![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Koledzy, przeczytałem kilkanaście tematów i nie wiem co zrobić.
Chcę kupić auto na tor. Budżet: na początek niski. Cel: doskonalenie techniki i z czasem sensowne czasy. Mam do wyboru: BMW E36 compact 1.6 Honda Civic EG D16Z6 E36 czysta seria, brak modów, dobra blacharka. Civic - silnik d16z5, kolektor 4:2:1, lepsze hamulce, blacha ok, powoli pojawia się rdza na nadkolach, ale bez dramatu. Co będzie lepszym wyborem? Zakładam wstępnie około 2 wypadów na tor miesięcznie. Mx5 NA posiadam, ale szkoda mi jej na tor ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 09 November 2021 ![]() |
Ani to ani to.
Kup tanią NC, przygotuj i upalaj. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Nie chce auta bez dachu na tor
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
EG zdecydowanie. Ten kibel 316i ani nie jedzie ani nie jest lekkie, a i tylne zawieszenie w comapkcie nie jest zbyt mądrze zrobione. W Hondzie D16 mocowo traci do B-serii ale jest od niej lżejsze i wprawny kierowca może tym robić zupełnie dobre czasy.
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Honda będzie szybsza. Lżejsza, więcej mocy. Więc na twoim miejscu pewnie wybrałbym civica. Choć jak mialem 1.6 w koñpakcie to tam gdzie startowałem zdarzało mi sie z hondami wygrywać. W sumie nie wiem czemu, ale tak było.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: WB ![]() |
Miałem jedno i drugie. Jeśli głównie fun, to bierz compacta. Nic nie da większego funu, niż rwd. Jeśli chcesz coś czasem wygrać i ogólnie być szybszym i mniej awaryjnym - civic.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Nie chce auta bez dachu na tor Ale argument. Mmc ponad 200 zawodnikow upalajacych mx5 co roku na kilkunastu torach. https://mc2021.nickesh.pl/ranking/race-results/1 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Ale argument. Mmc ponad 200 zawodnikow upalajacych mx5 co roku na kilkunastu torach. https://mc2021.nickesh.pl/ranking/race-results/1 Mam miate do jazdy w lecie, nie pytałem czy brać nb czy pontona do jazdy po torze. Znam miata challenge, znam ludzi którzy tam jezdza, ale zapytałem o opinie dotyczącą bmw i hondy więc po co wklejasz mi wyniki mc? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ani to ani to. Kup tanią NC, przygotuj i upalaj. Tania nc to 25k obecnie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
W Civicu zawsze brakowało mi szybszej przekładni kierowniczej, łatwo dostępnej krótszej skrzyni reszta to chyba same plusy.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
o tak, troche sie w civicu trzeba namachać kierownicą
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Nie wiem za ile ten compact w E36 ale parę ogłoszeń widziałem to jakoś specjalnie tanie to nie jest, zerknij w stronę E46 compact.
Przewaga nad E36 jest taka, że łatwiej kupić zdrową budę choć wizualnie tak samo brzydkie. No i kwestia nie wiem jak w Hondzie wygląda swap na 200 koni w formie budżetowej, tak w compact to w sumie w jeden weekend wkładasz 2.8 / 3.0 które są jeszcze podatne na modyfikacje w N/A. Według mnie większa frajda na takie zabawy będzie w RWD no ale może mało obiektywny jestem ![]() No chyba, że tylko te dwa egzemplarze bierzesz pod wzgląd, budżet jest ograniczony do zakupu auta to może może się okazać, że takie seryjne e36 compact bez mocy na pontoniastym zawieszeniu nie pokaże żadnych zalet rwd... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Nie wiem za ile ten compact w E36 ale parę ogłoszeń widziałem to jakoś specjalnie tanie to nie jest, zerknij w stronę E46 compact. Przewaga nad E36 jest taka, że łatwiej kupić zdrową budę choć wizualnie tak samo brzydkie. No i kwestia nie wiem jak w Hondzie wygląda swap na 200 koni w formie budżetowej, tak w compact to w sumie w jeden weekend wkładasz 2.8 / 3.0 które są jeszcze podatne na modyfikacje w N/A. Według mnie większa frajda na takie zabawy będzie w RWD no ale może mało obiektywny jestem ![]() No chyba, że tylko te dwa egzemplarze bierzesz pod wzgląd, budżet jest ograniczony do zakupu auta to może może się okazać, że takie seryjne e36 compact bez mocy na pontoniastym zawieszeniu nie pokaże żadnych zalet rwd... Pomyślę nad e46 compact. A w przypadku tego modelu nie jest też tak, że tam jest część elementów zawieszenia z aluminium i orzez to są mniej trwałe? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
W E46 compact masz to samo zawieszenie co coupe, kombi, sedan. Z aluminium coś tam jest ale absolutnie nie ujmowałbym z tego tytułu mu wytrzymałości. Prędzej np. z tyłu górny stalowy pogniesz niż dolny trzymający sprężynę pęknie. I to raczej musisz dobrze uderzyć bokiem.
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
W Civicu zawsze brakowało mi szybszej przekładni kierowniczej, łatwo dostępnej krótszej skrzyni reszta to chyba same plusy. Przełożenia magla tak, ale do d serii modziło się skrzynie na głównym z concerto, IV i V z CRX ed9, i był ciasny set gdzie piątka się kończyła przy 180km/h kręcąc gdzieś do 7500, był to popularny i dosyć tani mod. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
W E46 compact masz to samo zawieszenie co coupe, kombi, sedan. Z aluminium coś tam jest ale absolutnie nie ujmowałbym z tego tytułu mu wytrzymałości. Prędzej np. z tyłu górny stalowy pogniesz niż dolny trzymający sprężynę pęknie. I to raczej musisz dobrze uderzyć bokiem. Dzięki za wszystkie informacje. Mam możliwość kupienia compacta po swapie na m52b25tu. Na początek po wybebeszeniu środka powonno być ok na dłużej? A jak z awaryjnością takiego silnika? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Brzmi jak chce kupic samochod na tor i licze na to ze sie nie zepsuje bo nie mam wiecej kasy na nic oprocz zakupu. Jak kupisz cokolwiek seryjnego to nie licz ze to wytrzyma jazde na torze. Silnik sie przegrzeje hamulce sie przegrzeja zawieszenie zacznie sie sypac . Preferencje zachowania samochodu tez Ci nie beda pasowac.
Propozycja kupna mazdy jest sensowna z tego wzgledu ze samochod moze miec w miare zawias i szpera a to da Ci na torze wiecej niz jakiekolwiek wybebeszanie.Seyjnie mx-5 tez przewyzsza obydwie propozycje ktore sugerujesz zarowno bezawaryjnoscia jak rozkladem masy czy zachowaniem w seri na torze. Dziwne jest ze jak masz mx-5 do jazdy w lato to wykluczasz to z sensu jazdy po torze. Dwa wyjazdy na tor w miesiacu to sporo kasy do wydawania na uzytkowanie... Npewno taniej wyjdzie wlozyc kase w mx-5 i miec pocieche na dluzej niz w gruza fwd lub gruza rwd ktore predzej czy pozniej beda wymagaly mega ingerencji jezeli ma byc jakikolwiek rozwoj. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 January 2022 ![]() |
Brzmi jak chce kupic samochod na tor i licze na to ze sie nie zepsuje bo nie mam wiecej kasy na nic oprocz zakupu. Jak kupisz cokolwiek seryjnego to nie licz ze to wytrzyma jazde na torze. Silnik sie przegrzeje hamulce sie przegrzeja zawieszenie zacznie sie sypac . Preferencje zachowania samochodu tez Ci nie beda pasowac. Propozycja kupna mazdy jest sensowna z tego wzgledu ze samochod moze miec w miare zawias i szpera a to da Ci na torze wiecej niz jakiekolwiek wybebeszanie.Seyjnie mx-5 tez przewyzsza obydwie propozycje ktore sugerujesz zarowno bezawaryjnoscia jak rozkladem masy czy zachowaniem w seri na torze. Dziwne jest ze jak masz mx-5 do jazdy w lato to wykluczasz to z sensu jazdy po torze. Dwa wyjazdy na tor w miesiacu to sporo kasy do wydawania na uzytkowanie... Npewno taniej wyjdzie wlozyc kase w mx-5 i miec pocieche na dluzej niz w gruza fwd lub gruza rwd ktore predzej czy pozniej beda wymagaly mega ingerencji jezeli ma byc jakikolwiek rozwoj. Brzmi jak chce kupić auto, pojezdzić i w dalszej perspektywie kupić coś mocniejszego, drozszego, lepszego whatever. Mazdę mam do jazdy 60 km/h i czerpania radochy z ładnej pogody i chillowej jazdy. Nie będę jej męczyć na torze i roboć jej na torówkę bo nie czuję tskiej potrzeby. Masz rację szukam czegoś taniego i bardziej gruzowego do zabawy, nauki, a jak stwierdzę, że chce więcej to pomyśle nad czymś innym. Pytanie o awaryjność oznacza brak kasy? No daj spokój ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Jeśli masz plan auto rozbudowywać + masz do tego jakieś zaplecze to ja na Twoim miejscu szedłbym w kierunku kompakta E46 - jest duża przewaga względem kompakta E36, bo tylne zawieszenie jest już nowoczesne jak w innych E46 (w kompakcie E36 z tyłu jest belka z E30). Możesz kupić z silnikiem z valvetronikiem, które są bardzo nieudane, dzięki czemu auta są bardzo tanie. Zrobić zawias, pojeździć chwilę i po jakimś czasie wrzucić M54 - to już będzie całkiem szybkie auto. Trzeba mieć oczywiście świadomość kosztów, graty podrożały, dzisiaj za szperę trzeba liczyć pewnie z 5k. No ale jeśli zakładane jest odwiedzanie toru 2x w miesiącu, to budżet raczej jest.
Powodzenia i do zobaczenia na torze! ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Dzięki za wszystkie informacje. Mam możliwość kupienia compacta po swapie na m52b25tu. Na początek po wybebeszeniu środka powonno być ok na dłużej? A jak z awaryjnością takiego silnika? Pytasz o silnik który ma ~20 lat ciężko powiedzieć w jakim stanie kupisz tak naprawdę. Jak będzie zdrowy to się pocieszysz, sporo takich na torach można spotkać w różnej maści e36, e46 i się sprawdzają. No i mocowo można przekroczyć 200 koni co w połączeniu z krótkim dyfrem spowoduje, że odczucia będą całkiem fajne na torze. Zdjąć z masy da się na pewno sporo seryjne fotele to około 30kg/szt -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:40 |