Witam!
Pacjent to RS6 C5 ,4.2 BiT ,seria ,140 tys przelotu.
Auto od jakiegoś czasu ,okresowo traci na mocy tzn raz idzie jak przeciąg a czasem ewidentnie coś ją "trzyma"
Sytuacja powtarzają sie dosyć czesto ,nie ma na nie żadnej reguły. Często po takiej sytuacji gdy się zatrzymam ,auto na wolnych obortach zaczyna bardzo falować i nie raz potrafi zgasnąć.Po ponownym odpaleniu jest ok. Podłączyłem rs-a pod VAG-a i takie błędy wyrzuca na chwile obecną :
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4D1 907 558
Component and/or Version: 4.2l V8/5VT G 0004
Software Coding: 0010752
Work Shop Code: WSC 00160
6 Znalezione:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Plus
P1575 - 001 - Upper Limit Exceeded
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Z tym że błąd zaworku N145 oraz EVAP ,wywalała od początku ale nie wpływało to na spadki mocy ,wszystko było OK
Zastanowiły mnie błędy związane z za bogatą dawką paliwa. Zlogowałem grupy 032, 033 , i troche zaskoczyły mnie wskazania co do korekt dlugo i krotko terminowych paliwa , oraz praca sond lambda.
http://vaglog.pl/log-032_033_jNPYl5.html - To log kiedy auto w miare normalnie pracuje na biegu jałowym.
http://vaglog.pl/log-032_033_wWeO5C8.html - To log kiedy auto zaczyna nierówno pracować i przygasa , ewidentnie korekty bardzo bogate -25% oraz sondy "stoją" na bogato .
Co może powodować takie zachowanie ?? Gdzie szukać przyczyny? Filtry itp powymieniane wszystko świeże
Z góry dzięki za pomoc