![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 May 2021 ![]() |
Witam wszystkich.
Stoję przed zakupem auta. Co do modelu jestem pewien, że będzie to A4 B7 w quattro. Benzynę niestety wolę odpuścić, bo przejeżdżam około 4000 km miesięcznie, z czego około 3 tysiące to dłuższe trasy autostradami, więc obstawiam, że będzie to 2.0 TDI. Samochód będzie służył jako daily, ale bez modyfikacji z biegiem czasu raczej się nie obejdzie i stąd kilka pytań do bardziej obytych z tymi silnikami użytkowników ![]() Jak oceniacie te silniki i jakie oznaczenie będzie lepsze? Zastanawiam się czy lepiej będzie szukać 140 czy 170 koni. Możecie też napisać co potrzebuje szczególnej uwagi w tych silnikach, trochę się naczytałem w różnych tematach o wadliwych napędach pompy olejowej, pękających głowicach itp, ale nie wiem których roczników i oznaczeń to dotyczy. Samochód z biegiem czasu będę chciał zrobić na około 250 koni etapami, może więcej może mniej zobaczymy jak będzie w przyszłości. Może jest na forum ktoś, kto użytkował auto z taką lub większą mocą i opisze po krótce jak te silniki to znoszą? Wiem, że do takiej mocy prościej kupić 3.0 diesla i zrobić mapę, ale trochę się boję tych silników i nie chciałbym wbić się na minę. I jeżeli jest ktoś, kto w najbliższym czasie planuje sprzedać swoje B7 w quattro to możecie podsyłać na priv ![]() Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Po co Ci B7 skoro w B6 za mniejsze siano masz dokładnie to samo wnętrze, mechanikę + niezawodny, pancerny AWX, a nie to gówniane 2.0TDi?
Skoro jednak się uparłeś to jest sporo ofert eliminacji jego problemów, poszukaj w necie bo to dobrze znane, przetarte szlaki. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Niestety jak wyżej, masz dwie lepsze drogi - A4 B6 AWX/AVF albo A4 B8 2.0tdi CR - będziesz bardziej szczęśliwy.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 13 December 2019 ![]() |
Nic odkrywczego nie napiszę ale również uważam, że b7 to najgorszy wybór spośród b6-b8
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
popieram przedmówców.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 May 2021 ![]() |
AWX i AVF to te same silniki i różniły się chyba skrzynią i momentem, mam rację? Przemyślę b6, za b7 przemawia do mnie w sumie tylko wygląd, a w b8 dopiero po 2009 roku poprawili pompę z tego co wiem. Jeśli się mylę, to możecie mnie poprawić
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 22 January 2012 ![]() |
Cześć,
zgadzam się z przedmówcami co do propozycji. Ze swojej strony dodam tylko coś na temat BRD w Q. Użytkowane od nowości. Z problemów tylko pompki simensa siadały. Po wymianie na poprawione jest ok. Zrobiona zapobiegawczo naprawa pompy oleju ( po otwarciu ołówek i gniazdo praktycznie w stanie fabrycznym). Reszta to typowe sprawy eksploatacyjne. Zrobiony program u Rogala na ok 210 km i 420 Km (DPF na miejscu) i moim zdaniem w tym aucie na tym należy poprzestać. Jeśli moc to tylko b6 lub b8 owszem można robić BRD na większe moce ale tu wiele zależy od stanu PPD Simensa. Zerknij ostatnio synek tune i tomaracing robili wyszło grubo powyżej 250 km i 500 nm. Tak naprawdę do zrobienia jest tylko hybrydowe turbo na bazie jakiegoś gtb2056/gtb2060 plus downpie, wywalenie DPF i zamiast Dual SMIC frontowy FMIC. Jeśli chcesz to kup wprowadź modyfikacje = śmigaj i tyle. Mi wystarcza sam program. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:02 |