![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 21 February 2020 ![]() |
Cześć i czołem!
Mój brat po prawie dwóch latach jeżdżenia Lanosem (sam mu znalazłem ten "dziadkowóz", ale auto okazało się być w miarę żwawe, a przede wszystkim bezawaryjne i tanie w eksploatacji) ma już dość. Teraz, gdy się podszkolił w jeździe szuka czegoś po prostu ciekawszego, szybszego, dającego więcej frajdy z jazdy, ale nadal w miarę taniego w eksploatacji. Samochód może i chyba nawet powinien być mały. Jeździ głównie sam i to po mieście oraz okolicach, a raz na jakiś czas trasa tak do 200 km. Nasze typy to: Peugeot 206 S16 2.0 136 KM Citroen C2 VTS 1.6 125 KM Suzuki Ignis Sport 1.5 109 KM Toyota Yaris TS 1.5 106 KM MG ZR 160 1.8 160 KM Ford Focus ST170 2.0 173 KM Citroen Xsara VTS 2.0 167 KM Citroen Saxo VTS 1.6 125 KM Astra G OPC 2.0 160/200 KM Nissan Almera N15 2.0 143 KM Nissan Primera P11 2.0 150 KM Na wstępie odradziłem mu Xsarę, Saxo i Almerę, bo są naprawdę mało bezpieczne. Oczywiście on się zapiera, że jeździ bezpiecznie, ale są sytuacje, na które nie mamy wpływu i np. ja nie chciałbym jeździć czymś takim. Kiepskim pomysłem wydaje mi się też być Primera, bo znalezienie niepordzewiałej sztuki będzie wyzwaniem, a nawet jeśli się uda to z częściami może być problem. To samo tyczy się Focusa ST170, który lubi się z rudą. Jemu z kolei nie podoba się Yaris TS z uwagi na centralnie położony licznik i wygląd zewnętrzny. Biorąc pod uwagę powyższe, zostały: Peugeot 206 S16 2.0 136 KM Citroen C2 VTS 1.6 125 KM Suzuki Ignis Sport 1.5 109 KM MG ZR 160 1.8 160 KM Astra G OPC 2.0 160/200 KM Oczywiście jesteśmy otwarci na inne propozycje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
MG nie spełnia żadnego z kryteriów - tanie w eksploatacji, bezawaryjne, bezpieczne.
Brać to, co się znajdzie w najlepszym stanie z tej listy. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem C2 VTS z lpg, sprzedałem poniżej 10 tys, salon PL przebieg 150 tys km. Auto całkiem ok, dużo pierdół mi się popsuło przez 40 tys i 3 lata, dość twardy zawias, natomiast jazda w trasie to absolutna pomyłka.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Żadne z powyższych samochodów nie będzie bezpieczne.
Dlatego nie skreślałbym Xsary... Dobre zabezpieczenie antykorozyjne plus tanie części. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
MG nie spełnia żadnego z kryteriów - tanie w eksploatacji, bezawaryjne, bezpieczne. Brać to, co się znajdzie w najlepszym stanie z tej listy. nieprawda, jeśli się nie psuje to jeździ tanio hamulce tanie, zawieszenia tanie, opony w popularnym rozmiarze nawet ta głupia uszczelka pod głowicą jest do zrobienia tanio, gorzej jak silnik będzie wymagał większego nakładu |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Daewoo Lanos Sport 1.6 106KM.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Punto hgt
-------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Kupowanie 15-20-letniego usportowionego kompakta za 10 tysięcy z myślą o taniej eksploatacji to proszenie się o kłopoty.
Krzywe, zgnite, zajeżdżone - tymi przymiotnikami będziesz określał oglądane przez swojego brata oeliksowe rodzynki. Jak takie auto będzie na otomocie, to już jest plus, bo to znaczy, że właścicielowi nie żal było wydać 50 złotych na emisję ogłoszenia, a to znaczy, że od czasu do czasu nawet zmieniał olej, i to nie ten najtańszy 15W40. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Można coś z vaga z 1.8 poszukać. Np ibiza chyba nieźle wychodziła w crash testach. A kto wie może i na audi tt by stykło jak wygląd pasuje, bo są jakieś sztuki do dychy w ogłoszeniach. Może by akurat coś w miare trafił.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Żadne z powyższych samochodów nie będzie bezpieczne. Dlatego nie skreślałbym Xsary... Dobre zabezpieczenie antykorozyjne plus tanie części. Plus fajny motor i ciekawe, nadsterowne prowadzenie. Kiedyś oglądałem świetny egzemplarz za 10 tys. zł. Ale zanim się zdecydowałem, znalazł nowego nabywcę (24 h). |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 21 February 2020 ![]() |
MG nie spełnia żadnego z kryteriów - tanie w eksploatacji, bezawaryjne, bezpieczne. Brać to, co się znajdzie w najlepszym stanie z tej listy. Się mu spodobało, bo wygląda fajnie, jest nietuzinkowe i to jedno z szybszych aut w tej cenie. Miałem C2 VTS z lpg, sprzedałem poniżej 10 tys, salon PL przebieg 150 tys km. Auto całkiem ok, dużo pierdół mi się popsuło przez 40 tys i 3 lata, dość twardy zawias, natomiast jazda w trasie to absolutna pomyłka. To mam rozumieć, że wcale tak mało nie palił? Żadne z powyższych samochodów nie będzie bezpieczne. Dlatego nie skreślałbym Xsary... Dobre zabezpieczenie antykorozyjne plus tanie części. Nie będzie tak bezpieczne jak nowe samochody, ale będzie oferowało już jakieś bezpieczeństwo. Kto nie miał kiedyś poważniejszego dzwona to rzeczywiście raczej nie patrzy na takie rzeczy. Xsara pomimo rozmiarów jest zdecydowanie mniej bezpieczna od malutkiego C2: https://www.youtube.com/watch?v=3v5t1QThIFk Daewoo Lanos Sport 1.6 106KM. Teraz właśnie jeździ Lanosem, więc odpada. Punto hgt Podobno niezbyt udany jest ten silnik, już ciekawsze jest Stilo 2.4, ale pali jak smok, więc gaz to byłby mus i skrzynia biegów lubi się posypać. Kupowanie 15-20-letniego usportowionego kompakta za 10 tysięcy z myślą o taniej eksploatacji to proszenie się o kłopoty. Krzywe, zgnite, zajeżdżone - tymi przymiotnikami będziesz określał oglądane przez swojego brata oeliksowe rodzynki. Jak takie auto będzie na otomocie, to już jest plus, bo to znaczy, że właścicielowi nie żal było wydać 50 złotych na emisję ogłoszenia, a to znaczy, że od czasu do czasu nawet zmieniał olej, i to nie ten najtańszy 15W40. Ogólnie wiadomo, że szału nie będzie, ale tyczy się to większości usportowionych aut w zasadzie niezależnie od budżetu. Sam szukałem np. Civica TypeR EP3 do 25-30 tys. i ostatecznie odpuściłem. I tak dobrze, że zszedł na ziemię, bo wcześniej w tym samym budżecie chciał kupić Clio Sport, Peugeota 206RC, Toyotę Corollę TS i to by dopiero były ulepy. Muszę poodwiedzać różne grupki na FB, bo teraz tam to się wszystko przenosi i coraz mniej aktywni są ludzie na forach klubowych danych marek/modeli. Można coś z vaga z 1.8 poszukać. Np ibiza chyba nieźle wychodziła w crash testach. A kto wie może i na audi tt by stykło jak wygląd pasuje, bo są jakieś sztuki do dychy w ogłoszeniach. Może by akurat coś w miare trafił. Ibiza, Golf itp. mu się nie podobają. Audi TT jak najbardziej wchodzi w grę, ale chyba budżet trochę mały. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
TT w tym budżecie ciężko będzie kupić. A z C2 chodziło mi o okrutny hałas w środku przez krótką skrzynię i brak wyciszenia. Chociaż spalanie też za bardzo nie spada poza miastem
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Civic em2? Nie jest to demon prędkości, ale są w zestawieniu auta o podobnej dynamice. Będzie świeższe niż większość tu wymienionych.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
toledo 2 tdi z silnikiem na pompie wtryskowej. Większe wtryski + program = 150KM. Części w miarę tanie i raczej nie ma co się popsuć.
W rodzinie jest taki od 6 lat i praktycznie poza rzeczami eksploatacyjnymi to wymieniany był tylko czujnik ABS i podnośnik szyby. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Mitsubishi Colt CJ0 1.6 100KM - mocno polecam samochód, oprócz rdzy (nadkola + podłużnice z tyłu łyka, typowe dla tego samochodu) samochód bezobsługowy. Miałem takiego przedlifta 2 lata i nic zupełnie się działo, pajęczyny pod maską się pojawiały
![]() Ewentualnie ten nowszy Colt, ale nie mam rozeznania z nim. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
e46 320/323
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Może coś takiego?
Trochę dołożyć i furka nawet zda się na jakieś pojeżdżawki: https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-206-p...g-ID6DlXsu.html? -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
-------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jeżeli chcecie kupić jak najbezpieczniejszy samochód w tym budżecie to nie głupia opcja to focus MK2. 5 gwiazdek jest, prowadzi się zaskakująco dobrze, jedynie nie będzie demonem prędkości, ale może uda się wyhaczyć 2,0 pb.
-------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:42 |