![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Cześć,
Potrzebuję kupić auto do ciągania lawety na tor. W domu u rodziców był S-max i dotychczas używałem jego, ale Ford idzie pod młotek i muszę kupić coś, co posłuży do ciągania lawety i lekkiej przyczepki z motocyklami. Wymagania konieczne to 1800 kg na haku i baardzo mile widziane DMC powyżej 2394 kg (zgodnie z przepisem, że DMC holownika = 1,33*masa lawety). Tylko proszę, nie dyskutujmy w tym temacie czy taki przepis jest czy nie, bo było to już wałkowane wielokrotnie. Jestem w kropce i nie wiem kompletnie, co kupić. Dobrze, żeby auto nie było sedanem, ale na upartego to też przejdzie (mam kosze na koła w lawecie). Ale przy wymaganiu DMC to i tak raczej jakiś suv lub van. Bardzo mile widziane 4x4 lub RWD, FWD niechętnie. W aucie musi być klima, fajnie jakby był tempomat. W oko wpadł mi Mercedes ML W163 270 cdi - czy takie auto nadaje się do czegoś? I jak ze skrzynią (95% to automaty), zniesie targanie przyczepy? Jak się posypie to się zrobi, tylko żeby potem nie sypała się 2 razy w sezonie. A może jakiś Ssangyong, które silniki mają chyba spoko (właśnie te 2.7 Mercedesa), a można kupić coś mało zajechane z polskiej sieci. Tyle, że pewnie odsprzedaż takiego wynalazku to masakra. Patrzyłem też na krótkie Land Cruisery koło 2000 roku, ale to chyba zbyt surowa terenówka, a ta eksploatacja to będzie jednak 90% trasa/autostrada. Budżet - im taniej tym lepiej, ale pytanie ile trzeba zapłacić, żeby kupić coś zdatnego. Jak dałoby się kupić coś za 10k to super, ale może być i 30k, jeśli warto/trzeba. Takie MLe to chyba coś koło 20-25k za ładne egzemplarze. Wiadomo, że kilkunastoletnie auto za ułamek ceny nowego nie będzie nigdy bezawaryjne (ani nawet mało awaryjne), ale szukam możliwie najbardziej idiotoodpornego auta i takiego, które nie ma tendencji do rozkraczenia się na trasie. Będę wdzięczny za jakieś pomysły wpisujące się w kryteria + uwagi na temat powyższych pomysłów. Pozdrawiam, Paweł -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wydaje się, że każdy wóz z hakiem na 1800kg ma DMC ponad 2400.
Nie musi być SUV z DMC 2400, będzie to E klasa, R klasa i odpowiedniki. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Nie sprawdziłem rzecz jasna wszystkich dostępnych aut, ale czy np. Mercedes W210, czy kombiaki klasy średniej nawet mając na haku 1800 kg nie mają DMC 2400.. Niestety.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
jakiś pikap (Hilux, Ranger, L200, Navara itp) i po problemie
na haku masz 3300 do 3500 i 4x4 DMC będzie wyższe |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
O E klasie to myślałem o 211, w przypadku w210 może być już problem z 1800 na haku nawet jak papiery się zgadzają
![]() edycja: 211 kombi 4matic to chyba każda wer sil ma ponad 2400. 210 tylko v8, klekotów nie sprawdzałem. https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/...79km-1999-2002/ Przykładowo: https://allegro.pl/ogloszenie/mercedes-w210...-4x4-7558839236 Im więcej kasy chcesz przeznaczyć tym nowsze sprzęty do wyboru do koloru. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Dostawczaki sprawdzają się dobrze jako holowniki - no i masz dużo miejsca na części zapasowe/opony/warsztat do rajdówki. Znajomy kupił do wypożyczalni 2x LT 35 i mówi, że to się popsuć nie chce mimo, że leciwe
![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Maciek1234 oczywiście dostawczaki mają znane wszystkim zalety.
Są jednak osoby, które nie targają ze sobą tyle sprzętu. Ja np jeździłem s4 b5 z lawetą i takim s4 robiłem sobie zapoznanie. Dostawczakiem też można pewnie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
W sumie nie myślałem nawet o W211 (bałem się awaryjności - czy słynna pompa SBC jest już opanowana)? Kilkanaście lat temu mój ojciec miał takiego kombiaka i w sumie bardzo dobrze go wspominam. Z tego co pamiętam to tam w kombi jest nivo w standardzie, jest sens czy pod przyczepą padnie i lepiej szukać sedana?
Maciek1234 - sam zacząłem od myślenia o dostawczaku i w sumie nie skreślam tego pomysłu, ale chyba wolałbym jednak osobówkę ze względu na wygodę podróżowania. Komfort przestrzeni bagażowej faktycznie jest duży, ale z drugiej strony do S-maxa mieściłem się zwykle bez składania kanapy. hexx - obawiam się, czy te auta nie będą zbyt terenowe/surowe (tzn czy to po prostu nie jest tzw. "przerost formy nad treścią" w moim przypadku, ale przyjrzę się im, dzięki! -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
SBC regenerujesz, wymieniasz lub kupujesz po wymianie, albo polifta bez SBC.
Przyczepa nie ma większego wpływu na 'nivo' o ile jest to układ pneumatyczny. Słusznie piszesz o wygodzie, w dostawczaku z reguły nie można pochylić do tyłu fotela jak w osobówce np. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
hexx - obawiam się, czy te auta nie będą zbyt terenowe/surowe (tzn czy to po prostu nie jest tzw. "przerost formy nad treścią" w moim przypadku, ale przyjrzę się im, dzięki! te starsze są niestety ubogie ale te z ostatnich 10 lat komfort mają na odpowiednim poziomie ale na takie trzeba wyłożyć jakieś 45-50k PLN opcją do rozważenia jest Vivaro/Trafik w wersji 5 osobowej fajnie się prowadzi, jest miejsce na graty i może 5 osób w niezłych warunkach jechać |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
RANGE ROVER VOUGE 3.5t na haku i auto nadal świeżo wygląda.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
SBC już ogarniają za drobne w porównaniu do tego co kiedyś.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
x5 e53 3.0d lift, dmc 2695kg, dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem 2820kg. Wysoki komfort, świetnie się prowadzi na asfalcie, pancerny silnik, automat w polifcie to ZF który dużo zniesie i fajnie pracuje. Budżet który trzeba mieć na coś co nie jest padaką i z fajnym wyposażeniem ok 30 tyś. Nie rdzewieje tak jak e39, nie jest tak awaryjne jak e60.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Sporo pomysłów, dzięki!
![]() ![]() Pomyślałem jeszcze o E39. Tam co prawda nie ma DMC 2400, więc spory minus, ale może popatrzę na te auta. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli chcesz wydac mniejszą kwotę a mieć fajne auto to Ssang Yong Musso. Najlepiej ten z 5-cylindrowym silnikiem 2.9TD. Ten sam silnik siedział w sprinterze, 1 mln km to dla niego żaden wyczyn. Duzo odporniejszy i trwalszy od diesli serii CDI czy tez diesli od BMW. A jeśli chcesz auto nowocześniejsze, szybsze, ładniejsze to albo ML albo X5. Wśród ML to od 25 tys zł zaczynaj się zdrowe warte uwagi sztuki. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Tylko znaleźć Musso które nie będzie zjedzone przez rdzę... to wyczyn.
Z drugiej strony.. jechać tak wiekowym autem gdzieś dalej to trochę ryzykowne |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Im więcej myślę, to tym mniej wiem. Faktycznie, takimi gruzami jechać gdzieś dalej to strach. Przy czym w zasadzie wszystkie auta wymienione w temacie będą mniejszymi lub większymi gruzami. A nawet jak będą dojeżdżały, to co i rusz będą wymagały pompowania w nie dużej ilości czasu i pieniędzy. Z kolei kupować droższe auto, które będzie traciło na wartości kilkanaście tys PLN rocznie tylko po to, żeby zaholować lawetę mija się z celem. Wiadomo - najtaniej wypożyczać autolawetę, ale odbiera to sporo niezależności plus nie jestem fanem autolawet (nie ma gdzie wrzucić gratów, niski komfort w trasie).
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Wiadomo - najtaniej wypożyczać autolawetę, ale odbiera to sporo niezależności plus nie jestem fanem autolawet (nie ma gdzie wrzucić gratów, niski komfort w trasie). nie takie najtaniej - za lawetę zapłacisz 300pln/dzień, a zwykle bierzesz pt-sb-niedz-pn, czyli 4 doby = 1200 pln. Nie przesadzajmy, że za 30k nie kupisz auta pod lawetę. Za to kupujesz na spokojnie Citroen C5 z 2010-12 roku, 2,0HDI - 1,800kg na haku ma. Podobnie jak Ford Mondeo. A skoro nie będziesz holował 'zawodowo', to spokojnie takie auto da radę okazjonalnie ciągnąć lawetę, a w pozostałym czasie oferuje bardzo fajny komfort. Ssang Yong Musso ![]() o takie https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong-rex...html#953f5e310f to jest już po wszelkich modernizacjach autko, można trafić auto z salonu, większość nawet terenu nie widziała. Ale to raczej auto dla ludzi mocno zdeterminowanych. Odsprzedać to trudno, raczej trzeba traktować je jako auto 'na dożywocie'. Na asfalcie nawet nie ociera się o komfort Citroena C5, za po łąkach i błocie będzie frajda. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Najbardziej optymalny jest jednak mały bus.
Ma odpowiednie sprzęgło, odpowiednie przełożenia, może jechać 5-6 osób i jest miejsce na sprzęt... który jest za ścianą grodziową, więc w czasie awaryjnego hamowania coś luźnego nie urwie nam łba. Do tego nie ma problemu z legalnością haka i DMC. Za około 30 można mieć sensowne Vivaro/Trafic, które będzie robić robotę i nie będzie traciło już znacząco na wartości. Chodzi o takie coś : https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vivaro-2...html#23d7322ada ogłoszenie przypadkowe ale z określonym pojazdem |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jakbyś dorzucił trochę monet to poleciłbym ci Lexusa RX300. ML'e i X5 niezawodnością bije o lata świetlne, przy tych samych parametrach jezdnych i komforcie podróżowania.
-------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 01:06 |