ dolotowy:
- cały dolot nierdzewka 3"
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm APEXI z wyjściami 3"
- przeplwyka wywalona oczywiscie.
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- Blow Off hks 4 replika .
- kolektor ssącym50b25.
- Przepustnica elekt. z m54 !
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole.
- zawór WG 60mm z naszej oferty + scrimmer pipe przed chlodnica
- przelot : 3cale
- tłumik końcowy to MAGNAFLOW 90cm 3" , zrobił robote !
- tłumik srodkowy: BRAK
- 1 x lacznik elastyczny 3"
- egt nagwintowane w kolektor
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny z m54 w filtrze paliwa.
- listwa paliwa z m50 , zaspawany krociec , wywalony regulator, bez powrotu do baku (bo jest w filtrze w m54)
- usuniety przewod odprezający bak paliwa z komory i pare innych pierdol o ktorych nie pamietam!
- wew 040 replika . polecamy. niebawem dojdzie jeszce jedna i dmuchamy wiecej.
Elektronika
- EMU + orginalna wiązka z e46 siemens.
- brak sond, brak przeplywki, brak czujnika polozenia walka, dolozone stukowe,
- serjny DME siemens został aby ogarniac systemy standardowe z e46 a troche tego jest np abs czy licznik .
- auto gauge: cisnienie oleju, boost , egt.
- przepustnica elektryczna sterowana z emu (przystawka dodatkowa).
- strojenie, hamownia i marudzenie LAMIk Łukasz
- mac zaworek.
Układ chłodzenia:
- calokowicie zmieniony, bo nic nie pasowalo
- chlodnica z e46 oczywicie
- natomiast visco z m50.
- termostat m50 nieco przerobiony.
Układ napędowy:
- sprzęgło : podwojny docisk audi, tarcza organik, zamach m30. rozrusznik m30.
- skrzynia zf 2,8 z e36.
- wał , poloski , dyfer poki co seria z m54 3.0
BODY KIT zawiecha itd.
- totalny sleeper mial byc, ic nawet zakryty pomalowany na czarno
- gwint przod i tyl (przyjemny)
- felgi jakies tam Mpower czy cos.
- heble seria poki co
- org body , w srodku dosyc bogato skora , komora podsufitka czarna czy cos - malo wazne tutaj na forum chyba
podziekowania dla nr 1. Leszka nr 2 taty nr 3 Lamika za ogarniecie pozadne strojenia nr 4 dla Filipa za cierplowosc .
na gotowo póki co tak:
a teraz troche fotek z roboty
przyjechalo
zaczynamy ;/ (chyba pic z rozpaczy)
i hop
cos ten alu blok nie bardzo...
wiec wpada nowy dawca decyzja byla spontaniczna, dzien po hamowniu matowej suszarki
juz uzbrojony w nowy kolektor, przespawany krociec splywu w misce oraz po przegladzie dołu. stan igła.
90cm przelotowy magnaflow 3" = wyciszyl mega, a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel?
juz wczesniej urwane mocowanie wózka
i wyjazd na strojenie.
jak mi sie cos jeszcze przypomni to opisze, poki co to chyba wszystko.
Calosc trwala dlugo 3- 4 miesiace? gdyz poprzednik mial byc zaturbiany ale wyzional ducha (m54) wiec wkleje tez
pare fotek na poczatku gownianego m54b30, ktory chodzil, lekko bylo slychac vanosy ale ogolnie nawet ok to jechalo
a pozatym to tylko smog pelny rozrzadu, 6 panewek na korbach w stanie zyletki, i nagar jak z 90Letniego ursusa:
na samym koncu ten silnik juz mial byc wkladany bo zostal zrobiony jak juz wczesniej wspomnialem
i wyglada tak:
ale m50 to m50 wiec wkleje dla przypomnienia co tam siedzi:
jakies tam filmy na szybko z telefonu wczoraj przed oddaniem samochodu
pozdrawiam k64
filmy i nowy wykres niebawem.