![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 October 2016 ![]() |
Witam!
Pacjent to RS6 C5 ,4.2 BiT ,seria ,140 tys przelotu. Auto od jakiegoś czasu ,okresowo traci na mocy tzn raz idzie jak przeciąg a czasem ewidentnie coś ją "trzyma" Sytuacja powtarzają sie dosyć czesto ,nie ma na nie żadnej reguły. Często po takiej sytuacji gdy się zatrzymam ,auto na wolnych obortach zaczyna bardzo falować i nie raz potrafi zgasnąć.Po ponownym odpaleniu jest ok. Podłączyłem rs-a pod VAG-a i takie błędy wyrzuca na chwile obecną : VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 4D1 907 558 Component and/or Version: 4.2l V8/5VT G 0004 Software Coding: 0010752 Work Shop Code: WSC 00160 6 Znalezione: 17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Plus P1575 - 001 - Upper Limit Exceeded 17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich P1139 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Z tym że błąd zaworku N145 oraz EVAP ,wywalała od początku ale nie wpływało to na spadki mocy ,wszystko było OK Zastanowiły mnie błędy związane z za bogatą dawką paliwa. Zlogowałem grupy 032, 033 , i troche zaskoczyły mnie wskazania co do korekt dlugo i krotko terminowych paliwa , oraz praca sond lambda. http://vaglog.pl/log-032_033_jNPYl5.html - To log kiedy auto w miare normalnie pracuje na biegu jałowym. http://vaglog.pl/log-032_033_wWeO5C8.html - To log kiedy auto zaczyna nierówno pracować i przygasa , ewidentnie korekty bardzo bogate -25% oraz sondy "stoją" na bogato . Co może powodować takie zachowanie ?? Gdzie szukać przyczyny? Filtry itp powymieniane wszystko świeże Z góry dzięki za pomoc ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
W sondach ?
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na odpalonym silniku zdejmij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy z króćca regulatora nie podcieka benzyna.
Sondy są według mnie sprawne jak najbardziej, szansa, że akurat świrują czasem dwie na raz jest niska. Zmierz ciśnienie paliwa, podmień przepływomierz, sprawdź szczelność dolotu (szczególnie pomiędzy turbosprężarkami, a kolektorem ssącym). Wrzuć logi statyczne z 002, 090 oraz dynamiczne 002, 033, 115. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 October 2016 ![]() |
Czyli wygląda na to że go przylewa tak ?? Wiem że może głupie pytanie ale gdzie szukać regulatora bo nie moge go namierzyć ?? i jak najlepiej zmierzyć ciśnienie paliwa??
Przepływomierze mają lekkie rozbierzności względem siebie +/- 15 g/s ,bardziej w niższych partiach obrotów , przy pełnym bucie pokazują w granicach 195 g/s ale to zależy czy go przymuli czy nie... Nastawniki pracują obydwa wg mnie ok ,obydwa przestawiają na 22 st. Dolot sprawdzony jest ok .Logi postaram sie wrzucic jak najszybciej. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Przepływ jak na RS6 C5 masz dramatyczny, wrzuć logi te co pisałem.
Odepnij na próbę wężyk idący od pochłaniacza par paliw i zaślep go od strony silnika, wężyk od pochłaniacza par paliw zostaw w atmosferę, zobacz wtedy jak korekty paliwowe. Regulatora szukaj na listwie wtryskiwaczy. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 October 2016 ![]() |
Ciśnienie paliwa zmierzone, 3.5 na wolnych ,5 pod obciążeniem.Regulator sprawdzony ,dolot tez wszystko szczelne suche.
Zrobiłem nowe logi , akurat podczas logowania ,objawy falowania i przygasania nie występowały :/ Przed jazdą błedy skasowane zrobione około 50 km i błedów brak... http://vaglog.pl/log-002_032_090_wwTJ0.html http://vaglog.pl/log-115_002_032_2nKwm.html I jeszcze jedna próba: http://vaglog.pl/log-002_032_090_GLWaEe.html Idealne nie są ale może uda Wam się coś wywnioskować z nich ![]() Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Jak wyżej napisane szukaj też nieszczelności na systemu EVAP zaslep na próbę. Niektóre modele audi mają ograniczenie mocy na podstawie błędów z poduszek silnika ale u Ciebie raczej trzeba skontrolować tą za bogatą mieszanke
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 October 2016 ![]() |
A te spore róznice w przepływkach czym mogą być jeszcze spowodowane ?? Możecie coś więcej powiedzieć o tych logach co wrzuciłem ,jak doładowanie itd ?? Z góry dzięki
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 19 October 2009 Skąd: Wołów ![]() |
U mnie objawy byly podobne uszkodzony byl zawor sterujacy odpowietrzeniem zbiornika
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Zawor da sie wyeleminowac zaslepiajac go. Ale tylko gdy wali korekty. Bo ten system tez jest nadzorowany i jak go zaslepisz to pewnie wywali bledy z przeplywu.
Ja bym zmienil piny w przeplywomierzach lub je poprostu podmienil jak nie pomorze badanie evap,a |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na próbę jeszcze jak zacznie siekać na jałowych obrotach to odkręć korek wlewu paliwa i zobaczy czy się nie uspokoi.
Kolejną rzeczą na jałowych obrotach będzie ruszanie kostką od MAF, może być słaby styk i stąd zbyt duży odczyt na jałowych obrotach i zalewanie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Niektóre modele audi mają ograniczenie mocy na podstawie błędów z poduszek silnika Możesz rozwinąć temat? ![]() Pozdr -------------------- S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro, Volvo V70 2.4D(5)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
A8 d3 4.2 tdi tak ma. Zazwyczaj uwala poduszke przy podluznicy na przodzie. Audi ma na to rozwiazanie serwisowe w postaci nowej poduszki bez kostki oraz opornika wpinanego w obwod aby nie bylo bledow
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Proponowalbym sprawdzic sygnaly z przeplywomierzy na oscyloskopie. Konkretnie wartosci napiecia na pinie sygnalowym
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Proponowalbym sprawdzic sygnaly z przeplywomierzy na oscyloskopie. Konkretnie wartosci napiecia na pinie sygnalowym Nie każdy ma oscyloskop, ale dobra wizja, ubogo można śrubokręcik mały, kontakt spray i uzdrowić kostki od przepływek. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 08:00 |