Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi RS6 C5 spadki mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
dawidt
Witam!
Pacjent to RS6 C5 ,4.2 BiT ,seria ,140 tys przelotu.

Auto od jakiegoś czasu ,okresowo traci na mocy tzn raz idzie jak przeciąg a czasem ewidentnie coś ją "trzyma"
Sytuacja powtarzają sie dosyć czesto ,nie ma na nie żadnej reguły. Często po takiej sytuacji gdy się zatrzymam ,auto na wolnych obortach zaczyna bardzo falować i nie raz potrafi zgasnąć.Po ponownym odpaleniu jest ok. Podłączyłem rs-a pod VAG-a i takie błędy wyrzuca na chwile obecną :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4D1 907 558
Component and/or Version: 4.2l V8/5VT G 0004
Software Coding: 0010752
Work Shop Code: WSC 00160
6 Znalezione:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Plus
P1575 - 001 - Upper Limit Exceeded
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Z tym że błąd zaworku N145 oraz EVAP ,wywalała od początku ale nie wpływało to na spadki mocy ,wszystko było OK

Zastanowiły mnie błędy związane z za bogatą dawką paliwa. Zlogowałem grupy 032, 033 , i troche zaskoczyły mnie wskazania co do korekt dlugo i krotko terminowych paliwa , oraz praca sond lambda.

http://vaglog.pl/log-032_033_jNPYl5.html - To log kiedy auto w miare normalnie pracuje na biegu jałowym.

http://vaglog.pl/log-032_033_wWeO5C8.html - To log kiedy auto zaczyna nierówno pracować i przygasa , ewidentnie korekty bardzo bogate -25% oraz sondy "stoją" na bogato .

Co może powodować takie zachowanie ?? Gdzie szukać przyczyny? Filtry itp powymieniane wszystko świeże

Z góry dzięki za pomoc smile.gif
RasPL
W sondach ?
Mis
Na odpalonym silniku zdejmij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy z króćca regulatora nie podcieka benzyna.
Sondy są według mnie sprawne jak najbardziej, szansa, że akurat świrują czasem dwie na raz jest niska.
Zmierz ciśnienie paliwa, podmień przepływomierz, sprawdź szczelność dolotu (szczególnie pomiędzy turbosprężarkami, a kolektorem ssącym).
Wrzuć logi statyczne z 002, 090 oraz dynamiczne 002, 033, 115.
dawidt
Czyli wygląda na to że go przylewa tak ?? Wiem że może głupie pytanie ale gdzie szukać regulatora bo nie moge go namierzyć ?? i jak najlepiej zmierzyć ciśnienie paliwa??

Przepływomierze mają lekkie rozbierzności względem siebie +/- 15 g/s ,bardziej w niższych partiach obrotów , przy pełnym bucie pokazują w granicach 195 g/s ale to zależy czy go przymuli czy nie... Nastawniki pracują obydwa wg mnie ok ,obydwa przestawiają na 22 st.
Dolot sprawdzony jest ok .Logi postaram sie wrzucic jak najszybciej.
Mis
Przepływ jak na RS6 C5 masz dramatyczny, wrzuć logi te co pisałem.
Odepnij na próbę wężyk idący od pochłaniacza par paliw i zaślep go od strony silnika, wężyk od pochłaniacza par paliw zostaw w atmosferę, zobacz wtedy jak korekty paliwowe.
Regulatora szukaj na listwie wtryskiwaczy.
dawidt
Ciśnienie paliwa zmierzone, 3.5 na wolnych ,5 pod obciążeniem.Regulator sprawdzony ,dolot tez wszystko szczelne suche.

Zrobiłem nowe logi , akurat podczas logowania ,objawy falowania i przygasania nie występowały :/ Przed jazdą błedy skasowane zrobione około 50 km i błedów brak...

http://vaglog.pl/log-002_032_090_wwTJ0.html
http://vaglog.pl/log-115_002_032_2nKwm.html

I jeszcze jedna próba:
http://vaglog.pl/log-002_032_090_GLWaEe.html

Idealne nie są ale może uda Wam się coś wywnioskować z nich smile.gif

Pozdrawiam
marszall
Jak wyżej napisane szukaj też nieszczelności na systemu EVAP zaslep na próbę. Niektóre modele audi mają ograniczenie mocy na podstawie błędów z poduszek silnika ale u Ciebie raczej trzeba skontrolować tą za bogatą mieszanke
dawidt
A te spore róznice w przepływkach czym mogą być jeszcze spowodowane ?? Możecie coś więcej powiedzieć o tych logach co wrzuciłem ,jak doładowanie itd ?? Z góry dzięki
x357x
U mnie objawy byly podobne uszkodzony byl zawor sterujacy odpowietrzeniem zbiornika
marszall
Zawor da sie wyeleminowac zaslepiajac go. Ale tylko gdy wali korekty. Bo ten system tez jest nadzorowany i jak go zaslepisz to pewnie wywali bledy z przeplywu.

Ja bym zmienil piny w przeplywomierzach lub je poprostu podmienil jak nie pomorze badanie evap,a
Mis
Na próbę jeszcze jak zacznie siekać na jałowych obrotach to odkręć korek wlewu paliwa i zobaczy czy się nie uspokoi.
Kolejną rzeczą na jałowych obrotach będzie ruszanie kostką od MAF, może być słaby styk i stąd zbyt duży odczyt na jałowych obrotach i zalewanie.
DeS
CYTAT(marszall @ Thu, 30 Mar 2017 - 22:24) *
Niektóre modele audi mają ograniczenie mocy na podstawie błędów z poduszek silnika


Możesz rozwinąć temat? mellow.gif

Pozdr
marszall
A8 d3 4.2 tdi tak ma. Zazwyczaj uwala poduszke przy podluznicy na przodzie. Audi ma na to rozwiazanie serwisowe w postaci nowej poduszki bez kostki oraz opornika wpinanego w obwod aby nie bylo bledow
klakson89
Proponowalbym sprawdzic sygnaly z przeplywomierzy na oscyloskopie. Konkretnie wartosci napiecia na pinie sygnalowym
Mis
CYTAT(klakson89 @ Wed, 20 Dec 2017 - 23:14) *
Proponowalbym sprawdzic sygnaly z przeplywomierzy na oscyloskopie. Konkretnie wartosci napiecia na pinie sygnalowym

Nie każdy ma oscyloskop, ale dobra wizja, ubogo można śrubokręcik mały, kontakt spray i uzdrowić kostki od przepływek. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.