![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 14 June 2014 ![]() |
Ahoj
Zawsze miałem auta rwd i taki napęd sprawiał mi najwięcej frajdy,ostatnie dwa lata pracowałem na wygnaniu i na osłodę rozłąki z rodziną dostałem Grand Cherokee srt.Krowa nie krowa ale czy śnieg czy deszcz startuje efektywnie.Oddaję go we wrześniu i poczułem chęć poszerzenia parku maszynowego o mocne 4x4,chciałem dopisać w miarę lekkiego ale po głowie chodzi mi także a8 d2 . I tu przechodzimy do meritum,jakie auto spełni wymagania: -cena zakupu ~20tys.zł. -benzyna -turbo lub do uturbienia - ~500KM -4x4 które bez większych inwestycji nadąży za silnikiem i wytrzyma starty z procedury. Szczerze mówiąc nie mam żadnych poważniejszych typów,jak by multipla miała super mocny napęd i silnik lubiący nadciśnienie to też by była. Żadnych swapów silnika. Nie liczymy kosztów uturbienia, zawieszenia, hamulców. Bardziej start ze świateł, ustawka ze znajomymi niż vmaxowanie po autostradach. Znajomy mechanik mówi golf 4 v6 4motion, ja tak nieśmiało pomyślałem o a8 d2 bo gabarytowo i wyposażeniowo mi podchodzi,ale masa wrogiem startu. Co radzicie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
s4 b5 lub golf IV 2.8 + turbo, ale chyba już lepiej dołożyć i kupić a3 3.2.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
Hmm trudny temat, ale jeżeli A8 zbyt duże to mkze A6 z 2.7 biturbo. Motor przyjmuje moc tylko trzeba cierpliwego tunera
![]() -wszelkiej maści subaru z EJ20/25 -Lancer |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Ile wytrzyma DSG z A3 3.2 8P?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 July 2011 Skąd: ŁóDź ![]() |
S4b5
-------------------- S4B5
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Miałem torsena w Audi S2 i Haldexa w A3 3.2. i wg. mnie do atomowych startów najlepszy (zero zwłoki) i najwytrzymalszy jest Torsen.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ludzie półośki ukrecają, mechanizmy różnicowe na przodzie, tyle, a torseny żyją.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Z tego co pamiętam to haldexy idą na A3/Golfy a torseny od A4 w górę.
Parę projektów 500KM S4 B5 było więc chyba tędy droga najlepsza. Tu ładnie pokazane jak torsen spina: https://www.youtube.com/watch?v=13hXawdOxvQ |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Oj widzę że znowu ambitne tematy typu lancer albo s4b5 hmmm jak coś to chętnie kupię za 20k lancera a nawet 10lancerów które startem objadą jeepa srt a co do s4b5 też fajny temat ale przy bazie za 20k współczuje próby dorównania jeepowi bo może się okazać że po modach spokojnie kupimy rs b5.
Autorze tematu zapytaj kto próbował tu jeepa srt na ulicy bo chyba coś tu nie gra... ![]() Jak coś to mój kolega ma podobny problem czyli jest posidaczem srt a my ciągle go z czymś ustawiamy żeby ten start wiesz...no i gadki gadkami a życie życiem. Nawet wpadł na pomysł założenia kompresora no ale ustawienie go na kresce z srt kompresorem jednak nie potwierdziło jednoznacznej superaśności rozwiązania. Więc powiem Ci tak... lekarstwo jest jedno zwiększyć budżet ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
subaru/lancer - też nad tym myślałem, ale stanęło na tym, że wersje 'pseudosportowe' to papierowe napędy, a wyższe to nie ten budżet.
s4 b5 - nawet po wymianie synchra 2giego biegu jest ciężko zrobić szybką przepinke. Po czipie do setki ma niby 5.2, ale automat w jeepie i tak pewnie zaora audice ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Ahoj Zawsze miałem auta rwd i taki napęd sprawiał mi najwięcej frajdy,ostatnie dwa lata pracowałem na wygnaniu i na osłodę rozłąki z rodziną dostałem Grand Cherokee srt.Krowa nie krowa ale czy śnieg czy deszcz startuje efektywnie.Oddaję go we wrześniu i poczułem chęć poszerzenia parku maszynowego o mocne 4x4,chciałem dopisać w miarę lekkiego ale po głowie chodzi mi także a8 d2 . I tu przechodzimy do meritum,jakie auto spełni wymagania: -cena zakupu ~20tys.zł. -benzyna -turbo lub do uturbienia - ~500KM -4x4 które bez większych inwestycji nadąży za silnikiem i wytrzyma starty z procedury. ... Nie liczymy kosztów uturbienia, zawieszenia, hamulców. Co radzicie? Te koszty są największe. Może warto popracować jeszcze z rok i kupić tego Jeepa? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 14 June 2014 ![]() |
Lecąc od początku: Golf 4 vr6 +turbo ile zniesie napęd? S4b5 ........ to już bym wolał a8 abz +turbo Subaru ej20/25 słaby napęd Lancer nie znam,ale raczej nie ten budżet Jeep odpada, o ile w Czechach kiosk wywołuje co najwyżej uśmiech i kciuka to w Polsce jest słabo.Dość powiedzieć że do miejscowości w której planuję inwestycję jeżdżę starym bmw. Stare bmw czy golf rozwiązuje wiele problemów. I ku temu się skłaniam,jak kupię golfa za 20 i wsadzę 30 to w razie gdyby "prędkość była dobra ale zakręt za ciasny" to sytuacja wygląda zgoła odmiennie niż z kioskiem. Ile pieniędzy trzeba wyłożyć by golf 4 2.8 4motion jeździł wszystko co może wytrzymać napęd? +-5tys.zł. Analogicznie Ile wytrzyma a8 abz z manualem 2.5tdi i ile to będzie kosztować? Liczmy tylko części,montaż i strojenie pomijamy. Jak myślę o przesiadce do golfa to a8 d2 zaczyna mi chodzić po głowie, chyba na starość zaczynam się bać małych samochodów. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Turbo w golfie to okolice 30-40tys min + ogarnięcie auta zawieszenie, hamulce, opony i cała reszta + zakup auta. 70+ jak nic. A3 3.2 jednak lepiej wypadnie. Seryjne dsg bez zmiany sprzęgieł okolice 500km i 600nm zniesie.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
jeszcze jest np.s4 3.0TFSI torsen i 400 kuniuf na lajcie programem i auto nie stoi latami u mechaników na turbieniu, strojeniu, poprawkach etc. ale wiadomo budżet większy z kolei skoro założyciel wątku pisze o zrobieniu takiego A8 abz z turbo to juz wchodzimy w pułapy 40-50 kzł i lepiej. Wniosek prosty tanio nie będzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 18 May 2018 ![]() |
Słuchajcie wiadomo, ze im wyższy budżet tym lepiej, ale autor tematu wyraźnie napisał, ze chce przeznaczyć 20 tys na zakup pojazdu, a ile ma na mody i jak szybko się z nimi upora to inna para kaloszy. Druga sprawa, ze za 20 tys tak naprawdę trudno trafić coś z 4x4 do projektu subaru ma ten plus, ze wersje GT są już turbodoładowane a kwestie napędów zawsze można poprawić dysponując zastrzykiem pieniężnym, a zabawa w motorsport nie należy do tanich i zawsze tej gotowki będzie brakować dlatego auta buduje się długie lata nie biorąc pod uwagę fuck up’ow.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Tu chyba chodzi o coś innego: budżet łączny nie jest 20k, ale auto ma być stare, z pozoru biedne żeby nie kłuć w oczy lokalnych, mało zamożnych mieszkańców. Autor nie chce łatki na dzień dobry: "dorobił się i szpanuje".
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
przy a8 i abz to bedzie wiecej stać niż jezdzić, strojenia, zabawa itd, to nie będzie bezobsługowe...ja bym szukał a3 3,2vr6 z dsg i je uturbiał. Pewno 20 tys to mało ale za 30 coś powieneś znalezć, na dzisiaj wszystkie auta z manualnymi skrzyniami...sorry ale są...raczej wolne i nie będą killerami, dziś nie moc robi czasy ale mega szybkie skrzynie dlatego taki golf 4 nawet jak będzie miał 500km to dostanie wciry od golfa 7r który bedzie mial 100km mniej...dlatego jak chcesz wydać pieniadze to wydaj je mądrze i korzystaj z najnowszych rozwiązań, a3 3,2 albo passat r32 z DSG ale to już będzie drogie i uturbiać, jest wiele firm które uturbiają te silniki mozna tym w miare bezawaryjnie śmigać, a są to już bardzo szybkie zabawki po 500-600KM. PS. spojrzałem na otomoto i mozna juz za 20 znalezc takie A3 (chyba nie będzie kłuło nikogo w oczy 15 letnie audi) , nic tylko brać. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2-v...html#5c338ab877
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Turbo w golfie to okolice 30-40tys min Rozumiem, że liczyłeś cześći i montaż+strojenie? Autora interesują tylko ceny części. Tak na marginesie jakie to graty tak +/- do 2.8 zeby zrobic 500 KM? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 ![]() |
też uważam że a3 3.2 dsg najlepszy wybór
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 ![]() |
A ja sie zastanawiam na co komu takie moce? żeby sprawnie 0-140 km/h przyspieszać?
poniżej 7 sek do setki to mają stare A3 1,9 tdi 180 koni 400 niutów, więc na co komu jakieś turbo v6 600 konne? skoro nie będzie auto jeździć na autostradach? Jak dla mnie najlepsza opcja to Golf VI R i stage 3 albo S3 8P, może i 500 koni nie będzie ale okolice 400 a i tak pięknie będzie zasuwać i nie trzeba się martwić komu zlecić uturbienie koszty ogromne itd.. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:23 |